Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Навчання учнів з вадами у психічному чи фізичному розвитку | [ Додати статтю ] |
Текст, його будова
Тема: Текст, його будова. Методична мета демонстраційного уроку: здійснення проекту «Національна самобутність українського народу»: використання інноваційно – комунікативних технологій в навчально – виховному процесі спеціальної школи. Мета: - навчальна: формувати вміння будувати тексти за певною структурою; вчити впорядковувати деформований текст; переставляти речення відповідно до логіки загального змісту; узагальнити та систематизувати знання учнів про народні свята України; поглибити та систематизувати уявлення учнів про пори року. - корекційно – розвивальна: формувати вміння регулювати силу і висоту голосу, темпу мовлення, під час монологічних та діалогічних висловлювань; автоматизувати сформовані вимовні навички; продовжувати розвивати мовленнєве дихання та навички самоконтролю над звуковимовою під час практичного засвоєння основних типів синтаксичних конструкцій; розвивати слухо-зорове сприймання , слухову пам'ять , увагу, формувати внутрішній слух, спряжено - відображене мовлення; поширювати та активізувати словесно-жестовий словник учнів шляхом залучення їх до роботи в умовах створеного середовища словесно – жестової двомовності; сприяти розвитку когнітивних процесів, логічного мислення, пам’яті та уваги; сприяти зростанню пізнавального інтересу учнів до предмету використовуючи інформаційно – комунікативні технології. - виховна: виховувати любов до рідної землі, рідного слова; учити шанувати традиції та обряди народу, пробуджувати інтерес до спадщини рідного краю. Мовленнєвий матеріал: Я так думаю…., я вважаю,що це…, я гадаю…, я згоден(-а) …., я дізнався(-лась) нового про …,речення,словосполучення, текст; зачин,основна частина, кінцівка; оживає,пробуджується,прокидається; бурульки, дерева,трава,бруньки,сонечко, птахи,гнізда, струмки. - Яким був сьогодні урок? - Чого корисного дізнались? - Текст «Прийшла весна», текст «Зимові свята» Методи навчання на уроці: білінгвальний метод навчання ,«асоціативний кущ», «мозковий штурм», «робота в парах», розповідь вчителя, діалог, колективна робота, ігрові моменти. Методично-дидактичне забезпечення: плакат із записом девізу уроку; таблиця з деформованим текстом; ілюстрації на тему: «Зима», «Весна»; полотно для складання «павутинки»; плакат з кросвордом, ребусом; презентація до уроку. Тип уроку: комбінований. Хід уроку І. Організація учнів до уроку. Створення емоційного фону уроку. 1. Привітання дітей. Вчитель: Діти, до нас на урок сьогодні завітали гості. Тож давайте привітаємо їх. Добрий день! Вітаємо ми вас! З миром зустрічаємо, Щастя вам бажаємо! 2. Рефлексія - Діти, який у вас настрій? Покажіть своєю «рукою». (Кожен учень вивішує піктограму «руки», визначивши настрій на початку уроку ) 3. Фонетична хвилинка Вчитель: Як ви чуєте? Ваші апарати працюють добре? Вчитель: - Який контрольний звук? Вчитель: - На уроці говоріть правильно, зрозуміло, з наголосом. Вчитель: - Промовте з рухами голосні : а,о,у,е,і. - Додаємо приголосний – с -. - Промовимо склади: са, со, су, се,сі. - Назвіть слова з звуком – с - . - Складіть речення зі словом «свято». ІІ. Мотивація навчальної діяльності . Вчитель: Що ми будемо робити на уроці? - Девіз нашого уроку: Щоб робота в нас кипіла, працювати будем: Швидко! Дружно! Вміло! 1. «Асоціативний кущ». Складання «павутинки». Вчитель: Діти, назвіть словосполучення та слова пов’язані з зимою. (На дошці – зображення «сніжинки». Учні називають слова пов’язані з зимою , вчитель пише їх на промінчиках навколо сніжинки.)) 2.Відгадування кросворду «Зимові свята». 1.