Заняття з майбутніми першокласниками - Заняття з майбутніми першокласниками - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Заняття з майбутніми першокласниками [ Додати статтю ]

Заняття з майбутніми першокласниками

Інтелектуальна мозаїка

Програма занять для дітей старшого дошкільного віку та першокласників  

Заняття №1

Мета: створити емоційний комфорт, вчити класифікувати предмети за їхнім призначенням, вміти знаходити протиріччя, розвивати зорове сприйняття та дрібну моторику рук; виховувати доброзичливе ставлення до інших та впевненість у собі.

Привітання

Діти стоять у колі, по черзі вклоняються одне одному і кажуть з усмішкою: «Вітаю». Спочатку вітаються до сусіда ліворуч. Потім — праворуч.

Знайомство

Кожна дитина називає своє ім'я та розповідає про себе (яка вона, що любить, чим їй до вподоби займатись).

Гра «Назви правильно предмети»

Психолог каже узагальнююче слово, а діти називають по черзі один відповідний предмет. Наприклад: Овочі — картопля, морква, цибуля тощо. Меблі — ліжко, диван, стілець, стіл... Дерева — клен, липа, дуб, ялина... (Транспорт, взуття, фрукти, одяг, іграшки.)

Гра «Лабіринт»

Кожній дитині пропонується правильно намалювати доріж­ку, по якій пройде янголятко до свого будиночка, назбиравши якнайбільше суничок та не проходячи двічі по одній і тій самій стежині.

Рухлива хвилинка

Діти виконують рухи, промовляючи такі слова:

Мама є. (Плеснути, підстрибнути.)

Ось тато йде. (Походити на місці.)

Я за ним бігаю. (Біг на місці)

Мама — сонце. (Руки вгору.)

Тато — небо. (Руки в сторони.)

Я — квітонька в гаю. (Присісти, руки до обличчя.)

Повторити 2—3 рази.

Гра «Добре — погано»

Психолог показує ілюстрації із зображенням, наприклад,

яблука. Запитує:

Яблуко — це добре? Чому? (Добре, бо смачно. Тому, що у ньому багато вітамінів.)

Погано? Коли? (Коли їсти його немитим, коли їсти недо­зрілим тощо.)

Можна запропонувати зображення пір року, сонця, хмари, морозива.

Вправа «Геометричні фігури»

Кожній дитині потрібно обвести контури геометричних фігур та назвати їх.

Прощання

Діти стають у коло, беруться за руки. Плавно похитуючи ними, промовляють: «Усім, усім — до побачення!».

Заняття №2

Мета: створити атмосферу доброзичливості, комфорту; роз­вивати зорову та слухову пам'ять, образне мислення; формувати поняття «система», «підсистема»; виховувати самоповагу та повагу до інших.

Привітання (див. заняття 1)

Гра «Назви імена друзів»

Діти стають у ряд. Перша дитина називає своє ім'я, друга дитина — своє ім'я та ім'я першої дитини, третя дитина — своє та імена першої та другої дитини і так далі. Остання дитина по­винна назвати своє ім'я та імена всіх дітей по порядку. Потім ця гра проводиться навпаки.

Гра «Склади картинку»

Кожній дитині пропонується скласти картинку із фрагментів (пазлів) якомога швидше.

Дидактична гра «Частина — ціле»

Психолог називає предмет, а діти — будь-яку його частину. Наприклад: стілець — ніжка, спинка, сидіння; каструля — ручка, кришка. Потім навпаки: психолог називає частини предмета, а діти — ціле. Наприклад: дверцята, полиці, ніж­ки — шафа.

Рухлива хвилинка

Діти стоять довільно. На промовлене психологом слово «зай­чики* починають стрибати, на слово «коники» — бити ногою об підлогу, на слово «раки» — задкувати, на слово «птахи» — ма­хати руками, «лелеки» — стояти на одній нозі.

Вправа «Чарівні палички»

Кожній дитині пропонується викласти з рахівних паличок різноманітні зображення. Спочатку геометричні фігури — за ко­мандою психолога, а потім — за схемою — «Будинок», «Олень». Роботу потрібно виконати швидко.

Вправа «Веселі павучки»

Серед чотирьох павучків дитина повинна знайти двох одна­кових та розфарбувати їх.

