Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Логопедичні заняття | [ Додати статтю ] |
Використання на логопедичних заняттях інноваційних технологій при формуванні осмисленого читання у дітей з порушенням навичок й техніки чита
«Використання на логопедичних заняттях інноваційних технологій при формуванні осмисленого читання у дітей з порушенням навичок й техніки читання» Конспект логопедичного заняття на тему: Логопедичний висновок: «Порушення читання та письма, зумовлене н/в ЗНМ » Мета: навчати учнів умінню уважно слухати, сприймати та запам’ятовувати навчальні завдання; розвивати та формувати навички читання; зоровий,предметний, буквений гнозис; образне мислення при читанні; орієнтацію у просторі, закріплюючи поняття «ліво» - «право», «верх» - «низ»; увагу,пам'ять, мислення, самоконтроль; виховувати в дітей працелюбність, старанність; збагачувати їх словниковий запас. Обладнання: сюжетні малюнки, предметні малюнки, картки з буквами, словами, індивідуальні картки з реченням, текстом, таблиця зі словами. Хід заняття - У нас сьогодні ніби свято, Гостей зібралося багато. (Привітайтеся ) Тепер на мене подивіться, І веселенько посміхніться. (Сідайте ) І. Організаційний момент. - Сьогодні до нас завітала ще одна поважна гостя – Мудра Сова. Вона сама багато цікавого знає, уміє й дуже хоче послухати і подивитися що уміємо, знаємо ми. Мудра Сова приготувала нам багато цікавих завдань й хоче перевірити чи вміємо ми бути уважними,спостережливими. ІІ. Основна частина. 1. На дошці сюжетній малюнок. - Уважно розглянемо з Вами малюнок на дошці. - Хто сидить на дереві? - Назвіть усіх, хто сидить на верхніх гілках ; на нижніх гілках; (підніміть ліву руку)на лівій стороні дереві; (підніміть праву руку)на правій стороні дерева. - Хто сидить справа від удава? Зліва від нього? - Що висить справа від жука? - Молодці, Ви були уважні й добре справилися із першим завданням Мудрої Сови. 2. Вчитель – логопед роздає дітям сюжетний малюнок. - Уважно розгляньте наступний малюнок. Мудра Сова просить, щоб ми знайшли,показали й сказали, де заховалася буква О. - Думаю, що Сова зрозуміла, що Ви умієте бути уважними й спостережливими. 3. На дошці висить картка зі словом РИС, потім вивішується картка зі словом КІТ . 1) - Ось наше наступне завдання: потрібно прочитати слово зліва направо. - Поясніть значення слова. ( Рис – це зерно з трав’янистої рослини, яка є харчовим продуктом. ) (вчитель – логопед вивішує малюнок біля слова) - А тепер прочитайте слово справа наліво. - Поясніть значення слова. ( Сир – це харчовий продукт у вигляді твердої маси, який виготовляють шляхом сквашування молока. )(вчитель – логопед вивішує малюнок біля слова) 2) – Давайте прочитаємо ще одне слово зліва направо. - Поясніть значення слова. ( Кіт – свійська тварина, що знищує мишей і щурів.)(вчитель – логопед вивішує малюнок біля слова) - Прочитайте слово справа наліво. - Поясніть значення цього слова.( Тік – місце, майданчик надворі або в приміщенні для молотьби, очищення і просушування зерна.)(вчитель – логопед вивішує малюнок біля слова) Таку ж роботу можна провести зі словами ( КУТ – ТУК, РІК – КІР, МИР – РИМ, КУБ – БУК, ДІД, ТУТ.) - Молодці,і з цим завданням Сови Ви справилися. 