Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Логопедичні заняття [ Додати статтю ]

Використання на логопедичних заняттях інноваційних технологій при формуванні осмисленого читання у дітей з порушенням навичок й техніки чита
«Використання на логопедичних заняттях інноваційних технологій при формуванні осмисленого читання у дітей з порушенням навичок й техніки читання» 
Конспект 
логопедичного заняття на тему: 



Логопедичний висновок: «Порушення читання та письма, зумовлене н/в ЗНМ »

Мета:
навчати учнів умінню уважно слухати, сприймати та запам’ятовувати навчальні завдання;
розвивати та формувати навички читання; зоровий,предметний, буквений гнозис; образне мислення при читанні; орієнтацію у просторі, закріплюючи поняття «ліво» - «право», «верх» - «низ»; увагу,пам'ять, мислення, самоконтроль;
виховувати в дітей працелюбність, старанність; збагачувати їх словниковий запас.
Обладнання: сюжетні малюнки, предметні малюнки, картки з буквами, словами, індивідуальні картки з реченням, текстом, таблиця зі словами.

Хід заняття
- У нас сьогодні ніби свято,
Гостей зібралося багато. (Привітайтеся )
Тепер на мене подивіться,
І веселенько посміхніться. (Сідайте )

І. Організаційний момент.
- Сьогодні до нас завітала ще одна поважна гостя – Мудра Сова. Вона сама багато цікавого знає, уміє й дуже хоче послухати і подивитися що уміємо, знаємо ми. Мудра Сова приготувала нам багато цікавих завдань й хоче перевірити чи вміємо ми бути уважними,спостережливими.

ІІ. Основна частина.
1. На дошці сюжетній малюнок.
- Уважно розглянемо з Вами малюнок на дошці.
- Хто сидить на дереві?
- Назвіть усіх, хто сидить на верхніх гілках ; на нижніх гілках; (підніміть ліву руку)на лівій стороні дереві; (підніміть праву руку)на правій стороні дерева.
- Хто сидить справа від удава? Зліва від нього?
- Що висить справа від жука?
- Молодці, Ви були уважні й добре справилися із першим завданням Мудрої Сови.
2. Вчитель – логопед роздає дітям сюжетний малюнок.
- Уважно розгляньте наступний малюнок. Мудра Сова просить, щоб ми знайшли,показали й сказали, де заховалася буква О.
- Думаю, що Сова зрозуміла, що Ви умієте бути уважними й спостережливими.
3. На дошці висить картка зі словом РИС, потім вивішується картка зі словом КІТ .
1) - Ось наше наступне завдання: потрібно прочитати слово зліва направо.
- Поясніть значення слова. ( Рис – це зерно з трав’янистої рослини, яка є харчовим продуктом. ) (вчитель – логопед вивішує малюнок біля слова)
- А тепер прочитайте слово справа наліво.
- Поясніть значення слова. ( Сир – це харчовий продукт у вигляді твердої маси, який виготовляють шляхом сквашування молока. )(вчитель – логопед вивішує малюнок біля слова)
2) – Давайте прочитаємо ще одне слово зліва направо.
- Поясніть значення слова. ( Кіт – свійська тварина, що знищує мишей і щурів.)(вчитель – логопед вивішує малюнок біля слова)
- Прочитайте слово справа наліво.
- Поясніть значення цього слова.( Тік – місце, майданчик надворі або в приміщенні для молотьби, очищення і просушування зерна.)(вчитель – логопед вивішує малюнок біля слова)
Таку ж роботу можна провести зі словами ( КУТ – ТУК, РІК – КІР, МИР – РИМ, КУБ – БУК, ДІД, ТУТ.)
- Молодці,і з цим завданням Сови Ви справилися.
4. – Дуже цікавить Мудру Сову:
- З чого складаються слова? (Слова складаються зі звуків. )
- А чим позначаємо звуки на письмі? (Звуки на письмі позначаємо буквами. )
- Пам ’ятаєте, ми говорили про те, що букви чарівні, що буквами можна записати слово в зошиті, на дошці. Потрібно лише слідкувати за їх послідовністю.
- Прийшли одного разу букви в гості до Мудрої Сови і вона з цих букв утворила слово (вчитель – логопед на дошку вивішує картки з буквами,з яких утворене слово ГОРИ ).
- Прочитайте слово. Поясніть значення слова.( Гори – значне підвищення над навколишньою місцевістю або серед інших підвищень )( вчитель – логопед вивішує малюнок біля слова)
- Вам потрібно утворити своє нове слово із цих букв і допоможуть Вам цифри. Переставляйте букви у відповідності з цифрами.
- Яке слово Ви утворили?( РОГИ )
- Поясніть значення слова. ( Роги – на голові деяких тварин твердий кістковий наріст, що звужується до кінця )(вчитель – логопед вивішує малюнок біля слова)
- Прочитаємо ще одне слово утворене Совою.( вчитель – логопед на дошку вивішує картки з буквами, з яких утворене слово БАНКА).
- Поясніть значення слова.(Банка – скляна посудина переважно циліндричної форми.) (вчитель – логопед вивішує малюнок біля слова)
- Утворіть нове слово з цих букв,переставляючи букви у відповідності з цифрами
- . Яке слово Ви утворили? ( КАБАН )
- Поясніть значення слова.( Кабан – дикий родич домашньої свині.)(вчитель – логопед вивішує малюнок біля слова)
Фізична хвилинка
5. - Відпочили і продовжимо читати. На дошці картка зі словом.
- Прочитайте слово. (Діти читають слово ПИЛА. )
- Поясніть значення слова.( Пила – металевий інструмент із зубцями для розпилювання різних матеріалів.)(вивішується малюнок)
- Уважно послухайте завдання Мудрої Сови: - переставте букви у слові так, щоб із слова ПИЛА утворилася назва дерева,що цвіте пахучими жовтими медоносними квіточками.
Діти утворюють слово ЛИПА.(вивішується малюнок)
- Далі читаємо. ( Учні читають слово ТІЛО. )
- Поясніть значення слова. ( Тіло – у людини тіло. )(вивішується малюнок)
- Переставте букви у слові так, щоб із слова ТІЛО утворилася назва найтеплішої пори року,що наступає після весни.
Діти утворюють слово ЛІТО.(вивішується малюнок)
- Наступне слово. ( Учні читають слово СЕЛО. )
- Поясніть значення слова. ( Село – населений пункт, жителі якого займаються переважно сільськогосподарськими роботами. )(вивішується малюнок)
- Переставте букви у слові так, щоб із слова СЕЛО утворилася назва свійської робочої тварини.
Діти утворюють слово ОСЕЛ.(вивішується малюнок)
(Таку ж роботу можна провести зі словами НАСОС – СОСНА, ДИВА – ВАДИ, ТЮЛЬ – ЛЮТЬ, ТРОХИ – ХИТРО, СОКІЛ – ЛІСОК, КОСИ – СОКИ, КАЗАН – НАКАЗ, ХИСТ – СТИХ, ХИЖА – ЖАХИ, ГНИЛА – ГЛИНА, МАРКА – РАМКА, ТІЛО – ЛІТО.)
6. - Мудра Сова багато знає, але вчиться лише малювати. Уважно, мовчки розгляньте контури предметів, які вона почала малювати.( ВЕРБЛЮД, НОСОРІГ, ВИНОГРАД, ЕКСКАВАТОР, ДИНОЗАВР.)
- У Вас на картках написані слова. Прочитайте їх очима. Підніміть руку, коли прочитаєте.
- Слово на картці може назвати контур предмета на дошці. Контури предметів ми роздивилися. А тепер, подумайте, Ваше слово називає який контур предмета на дошці?
- Прикріпіть Ваше слово до контуру предмета на дошці.
Діти по черзі виходять до дошки і прикріплюють до контурів предметів свої слова на картках, читаючи їх.
- Прочитайте слова, що називають живі предмети.( ВЕРБЛЮД, НОСОРІГ, ДИНОЗАВР.)
- Прочитайте слова, що називають неживі предмети. (ВИНОГРАД,ЕКСКАВАТОР)
7. Робота з таблицею слів.

