Збірник диктантів 2 клас - "Методична скарбничка" - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » "Методична скарбничка" [ Додати статтю ]

Збірник диктантів 2 клас

Шепетівська спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2 з поглибленим вивченням основ економіки і правознавства Хмельницької області

Збірник диктантів
2 клас


Бондар Тетяна Миколаївна
вчитель початкових класів


 

Збірник складено, враховуючи зміни до чинної програми. В диктантах є слова, значення, вимову і написання яких учні повинні засвоїти. Обсяг текстів відповідає вимогам шкільної програми.
Збірник орієнтований на вчителів початкових класів, студентів.


За диктант та списування виставляють одну оцінку. При оцінюванні диктантів та списування доцільно брати до уваги грамотність і культуру оформлення письмової роботи.
Оцінювання грамотності рекомендується здійснювати за такими вимогами:
- орфографічні і пунктуаційні помилки вважаються рівноцінними;
- помилка в одному й тому самому слові, яке повторюється в диктанті кілька разів, вважається однією помилкою;
- помилки на одне правило, але в різних словах вважаються різними помилками;
- негрубими вважаються такі помилки:
               * повторення тієї самої букви в слові;
               * недописування букви в кінці слова (не за правилом);
               * двічі підряд написане те саме слово в реченні.
Дві негрубі прирівнюються до однієї грубої помилки;
- охайні виправлення (неправильне написання на правильне) помилками не вважаються;
- орфографічні та пунктуаційні помилки на невивчені правила виправляються, але не враховуються (якщо відповідні слова не були виписані на дошку під час диктанту, а розділові знаки не диктувалися вчителем).
Норми оцінювання списування та диктанту
Рівень 
навчальних                                          Бали                                              Кількість помилок

досягнень учня/учениці 
Початковий                                                       1                                                         17 і більше
                                                                             2                                                         14-16 помилок
                                                                             3                                                         11-13 помилок
Середній                                                            4                                                          8-10 помилок
                                                                            5                                                           5-7 помилок
                                                                            6                                           1 негруба та 4 грубих помилки
Достатній                                                          7                                2 негрубі та 2 грубі помилки, або 3 грубі
                                                                            8             2 негрубі та 1 груба або1 негруба та 2 грубі помилки
                                                                            9                                           1 негруба та 1 груба помилки
Високий                                                           10                                                    2 негрубі помилки
                                                                           11                                                   1 негруба помилка
                                                                           12                                                                   -

Федько дуже хотів до школи. Щовечора він вчив алфавіт, писав букви, рахував зорі на небі. Хлопчик з нетерпінням чекав зустрічі зі своєю вчителькою. Для Федька це була мрія всього життя. (30 сл.)

Тихий осінній день. У яблуневому саду літають джмелі. Вони прилетіли до яблука, що впало з дерева і лежить на землі. З яблука тече солодкий сік. Обліпили яблуко джмелі. Зайшло сонце. А в саду пахнуть яблука, нагріті сонцем. (37 сл.)

Любов до Батьківщини
Усе хороше починається з любові. Любов до Батьківщини починається з любові до матері. Від мами ти вперше почув мову своєї Вітчизни. Мати навчила ходити по рідній землі, пізнавати по запаху квіти, по голосу – птахів. (37 сл.)

Наш хліб
Ти, знаєш що таке хліб? Хліб – це наше життя, наше багатство. Без хліба люди – сироти, а земля – страждальниця. У хлібину вкладена велика праця багатьох людей. Шануйте працю хліборобів! Бережіть хліб! (32 сл.)

Вербна неділя
У вербну неділю існує старовинний звичай приносити додому гілочки верби. Їх святять у церкві. За народними повір’ями гілочки верби оберігають людину від хвороб і лиха. Народ свято шанує це повір’я. (32 сл.)

Калина
За популярність символ калини не має рівних. Її ім’ям в Україні названо сотні сіл, вона оспівана в піснях. У народі калина символізує дівочу чистоту, красу, силу життя, людську долю, єдність нації, Батьківщину. (33 сл.)

Україна наша ненька
Ти живеш в Україні. У тому краю, де співають солов’ї і виграють на сонці пшеничні лани. Де веселими хвилями котиться Дніпро. Де виросли Тараса Шевченко, Іван Франко, Леся Українка. Твій рід українській. А ти – українець. Бережи свій рід, свою рідну Україну. (44 сл.)

Мак
Здавна в українців мак був оберегом. Його насінням обсипають садибу, людей, худобу. Мак вважається добрим лікарським засобом від безсоння. Його вплітали у віночки дівчата. Маки рясніють на вишитих сорочках та рушниках.
Як обереги використовували й інші рослини: полин, часник, терен. (41 сл.)

