Знавці зарубіжної літератури - Вчитель студенту - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Вчитель студенту [ Додати статтю ]

Знавці зарубіжної літератури

ДЕРЖАВНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД
«ЗАПОРІЗЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ ЛІЦЕЙ»

КОМАНДНА ГРА
«ЗНАВЦІ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ»

Уклала
викладач української мови та літератури
ГНАТЕНКО СВІТЛАНА АНАТОЛІЇВНА

ЗАПОРІЖЖЯ - 2016

 

                                                       «ЗНАВЦІ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ»
 

Мета: Перевірити та поглибити знання учнів; розвинути літературні здібності й акторську майстерність; надихнути учнів на читання віршів і творів; засобами літератури виховувати естетичні смаки й любов до художнього слова, мистецтва, музики і театру; викликати інтерес до творів зарубіжної літератури.
Обладнання: музичний супровід, столи, стільці, технічні засоби для демонстрування мультимедійної презентації, листки паперу А4, маркери, ручки, олівці, роздатковий матеріал.
Учасники: дві - три збірні команди І – ІІІ курсів.

План проведення

І Підготовчий етап. Викладач пояснює, як буде проходити командна гра.
1. Учасники командної гри:

ведучий – викладач ставить запитання командам;
спостерігачі подають ведучому знак про готовність команди до відповіді, стежать за тим, щоб із залу не звучали підказки;
команди по п’ять - шість осіб з числа учнів ліцею.
Члени команди займають місце за своїм столом, визначає капітана та назву команди.
Журі підраховує бали. Визначає переможців конкурсу.
2. Вступне слово викладача. Шановні учні! Зарубіжна література надзвичайно цікавий предмет. Література вивчає різні періоди людської цивілізації, починаючи з біблійних часів, з древньої Греції аж до сьогодення.
Сьогодні у нас незвичне заняття. Пройде воно у формі командної гри. Команди будуть змагатися за звання кращих знавців зарубіжної літератури.

ІІ Хід командної гри.
І тур БЛІЦ-КОНКУРС «ЗНАВЦІ СВІТОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ». Командам пропонуються запитання (по черзі від 1 до 28). Питання задаються по черзі кожній команді. У разі неправильної відповіді право відповісти надається команді суперників. Кожна правильна відповідь — 1 бал.
Запитання:
1.Ця доба зведеться Відродженням, яку іншу назву вона має? (Ренесанс)
2. Він назвав свою кохану Королевою, Богинею, Володаркою всесвіту, Царицею. Про кого тут йдеться? Хто цей закоханий? (О. Блок до Любові Менделєєвої)
3. Як помирає головний герой роману Ф. Стендаля «Червоне і чорне?» (Його страчують)
4. Назвіть відомий твір Шекспіра про кохання («Ромео і Джульєтта»)
5. Вислів якого драматичного героя щодо суті людського буття найчастіше ми згадуємо у хвилини жорстокого життєвого вибору? (Гамлет «Бути чи не бути?»)
6. Побудова твору (композиція)
7. Перерва між діями вистави (антракт)
8. Дворянський титул Л. Толстого (граф)
9. Богиня краси і любові у греків (Афродіта)
10. Справжнє прізвище М. Горького (Олексій Максимович Пєшков)
11. Родіон Раскольніков із роману «Злочин і кара» (Ф.М. Достоєвський)
12. «Собор Паризької Богоматері» написав ( Віктор Гюго)
13. У яких творах героїня покінчила життя самогубством (Г. Флобер «Пані Боварі».
Л. М. Толстой «Анна Кареніна»)
14. Назвіть «проклятих поетів» ( П. Верлен, А. Рембо, Г. Аполлінер)
15. Він пройшов дві світові війни, переніс 12 операцій, 227 осколків витягли з його тіла ( Е. Хемінгуей)
16.Назвіть письменників – лауреатів Нобелівської премії (І. Бунін, Е. Хемінгуей, М. Шолохов, Б. Пастернак, О. Солженицин, Г. Сенкевич)
17. Якби не був поетом, міг бути або музикантом, або філософом, або художником
(Б. Пастернак)
18. Назвіть романи – епопеї («Війна і мир» Л. Толстого і «Тихий Дон» М.Шолохова)
19. Скільки дійових осіб у романі Л. Толстого «Війна і мир»? (559)
20. Як звали хлопчика зі школи чарів і чаклунства? (Гаррі Поттер)
21. Ім’я матері Ісуса Христа? (Марія)
22. Автор творів «Тарас Бульба», «Вій», який бував у Глухові? (М.Гоголь)
23. Назвіть ім’я жінки, яку оспівував у своїх віршах Петрарка? (Лаура)
24. Як звали головну героїню роману «Собор Паризької Богоматері» В.Гюго (Есмеральда?).
25. Хто за велінням Бога побудував ковчег і врятувався? (Ной)
26. Як звали хлопчика з вовчої зграї? (Мауглі)
27. Хто є автором «Гамлета»? (Шекспір)
28. Радянський письменник, драматург, театральний режисер, автор романів, повістів, розповідей, фельєтонів, п'єс, інсценівок, кіносценаріїв, оперних лібрето (М.Булгаков)

