Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Звук [е], буква Е,е
Урок навчання грамоти (читання) у 1 класі Тема: Звук [е]. Позначення його літерами «Е», «е». Мета: - Ознайомити учнів з артикуляцією звука [е]; - розвивати вміння учнів виконувати звуко-буквені зіставлення в складах і словах; вчити читати склади, слова з новою буквою; збагачувати словниковий запас учня; розвивати зв’язне мовлення; - виховувати інтерес до вивчення рідної мови. Хід уроку ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів - Діти, подивіться, хто сьогодні завітав до нас на урок. Це дівчинка Ганнуся. Вона дуже любить читати, от і прийшла подивитися, як читаєте ви. Але перед самим уроком з Ганнусею трапилася неприємність: вона розгубила своє намисто. Намистинки одразу ж зібрала бешкетниця мишка і згодна віддати їх Ганнусі лише тоді, коли ми виконаємо її завдання. Тому нам треба сьогодні дуже постаратися, щоб допомогти дівчинці. А коли ми зберемо усі намистинки, то прочитаємо на них слово-сюрприз. І. Актуалізація опорних знань учнів 1. Проказування скоромовки, вивченої на минулому уроці: Ходить посмітюха по сміттю З малими посмітюшенятами. 2. Повторення вивчених букв (вчитель називає злиття, учні на набірному полотні викладають склади і читають їх): по, ви, ли, сту, сі, кро. ІІ. Вивчення нового матеріалу. 1. Виділення звука [е] зі слова «едельвейс». (вчитель показує малюнок квітки) - Едельвейс – казково гарна квітка. Вона трапляється тільки високо в горах, які називаються Карпати. Цю квітку занесено до Червоної книги, бо едельвейс перебуває на межі вимирання. - Складіть звукову модель слова. Поділіть слово на склади. Який звук повторюється в кожному складі? 2. Артикуляція звука [е], віднесення його до голосних (розміщення у вагончику потяга), позначення фішкою. 3. Гра «Впіймай звук [е]» (вчитель зачитує слова, а діти плескають в долоні тоді, коли чують слово зі звуком [е] на початку): Екран, ему, електричка, ефа, катер, етажерка, море, еліпс, зима, евкаліпт. IІІ. Фізхвилинка (Дерева високі-високі) - Діти, скажіть, чи не почули ви незнайомих слів під час гри? - Давайте утворимо словничок за цими словами (вивішуються малюнки) Ему – страус Ефа – змія Етажерка – поличка Еліпс – овал Евкаліпт – вічнозелене дерево ІV. Ознайомлення з буквою «Е» 1. Показ великої і малої літер. Аналіз будови, зіставлення за формою. - Букво Е, поглянь в люстерко, Схожа ти на етажерку. (І.Січовик) 2. Робота в зошиті «Супутник Букваря» - Звуковий аналіз слів екран, метр, лелека - Написання друкованих літер Е,е. Фізхвилинка (Пливе у річці пелікан …) 3. Робота з Букварем - Читання складової таблиці (на дошці) - Читання слова полетіли із розрізних складів (4 склади!) - Читання слів у колонках, пояснення їх значень. V. Підсумок уроку
- Яку букву ми вивчили сьогодні на уроці? - Який звук вона позначає? - Назвіть усі голосні звуки, що ми вивчили. - Запам’ятайте! Це всі голосні звуки української мови! Порахуйте, скільки їх? (6) - які нові слова ви запам’ятали? - Оцінювання! | |
Переглядів: 5350 | Рейтинг: 5.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |