Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Навчання учнів з вадами у психічному чи фізичному розвитку [ Додати статтю ]

"Я досліджую світ" Конспект уроку 2 клас Тема уроку: Тварини восени

Тема уроку: Тварини восени
Мета уроку
Навчальна: розширювати знання дітей про тварин наших лісів, ознайомити учнів із життям звірів восени, зі змінами, що відбуваються в їх житті, з'ясувати причини цих змін.
Розвивальна: розвивати спостережливість, уміння порівнювати, узагальнювати; розвивати уміння уважно слухати текст та відповідати на питання, вміння будувати висловлювання за даним початком.
Корекційна: корекція наглядно-образного мислення, дрібної моторики рук, корекція зорової памяті, слухового і зорового сприйняття, поповнення активного та пасивного словника дітей.
Виховна: виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до тварин, усвідомлення того, що життя тварин може залежати від людини; виховувати бажання допомагати тваринам в холодні пори року.

Обладнання: календар спостережень, ілюстрація осіннього лісу, предметні малюнки, кольорові олівці, картки «Осілі і перелітні птахи», «Комахи», «Дикі та свійські тварини», картки із завданнями.

Очікувані результати:
Розрізняє (з допомогою вчителя) предмети неживої і живої природи.
Розуміє про різноманітність живих організмів.
Встановлює(з допомогою вчителя) найпростіші взаємозв’язки між живими організмами і навколишнім світом

І. Підготовча частина
Ранкове коло
1. Вітання
Друга за руку візьму,
Посмішку йому пошлю.
Добрий ранок! Добрий день!
Нашу зустріч розпочнем!
2.Обмін інформацією.
Сьогодні на уроці ми поговоримо про те, як живуть тварини восени.
3. Вправа «Спостерігач» (робота з календарем спостережень)
• Пора року – осінь.
• Місяць – жовтень. Це другий місяць осені.
• День тижня – четвер.
• Опадають листочки, тому що …
• Удень ще тепло, а вночі прохолодно, тому вранці бувають …
• Поховалися комахи, тому що…
• Відлетіли пташки, тому що…

ІІ. Основна частина
1. Слухання та обговорення казки «Осінні турботи тварин»
Жила-була красуня Осінь. Нечутно ходила вона лісом, за всім спостерігала. Чи всі звірята готові до зими? Може ще хтось вважає, що повернеться тепле літечко і не потрібно готуватися до зими?
Лисиця та вовк доповіли їй, що готові до зими. Їхнє хутро стало більш густим та пухнастим і їм злі морози не страшні. Ось і зайченята поспішають перевдягнути шубки. Лісова білочка показала осінній господині запаси горіхів, жолудів, грибів, які дбайливо сховала у дупло. Неподалік ведмежа сімейка закінчувала облаштовувати барліг. Маленькі ведмежата в ньому не замерзнуть. Нірка їжачка не така велика, але надійна. Та він проспить в ній до весни. А багато птахів змушені збиратися у вирій. У теплі краї. Осілі птахи переселяються ближче до осель людей.
Радіє красуня Осінь, що всі готові до зими.
- Знайди малюнки звірів, які були згадані в казці.?
- Як підготувалися до зими заєць, вовк і лисиця?
- Хто збирається проспати до весни?
- Чи потребують птахи взимку допомоги людей?
2. Фізкультхвилинка
Білченята
Лапки в боки, вгору вушка —
Скачуть білочки-подружки.
Один, два, три, чотири, п'ять,
По гілках вони летять.
Один, два, три, чотири, п'ять,
Люблять білочки стрибать.

3. Робота за підручником, ст..29
- Розгляньте малюнки звірів та з’ясуйте, як вони змінилися?

4. Вправа «Дикі - домашні» (діти відгадують загадки, знаходять картки з відповідними звірами і поміщають їх на ілюстрації, підібравши відповідне житло ( з допомогою вчителя)

1. Сірий, зубастий.
По полю блукає, ягнят шукає. (Вовк)
2. Взимку ляже спати,
Дядько волохатий.
Лиш тоді устане,
Як весна настане. (Ведмідь)
3. Сама мала, шубка пухка.
з гілки на гілку стрибає,
шишки, горіхи збирає. (Білка)
4. Дивний звірок.
Круглий, мов клубок,
Голки стирчать,
Спробуй узять. (Їжак)
5. Пара довгих вушок,
Сіренький кожушок.
Скорий побігайчик.
Як він зветься? (Зайчик)
6. Я в ґадзівстві допомога
Маю вим’я і два роги.
Цілий день траву жую,
Молоко смачне даю. (Корова)
7. Хто з вас цю тварину знає?
Хто скоріше відгадає?
Гладенький бочок,
Рожевий п’ятачок,
І хвостик – крючок! (Порося)
8. Пасеться на лугу тварина:
Пухка і сіра, як хмарина.
Вона нам вовною дає
Турботу і тепло своє. (Вівця)
9. Я пасуся на лужку
В хутряному кожушку.
Гострі ріжки бе-бе-бе,
Налякаю я тебе. (Коза)
10. Здавна людям помагає,
Довгий хвіст і гриву має,
Любить сіно пожувати,
“І-го-го!” — ірже завзято,
Бо не відає про лінь,
Як працює в полі… (кінь).

5. Робота з картками «Комахи»
1. Назвати комах (з допомогою вчителя), визначити місце їх зимівлі.

6. Вправа-імітація «Що тваринка робить взимку»
Учитель називає (показує) тварин. Якщо тварина на зиму впадає в сплячку, діти зображують сон. Якщо не – імітують рухи цієї тварини.

7. Гра «Пташині історії».
За допомогою вчителя називають пташок і визначають перелітні вони чи зимуючі. (Картинками заповнюють кишеньки лепбука)

8. Робота в парах. Гра «Для кого гостинець?».
1. Діти отримують картку із зображенням тварини (синичка, білка, заєць). Учням потрібно вибрати гостинець і розповісти, чим би вони пригостили цю тваринку, якщо б вона завітала до них в гості взимку.

9. Хвилинка-розмальовка.
Діти розмальовують (за вибором) тварин.

ІІІ. Заключна частина
1. Підсумок уроку
2. Нервово-психологічне розвантаження

Хочу звернутися, діти, до вас із проханням.
Холодно взимку зайчатам і білці,
Песику — в будці, в сараї — корівці.
Мерзнуть у котика лапки і вуха,
Мерзне ворона в лиху завірюху.
Горю зарадити можемо —
В будку Шаркові настелим соломи,
Зайчикові покладемо під кущик
Кілька морквинок, листочок капусти,
Теплу корівці поставим водичку
Птицям насиплемо крихти в годівничку.
Як допоможемо дружно, малята,—
Виживуть взимку птахи і звірята.
                                          (Л. Левченко)

Категорія: Навчання учнів з вадами у психічному чи фізичному розвитку | Додав: (13.10.2019) | Автор: Зуб Алла Володимирівна E
Переглядів: 1221 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!