ІІ тур «ПОРТРЕТ». Викладач показує прикритий портрет письменника, розповідає про нього. За підказками командам треба відповісти, хто це. Якщо відгадають з першої спроби – команда отримує 10 балів, з другої – 8 балів, з третьої – 5 балів, з четвертої – 3 бали, з п’ятої – 1 бал.
1 підказка. Великі Сорочинці, розташовані неподалік Миргорода на Полтавщині, увійшли в історію як місце народження знаменитого письменника, бо саме тут, у скромному будиночку повітового лікаря М.Трохимовського, 20 березня (1 квітня) 1809 року народився майбутній письменник. Він успадкував від батька, Василя Опанасовича, почуття гумору, хист оповідача, любов до театру. Мати, Марія Іванівна, палко вірила в талант сина. З Україною пов'язане не тільки дитинство письменника, його юність, але й роки зрілості, практично вся його творчість.
2 Підказка. Він належить до найбільш оригінальних письменників усіх часів. У найрізноманітніших експертних опитуваннях його ім’я ставиться поруч із іменами Шекспіра, Сервантеса, Данте. Довкола життя і творчості письменника й донині схрещуються списи і народжуються найрізноманітніші версії. Життя його оповите таємницями, парадоксами, суперечностями.
3 Підказка. Його унікальність як історика полягала в тому, що він мав хист розповідати про історичні події в образах простої людини, нібито сучасника тих далеких подій. У творах письменника козаччина вперше постає не в міфах і легендах, а у такій інтерпретації, яка сприймається як наближена реальність.
Хоч він писав виключно на російській мові, його твори належать і українській літературі. Завдяки своєму таланту він став тим, хто збагатив українську та допоміг російській літературі стати на ноги і витягнути її на світовий рівень.
4 підказка. Письменник упродовж життя страждав на різні фобії, наслідком чого ставали часті депресії, нервові розлади. Найбільшою фобією для нього була тафефобія – страх бути похованим живцем. Із цієї причини він ще замолоду постійно складав заповіти, аби під час поховання було напевне засвідчено його смерть.
5 підказка. Його твори - це світова слава, а усе коротке життя – це і драма, і містика, і гра. Й суцільна загадка, до якої будемо неодноразово повертатись у наших пошуках істини. Відкривають портрет – це ім’я Микола Васильович Гоголь. Український та російський прозаїк, драматург, поет, критик, історик, публіцист, визнаний класик української літератури.

ІІІ тур «АСОЦІАЦІЯ». До кожної літери слова - ЛІТЕРАТУРА, підберіть терміни, які у вас асоціюється з цим поняттям. За кожне слово1 бал.
Л…………...лірика
І…………….інтерпретація
Т……………твір
Е……………емоції
Р……………роман
А……………антракт
Т……………театр
У……………уривок
Р……………романтизм
А……………афоризми

ІV тур «ЗАКОХАНІ ГЕРОЇ». Скласти закохані пари, назвати автора твору, сам твір. За кожну правильну відповідь команда отримує по 1 балу.
Євгеній Онєгін - Тетяна Ларіна (О.Пушкін "Євгеній Онєгін")
Том Сойєр – Беккі (роман Марка Твена «Приключения Тома Сойера».)
Майстра і Маргарита (за романом М. Булгакова "Майстер і Маргарита")
Містер Рочестер – Джен Ейр («Джейн Ейр» класичний роман Шарлотти Бронте)
Жюльєн Сорель – пані де Реналь (Стендаль "Червоне і чорне")
Емма Боварі – Родольф (Флобер Гюстав - «Пані Боварі»)
Анна Кареніна – Волконський (роман Л. Толстого «Анна Кареніна»)
Соломон – Суламіф (повесть О. Куприна - «Суламифь»)
Наташа Ростова – Андрій Болконський (Л.Толстой «Війна і Мир»)
Еліза Дулітл – Хіггінс (П'єса Б. Шоу «Пігмаліон»)
Гамлет – Офелія (Шекспір "Гамлет")
Базаров – Анна Одинцова (Тургенєв «Отцы и дети»)
Фауст – Маргарита ( Й. Гете «Фауст» )
Раскольніков – Соня Мармеладова (Достоєвський «Злочин і кара»)
Айвенго – Ровена (роман В. Скотта «Айвенго»)