Ось і настала квітуча весна. Усе загомоніло, ожило. Щедро світить ясне сонечко. Дихає тепленький вітерець. Дзюркочуть веселі струмочки. Дзвенить спів пташок. Дятел дзьобом стукає по корі дерев. Закувала зозуля. Гарно в лісі весною! (33 сл.)

Кролики
У Дем`янка є дев`ять кроликів. Живуть вони у дерев`яних клітках. Кролі дають людям м'ясо і м`яке тепле хутро. Дем`янко зі своєю матір`ю дбайливо доглядають тварин. Їм допомагає маленька Мар`янка. Діти годують кроликів овочами і різним бур`яном. (37 сл.)

Сосна
Навесні Сергійко посадив у землю малесеньку сосну. Хлопчик часто напував її водичкою. Біля сосни зазеленіла ніжна трава. Вранці на неї опускалася роса. Часто Сергійко сидів біля своєї сосни на травичці. Він милувався чудовим деревцем. А ще хлопчик мріяв посадити сосновий ліс. (42 сл.)

Вересень
Літо збігло, як день, і з невлежаного туману вийшов синьоокий, золоточубий вересень. Він причепив до свого бриля червоний з вологістю кетяг калини й нитку бабиного літа, заглянув до нашої школи, завзято вдарив у дзвін та й пішов поміж садами в степи крутити крила вітряків. (45 сл.)

Баба Килина пишалася своїм городом, бо скрізь росли кущі барвінку. Здавалося, що він і взимку зеленіє, бо коли танули сніги, то на світ пробивалося його цупке зелене листя. А коли повітря ставало по-материнськи м’яким і лагідним, то барвінок зацвітав так, наче небо бризнуло на землю живою своєю блакиттю. (48 сл.)

Вересень
Прийшла осінь. Вересень дарує нам нові фарби. Червоним багрянцем вкрився клен. Білокора берізка причепурилась в золото. Вересень місяць художник. Милує око чарівна хуртовина осінніх айстр. Квіти влаштовують у вересні свій осінній бал. (33 сл.)

У мене День народження. Я так довго чекала цього дня. Безліч привітань, кольорових кульок, смачний торт. Мої рідні подарували мені ноутбук. Моїй радості не було меж. Це була моя мрія. Тепер я зможу гарно готуватись до уроків. (37 сл.)

Щедрувальники
Святково прибрана хата. Пахне пиріжками і теплим хлібом. Аж ось і щедрувальники із дзвониками і зірками. Вони співають щедрівку. Бажають людям добра і щастя. Господарі частують дітей гостинцями. Потім гурт дітей поспішає до іншої хати. (36 сл.)

Тетянка любить свою бабусю. Дівчинка завжди їй допомагає. Миє посуд, витирає на полицях шафи порох. Інколи йде за хлібом до крамниці. Та найбільше любить бабуся четвер, коли внучка їй читає. Покладе руку на руку і слухає. Потім вони разом п'ють чай із варенням. (43 сл.)

Горобина
Росте край дороги горобина. Навесні вона зеленіє ніжним листячком. Влітку її кетяги набирають соку і червоніють. Та особливо гарна горобина восени. Стоїть, мов дівчина в українському одязі. Червоне намисто, яскравий віночок. Взимку ласують її ягідками багато птахів.
Красиве і корисне це дерево. (43 сл.)

Я багато читаю різних книжок. Дивлюсь цікаві передачі по телевізору. Але втомлюватись не хочу. Тоді я йду на вулицю і гуляю на свіжому повітрі. Добре відпочину і повертаюся. Непогано і поспати. І апетит тоді кращий. Особливо багато відпочиваю на канікулах. Але читати не забуваю. (44 сл.)

У п'ятницю в нас санітарний день. Ми йдемо до школи з віниками. А хлопчики несуть відра. Після уроків починається прибирання. Я і Катя замітаємо у шкільному дворі доріжки. Вадим і Олег носять сміття. Любимо ми працювати. Тоді у дворі чисто й охайно. (42 сл.)

Липа
Біля двору цвіте липа. Квіти жовтенькі і дуже пахучі. Раді цій порі бджоли. Стара кучерява липа дає багато нектару.
А ще липа – лікар. Допомагає людям позбутися застуди. П'ють вони чай з липового цвіту і зміцнюють здоров'я.
Пташкам липа мов матінка. У своїй пишній кроні ховає різне птаство. Усі дякують цьому чудовому дереву. Навіть літній місяць має назву цієї красуні. (60 сл.)

Вибіркові диктанти
1. Виписати з тексту підмет.
У двір прийшла сім'я лосів. Біля них зібралися люди і побачили на задніх ногах лосицю рани. Тварина мучилася від ран. Господар приніс марганцівку, йод, бинти і став обробляти рани.
Через три дні сімейство покинуло гостинний двір.