Прощання (див. заняття 1)

Заняття №3

Мета: створити психологічний комфорт; розвивати увагу, сприйняття форми, пам'ять; виховувати доброзичливість, охай­ність у роботі.

Привітання

Діти стоять у колі. По черзі вітаються один з одним, спочатку торкаючись руками, потім — «наче котики», торкаються плеча сусіда, потім — торкаються п'ятами.

Гра «Опиши друга»

Діти розташовуються парами. Одна дитина дивиться на іншу, запам'ятовує її зовнішній вигляд, повертається до неї спиною і називає колір її волосся, очей, одягу. Потім діти міняються місцями.

Гра «Форми»

Дітям роздають геометричні фігури (1 дитині — 1 фігура). Кожна дитина повинна назвати якомога більше предметів, схо­жих за формою на цю фігуру. Наприклад:

Прямокутник — шафа, телевізор, книжка, тумбочка...

Овал — люстерко, батон, обличчя, людина...

Коло — тарілка, м'яч, годинник, паляниця, сонце...

Квадрат — вікно, будинок тощо.

Вправа «Розташуй правильно»

Діти поділяються на 2 команди. Кожна команда отримує сюжетні малюнки — фрагменти казки. Завдання — розклас­ти малюнки так, як відбуваються події в казці. Завдання однакове для обох команд, перемагає та, яка виконала його швидше.

Рухлива хвилинка (див. заняття 1) Гра «Навпаки»

Діти стають у коло. Психолог називає слова, а діти по черзі кажуть слово з протилежним значенням. День — ніч; сумний — веселий; чорний — білий; кислий — солодкий; старий — молодий; стояти — йти; гарячий — холодний; слабкий — сильний тощо.

Вправа «Домалюй листочок»

Дітям пропонується домальовувати за пунктиром листочки та називати дерева, на яких вони виросли.

Прощання (див. заняття 1)

Заняття №4

Мета: розвивати  вміння дітей класифікувати предмети, логічне мислення; підвищувати рівень зорової пам’яті та саморегуляції.

Привітаня (див. заняття 1)

Вправа «Ким був раніше?»

Психолог називає предмет (тварину, рослину), а діти повинні назвати, чим (ким) він був раніше:

курка — яйцем;

кінь — лошам;

корова — телям; '   риба — ікринкою;

яблуня — зернинкою;

хліб — борошном;

сорочка — тканиною; будинок — цеглиною.

Вправа «Назви одним словом»

Дітям роздають картки із зображенням тварин та транспорт­них засобів. Діти відповідають, у які групи можна об'єднати ці предмети.

Вправа «Хто тут зайвий? Чому?»

Дітям пропонують роздивитися картинку, знайти зайвий предмет і пояснити, чому він зайвий.

Рухлива хвилинка (див. заняття 1) Вправа «Пригадай»

Діти дивляться на малюнок 10 секунд, потім по пам'яті нази­вають, що на ньому зображено.

Вправа « Назви пору року та замалюй»

Кожна дитина отримує малюнок, називає, яка пора року зо­бражена та домальовує за пунктиром зображення.

Заняття №5

Мета: розвивати логічне мислення, розуміти причинно-наслідкові зв'язки, вправлятися в орієнтуванні у просторі, підвищувати рівень вербальної пам'яті та саморегуляції.
Привітання
Гра «Навіщо і чому»

Психолог ставить запитання, а діти повинні логічно на них відповісти. Навіщо:
...нам потрібні книжки?
...людина спить?
...потрібні ножиці?
...потрібен телефон?
...люди ходять на роботу?
Чому:
...взимку вмикають опалення?
...влітку немає снігу?
...предмети падають вниз, а не вгору?
...кіт не вміє літати?
Вправа «Метелик» 
Діти отримують картки із зображенням квадратів з квіточками та метеликами. Кожна дитина за вказівкою психолога повинна розташувати свого метелика у відповідному квадраті. Наприклад: «Вгору на 1 квадрат, ліворуч на 2 квадрати» і далі.
Рухлива хвилинка (див. заняття 1)
Вправа «Запам'ятай слова»
Дітям пропонується уважно прослухати слова, а потім їх повторити.
Стіл, море, груша, вікно, літак, помідор, тарілка, дим, валіз¬ка, голова.
Вправа «Домалюй та назви» 
Діти за пунктиром домальовують зображення та називають їх.