V тур «ЮНІ ПОЕТИ». За 3 хвилини команда повинна з поданих слів скласти поетичний твір (думки, радість, зірки, кохання, натхнення, бажання, мрії, сонце, небо, краса, весна, неповторність). За кращий вірш команда отримує 15 балів, друге місце 10 балів, третє - 5 балів.

VІ тур «ВСЕ ЖИТТЯ – ТЕАТР» Конкурс акторської майстерності. Кожна з команд отримує завдання. Підготовка 5 хвилин. Мімікою, жестами зімпровізувати, наприклад: «піднесення і падіння», «добро і зло», «радість і смуток», «любов і ненависть», «сміх і сльози» та ін. За краще виконання команда отримує 20 балів, друге місце 15 балів, третє - 10 балів.

VІІ тур «ЛІТЕРАТУРНІ АНАГРАМИ». Командам пропонується завдання. Переставити літери в запропонованих словах так, щоб з них вийшли або літературні терміни, або імена письменників, або імена книжкових персонажів. Кожна правильна відповідь — 1 бал.
◘ МОТ → Т _ _ (Единица собрания сочинений)
(Том)
◘ ТОК → К _ _ (Персонаж романа «Мастер и Маргарита»)
(Кот)
◘ ТОРБА → Б _ _ _ _ (Русская детская поэтесса)
(Барто А.Л.)
◘ ОПЕР → П _ _ _ (Инструмент писателя)
(Перо)
◘ МОНЕ → Н _ _ _ (Капитан из книги Ж. Верна)
(Немо)
◘ БАЯН → Б _ _ _ (Пьеса В. Маяковского)
(«Баня»)
◘ ПОЛК → К _ _ _ (Пьеса В. Маяковского)
(«Клоп»)
◘ КОРТ → К _ _ _ (Нелюбимый жених Дюймовочки.)
(Крот)
◘ СИЛА → Л _ _ _ (Героиня многих басен И.А. Крылова)
(Лиса)
◘ ТЬМА → М _ _ _ (Роман М. Горького)
(«Мать»)
◘ ЭМИР → М _ _ _ (Цикл стихов А. Блока)
(Мэри)
◘ СТОПА → О _ _ _ _ (Имя Великого комбинатора и сына Тараса Бульбы)
(Остап)
◘ ЛОШАК → Ш _ _ _ _ (Повесть А. Гайдара)
(«Школа»)
◘ ОСТРОВ → Р _ _ _ _ _ (Персонаж «Войны и мира» Л. Толстого)
(Ростов.)
◘ СТОПОР → П _ _ _ _ _ (Один из мушкетёров)
(Портос)
◘ БЕЛОВИК → Б _ _ _ _ _ _ (Персонаж «Человека в футляре» А.П. Чехова)
(Беликов.)
◘ ГНЕСИНА → С _ _ _ _ _ _ (Заглавная героиня поэмы С. Есенина.)
(Снегина, «Анна Снегина».)
◘ БАШМАЧНИК → Б _ _ _ _ _ _ _ _ (Герой «Шинели» Гоголя)
(Башмачкин)
◘ ТОВАР → А _ _ _ _ (Создатель литературного произведения)
(Автор)
◘ СОКРАТ → С _ _ _ _ _ (Линейная частица произведения)
(Строка)
◘ АТЛАНТ → Т _ _ _ _ _ (Выдающиеся способности писателя)
(Талант)
◘ ФИРМА → Р _ _ _ _ (Предмет поиска поэтов)
(Рифма.)
◘ НЕ ГЕРЦ → Г _ _ _ _ _ (Российский писатель-революционер)
(Герцен А.И.)
◘ ОС НЕТ → С _ _ _ _ (Род стихотворения, любимый Шекспиром)
(Сонет)
◘ Я ЗОЛ → З _ _ _ (Французский писатель по имени Эмиль)
(Золя)
◘ ГУБА + ВОЛК → Б _ _ _ _ _ _ _ (Русский писатель)
(Булгаков М.А.)
◘ МАК + ШАР → М _ _ _ _ _ (Русский детский поэт)
(Маршак С.Я.)
◘ КИТ + РИС → К _ _ _ _ _ (Королева детективов)
(Кристи Агата)
◘ КРЕН + СОВА → Н _ _ _ _ _ _ _ (Русский поэт)
(Некрасов Н.А.)
◘ РАК + СЛОН → К _ _ _ _ _ _ (В меру упитанный персонаж Астрид Линдгрен)
(Карлсон)
◘ РЕПА + ЛИК → Р _ _ _ _ _ _ (Ответное небольшое высказывание одного из действующих лиц пьесы)
(Реплика)
◘ ОМОН + ГОЛ → М _ _ _ _ _ _ (Развёрнутое высказывание одного из действующих лиц пьесы)
(Монолог)
VІІ тур «КАПІТАНИ - РОЗУМНИКИ». Завдання для капітанів команд. Продовжити розпочаті прислів’я та приказки. Кожна правильна відповідь — 1 бал.
Під лежачий камінь……вода не тече.
Слово не горобець…….. вилетить не впіймаєш.
Здавна кожну хвилину книга ………виховує людину.
Птицю пізнати по пірю, а людину ….. по мові.
Мудрим ніхто не вродився, а з …………….книжок навчився.
Книга вчить…….. як на світі жить.
Умієш говорити ………….умій і слухати.
Не навчив батько …….не навчить і дядько.
Щоб правду знати, треба ……………………книжку читати.
Книга не зрадить, але лише………………… порадить.

