Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Життя і творчість В. О. Сухомлинського. В. О. Сухомлинський «Красиві слова і красиве діло»
Тема уроку. Життя і творчість В. О. Сухомлинського. В. О. Сухомлинський «Красиві слова і красиве діло»
Мета уроку. Повторити раніше вивчений матеріал, розвивати навички виразного осмисленого читання; вчити давати характеристику головним дійовим особам, порівнювати вчинки і поведінку персонажів; розвивати уміння читати текст в особах; продовжувати роботу над вдосконаленням техніки читання; виховувати доброту, чуйність, бажання допомогти іншому.
Коригувальні завдання: розвивати функцію бачення, слухову увагу, покращувати знижений зір.
Лікувально-відновлювальна робота: дотримуватись режиму зорового навантаження; усувати утруднення при читанні.
Обладнання: Записи на дошці, індивідуальні картки для слабозорих дітей, портрет В. О. Сухомлинського

Хід уроку: 

I. Організація класу
Вже дзвінок нам дав сигнал: працювати час настав.
Тож і ми часу не гаймо, працювати починаймо.

II. Контроль, корекція і актуалізація знань.
1. Мовна розминка

• Гра «Знайди зайве слово»
- Дуб, береза, клен, фіалка, тополя
- Окунь, щука, лин, короп, вовк, йорж
- Горобець, павук, синичка, дятел, зозуля
• Гра «Впізнай»
- Учень, школяр, черговий, третьокласник, син, онук, племінник, пустун (Про хлопчика)
- іде, капає, ллє, мочить, періщить, закінчується… (про дощ)
- чекає, зустрічає, годує, любить, посміхається, піклується, стомлюється (про маму)
2. Перевірка домашнього завдання
Учень читає вірш «Оленчині вишивки» + додаткове запитання: З якого вірша ці рядки «А місяць липень гарячим літом обсипле липи пахучим цвітом»?
Наступний учень читає вірш «Сім вітрів» + додаткове запитання: У якому творі Н. Забіли змагаються Сонце і Вітер?

III. Підготовча робота до вивчення нового матеріалу
1. Гра «Закінчіть речення»

- Байки пише … (байкар)
- Вірші складає … (поет)
- Казки вигадує … (казкар)
- Прозу створює … (прозаїк)
2. Вікторина «З яких оповідань ці герої»
• Бабуся Марія, онук Петрик, маленька пташка … («По волосинці»)
• Учителька Катерина Іванівна, учні, голубе небо, Валя … («Я хочу сказати своє слово»)
• Директор, учитель, клас, горбатенька … («Горбатенька дівчинка»)
- А об'єднує всі ці оповідання одне ім'я – ім'я В. О. Сухомлинський (Вивішую портрет Сухомлинського)

IV. Повідомлення теми та мети уроку.
- На сьогоднішньому уроці ми будемо говорити про життя і творчість Василя Сухомлинського і вивчимо його оповідання «Красиві слова і красиве діло»
1. Повідомлення вчмтеля про В. О. Сухомлинського
- Народився Василь Олександрович Сухомлинський 28 вересня 1918 р. в селі Василівка Онуфріївського району Кіровоградської області (за тогочасним адміністративно-територіальним поділом — Василівська волость Олександрійського повіту Херсонської губернії) у незаможній селянській родині. Батько його, Олександр Омелянович, працював по найму як тесляр і столяр у поміщицьких економіях та заможних селянських господарствах. Брав участь у керівництві кооперацією та місцевим колгоспом, виступав у пресі як сількор, завідував колгоспною хатою-лабораторією, керував трудовим навчанням учнів (з деревообробної справи) у семирічній школі. Мати майбутнього славетного педагога працювала в колгоспі. Разом з чоловіком вона виховала, крім Василя, ще трьох дітей — Івана, Сергія та Меланію. Усі вони стали вчителями.
Василь Сухомлинський навчався спочатку у Василівській семирічці, де був одним із кращих учнів.
2. Самостійне ознайомлення дітьми зі статтею про В. Сухомлинського
3. Робота над змістом прочитаного

- Кому Сухомлинський прсвятив все своє життя?
Що він робив у Павлиській школі?
Що він намагавя відобразити у своїх творах?

V. Робота над оповіданням «Красиві слова і красиве діло»
1. Завдання: прочитати назву оповідання.

- Які слова ви вважаєте красивими?
А які діла?
2. Виразне читання оповідання вчителем (Завдання перед читанням: - Коли і де відбуваються події?)
3. Гра «Фотооко» Словникова робота

Картки зі словами почергово вивішуються на дошці на кілька секунд. Діти мають запам'ятати порядок цих слів.

Поле
Ліс
Хлопці
хатина

Захмарило
Пішов
Ллє
Мовив


- Запитання до першої картки:
• Назвати слова по порядку
• Яке слово найкоротше?
• Що таке хатина?
- Запитання до другої картки:
• Яке слово перше?
• Останнє?
• Третє?
• Друге?
• Доберіть синонім до слова мовив
• Яке слово найдовше?
VI. Фізкультхвилинка
4. Читання оповідання дітьми «Ланцюжком»
5. Завдання перед читанням: скільки дійових осіб в оповіданні?
6. Аналіз змісту і вибіркове читання
• Прочитайте, що за хатина стояла серед поля
• Чому хлопці опинилися у ній?
• Що вони побачили?
• Чи знали товариші четвертого хлопчика?
• Прочитайте, який у нього був вигляд
• Зачитайте, що йому сказав перший хлопчик;
• Друзий;
• Третій;
• Поміркуйте, що краще було потрібно змоклому хлопчику: красиві жалісливі слова чи скхий одяг?
• В яких рядках В, Сухомлинський висловив головну думку оповідання? Зачитайте.
• Що автор хотів нам показати вчинками дітей?
• Знайдіть у тексті порівняння
7. Читання оповідання в особах
8. Робота з ілюстрацією до оповідання

- Зачитайте уривок, який зобразив художник на малюнку

VII. Підсумок уроку
- Скласти прислів'я
1. воСло до васло – жизлосять вамо (Слово до слова – зложиться мова)
2. диЛюна накрас не васломи, а бридоми миділа. (Людина красна не словами, а добрими ділами)
3. Дореб лоді биро лосмі. (добре діло роби сміло)
- Яке з них виражає основну думку вивченого оповідання?
- Пригадайте, яке оповідання В. Сухомлинського подібне за змістом? («Сьома дочка»)
- То які добрі діла ви можете зробити тим, хто поруч з вами?

VIII. Домашнє завдання
- Повторити статтю про В. Сухомлинського; оповідання читати і переказувати.
Категорія: Уроки | Додав: валя1529 (17.02.2014) | Автор: Бойко Катерина Степанівна E
Переглядів: 3506 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!