                                                                             Заняття №6

Мета: вчити дітей робити порівняльний аналіз предметів, їхніх властивостей, розвивати увагу, саморегуляцію, виховувати доброзичливість та наполегливість, самостійність.
Привітання
Гра «Доручення»

Психолог пропонує виконати дітям такі доручення:
1-шій дитині — купити посуд;
2-гій дитині — купити знаряддя праці;
3-тій дитині — купити фрукти;
4-тій дитині — купити овочі;
5-тій дитині — купити меблі.
Діти відшукують на столі картинки із зображенням тих предметів, які їм доручили. Для ускладнення можна замовити певну кількість предметів (3, 5).
Гра «Чим схоже і чим відрізняється»
Кожній дитині пропонується пара предметів, які вона повинна проаналізувати і знайти схожість і відмінність. Діти відповідають по черзі, можна залучати інших дітей на допомогу другові:
• заєць і вовк;
зошит і книга;
риби і птахи;
людина і кіт;
річка і море.
Вправа «Знайди цифру» 
Діти повинні обвести кружечком ту цифру, яка відповідає кількості зображених предметів.
Рухлива хвилинка (заняття1) Графічне завдання 

                                                                            Заняття №7

Мета: вчити творчо мислити, далі вчити класифікувати предмети, розвивати зорове сприйняття та уважність,
Привітання
Гра «Поміркуй»

Діти слухають запитання та дають відповіді на них (бажано з поясненнями).
Яких камінців немає в морі? (Сухих.)
Скільки яблук виросло на 5 грушах?
Скільки собачок сидить на гілочці дерева?
Які предмети тонуть у воді. А які — ні?
Як принести воду у решеті? (Потрібно, щоб вода замерзла.)
Як дістати цвях зі склянки із водою, щоб не намочити рук?
(Магнітом.)
Гра «Один зайвий» 
Дітям пропонується розглянути зображення груп предметів га знайти один зайвий, пояснити свій вибір.
Гра «Склади картинку»
Скласти картинку з пазлів (для кожної дитини окрема картинка).
Рухлива хвилинка (див. заняття 1)
Гра «Поети»
Дітям пропонується придумати риму до слів: Сніг —.... Курчатко —.... Садочок —.... Гілочка —....
Гра «Домалюй» 
Діти повинні домалювати бегемотикам те, чого їм бракує (за зразком).
Прощання.

                                                                                Заняття №8

Мета: розвивати фонематичний слух, зорове сприйняття, наочно-образне мислення, підвищувати рівень саморегуляції під час виконання письмових дій.
Привітання
Гра «Перший звук»

Дітям пропонується швидко пригадати слова на певний звук.
Гра «Порівняй малюнки» 
Кожна дитина отримує пару малюнків, на яких вона повинна знайти відмінності.
Гра «Знайди будиночок» 
Кожна дитина отримує пару малюнків, на яких вона має знайти відмінності.
Рухлива хвилинка (див. заняття1)
Вправа «Відшукай звіряток» 
Діти повинні за пунктиром з’єднати контури звірят та назвати їх.
Прощання 

                                                                                  Заняття №9

Мета: вчити дітей творчо мислити, аналізувати предмети, їхню структуру; розвивати логічне мислення та саморегуляцію.
Привітання
Гра «Придумай назву»

Дітям пропонується послухати невеликі віршики та придумати їм назву (пояснити назву твору).
Гра «Хто зайвий?» 
Діти розглядають малюнок, знаходять зайве зображення, пояснюють, чому воно зайве.
Гра «Опиши предмет»
Дітям пропонується описати предмети, назвавши якомога більше деталей, їхнє розташування, схожість з геометричними фігурами, кольори (можна доповнювати відповіді інших).
Рухлива хвилинка (див. заняття 1)
Гра «Художники»
Кожна дитина виконує такі графічні завдання:
1. На аркуші паперу, розділеному посередині лінією, одночасно двома руками намалювати зигзагоподібні лінії.
2. Одночасно правою рукою намалювати коло, а лівою – квадрат і навпаки.
Прощання 

