Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Логопедичні заняття [ Додати статтю ]

Дислексія. Тема: « Склади. Виділення та знаходження складів у словах. Тема «Птахи узимку»
Корекційне заняття з учнями 3 класу. ("Порушення читання, об. НЗНМ)
Вчитель-логопед Шептицька А. Ю., НВК №7 м. Хмельницького

Тема: «Склади. Виділення та знаходження складів у словах. "Птахи узимку".
Мета: Закріплювати навички виділення звуків у словах. Вдосконалювати читання відкритих і закритих складів за інструкцією. Вчити розрізняти і виділяти склади у словах. Поширювати словник і знання про життя птахів. Розвивати мовленнєве дихання, мілку і загальну моторику, фонематичних слух, діалогічне і зв’язне мовлення, зорове сприймання, уважність, уяву, спостережливість, пам'ять. Розвивати самостійне бачення помилок та вчити виправляти їх при читанні. Виховувати охайність, любов до рідної мови, до класичної музики, любов до природи.
Обладнання: фонограма мелодії «Вальс» Шуберта (Завірюха), ручки, маркери, картинки із зображенням птахів, таблиці складів, таблиця слів, малюнок годівнички, індивідуальні картки, сюжетні малюнки по темі.

Хід заняття

І. Орг. момент. Привітання.

ІІ. 1. -Щоби краще нам читати, треба букви розрізняти.
Завдання: «Закреслити невірну букву». ( інд. таблички).

2. - А зараз вам треба послухати і закінчити моє речення.
«Грудень рік кінчає, а зиму - …» ( починає).
-Яка погода взимку? Що відбувається в природі?
– Щоб зима стала сніжною, давайте подмухаємо на сніжинки. (Розвиток мовленнєвого дихання).
- Який перший звук у назві цього слова? ( звук (с).
- Пригадайте холодні слова, що починаються на звук (с). ( сніг, сніжинка, сніговій, сніговик, Снігуронька).

3. – А щоб ще краще читати, будем склади виділяти.
Ап оп уп ип еп іп ↗са – со – су – се – сі ↗
Ам ом ум им ем ім ↘ша – шо – шу – ши – ше ↘
Ан он ун ин ен ін жа – жо - жу′ - жи – же - жі
Ат от ут ит ет іт ча – чо | чу – чи | че – чі
Ав ов ув ив ев ів ца – цо – цу | ци – це – ці

4. – А зараз віднайдіть приховані слова у таблиці. Прочитайте їх по черзі.
« Вузлики » ЕНГЗИМАЦВ
ХОЛОДЙРЖС
АМЦКМОРОЗ
УВПТАХИУАЗ
ЄЬГОЛОДЩЮ
-Серед цих слів знайдіть слова, схожі за звучанням, але які відрізняються одним звуком і значенням? (холод – голод). Які звуки? ( х – г )
-Що спільне у цих звуках, та чим вони відрізняються? ( це приголосні звуки, тверді, х- глухий, г-дзвінкий).

ІІ. - Діти, ці слова нам нагадали про проблему птахів узимку. Давайте помандруємо у зимову казку і допоможемо птахам.
1.- Діти, вже зима прийшла,
Снігом край наш замела.
Біле все навкруг та чисте,
Та нема що птахам їсти…
І пташки, що в нас зимують,
Взимку часто голодують.

2.-Ось тому, діти, у цю зимову пору багато пташок розраховують на допомогу людей і перебираються ближче до міст і селищ. І до нас сьогодні завітала одна гостя така мила - говірлива, чорно-сіра.
Логічна гра «Розмова з вороною»:
-Здрастуйте, малятка! Я птах чи звірятко? (Птах)
-Разом з вами я зимую чи у вирій я мандрую? (Зимуюча пташка)
-Я пташка маленька чи доволі величенька? (Величенька)
-Взимку я проблем не маю чи від голоду страждаю? (Ворони голодують)
-Чим допоможете, малята, пустите мене до хати чи влаштуєте для птиці ви їдальню-годівницю? (влаштуємо годівничку).

Фізкульт. хвилинка. «Пташина їдальня»
Ми годівничку змайстрували,
Пташкам «їдальню» влаштували.
Пернаті друзі прилітають,
Зернята та крихти збирають.
«Смачного!» - кажемо пташкам.
А птахи вдячні діточкам.

3.-Діти, які ще птахи залишилися в нас зимувати? (Сороки, галки, горобці..)
Відгадування загадок про птахів (За вибором логопеда).

