Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Живий куточок
Урок 25
Тема. Живий куточок

Мета: розширити знання учнів про тварин, які живуть поруч із люди­ною; розвивати уміння спостерігати за тваринами, описувати зовнішній вигляд тварин найближчого оточення, доглядати за ними; сприяти роз­витку активного пізнавального ставлення до природного оточення; вчи­ти турбуватися про тварин у різні пори року, підгодовувати птахів.
На уроці можна використати наочні посібники та демонстраційні ма­теріали видавництва «Ранок»: демонстраційний матеріал «Птахи Украї­ни», «Свійські тварини і птахи».
ХІД УРОКУ
1. Вправа «Погода».
Тепло чи холодно надворі?
Яке небо?
Чи є дощ?
2. Робота над загадками.
Попід ліжко у куточок Покотивсь м'який клубочок. Та з'явились очки, ротик. Не клубочок це, а. (котик).
Як веселка кольоровий, Має здібності до мови. Слово птаху лиш скажіть,
Він його повторить вмить. (Папуга)
— Яких ще тварин ми називаємо домашніми улюбленцями?
3. Робота за підручником (С. 68).
Учні розглядають малюнки із зображенням кролика, собачки, чере­пахи, розповідають, де вони живуть, яку приносять користь, коли жи­вуть поруч із людиною. Діти дають поради, як доглядати за тими або ін­шими тваринами.
4. Робота у парах.
Один учень описують тварину, яка живе у нього дома, не називаючи її. Решта дітей відгадує, хто це.
5. Робота у зошиті з друкованою основою (С. 52, завдання 2).
Діти розфарбовують свого домашнього улюбленця і складають про нього речення.
6. Творча вправа «Пташина їдальня».
Поділіть дітей на групи. Всі діти — друзі птахів. Їм необхідно побуду­вати в лісі зимову пташину їдальню, придумати рецепти різних пташи­них блюд і розповісти, як вони готуються. На аркуші ватману діти ма­люють пташину їдальню, а на його зворотній стороні пишуть рецепти різних блюд і дають їм назви (наприклад, пташині котлети: крихти хлі­ба, мелені волоські горіхи і вівсяні пластівці перемішуються з молоком, і з них скачуються невеликі кульки).
За малюнками дітей влаштувати виставку: «Годуємо птахів».
Запропонувати дітям побудувати годівниці для птахів й організувати справжню пташину їдальню.
Фізкультхвилинка
РИБКИ
Рибки весело плескались ( руки над столом, долоні вниз) В чистій свіженькій воді. (Торкнутися кожним пальчиком столу.) То зігнуться, розігнуться, ( стискати руки в кулачки) То зариються на дні. (Струснути кистями рук.)
Далі учитель читає текст (С. 68).
Як можна допомогти птахам взимку?
Чим їх можна підгодовувати?
Що не можна давати птахам?

7. Практична робота «Підгодовування птахів узимку».
Порадьте дітям разом із татом чи дідусем змайструвати годівничку для пернатих і піклуватися про них узимку.

8. Підсумок уроку.
Яких тварин можна тримати вдома?
Як ви доглядаєте за ними?
Чи всі птахи відлітають на зиму у теплі краї?
Які птахи залишились зимувати у нас?
Чи легко їм узимку знаходити собі їжу?
Як люди допомагають узимку птахам?
Як ви гадаєте, де краще жити тварині: у квартирі чи на волі?
Які загадки про тварин ви запам'ятали?
На уроці можна також використати такі завдання.
• Читання вірша Володимира Лучука «Чорний жук» (С. 104).
Де добре жити чорному жуку?
Чого він не хоче?
До кого звертається автор?
• Читання вірша Олесі Журливої «Голуби» (С. 105).
Чи любив Дмитрик голубів? Доведіть це словами тексту.
Чи раділи голуби? Чому?
Чи всім птахам добре живеться поряд з людиною?
• Загадки.
1) Тут і там вона літає,
І на хвіст плітки збирає.
Що довідається, — все
Вмить по лісу рознесе. (Сорока)
2) Жовтогруді щебетушки Мають чорні капелюшки, Сірі лапки, білі щічки, Називаються... (синички).
3) У червонім фартушку Птах стрибає по сніжку І розпитує синичку Про найближчу годівничку. (Снігур)
• Гра «Уявіть себе твариною».
Попросіть дітей уявити себе різними домашніми тваринами і написа­ти про себе невелику розповідь, використовуючи наступні питання.
Яка їжа для вас є найулюбленішою?
Де ви якнайбільше любите спати?
Що якнайбільше любите робити?
Чи любите ви грати з людьми, гуляти?
Чи любите ви, коли вас миють?
Чи вмієте плавати?
Потім зберіть і зачитайте описи дітей. Діти повинні відгадати, про яку домашню тварину йде мова в тому або іншому випадку.
Творча вправа «Розмови птахів».
Розподіліть дітей на пари. Одна дитина в парі — птах, що залишається зимувати в місті або в лісі (горобець, голуб, снігур, клест, рябчик); інша — перелітний птах (грак, шпак, журавель, жайворонок, ластівка).
Діти повинні придумати невелику сценку-діалог між цими двома птахами.
Попередьте дітей, що в цьому діалозі кожний птах повинен розповіс -ти про переваги свого життя.
Після того, як діти покажуть один одному свої сценки, обговоріть, яким птахам доводиться легше — перелітним або тим із них, хто зали­шається на зимівлю.
Розкажіть учням, що пізньої осені і взимку, коли вже немає насіння і комах, птахи змушені летіти у вирій. Із 700 видів птахів приблизно 600 летять на зимівлю у вирій. Багатьох із них чекають дуже далекі перельо­ти — до 12 тисяч кілометрів. Птахи, які харчуються комахами, летять пер­шими. Це перелітні птахи— солов'ї, стрижі, зозулі, ластівки, дикі качки. Навесні вони знову повернуться у рідні місця. Птахи, які на зиму не від­літають, а пристосовуються знаходити їжу під снігом, у корі дерев і ча­гарників, називаються зимуючими.
Проект «Годуємо звірів».
Розподіліть дітей на групи і запропонуйте кожній групі витягнути картки з назвами або малюнками тварин та птахів.
Потім діти повинні придумати і намалювати годівниці тварин та птахів, малюнки яких вони отримали.
Можна запропонувати всім групам придумати годівницю для одних і тих же звірів або птахів. Кожна група повинна захистити проект своєї годівниці та довести його переваги.
Перед виконанням цього завдання діти повинні уважно вивчити жит­тя тих або інших звірів і птахів.
Годівниці, придумані та намальовані дітьми, можна зробити і вста­новити в лісі.
Категорія: Уроки | Додав: (09.10.2013)
Переглядів: 1419 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!