4. – Дуже цікавить Мудру Сову: - З чого складаються слова? (Слова складаються зі звуків. ) - А чим позначаємо звуки на письмі? (Звуки на письмі позначаємо буквами. ) - Пам ’ятаєте, ми говорили про те, що букви чарівні, що буквами можна записати слово в зошиті, на дошці. Потрібно лише слідкувати за їх послідовністю. - Прийшли одного разу букви в гості до Мудрої Сови і вона з цих букв утворила слово (вчитель – логопед на дошку вивішує картки з буквами,з яких утворене слово ГОРИ ). - Прочитайте слово. Поясніть значення слова.( Гори – значне підвищення над навколишньою місцевістю або серед інших підвищень )( вчитель – логопед вивішує малюнок біля слова) - Вам потрібно утворити своє нове слово із цих букв і допоможуть Вам цифри. Переставляйте букви у відповідності з цифрами. - Яке слово Ви утворили?( РОГИ ) - Поясніть значення слова. ( Роги – на голові деяких тварин твердий кістковий наріст, що звужується до кінця )(вчитель – логопед вивішує малюнок біля слова) - Прочитаємо ще одне слово утворене Совою.( вчитель – логопед на дошку вивішує картки з буквами, з яких утворене слово БАНКА). - Поясніть значення слова.(Банка – скляна посудина переважно циліндричної форми.) (вчитель – логопед вивішує малюнок біля слова) - Утворіть нове слово з цих букв,переставляючи букви у відповідності з цифрами - . Яке слово Ви утворили? ( КАБАН ) - Поясніть значення слова.( Кабан – дикий родич домашньої свині.)(вчитель – логопед вивішує малюнок біля слова) Фізична хвилинка 5. - Відпочили і продовжимо читати. На дошці картка зі словом. - Прочитайте слово. (Діти читають слово ПИЛА. ) - Поясніть значення слова.( Пила – металевий інструмент із зубцями для розпилювання різних матеріалів.)(вивішується малюнок) - Уважно послухайте завдання Мудрої Сови: - переставте букви у слові так, щоб із слова ПИЛА утворилася назва дерева,що цвіте пахучими жовтими медоносними квіточками. Діти утворюють слово ЛИПА.(вивішується малюнок) - Далі читаємо. ( Учні читають слово ТІЛО. ) - Поясніть значення слова. ( Тіло – у людини тіло. )(вивішується малюнок) - Переставте букви у слові так, щоб із слова ТІЛО утворилася назва найтеплішої пори року,що наступає після весни. Діти утворюють слово ЛІТО.(вивішується малюнок) - Наступне слово. ( Учні читають слово СЕЛО. ) - Поясніть значення слова. ( Село – населений пункт, жителі якого займаються переважно сільськогосподарськими роботами. )(вивішується малюнок) - Переставте букви у слові так, щоб із слова СЕЛО утворилася назва свійської робочої тварини. Діти утворюють слово ОСЕЛ.(вивішується малюнок) (Таку ж роботу можна провести зі словами НАСОС – СОСНА, ДИВА – ВАДИ, ТЮЛЬ – ЛЮТЬ, ТРОХИ – ХИТРО, СОКІЛ – ЛІСОК, КОСИ – СОКИ, КАЗАН – НАКАЗ, ХИСТ – СТИХ, ХИЖА – ЖАХИ, ГНИЛА – ГЛИНА, МАРКА – РАМКА, ТІЛО – ЛІТО.) 6. - Мудра Сова багато знає, але вчиться лише малювати. Уважно, мовчки розгляньте контури предметів, які вона почала малювати.( ВЕРБЛЮД, НОСОРІГ, ВИНОГРАД, ЕКСКАВАТОР, ДИНОЗАВР.) - У Вас на картках написані слова. Прочитайте їх очима. Підніміть руку, коли прочитаєте. - Слово на картці може назвати контур предмета на дошці. Контури предметів ми роздивилися. А тепер, подумайте, Ваше слово називає який контур предмета на дошці? - Прикріпіть Ваше слово до контуру предмета на дошці. Діти по черзі виходять до дошки і прикріплюють до контурів предметів свої слова на картках, читаючи їх. - Прочитайте слова, що називають живі предмети.