Свято, яке ми святкуємо 7 січня… 2.Улюблене свято дорослих та дітей.. 3.Його ми чекаємо 19 грудня… 4.Це відбувається 19 січня…. Вчитель: Назва якої пори року у нас утворилась? ІІІ. Актуалізація опорних знань Вчитель: А зараз відгадайте загадку. (Учні читають загадку) Була біла, снігова. Прийшла зелена, трав’яна. Вчитель: Діти, яке свято буде завтра? Вчитель: А що ви читали і знаєте про це свято? Вчитель: А зараз ми подивимось, як же зустрічаються Зима та Весна. - Хто хоче бути Зимою та Весною? (Виходять Весна та Зима, між ними відбувається діалог). Вчитель: Зачекайте, не сперечайтеся, годі вам. Сьогодні ж таке свято . (Вчитель звертається до класу) - Діти , а яке сьогодні свято? - День святого Валентина. Вчитель: Тож ось вам « валентинки», як символ дружби та кохання. Сідайте та працюйте разом з нами. ІV. Повідомлення теми уроку. Вчитель: Сьогодні на уроці ми будемо вчитись правильно будувати текст. Тема уроку: «Текст, його будова». Вчитель: Діти, як що це? Вчитель: Так, дійсно, це будинок. Вчитель: - Що це? Вчитель: Це фундамент будинку. У тексті це – зачин (прикріпляє табличку). Вчитель: Що будують далі? Стіни. Вчитель:А у тексті це основна частина. Вчитель: Що це? Дах. Вчитель: Вірно, в тексті ця частина називається – кінцівка. (Робота з деформованим текстом) Вчитель: Погляньте на екран. - Прочитайте написане. (Учні спряжено читають текст використовуючи КЖМ) Святий Миколай приносить уночі слухняним діткам подарунки. Напередодні Нового року прикрашаємо ялинку, чекаємо в гості Діда Мороза. На Різдво ходимо колядувати, бажаємо людям добра, здоров’я, щастя. Освячуємо воду, кропимо нею будинок, тварин на Водохреща. В народі кажуть: - «Скільки днів – стільки свят». Зима щедра на свята. Вчитель: Діти, як ви гадаєте що це? Вчитель: Так, дійсно, це окремі речення. - Про що в них розповідається? Вчитель: Для того, щоб це був текст, його треба правильно побудувати. Вчитель: Хто знайде де зачин? Перевірте. - А де основна частина? Перевірте. - А де кінцівка тексту? Перевірте, вірно? Вчитель: - Як можна назвати наш текст? 3. Каліграфічна хвилинка(5хв) Вчитель: Відкрийте зошит. - Покладіть його похило. - Скажіть гарно звук –с-. Напишіть букву – с - . - Запишіть рядок. - Сс свято Стрітення. - Зверніть увагу,що слово Стрітення пишеться з двома буквами – н - . V. Фізкультхвилинка(4хв) VІ. Закріплення вивченого на уроці.(7хв) Робота в парах з текстом « Весна». Вчитель: Зараз нове завдання. Треба замінити картинки словами. Але спочатку прочитаймо текст. (Учні спряжено читають текст використовуючи КЖМ) (При читанні звертається увага на закінчення слів). ПРИЙШЛА КРАСУНЯ ... . ПРИГРІЛО... . ОСЬ І НЕ СТАЛО... . НА ДАХАХ ТАНУТЬ ... . БІЖАТЬ ... . НА ПРОТАЛИНАХ ЗЕЛЕНІЄ ... . НА ... РОЗПУСКАЮТЬСЯ ... . З ТЕПЛИХ КРАЇВ ПОВЕРТАЮТЬСЯ ДО НАС ... . ВОНИ ПОЧИНАЮТЬ БУДУВАТИ ... . ПІСЛЯ ДОВГОЇ ПРИРОДА========. Вчитель: Працювати будете парами. - Візьміть олівці і виконайте завдання. Вчитель: А зараз перевірте себе. (На екрані текст, діти читають та при потребі виправляють помилки). Вчитель: Діти, що ми з вами створили? Вчитель: Назвіть частини тексту. Для вас творче завдання додому: записати складений текст в зошит. Підібрати прислів’я про весну. VІІ. Підсумок уроку. Оцінювання діяльності учнів на уроці.
-Ось і закінчився наш урок. Яким був сьогодні урок? (Відповіді дітей) -Що нового дізналися на уроці? (Відповіді дітей) Рефлексія. - Діти, який у вас настрій в кінці уроку? Покажіть своєю «рукою». (Кожен учень вивішує піктограму «руки», визначивши настрій на кінець уроку ). Вчитель: Я бажаю вам щоб завжди на уроках був тільки позитивний настрій . | |
Переглядів: 2316 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |