Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Перший урок "Здрастуй, школо!"

«ЗДРАСТУЙ, ШКОЛО!»
ПЕРШИЙ УРОК У ПЕРШОМУ КЛАСІ

Мета: Розкрити учням поняття слів «школа», «школяр», розширювати пізнавальну діяльність дітей, формувати інтерес до навколишнього світу.
Розвивати уяву, мислення, пам'ять, увагу, мовлення.
Виховувати інтерес до навчання, бажання дізнатися щось нове, товариськість.
Обладнання: Імпровізована «Квітка - семицвітка», макет дерева, паперові листочки, картки з завданнями.

Хід уроку

Вчителька: Доброго дня, дорогі друзі! Поміж багатьох свят у календарі є день, коли настрій усієї країни особливо урочистий і радісний. В цей день вулиці кожного міста, села знову розквітають від дитячого щебету, юнацьких посмішок та чарівної хуртовини осінніх квітів.
Любі мої першокласники, ще зовсім недавно ви були дошкільнятами, ходили до дитячого садочка. А сьогодні ви стали справжніми учнями. Віднині ви – члени великої дружної шкільної родини. Перед вами відчиняються двері в чудову і неосяжну Країну Знань.
(Вчителька дзвонить маленьким дзвіночком)
Вчителька:
Цей дзвіночок сповістив вам про те, починається перший у вашому житті шкільний урок.
(Стук у двері. Заходить дівчинка у костюмі казкової феї).
Фея:
Доброго дня, друзі. А чи це я у 1 клас потрапила? Я хочу подарувати вам чарівну квітку. Та на превеликий жаль не можу залишитися з вами, бо дуже поспішаю до інших школяриків. Але сподіваюся, що ми з вами ще зустрінемось. До зустрічі, першокласники!
Вчителька: Дітки, а ви знаєте казку про чарівну квітку – семицвітку, яка виконувала всі бажання?
(Відповіді дітей)
Вчителька: А наша квіточка трішечки інша. Мудра Фея вирішила влаштувати нам іспити. І сьогодні ми маємо виконати бажання квіточки. Ви згодні?
(Вчителька по черзі відриває кожну пелюстку і читає завдання)
І пелюстка – «Знайомство».
Вчителька: Давайте знайомитися. Мене звати …. А тепер я хочу ближче познайомитися з вами. Подивіться, будь ласка, на це дерево. (Демонструє макет дерева). Воно вам подобається? А чого, на вашу думку, на ньому не вистачає? Так, вірно, листочків. Наше з вами завдання одягнути це дерево листочками. Скажу вам по секрету, що це дерево незвичайне. Це дерево символізує наш клас, а кожен з вас – це маленький неповторний листочок чарівного дерева. Зараз кожен з вас напише на листочку своє ім’я і ми прикріпимо його до гілочки.
(Діти пишуть імена на паперових листочках і мами допомагають прикріпити їх до дерева).

ІІ пелюстка – «Україна – рідний край»
Вчителька: Діти, а чи знаєте ви як називається наша країна? Вона велика і прекрасна. На сотні кілометрів розкинулась з півночі на південь та зі сходу на захід.
(Демонструється мапа України). На її просторах вирощують хліб і цукор, а в її надрах добувають нафту та кам’яне вугілля. В садах дозрівають яблука та груші, на виноградниках – солодкий виноград, а на баштанах – кавуни і дині. На гірських схилах Карпат випасають отари овець, а в морях ловлять рибу. (Дітям пропонується розглянути фотографії різних регіонів України).
Діти, а як називається наше село? (Бесіда про своє село).

ІІІ пелюстка – «Загадки та казки».
А зараз чарівна квіточка пропонує нам відгадати загадки.
1. Дає здоров’я – спорт,
Вагу – солодкий торт.
Мед – працьовиті бджоли.
Знання глибокі -…(школа).
2. Щоб не спізнитись на урок,
Нам голос подає …(дзвінок).
3. Цю найпершу в школі книжку
Знає будь –який школяр.
До усіх книжок доріжку
Прокладає нам …(Буквар).
4. Ручки й олівці, щоб знали:
Ми кладемо у …(пенали).
5. Що мовчить, а розуму вчить? (Книжка)
6. Довгі палички кругленькі –
Сині, жовті, червоненькі.
На папері походили,
Кольори свої лишили…
Звуться палички оці
Кольорові …(олівці).
7.В сумці зошит і буквар.
Хто до школи йде?...(..школяр)
Вчителька: А ще ця пелюсточка пропонує нам відгадати з якої казки ці слова, або який казковий герой співав цю пісеньку.
1. Я від баби втік, я від діда втік … (Колобок).
2. А хто буде зерно молотити?(Колосок).
3. «Цок та в лобок,та в мішок»(Котик і Півник).
4. «А хто – хто в цій рукавичці живе?» (Рукавичка).
5. Що загубила на балу Попелюшка? (Туфельку).
6. Де живе Карлсон? (На даху)