( ВЕРБЛЮД, НОСОРІГ, ДИНОЗАВР.) - Прочитайте слова, що називають неживі предмети. (ВИНОГРАД,ЕКСКАВАТОР) 7. Робота з таблицею слів. синиця горобець радіють голуб кокос сонце холодна бант шоколад ком роса теплі молоко морозить гном - Знайдіть, покажіть і прочитайте слова: а) з одним складом; з двома складами; з трьома складами; б) знайдіть слово в якому склад - КО- стоїть : - на початку слова;( КО-КОС) - в середині слова;(ШО-КО-ЛАД) - в кінці слова (при потребі малюнки допомагають дітям шукати слова); (МО- ЛО-КО); в) в яких збіг приголосних звуків чуємо на початку слова;в кінці слова; г) з м’яким приголосним звуком, м’якість якого позначають буква «ь» та буква «я»; д) знайдіть в якому рядку написане слово СОНЦЕ. - Поясніть значення слова. (Сонце – центральне небесне світило, що має форму гігантської розжареної кулі,яка випромінює світло й тепло.)(вивішується малюнок) - Яке слово в ньому сховалось? ( СОН ) - Поясніть значення слова. (Сон – фізіологічний стан спокою організму людини і тварини.) е) знайдіть в якому рядку написане слово РОСА? - Поясніть значення слова. ( Роса – краплі води, що осідають на поверхні грунту, рослин та інших предметів. )(вивішується малюнок) - Вилучіть одну букву зі слова, щоб утворилося нове слово. Яке слово Ви утворили?( ОСА ) - Поясніть значення слова. ( Оса – чорна з жовтими поперечними смужками комаха, що жалить, як бджола. )(вивішується малюнок) є) слова, що називають дію предмета; ж) слова, що називають ознаку предмета. 8. Робота по інтонуванню слів в реченні. - Мудра Сова приготувала Вам картки. Діти малюють зиму. Діти малюють зиму. Діти малюють зиму. - Прочитайте речення очима. Хто прочитав, підніміть руку. Завдання Мудрої Сови: Прочитайте перше (друге,третє) речення і голосніше читайте слово, що підкреслене. 9. Робота з текстом. - Кожному з Вас Сова дає останнє завдання. Дітям вчитель – логопед роздає картки з текстом. Прийшла холодна зима. Мороз замалював вікна. Лід скував річку. Випав пухнастий сніг. Діти ліплять сніговика. - Завдання: прочитайте текст : а) очима ; б) губами; в) пошепки; г) тихо ( щоб чула тільки я ) ; д) голосно( А зараз послухаємо, як читає... .) ІІІ. Підсумок заняття.
- Ви - МОЛОДЦІ! Впоралися з усіма завданнями Мудрої Сови. Тепер вона впевнена, що і ми з Вами багато вміємо, знаємо, дізнаємось,вчимось. Сова повертається додому і усім своїм лісовим друзям розкаже про нас. А ми давайте їй нагадаємо про те, з чим справилися на занятті: • уважно слухали і були уважними ; • знайшли, де заховалася буква О ; • прочитали слова зліва направо і справа наліво; утворили нові слова, переставляючи букви у словах; пояснили значення багатьох слів; • знайшли, показали й прочитали слова в таблиці; • за допомогою слів назвали контури предметів; • прочитали з правильною інтонацією речення, поставили до слів запитання; • прочитали текст. - Заняття закінчено. Дякую вам за роботу. P.S. Запропоновані і зібрані в одному занятті види робіт можна використовувати на кожному, в залежності від теми логопедичного заняття Войко Наталія Леонідівна, вчитель – логопед ЗОШ № 20 м.Хмельницький | |
Переглядів: 3577 | Рейтинг: 1.7/3 |
Всього коментарів: 0 | |