VІІІ тур «ПАЗЛИ». Кожна команда отримує завдання - скласти пазли. (МИР – ЭТО КНИГА, И EСЛИ ТЫ НЕ СТРАНСТВОВАЛ, ТЫ ПРOЧЕЛ ВСЕГО ОДНУ СТРAНИЦУ). Команда, яка першою склала пазли отримує – 10 балів, друга – 5 балів, третя – 3 бали.

ІХ тур «КРОСВОРД» (виконується письмово). Учасникам команд пропонується кросворд з літератури на тему: «Поети і письменники». Кількість балів – 19 (по одному за кожне слово).
Відповідь

КРОСВОРД З ЛІТЕРАТУРИ НА ТЕМУ: «ПОЕТИ І ПИСЬМЕННИКИ»

По горизонтали
2. В молодости был известен прежде всего как писатель-сатирик, издатель сатирического журнала «почта духов» и ходившей в списках пародийной трагикомедии «Трумф», высмеивавшей Павла I.
4. Всемирный писатель всех детских сказок, родом из Даниии.
7. Русский советский писатель,
писавший в жанре романтизма, современному читателю более всего известен, как автор рассказов и повестей о природе для детей.
8. Напиал рассказ «Тимур и его команда».
11. Автор произведения "Приключение в Изумрудном Городе".
13. Автор повести "Маугли".
14. Известно об 11 арестах поэта (например, «дело о четырёх поэтах»)
16. «Хмелита» — Государственный историко-культурный и природный музей-заповедника.
17. Написал роман «Гранатовый браслет».
18. Автор всемирно известного произведения «Война и мир».
19. Написал рассказ «Путешествие с Петербурга в Москву».

По вертикали
1. Кто учавствовал в дуэли с Дантесом 27января на Чёрной речке
(p.s.Умер от ранения)
3. Кто написал «Герой нашего времени»?
5. С чьим именем связано возникшее на рубеже ІХ-ХХ веков понятие «достоевщина»?
6. Детский писатель.
7. Автор многочисленных рассказов о природе, среди которых рассказ "Золотой луг".
9. Кто написал «Ревизора»?
10. Детский писатель.
12. Автор произведения "Муми - тролли".
15. Кто в конце 1846 года он вместе с Панаевым приобрел у Плетнёва журнал «Современник»?

ІІІ Підведення підсумків командної гри.
Журі підраховує кількість балів. Команди нагороджується грамотами.

Інтернет ресурси
https://docviewer.yandex.ua
http://zanimatika.narod.ru
http://spisok-literaturi.ru/cross/kategorii-gotovyh-crossvordov/literatura/russkie-pisateli.htm
http://megaznaika.com.ua/pruslivya-8.html
http://ukrbooks.com/ua/Mykola_Gogol/
http://novamova.info/htm/04/82.htm
http://www.proshkolu.ru/user/mart4910natali/blog/32545

Категорія: Вчитель студенту | Додав: (28.03.2016) | Автор: Світлана E
Переглядів: 247 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!