Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Звуки [п], [п’], позначення їх буквою «пе».  Уявлення про амоніми.  Опрацювання тексту «На Івана Купала». Письмо малої та великої літер Пп

Інтегрований  урок  читання,  письма,  трудового  навчання.

1  клас

 

Тема уроку:  Звуки [п], [п’], позначення їх буквою «пе».  Уявлення про амоніми.  Опрацювання тексту «На Івана Купала».

Письмо малої та великої літер Пп.

Виготовлення аплікації «Віночок».

Мета уроку:  ознайомити учнів з буквою Пп («пе»), вчити правильно вимовляти звуки [п] [п’], та виділяти їх в різних позиціях у словах;

навчити писати малу та велику літери Пп;

познайомити із квітами, що входять до складу традиційного українського віночка та виготовляти його;

закріплювати навички поділу слів на склади, визначати наголошений склад, будувати складово-звукові схеми;

розвивати фонематичний слух сприймання та уявлення, активний словниковий запас, зв’язне мовлення учнів;

виховувати любов до українських традицій.

Обладнання: посібники «Квітуча галявина», «Сунички», «Яблуньки», «Морська прогулянка», «Бджілки», «Квітка–семицвітка», шаблони квітів, шаблони літер, презентація до уроку.

 

                                                                                                 Хід  уроку

 

Ι.  Організаційний момент

    Нумо, діти, підведіться!

    Всі приємно посміхніться.

    Пролунав уже дзвінок.

    Він покликав на урок.

    Зараз сядуть лиш дівчатка,

    А за ними і хлоп’ятка.

    Тож гаразд, часу не гаймо,

    Наш урок розпочинаймо.

ΙΙ.  Мотивація навчальної діяльності.

    Вправа «Очікування»

 – Діти, урок щойно розпочинається.

    Цікаво, а що ви очікуєте від нього?

    Продовжіть речення:

    Я хочу щоб урок був …

На цьому уроці я хочу …

– Дякую вам, дітки.

ΙΙΙ. Актуалізація опорних знань.

1) Гра «Сигнальники».

– Діти, я називаю вам звуки, а ви показуєте відповідну букву.

([р], [у], [н’], [к], [с’]).

– А тепер я знову називаю вам звуки, а ви показуєте відповідну фішку

(―,  =,  ᴏ).

ΙV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

1)  Виділення звуків [п], [п’]

– Діти, відгадайте загадки

Як веселка кольоровий,

Має здібності до мови.

Слово птаху лиш скажіть,

Він його повторить вмить.

                                    (Папуга)

– Слухайте другу загадку:

Він – не вершник, а зі шпорами,

Його одяг з узорами.

Час він знає, як і люди,

Сам не сторож, а всіх будить.

                                         (Півень)

– Який перший звук у слові ПАПУГА?

– А який у слові півень? [П’]

2)  Спостереження за артикуляцією звуків [п], [п’].

– Давайте промовимо звуки [п], [п’].

Що відбувається з мовними органами  при їх вимові? (губи стискаються, а повітря їх розриває)

– То до яких звуків віднесемо звуки [п], [п’]? (до приголосних)

– Давайте закриємо долонями наші вуха і ще раз промовимо [п], [п’].

Що чуємо? (шум)

– То які ще ці звуки? (глухі)

3)  Гра «Впіймай звук»

Я називаю слова, а ви говоріть який звук чуєте [п] чи [п’] і де він стоїть у слові.

(Поле, шапка, піч, пень)

4)  Вправа «Слухняний ротик».

Робота над чистомовкою

Па – па – па – зацвіла липа.

Пи – пи – пи – бджоли мед беруть із липи.

Пу – пу – пу – візьмемо сапу.

Пі – пі – пі – завилися миші у копі.

Ип – ип – ип – півник наш охрип.

Іп – іп – іп – закипів окріп.

5) Гра «Ніч і день»

– На «ніч» – ви закриваєте очі і уважно слухаєте звуки які я називаю.

На «день» – відкриваєте очі і називаєте слово, яке ви склали із цих звуків.

[п, а, в, а] – пава

[п, а, н, а, с] – Панас

[п, е, н’] – пень

6)  Гра «Квітка – семицвітка»

– До нас завітала чарівна квітка – семицвітка. На її пелюстках є завдання.

Відгадки на ці завдання починаються на літеру «Пе»

(місто, дерево, квітка, комаха, нагорода. професія, копалина).

– Молодці. За правильні відповіді квітка – семицвітка дарує вам ці чудові квіти.

7)  Ознайомлення з літерою «пе», засвоєння її назви. Зіставлення великої і малої букви.

– Звуки [П] [п’] на письмі передаються буквою «пе»

– На що вона схожа?

8)  Заучування вірша

     Гарні хлопці-молодці

     Закопали два стовпці.

     Третій їм допомагав –

     Перекладину поклав.

     Втіха нашій дітворі.

     Буква «Пе» уже в дворі.

9)  Письмо малої та великої літери «пе»

– Діти, давайте навчимося писати спочатку малу букву «пе», а потім велику.

Сядьте всі рівно, покладіть правильно зошит на парти.

10) Робота за Букварем.

   Читання прямих та обернених складів.

   Утворення слів за схемою.

– Діти, давайте прочитаємо склади прямі та обернені.

– Утворіть за допомогою схем слова.

