Значення природи для життя людини - Уроки - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Значення природи для життя людини

Тема. Значення природи для життя людини

Мета: розкрити значення природи в житті людини; розширити світогляд; збагачувати словниковий запас учнів; формувати дбайливе ставлення до навколишнього світу, уміння бачити красу природи, порівнювати, робити висновки; виховувати спостережливість.

Хід уроку

І. Організаційний момент

   Вправа «Погода»

  • Яка зараз пора року?
  • Який місяць?
  • Яке число?
  • Тепло чи холодно надворі?
  • Який стан неба?
  • Яка температура повітря?
  • Чи були сьогодні опади?

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку

  • Діти, ви любите подорожувати?
  • Сьогодні ми вирушимо у подорож просторами нашої Батьківщини, щоб дізнатися про багатства природи та їх значення для життя людини. Нам сьогодні стануть у пригоді вміння спостерігати і знання про природу, які ми отримали на попередніх уроках.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Вступна бесіда
  • Нас оточує багато різних предметів і речей. Згадайте, як деякі предмети прийшли до нас.
  • Булочка чим була на початку свого шляху? (Зерном)
  • Хто допоміг зернятку стати булочкою? (Людина)
  • Могло б зернятко вирости без допомоги природи?
  • Альбом чим був і звідки прийшов до нас? (Був деревом, прийшов із лісу)
  • Хто допоміг йому стати альбомом? Що допомогло дереву вирости?
  • Завдяки кому і чому ми маємо всі ці та багато інших предметів? (Людині й природі)

На дошці з’являється слово «багатства»

  • Про які саме багатства говоритимемо сьогодні на уроці? (Про багатства природи)

На дошці з’являється слово «природи»

БАГАТСТВА ПРИРОДИ

  1. Дослідження «Що таке багатства природи?»

– Діти, чи любите ви досліджувати?

  • Я пропоную вам зараз перетворитися на дослідників і з’ясувати, що саме належить до багатств природи, яку роль відіграють природні багатства в нашому житті, як людина використовує ці багатства. Під час нашого дослідження ми робитимемо позначки на дошці.
  • Природа створює всі умови, щоб людина могла жити. Відгадайте загадки, з’ясуйте, що потрібно для життя людині.

Ти весь світ обігріваєш і втоми не знаєш,

Посміхаєшся у віконце і звуть тебе усі … (сонце).

  • Що сонце дає людині? (Світло і тепло) Слова прикріплюються на дошці.
  • Про яку силу природи йдеться?

Летить коник, басує.

Полем-долем пустує.

Ніхто його не впіймає

І ніхто не загнуздає. (Про вітер)

На дошці прикріплюю слово «вітер».

  • Де людина використовує силу вітру? (Слайд Вітрильний спорт, млин)
  • Що тече, не зупиняється? (Вода)
  • Що шумить без вітру? (Вода)
  • У чому дірки не вивертиш? (У воді)

На дошці прикріплюю таблички «вода», «течія річки».

  • Де людина використовує воду? (На слайді: готує їжу; пере; умивається; поливає рослини; річками пересувається водний транспорт.)
  • Назвіть професії людей, яким для роботи потрібна вода.
  • Хочете дізнатися про ще одне значення води, вітру і сонячного світла? (Перегляд слайдів про отримання електрики)
  • На великих річках будують ГЕС, на яких отримують електрику. Використання води дає можливість під великим натиском обертати лопаті гідротурбіни, що приводять у дію генератори, а вони, у свою чергу, виробляють електроенергію.
  • На річці Дніпро побудована ДніпроГЕС, ми отримуємо електрику з цієї станції. (Головний енерговузол регіону).
  • У містах побудовані ТЕС. У котельних теплових електростанціях отримують водяну пару високого тиску, спалюючи в топках кам’яне вугілля, природний газ або торф. Пара обертає турбіни, сполучені з генераторами. Відпрацьовану пару і гарячу воду використовують для обігрівання будинків.
  • Що потрібно використовувати на ТЕС, щоб у нас було світло? (Корисні копалини – торф, кам’яне вугілля, природний газ.)

На дошці – підземні комори.

  • Але ТЕС значно забруднюють довкілля, тому людина почала шукати інші джерела енергії – вітер і сонце, побудувала вітряні млини (вітряки) і сонячні батареї, що найменше забруднюють природу.

Вітряки (використання вітру у виробництві електроенергії) – один із найбільш екологічно чистих способів. Вітряки зазвичай установлюють на височинах і пагорбах, на відкритих просторах, де навколишні об’єкти – такі, як будівлі або дерева, - не є перешкодою вітру.

Сонячні батареї розташовують на даху, вони поглинають сонячну енергію і завдяки цьому виробляють електроенергію.

  • Отже, для отримання чого людина використовує сили природи? (Для тримання електрики)
  1. Робота над загадками (Слайди 7-11)

Навесні веселить,

Влітку холодить,

Грибами, ягодами обдаровує,

Восени засинає,

Навесні знову оживає. (Ліс)

  • Чому ми дружимо з лісом?
  • Для чого він людям потрібний? (Ліс – наше багатство, це зелене вбрання нашої Землі. Там, де ліс – завжди чисте повітря. Ліс – це будинок для звірів та птахів. Ліс – це наш друг: затримуючи вологу, він допомагає людині вирощувати хороший урожай. Ліс – це комора, що щедро віддає свої дари: горіхи, гриби, ягоди. )
  • Чи можна тварин і рослини назвати природними багатствами?

На дошку прикріплюються таблички «тварини» і «рослини».

  • Яких свійських тварин знаєте?
  • Відгадайте загадки.
  1. Звірята рогаті,                                   3. Величезний на зріст,

         Та ще й бородаті,                                  Пишним віялом хвіст.

         Ходять пастись в лози.                         До колін борода.

         Хто? Вгадайте! (Кози)                         Що за горда хода!

  1. Хоч годинника не має,                         По усьому двору.

         Вранці він нас піднімає.                       Розганяє дітвору.

         Кожен прокидається -                          Порозгонив і зник.

         З сонечком вітається. (Півень)            Був це, діти, … (індик)

  1. . Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів
  • Отже, на дошці є всі природні багатства. Перерахуйте їх.
  • Що станеться, якщо природні багатства зникнуть?
  • Що потрібно робити, щоб цьому зарадити?

Гра «Назви, з чого це зроблено»

Я вам буду показувати предмет, а ви спробуйте визначити багатство природи, яке «брало участь» у виготовленні цього предмета. (Вовняні нитки, макарони, йогурт, ножиці, крейда, масло, дошка для різання хліба, олівець.)

  • . Підсумок уроку

Висновок. Уявити людину поза природою неможливо – без повітря, води, співу пташок, аромату луків, шелесту листя. Усе це щедро дарує нам природа, а натомість просить тільки дбайливого,доброго ставлення. Діти, бережіть природу!

Категорія: Уроки | Додав: Natali (29.10.2014)
Переглядів: 1386 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!