Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Заняття з майбутніми першокласниками [ Додати статтю ]

Заняття з майбутніми першокласниками

Заняття №5

Мета: розвивати логічне мислення, розуміти причинно-на-слідкові зв'язки, вправлятися в орієнтуванні у просторі, підви­щувати рівень вербальної пам'яті та саморегуляції.

Привітання

Гра «Навіщо і чому»

Психолог ставить запитання, а діти повинні логічно на них відповісти. Навіщо:

...нам потрібні книжки?

...людина спить?

...потрібні ножиці?

...потрібен телефон?

...люди  ходять на роботу?
Чому:

...взимку вмикають опалення?

...влітку немає снігу?

...предмети падають вниз, а не вгору?

...кіт не вміє літати?

Вправа «Метелик»

Діти отримують картки із зображенням квадратів з квіточ­ками та метеликами. Кожна дитина за вказівкою психолога повинна розташувати свого метелика у відповідному квадраті. Наприклад: «Вгору на 1 квадрат, ліворуч на 2 квадрати» і далі.

Рухлива хвилинка (див. заняття 1)

Вправа «Запам'ятай слова»

Дітям пропонується уважно прослухати слова, а потім їх повторити.

Стіл, море, груша, вікно, літак, помідор, тарілка, дим, валіз­ка, голова.

Вправа «Домалюй та назви»

Діти за пунктиром домальовують зображення та називають їх.

 

Заняття №6

Мета: вчити дітей робити порівняльний аналіз предметів, їхніх властивостей, розвивати увагу, саморегуляцію, виховувати доброзичливість та наполегливість, самостійність.

Привітання

Гра «Доручення»

Психолог пропонує виконати дітям такі доручення:

1-шій дитині — купити посуд;

2-гій дитині — купити знаряддя праці;

3-тій дитині — купити фрукти;

4-тій дитині — купити овочі;

5-тій дитині — купити меблі.

Діти відшукують на столі картинки із зображенням тих пред­метів, які їм доручили. Для ускладнення можна замовити певну кількість предметів (3, 5).

Гра «Чим схоже і чим відрізняється»

Кожній дитині пропонується пара предметів, які вона повинна проаналізувати і знайти схожість і відмінність. Діти відповіда­ють по черзі, можна залучати інших дітей на допомогу другові:

   заєць і вовк;

зошит і книга;

риби і птахи;

людина і кіт;

річка і море.

Вправа «Знайди цифру»

Діти повинні обвести кружечком ту цифру, яка відповідає кількості зображених предметів.

Рухлива хвилинка (заняття1) Графічне завдання

 

Заняття №7

Мета: вчити творчо мислити, далі вчити класифікувати предмети, розвивати зорове сприйняття та уважність,

Привітання

Гра «Поміркуй»

Діти слухають запитання та дають відповіді на них (бажано з  поясненнями).

Яких камінців немає в морі? (Сухих.)

Скільки яблук виросло на 5 грушах?

Скільки собачок сидить на гілочці дерева?

Які предмети тонуть у воді. А які — ні?

Як принести воду у решеті? (Потрібно, щоб вода замерзла.)

Як дістати цвях зі склянки із водою, щоб не намочити рук?
(Магнітом.)

Гра «Один зайвий»

Дітям пропонується розглянути зображення груп предметів га знайти один зайвий, пояснити свій вибір.

Гра «Склади картинку»

Скласти картинку з пазлів (для кожної дитини окрема картинка).

Рухлива хвилинка (див. заняття 1)

Гра «Поети»

Дітям пропонується придумати риму до слів: Сніг —.... Курчатко —.... Садочок —.... Гілочка —....

Гра «Домалюй»

Діти повинні домалювати бегемотикам те, чого їм бракує (за зразком).

Прощання.

 

Заняття №8

Мета: розвивати фонематичний слух, зорове сприйняття, наочно-образне мислення, підвищувати рівень саморегуляції під час виконання письмових дій.

Привітання

Гра «Перший звук»

Дітям пропонується швидко пригадати слова на певний звук.

Гра «Порівняй малюнки»

Кожна дитина отримує пару малюнків, на яких вона повинна знайти відмінності.

Гра «Знайди будиночок»

Кожна дитина отримує пару малюнків, на яких вона має знайти відмінності.

Рухлива хвилинка (див. заняття1)

Вправа «Відшукай звіряток»

Діти повинні за пунктиром зєднати контури звірят та назвати їх.

Прощання

 

Заняття №9

Мета: вчити дітей творчо мислити, аналізувати предмети, їхню структуру; розвивати логічне мислення та саморегуляцію.

Привітання

Гра «Придумай назву»

Дітям пропонується послухати невеликі віршики та придумати їм назву (пояснити назву твору).

Гра «Хто зайвий?»

Діти розглядають малюнок, знаходять зайве зображення, пояснюють, чому воно зайве.

Гра «Опиши предмет»

Дітям пропонується описати предмети, назвавши якомога більше деталей, їхнє розташування, схожість з геометричними фігурами, кольори (можна доповнювати відповіді інших).

Рухлива хвилинка (див. заняття 1)

Гра «Художники»

Кожна дитина виконує такі графічні завдання:

1.     На аркуші паперу, розділеному посередині лінією, одночасно двома руками намалювати зигзагоподібні лінії.

2.     Одночасно правою рукою намалювати коло, а лівою – квадрат і навпаки.

Прощання

Категорія: Заняття з майбутніми першокласниками | Додав: Natali (23.01.2010) | Автор: Прищепа Т.І.
Переглядів: 7471 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!