                                                                             Заняття №10

Мета: розвивати асоціативне мислення, репродуктивну уяву, логічне мислення та саморегуляцію; виховувати самостійність, акуратність.
Привітання
Гра «Кольори»

Психолог називає колір, а діти швидко згадують предмети цього кольору.
Гра «Послідовні картинки» 
Дітям пропонується розглянути картинки і визначити, яка з них повинна бути першою, яка другою і т.д. Потім скласти логічно зв'язане оповідання.
Рухлива хвилинка (див. заняття 1)
Гра «Придумай сам» (асоціації)
Психолог називає слово, а діти — інше, логічно пов'язане з ним. Наприклад:
Будинок — цегла, вікно;
ковзани — лід;
голка — нитка тощо.
(Взуття, телевізор, сонце, зима, дівчинка, куртка, м'яч, зошит.)
Графічне завдання «Домалюй» 
Потрібно закінчити малюнки за пунктиром (за зразком).
Прощання

                                                                            Заняття №11

Мета: формувати системне бачення світу, просторові уявлення; розвивати вміння орієнтуватися на аркуші паперу, логічне мислення.
Привітання
Гра «Що там є?»

Дітям пропонується назвати, що входить до таких понять: групова кімната (столи, стільці, іграшки, двері, вікна і т. д.)-(Школа, магазин, бібліотека і т.д.)
Гра «Чарівні квадрати»
Кожна дитина отримує квадрат, розділений на 9 маленьких квадратів (3 х 3). За вказівкою психолога діти повинні правильно | намалювати зображення у відповідних квадратиках.
У лівому верхньому — квітка.
У правому верхньому — сонечко.
У лівому середньому — метелик і т.д.
Рухлива хвилинка (заняття 1)
Гра «Що спочатку, а що потім?» 
Графічне завдання

Домалювати павутинку.
Прощання

                                                                                Заняття №12

Мета: вправлятися у прямій та зворотній лічбі, розвивати зорове сприйняття, пам'ять, образне мислення.
Привітання
Вправа «Полічи»

Діти називають числа від 1 до 7 і навпаки, потім від 2 до 8 і навпаки; від 1 до 5 і навпаки.
Гра «Переплетені лінії» 
Дітям пропонується без допомоги пальців чи олівців з'єднати цифри з літерами.
Гра «Пригадай казкових героїв»
Дати відповіді на такі запитання:
Як звали дівчинку, яка носила шапку червоного кольору?
Як звали казкового героя, який був спечений з тіста і втік
від бабусі і дідуся?
Як звали ледачих мишенят з казки «Колосок»?
Як звали поросят з казки «Троє поросят»?
Назвіть героїв казки «Ріпка».
Назвіть героїв казки «Рукавичка».
Рухлива хвилинка (див. заняття 1)
Гра «Лабіринт» 
Знайти вихід з лабіринту.
Прощання

                                                                             Заняття №13

Мета: розвивати увагу, кінестетичні відчуття; вчити описувати предмети, їхнє призначення, суттєві ознаки; розвивати наочно-образне мислення та зорову пам'ять.
Привітання
Гра «Не пропусти тварину»

Психолог називає різні слова, а діти, почувши назву тварин, — мають плеснути у долоні.
Наприклад: стіл, ліжко, чашка, олівець, зошит, книга, собака, виделка і т. д.
Гра «Що зайве?»
Діти по черзі розглядають і обмацують контури різних предметів (кубики, гребінець, хустинка, іграшка і т.д.). Коли дитина заплющує очі, психолог кладе ще одну фігуру (необстежену), і дитина повинна із заплющеними очима визначити, яка фігура зайва.
Вправа «Поясни слово»
Дітям пропонується пояснити значення слів: друг, велосипед, ліжко, чоботи, хліб.
Рухлива хвилинка
Психолог називає числа, а діти повинні правильно виконувати рухи, які відповідають певному числу: «1» - стрибати; «2» - йти; «3» - присісти; «4» - бігти.
Вправа «Допоможи художнику» 
Домалювати предмети, яких не вистачає.
Вправа «Відшукай» 
Потрібно знайти 2 однакові предмети.
Повторення вірша, який вивчили на попередньому занятті.
Прощання

                                                                             Заняття №14

Мета: розвивати зорову пам'ять та логічне мислення, творчу уяву; вправлятися в умінні робити умовиводи; виховувати впевненість у собі.
Привітання
Гра «Запам'ятай цифри»

