Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Закріплення знань про звук [ж], букви "Ж", "ж" (же). Опрацювання народної казки

Тема. Закріплення знань про звук [ж], букви "Ж", "ж" (же). Опрацювання народної казки.
Мета. Закріпити вміння учнів виділяти у словах звук [ж]; виконувати звуко-буквений аналіз; формувати навички читання; розвивати мислення, зв'язне мовлення; виховувати почуття поваги до людей, вміння дружити.
Обладнання. Каса букв, звукові моделі, предметні малюнки, українська народна казка "Лисиця і Журавель".


                                                                                                Зміст уроку

І. Організація класу.
Коли умієш сам читати –
Не треба мамі докучати,
До бабці теж не треба йти:
- Ну почитай, мовляв, хоч ти!
Сестру упрошувать не треба,
Щоб прочитала щось для тебе.
Ані благати, ні чекати,
А просто взяти й прочитати.
                                                 (В. Берестов)
ІІ. Повторення та закріплення вивченого.
1. Придумайте слово із звуком [ж] на початку слова, в середині й кінці.


2. Два учні біля дошки складають слова з розрізної азбуки:
Книжка Казки
- Діти, читайте книжки. (Казки)

3.Читання складів і слів з "Букваря" (с. 102).
4.Вікторина казок.

а) "Поверталася Лисиця з невдалого полювання. У животі бурчить від голоду. Назустріч- їжак". ("Лисиця та їжак ".)
б) "А хто, хто в рукавичці живе? Мишка-шкряботушка. А ти хто? Жабка-скрекотушка". ( "Рукавичка ".)
в) "Приходь, Журавлику, до мене в гості".
("Лисичка та Журавель".)

5. Звуко-буквений аналіз слів:”їжак", "жабка", "журавель".

6. Заучування скоромовки напам’ять.

-Зарядка для язика, щоб ми швидко читали.
Жатка жваво жито жне,
Жатку жнець не дожене.

7. Читання пірамідки слів з дошки у трьох темпах.
ЖУК повільно
ЖИТО
ЖНЕМО нормально
ЖЕНЕМО швидко
ЖМУРИТИ
ЖУРАВЛИКИ

8. Повторення про розділові знаки в кінці речення.
- Як називається цей знак? ? !
- Як читаємо ці речення?

ІІІ. Перевірка читацьких навичок.
З таблиці школярі читають текст.

На лужку
Тут лужок. На лужку Жанна і Богдан. У Богдана жук.
- На, Жанно, жука.
А жук:
- Жу – жу – жу!

ІV. Вивчення нового матеріалу.
1. Бесіда. Сьогодні будемо читати казку. Діти, ви любите казки?

Л. Українка (українська письменниця) писала: «Казка – найулюбленіший жанр маленьких читачів. Хороші є казки на світі.»
Казки прославляють мудрих, працьовитих, кмітливих, хоробрих, добрих; а також засуджують підступних, злих, зрадливих, ледачих, нечесних.
Про кого читатимемо казку дізнаємось, коли відгадаєте загадку.
Відгадайте, хто вона?
Хвостата, носата, руда і зубата,
Уміє, хвостата, нечутно ступати,
В курник залізати. Тягнути курчата.
Як злодійку звати?
                               (Лисиця)

Дивний ключ у небі лине,
Не залізний, а пташиний.
Цим ключем в осінній млі
Відлітають ….. (Журавлі)

2. Словникова робота.
Подружилися — потоваришували, заприятелювали.
Вгощу — пригощу, почастую, нагодую.
Призволяйтеся — їжте, пригощайтеся.
Погордувати — поставитися до кого- небудь зневажливо, зверхньо, презирливо.
Випорожнити — робити порожнім.
Пісним голосом — нудним, нецікавим голосом.
Облизня спіймати — лишитися без того, на що розраховував;
зазнати невдачі

3. Читання колонки слів з "Букваря".
Спочатку читає вчитель, потім — учні хором, "ланцюжком", у прискореному темпі, окремі школярі.

4. Читання казки (уривка) "Лисиця і Журавель” (за "Букварем").
а) Читання вчителем.
-Чому Лисичка запросила Журавля в гості?
б) Читання учнями (напівголосно, самостійно).
-Хто знає, що було далі?
в) Читання казки повністю (за книгою).
г) Відповіді на запитання.
- На що сподівалися Лисичка та Журавель, коли йшли у гості?
- Яке ж було частування Лисички? Журавля?
- Чи справжніми вони були друзями?
д) Переказування казки учнями (по черзі).

5. Словесне малювання.
- Уявіть собі Лисичку. Яка вона зовні?
- Яка в неї вдача?
- Як потрібно голосом передавати її характер?
- Який Журавель?
- Як він розмовляє з Лисичкою?
- Хто вам більше сподобався? Чому?

V. Фізкультхвилинка.
Унадився журавель, журавель
До бабиних конопель, конопель.
Сякий, такий журавель,
Сякий, такий довгоногий,
Сякий, такий виступає,
Конопельки все шукає.

6. Гра "Встав жи або жі".
о … на ... нка бі … мо ... то но … слу ... мо
(ожина, жінка, біжимо, жито, ножі, служимо)

7. Робота над скоромовкою.
Моржі лежать, моржат сторожать.
Моржі прибережні — сторожі обережні.
Бо в сніжнім безмежжі — стежки ведмежі.
Морж — водяний ластоногий ссавець із вусатою мордою, великими іклами та короткою шерстю.

8. Гра «Плутанка»
2. вчить
4. на
1. казка
6. жить
3. як
5. світі
Казка вчить, як на світі жить.

VІ. Робота з прислів'ями (на дошці).
1. Бесіда,

— Здавна наш народ цінує дружбу і засуджує ворожнечу між людьми. Про дружбу складено багато пісень, віршів, прислів'їв.
"Не той друг, що медом маже, а той, хто правду скаже”.
"Яке частування, таке й дякування".

2. Відповіді на запитання.
- Як ви розумієте прислів'я?
- Яке прислів'я може бути заголовком до казки?
- Чому?
- У кого з вас є друзі?

3. Розповіді учнів про своїх друзів.

VIІ. Інсценізація казки (або уривка) "Лисиця і Журавель".

VIIІ. Підсумок уроку.

а) - Яку казку ви читали?
- Що засуджується у казці?
- Чому вчить нас казка?

б) Кросворд.

1. Хоч не шию я ніколи, а голок завжди доволі. (їжак)

2. По траві повзла змія.
Налякався добре я.
Від гадюки біг чимдуж, ато виявився... (вуж)

3. У зеленому жакеті
галасує в очереті,
хоч і плавати мастак,
а не риба і не рак. (Жабка)

4. Дивний ключ у небі лине,
не залізний, а пташиний.
Цим ключем в осінній млі
відлітають... (журавлі).

—Яка буква однакова в цих словах?

Категорія: Уроки | Додав: Tasya2488 (02.11.2015) | Автор: Шип Таїсія Олегівна E
Переглядів: 1338 | Рейтинг: 3.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!