ІV пелюстка – «Завдання для батьків».
(Запрошуються 2 батьків).
Потрібно з’єднати і прочитати початок і кінець фрази.
1. Заходити до вчителя в школу…
2. Не відкривати зошити і щоденник…
3. Ніколи не робити за дітей…
4. Сварити своїх дітей…
5. Бути на батьківських зборах…
1. не менше двох разів в тиждень.
2. в поганому настрої.
3. домашнє завдання.
4. в крайньому випадку.
5. обов’язково.

Вчителька: Це були не просто красиві фрази. Це ваша батьківська обіцянка. Давайте ще раз її повторимо.
Вчителька читає фрази, а батьки після кожної кажуть: «Обіцяємо!»
Хвилинка відпочинку.
Дид. гра «Я – не я»
(Якщо діти згодні , говорять «Я», якщо ні – «НЕ Я»)
А тепер давайте грати – треба вам відповідати.
Рано – вранці хто піднявся?
А хто сонечку всміхався?
Не хотів хто одягатись?
А зарядку хто робив?
Свої ручки хто не мив?
Добре зранку готувався. Хто?
А ще досі не вмивався хто?
Хто здоровим хоче стати?
А знання хто хоче мати?
Бачу, всім вам хочеться знання пізнати і
справжніми школярами скоріше стати!

V пелюстка - «Вірші про школу».
Виступ першокласників.

1. Приймає часто школа малечу в перший клас.
Та цей день особливий – стрічає школа нас!

2. Ціле літо я чекала, їла кашу, підростала,
Щоб портфель не був великим, не спадали черевики.

3. В школу з квітами іду, всі мене вітають.
У клас двері не знайду – квіти заважають.

4. З дитсадочком й іграшками час прийшов прощатись.
Бо до школи ми прийшли, треба нам навчатись.

5. Будуть вже книжки у нас дуже – дуже товстими.
Прочитаємо – й відразу станемо дорослими.

6. Радіє вся моя рідня, бо я – школярка, і без жарту!
Добридень, школо! Цього дня сідаю вперше я за парту!

VІ пелюстка – «Пообіцяй!»
Вчителька:
Законів і правил існує багато.
Все неможливо запам’ятати.
А ось ці правила прості
Мають виконувати всі.
Перше правило – учитись.
Обіцяєте?
Учні: обіцяємо!
Друге правило – трудитись.
Обіцяєте?
Бути чесним і правдивим – третє правило у нас.
Бути другом незрадливим.
Ти за всіх, за тебе – клас.
Обіцяєте?
П’яте правило – читати,
Малювати і співати.
Гратися з товаришами
І дружити з малюками.
Обіцяєте?
Шосте правило, малята,
На уроках не жувати.
Не розмовляти і не спати.
І домашні всі завдання
На 12 готувати.
Обіцяєте?
Сьоме правило говорить:
Щоб навчались ви сумлінно
І поводились відмінно.
Щоб батьки могли радіти,
Що такі в них гарні діти.
Вчителька: А тепер настала моя черга дати вам обіцянку.
- Урочисто обіцяю:
- Щоб ви могли багато знати,
Буду добре вас навчати.
- Нікого не ображати,
Хлопчикам і дівчаткам –
Всім допомагати.
- До всіх ставитись з любов’ю.
Дбати про ваше здоров’я.

Вчитель: На нашому святі не менш за дітей хвилюються їх рідні – батьки, бабусі та дідусі, тьоті і дяді. Ви – найважливіша частина великої шкільної родини. Ваша підтримка,лагідне слово, добра порада завжди будуть допомагати малюкам. Надаємо слово Вам,шановні батьки.

Привітання батьків.( Дарують хліб, сіль з калиною на рушниці)

VІІ пелюстка – «Сюрприз».
(Під кожною партою лежить подарунок )
Підсумок уроку.
Вчителька: Тепер ваші діти стали і моїми, і я сподіваюся , що нашим дітям буде тепло і затишно в шкільному куточку, який ми будемо разом для них створювати.
Хай життя нашого класу, який щойно народився, завжди б’ється чистою джерельною водою. Успіхів вам! Натхнення, терпіння, нових відкриттів на нелегких, але цікавих шкільних стежинах.
Хай доля вам стелиться рушниками!

Категорія: Уроки | Додав: Tasya2488 (16.06.2015) | Автор: Шип Таїсія Олегівна E
Переглядів: 1521 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!