Дітям показують набір цифр, вони їх запам'ятовують, а потім відтворюють з пам'яті. Починати з трьох цифр.
Гра «Оповідання по колу»
Діти сидять у колі і по черзі складають оповідання про школу. Психолог починає, а потім кожна дитина говорить по 1 реченню.
Рухлива хвилинка (заняття 20)
Гра «Художники»

Кожній дитині дається цифра, а вона повинна намалювати якомога більше предметів, схожих на неї (наприклад: одиниця — цвях, гілка, стовпчик і т. д.)
Гра «Хто най-най...?»
Дітки міркують над такими завданнями:
Дружили три дівчинки — Катруся, Оксана, Оленка. Катруся вища за Оксану, а Оксана вища за Оленку. Хто з дівчаток — найвищий? А хто — найнижчий?
Ігор, Славко, Валера катаються на велосипедах. Ігор їздить
швидше, ніж Славко, а Славко їздить швидше, ніж Валера. Хто
з них їздить найповільніше? А хто їздить середньо?
Бесіда «Наша школа»
Діти розповідають про школу, правила поведінки в ній, для чого потрібно вчитися, які речі потрібно брати до школи тощо.
Прощання. Побажання успіхів у школі.

Категорія: Заняття з майбутніми першокласниками | Додав: Natali (23.01.2010) | Автор: Прищепа Т.І.
Переглядів: 11953 | Коментарі: 11 | Рейтинг: 4.0/11
Всього коментарів: 111 2 »

Добавил: vredinaoleksandra17
0

Дякую за хороший матеріал) Скиньте, будь ласка, додатки до занять на пошту lesya_grytsiuk@ukr.net! Дякую!
Дата публикации: 06.06.2015 в 07:29 Спам

Добавил: Лена5055
0

Дякую за викладений Вами матеріал! Якщо можна, то вишліть додатки на пошту mashyha@meta.ua. Дякую!!!
Дата публикации: 16.09.2014 в 18:28 Спам

Добавил: Vilena
0

Дуже вдячна Вам за програму занять!!! Будь-ласка, якщо можна надійшліть на  ел. адресу ДОДАТКИ.  Дякую. Мій е-мейл: 48.dnz@i.ua
Дата публикации: 25.02.2013 в 17:23 Спам

Добавил: Льоша7991
0

Дуже корисний матеріал. Хотілося б мати додатки. Дякую. Мій імейл kashanskayy@mail.ru
Дата публикации: 29.01.2013 в 19:25 Спам

Добавил: XELena
0

Дуже хороший і потрібний матеріал. Будь ласка, якщо можна,надішліть додатки на адресу pap79@rambler.ru Алёна Пироженко , буду дуже вдячна. Дякую.
Дата публикации: 04.11.2012 в 12:05 Спам

Добавил: LoKsJ
0

Дуже корисний і потрібний в даний момент матеріал. Будь ласка, так необхідні додатки, надішліть на адресу li_oks@mail.ru, буду дуже вдячна. Щиро дякую.
Дата публикации: 16.08.2012 в 20:04 Спам

Добавил: Яселко
0

Не побоюсь повторитися і ще раз висловити подяку за такий хороший сайт і актуальні матеріали. wink
Та чи можна надіятись отримати додатки? Зазделегідь вдячна.
Дата публикации: 12.11.2010 в 13:08 Спам

Добавил: наталия6428
0

Дуже гарний матеріал,добре підібраний можно його разом з додатками на пошту выдправити
Abby11@list.ru
Дата публикации: 04.11.2010 в 00:28 Спам

Добавил: LenysjaT
0

Дуже хороший матеріал!!! Але хотілося б мати до нього малюнки. будь-ласка, якщо можна. Дякую. Мій е-мейл lenysik_t@ukr.net,ua
Дата публикации: 22.05.2010 в 16:40 Спам

Добавил: tanna
0

Мій е-мейл vtv.vtvn@rambler.ru Я дала свою адресу, можливо неправильно. Дуже б хотілося мати додатки, будь-ласка. Заздалегідь вдячна
Дата публикации: 31.01.2010 в 18:54 Спам
1-10 11-11
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!