Крізь зимові заметілі
Пташенята прилетіли.
В них червоні гарні груди –
Ніби яблука усюди
Хтось розвісив у дворі.
Звуться пташки…
(Снігурі)

Жовтогруді щебетушки,
Мають чорні капелюшки,
Сірі лапки, білі щічки,
Називаються …
(Синички)

Цілий день працюю в гаї,
Діловито дзьобом б’ю,
Тук-тук- так-так!
І комашка, і черв'як,
І жучок-короїд —
Мій сніданок, мій обід. (Дятел)

Сіра шубка із пір’їн,
На морозі жвавий він. Чив-чив-чив!
Хто співать його навчив?
Веселий як хлопчик.
Це маленький …
(Горобчик)

Балакуча ця вертуха!
Ліс її щоденно слуха :
«Скре-ке-ке!»-
Вона кричить і збирає що блищить
Довгохвоста, білобока …
Ну й плетуха! Це - …
(Сорока)

Лісом в темряві літає,
«Ху-гу, ху-гу»,-промовляє.
Має круглі очі,
Бачить серед ночі.
Велетенська голова.
Здогадались? Це …
(Сова)

Вони бувають сизі, білі,
Воркують, в парку проживають.
Вважають їх птахами миру,
На щастя в небо випускають.
І линуть в сині голубій
Птахи чудові — ...
(Голуби) і т. д.

Уточнення назв птахів.
Нові слова- омелюх, шишкар.

Омелюх. Довжина тіла – 18-21 cм. Вага – 50-65 г. Птах з м’яким пір’ям. Усі види омелюхів носять на голові чубчики. Чубчик омелюха звичайного має сірувато-червоне забарвлення. Основний тон оперення бурувато-сірий. Задня частина спини, куприк та надхвістя блакитнувато-сірі, а пір’я на грудях-червонувате. Крила чорні з жовтими рисками біля вершини, та з білою смугою нижче плеча. Хвіст короткий. Чорні сильні ноги. Дзьоб чорний, короткий і масивний. На рівні очей тягнеться чорна смуга, на горлі наявна невелика чорна маніжка.

Шишкар – рідкісний зимуючий птах родини в’юркових.
Довжина тіла 14 — 20 см, вага до 29 — 58 г. Дзьоб закруглений і схрещений.
В Україні поширені: шишкар сосновий, залітний зимовий птах північних областей;
шишкар ялиновий, осілий птах Карпат, Криму і залітний — решти території; шишкар білокрилий.

4.- Ой, як холодно, кошмар! Кар! Кар! Маю я багато справ! Кар! Кар! Кар!
-Діти, звичайна ворона, як і інші птахи і звірі, розмовляти не вміє. Але ми можемо впізнати голоси птахів і їх відтворити.
-Повторіть вороняче слово. А що ви тільки що сказали? (Кар). Скільки звуків? (3). Які? (к, а, р). Що вони утворили? (склад).
-Птахи теж люблять змагатися і сперечатися. Відгадайте хто стане переможцем?
Гра « Пташині слова».
-В яких словах і який птах сховався? Знайдіть пташині склади у словах.
1)Карта, казка, лікар, наказ, перукар, кава, макарони, Максим, Макар, каченя, картопля.
2)Цвіркун, поцілити, цвіт, квіти, зацвіли
3)Навчив, нявчить, привчив, налив
4)Скрепка, скрипка, секрет, скребок, стрибок, скриня
.
5. Складання словосполучення. (Логопед роздає дітям картки зі словами ознаками.)
- У вас є карточки. Прочитайте слова. Що означають ці слова? Вони називають предмет, дію чи ознаку предмета? Про кого можна так сказати? До якої пташки можна підібрати ознаки, які написані на ваших картках?
1. Білобока, спритна Омелюх
2. Сіра, говірка Снігур
3. Жовтенька, веселенька Горобець
4. Червоненький, маленький Синичка
5. Сизий, мирний Ворона
6. Завзятий, сіренький Сорока
7. Мудра, хижа Дятел
8. Працьовитий, добрий Сова
9. Чубатенький, гарний Голуб

6. Робота на рівні речення.
- Подивіться уважно що зображено на малюнку. Прочитайте речення мовчки. Знайдіть вірне речення. Прочитайте його. Порівняйте з іншим реченням. В невірному реченні виправте помилки.

1.1. Сунички люблять ласуфати селом.
1.2. Синички люблять ласувати салом.
2.1. Олелюхи полубляють ягоди городини.
2.2. Омелюхи полюбляють ягоди горобини.
3.1. Снігорі підлітають до житила людеї.
3.2. Снігурі підлітають до житла людей.
4.1. Діти в ларку розвіщали годівнечки.
4.2. Діти в парку розвішали годівнички.

VІ. Підсумок заняття.
Категорія: Логопедичні заняття | Додав: _Alina_ (19.03.2012) | Автор: Шептицька Аліна E
Переглядів: 3469 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1

Добавил: _Alina_
0

Завдання, де складаються словосполучення- слова-назви пташок мали бути у другому стовпчику. Там, де читання складів, теж змістилися 2 стовпчика разом. Прошу вибачення за таке зміщення слів!
Дата публикации: 19.03.2012 в 19:47 Спам[Материал]

 

ble>

 

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!