– Що спільне у цих словах? (вони двоскладові, наголошений перший склад).

– Що відмінного? (у першому складі змінюється голосний).

11) Робота над анаграмою.

   ПИЛКА

   3 2 1 4 5

– Прочитайте слово. Утворіть із його літер нове слово. (липка)

– Прочитайте слово зліва направо, а тепер справа наліво.

   Що помітили?

12) Робота над ілюстрацією.

– Хто примостився на тину?

– А хто знає, як називаються ці синенькі квіти? (Півники)

– Складіть речення із цими словами.

13) Робота над загадкою

     Зрілі вишні у садку,

     І сунички у ліску.

     Теплі дні, барвисті квіти

     Нам дарує щедре …  (літо)

14) Вправа «За що я люблю літо?»

– Діти, ви любите літо?

   А за що ви його любите?

15) Робота в групах. Гра «Подорож у літо».

– Подорожувати літом ми будемо працюючи в групах.

   Утворіть, будь ласка, групи.

Ι група – «Квітуча галявина»

Вам потрібно прикрасити галявину квітками, на яких є предмети що мають

Звуки [п] або [п’].

ΙΙ група – «Сунички»

– Ви повинні сунички розкласти у три кошики: Ι кошик – односкладові слова,

ΙΙ кошик – двоскладові, ΙΙΙ кошик – трискладові.

ΙΙΙ група – трискладові.

ΙΙΙ група – «Яблуньки»

На одну яблуньку повісьте яблучка з наголошеним першим складом,

на другу – з наголошеним другим складом.

ΙV група – «Морська прогулянка»

Кожен із 4 кораблів має свою складово–звукову схему. Відшукайте

слова – пасажирів до кожного з них.

V група – «Бджілки»

– Допоможіть бджілкам відшукати потрібні склади, щоб утворилися слова.

16) Перевірка роботи в групі.

Фізкультхвилинка «Віночок»

17) Діалог «Розмова про свято».

– Доброго дня, Софійко!

– А чому ти сьогодні так по святковому одяглася?

– Тож ми сьогодні на уроці літо пригадуємо. А наш український народ не

   лише влітку працює. Він ще любить свята гарно відзначати. Ось так дівчата

   одягаються, коли святкують влітку свято Івана Купала.

– Я також дещо знаю про це свято. Бабуся розповідала, що хлопці та дівчата

   через багаття стрибають. Чим вище підстрибнуть – тим здоровішими і

   щасливішими будуть.

– А я знаю, що дівчатам, щоб сплести вінок, потрібно було дуже рано встати,

   вмитися ранковою росою, вийти в поле чи ліс і назбирати квітів. Вінки

   дівчата пускали на воду. Так вони ворожили на свою долю.

– Дуже гарні традиції має наш народ.

– Ці традиції ми повинні знати і пам’ятати.

18) Робота над текстом «На Івана Купала».

– Ще більше про це свято ми дізнаємося із тексту Букваря.

   а) Виразне читання тексту вчителем.

– Про яке свято йшла мова в тексті?

– Коли його святкують?

   б) Читання тексту окремими учнями.

   в) Аналіз прочитаного.

– Що робили на свято хлопці?

– А що дівчата?

– Що співали дівчата? Прочитайте.

   г) Робота над інтонуванням окличного речення.

19) Виготовлення аплікації «Віночок»

– Діти, наша квітка – семицвітка подарувала нам багато квіточок. Пропоную вам із них навчитися виготовляти віночок. Згодні?

Сядьте, будь ласка, групами і берімося до роботи.

– Зазвичай у склад традиційного вінка входить 12 квіточок. Кожна з рослин має символічне значення. Уплетені у віночок квіти покликані покращити долю дівчини, зміцнити її здоров’я.

     У вас на партах є основа віночка і квіти. Уважно слухайте, знаходьте квіточки та прикріплюйте їх за мною на своїх шаблонах.

Перша квіточка – Барвінок – він є символом вічного життя, захищає від нечистої сили.

Друга квіточка – Чорнобривці – символ щедрості і материнства, а ще символ чорних гарних брів у дівчини.

Третя квіточка – Деревій – є символом нескореності і непоборності.

Четверта рослина – Любисток – символізує довголіття.

П’ята рослина – Калина – символ дівочої краси та чистоти.

Шоста квітка – Волошка – символізує людяність і силу молодості.

Сьома рослина – Хміль – дарує людині гнучкість та розум.

Восьма квіточка – Мак – символ мрій, краси та молодості.

Дев’ята квіточка – Ромашка – дарує добро і спокій, символізує ніжність.

Десята – Незабудка – символ вічного кохання та вірність.

Одинадцята – Мальва – є символом рідної батьківської домівки.

Дванадцята – Безсмертник – є символом здоров’я.

– Ось ми з вами і навчилися складати квіти до традиційного українського віночка.  Давайте їх піднімемо і покажемо, які красиві вони вийшли у нас.

– У народі говорять:  «Вінок вити – життя любити». 

– То скільки рослин входить до українського віночка? (12)

V  Підсумок уроку.

     Гра закінчи речення.

– Діти, чи справдилися ваші сподівання стосовно нашого уроку?

– Яким був урок?

   Продовжіть речення:

   Урок був  …..

   Найбільше мені сподобалося  …..

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (04.03.2018) | Автор: Наталія Білопільська
Переглядів: 182 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!