Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Звук [е], буква Е,е
Урок навчання грамоти (читання) у 1 класі
Тема: Звук [е]. Позначення його літерами «Е», «е».
Мета: - Ознайомити учнів з артикуляцією звука [е];
- розвивати вміння учнів виконувати звуко-буквені зіставлення в складах і словах; вчити читати склади, слова з новою буквою; збагачувати словниковий запас учня; розвивати зв’язне мовлення;
- виховувати інтерес до вивчення рідної мови.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

- Діти, подивіться, хто сьогодні завітав до нас на урок. Це дівчинка Ганнуся. Вона дуже любить читати, от і прийшла подивитися, як читаєте ви. Але перед самим уроком з Ганнусею трапилася неприємність: вона розгубила своє намисто. Намистинки одразу ж зібрала бешкетниця мишка і згодна віддати їх Ганнусі лише тоді, коли ми виконаємо її завдання. Тому нам треба сьогодні дуже постаратися, щоб допомогти дівчинці. А коли ми зберемо усі намистинки, то прочитаємо на них слово-сюрприз.
І. Актуалізація опорних знань учнів
1. Проказування скоромовки, вивченої на минулому уроці:
Ходить посмітюха по сміттю
З малими посмітюшенятами.

2. Повторення вивчених букв
(вчитель називає злиття, учні на набірному полотні викладають склади і читають їх): по, ви, ли, сту, сі, кро.

ІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Виділення звука [е] зі слова «едельвейс».
(вчитель показує малюнок квітки)
- Едельвейс – казково гарна квітка. Вона трапляється тільки високо в горах, які називаються Карпати.
Цю квітку занесено до Червоної книги, бо едельвейс перебуває на межі вимирання.
- Складіть звукову модель слова. Поділіть слово на склади. Який звук повторюється в кожному складі?
2. Артикуляція звука [е], віднесення його до голосних (розміщення у вагончику потяга), позначення фішкою.
3. Гра «Впіймай звук [е]»
(вчитель зачитує слова, а діти плескають в долоні тоді, коли чують слово зі звуком [е] на початку):
Екран, ему, електричка, ефа, катер, етажерка, море, еліпс, зима, евкаліпт.

IІІ. Фізхвилинка (Дерева високі-високі)

- Діти, скажіть, чи не почули ви незнайомих слів під час гри?
- Давайте утворимо словничок за цими словами (вивішуються малюнки)

Ему – страус
Ефа – змія
Етажерка – поличка
Еліпс – овал
Евкаліпт – вічнозелене дерево

ІV. Ознайомлення з буквою «Е»
1. Показ великої і малої літер. Аналіз будови, зіставлення за формою.
- Букво Е, поглянь в люстерко,
Схожа ти на етажерку. (І.Січовик)

2. Робота в зошиті «Супутник Букваря»
- Звуковий аналіз слів екран, метр, лелека
- Написання друкованих літер Е,е.
Фізхвилинка (Пливе у річці пелікан …)

3. Робота з Букварем
- Читання складової таблиці (на дошці)
- Читання слова полетіли із розрізних складів (4 склади!)
- Читання слів у колонках, пояснення їх значень.

V. Підсумок уроку
- Яку букву ми вивчили сьогодні на уроці?
- Який звук вона позначає?
- Назвіть усі голосні звуки, що ми вивчили.
- Запам’ятайте! Це всі голосні звуки української мови! Порахуйте, скільки їх? (6)
- які нові слова ви запам’ятали?
- Оцінювання!
Категорія: Уроки | Додав: Чернякова (21.10.2013)
Переглядів: 5350 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!