2. Записати власні назви
Ти живеш в Україні. У тому краю, де співають солов’ї і виграють на сонці пшеничні лани. Де веселими хвилями котиться Дніпро. Де виросли Тарас Шевченко, Іван Франко, Леся Українка. Твій рід українській. А ти – українець. Бережи свій рід, свою рідну Україну.

3. Записати дієслова (слова, що відповідають на питання що робив?, що робить?, що буде робити?)
Сад
Біля школи великий сад. У ньому ростуть сливи, вишні і яблуні. Навесні сад зацвів. У бджілок почалася робота. Сідають вони у квіточку, немов у колисочку. Медок збирають.

4. Виписати слова з апострофом
Кролики
У Дем`янка є дев`ять кроликів. Живуть вони у дерев`яних клітках. Кролі дають людям м'ясо і м`яке тепле хутро. Дем`янко зі своєю матір`ю дбайливо доглядають тварин. Їм допомагає маленька Мар`янка. Діти годують кроликів овочами і різним бур`яном.

5. Записати прикметники
Чому це надворі блищать , мов перлини,
І чисті, й прозорі грайливі краплини?
Тому, що весела, ясна, чарівна,
На мамине свято приходить весна!

6. Записати прикметники
МИ ЛЮБИМО ВЕСНУ
Ми любимо весну
Зелену чудесну,
Грімницю у тучі,
І дощик співучий,
І луки широкі,
І ріки глибокі,
І поле веселе,
І рідні оселі,
І цвіт у маю-
Всю землю свою. (М.Стельмах)

7. Записати словосполучення, вжиті в переносному значенні
Гарячий чай, гаряче серце, залізний верстат, залізна людина, тепла вода, тепла розмова, свіжий хліб, свіжа газета, золота сережка, золота осінь.

8. Виписати іменники
Калина, працюють, мак, щедрий, колючий, диня, сова, шумить, лікар, дим, медаль, жовтий, плакуча, село, слоненя, острів, великий, спіла, йде, велосипедист, театр, солодкі, грайливі, жоржини, озеро, чай, біла, м’який, рюкзак, подорожує, ноутбук, гавкає, понеділок, щасливий, місто, пшениця.

Творчі диктанти
1. Запиши текст, замінивши слово, що повторюється словами з довідки.
Зайчик жив на острівку. Настала весна, розлилася річка. Почалася повінь. Зайчик забрався на дерево. Три дні просидів зайчик на дереві. Коли спала вода, зайчик стрибнув на землю.
Довідка: косоокий, він, вухатий.

2. Записати прикметники, дібрати до них іменники
Житній, свіжий, смачний (що?) … . Акуратний, старанний (хто?) … .
Тепле, яскраве,весняне (що?)… Блакитне, ясне (що?) … .
Рідна,мила, привітна (хто?) … .

3. Поширити речення прикметниками
Світить сонце. Течуть струмки. Прилетіли птахи.

Прийшла зима. Віє вітер. Падає сніг. Все вкрилось ковдрою.

4. Закінчити речення
Повіяв холодний … . Насунули сірі снігові … . Посипав лапатий … . Скоро вся земля вкрилася білою … .

Настало тепле, сонячне … . В саду поспіли червонобокі … . Ласують смачними яблуками … .

5. Диктант анологія
Прийшла кришталева зима. Ліс покрився інеєм. Дерева стоять в розкішному казковому вбранні. Іноді блисне з-за хмар бліде сонце. І тоді ліс стоїть срібний, світлий, притихлий. Тиша. Лиш зрідка трісне гілка дерева. Іноді в ліс залетить вітерець, хитне гіллям. Тоді на сніг м’яко злітають сніжинки.

6. Диктант анологія
Ось і осінь. Жовкне листя на деревах. Літає павутиння бабиного літа. Вже не чути голосний спів пташок. Тиша в лісі. Трішки сумно. Але прудка білочка не дасть сумувати. Вона весело стрибає з гілки на гілку, ніби грається з тобою.



Джерело: https://drive.google.com/file/d/0B1PGXPBD7AnqQk4xNE5iSWpYOFU/view
Категорія: "Методична скарбничка" | Додав: adelina (18.09.2016) | Автор: Тетяна Миколаївна W
Переглядів: 2093 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 2

Добавил: [ADM]Irina
0

Тетяно Миколаївно, збірничок вийшов чудовий! Диктанти різних видів. Вчителям 2-х класів він стане у нагоді! Тільки верхню табличку довелося прибрати, через те, що вона відображалася некоректно (порвало).
Дякую!
Дата публикации: 18.09.2016 в 13:17

Добавил: adelina
0

Дякую! А вимоги до текстів диктанту кожен вчитель, думаю, знає  wink
Дата публикации: 18.09.2016 в 14:29 Спам
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!