синиця горобець радіють

голуб кокос сонце

холодна бант шоколад

ком роса теплі

молоко морозить гном

- Знайдіть, покажіть і прочитайте слова:
а) з одним складом; з двома складами; з трьома складами;
б) знайдіть слово в якому склад - КО- стоїть :
- на початку слова;( КО-КОС)
- в середині слова;(ШО-КО-ЛАД)
- в кінці слова (при потребі малюнки допомагають дітям шукати слова);
(МО- ЛО-КО);
в) в яких збіг приголосних звуків чуємо на початку слова;в кінці слова;
г) з м’яким приголосним звуком, м’якість якого позначають буква «ь» та буква «я»;
д) знайдіть в якому рядку написане слово СОНЦЕ.
- Поясніть значення слова. (Сонце – центральне небесне світило, що має форму гігантської розжареної кулі,яка випромінює світло й тепло.)(вивішується малюнок)
- Яке слово в ньому сховалось? ( СОН )
- Поясніть значення слова. (Сон – фізіологічний стан спокою організму людини і тварини.)
е) знайдіть в якому рядку написане слово РОСА?
- Поясніть значення слова. ( Роса – краплі води, що осідають на поверхні грунту, рослин та інших предметів. )(вивішується малюнок)
- Вилучіть одну букву зі слова, щоб утворилося нове слово. Яке слово Ви утворили?( ОСА )
- Поясніть значення слова. ( Оса – чорна з жовтими поперечними смужками комаха, що жалить, як бджола. )(вивішується малюнок)
є) слова, що називають дію предмета;
ж) слова, що називають ознаку предмета.
8. Робота по інтонуванню слів в реченні.
- Мудра Сова приготувала Вам картки.

Діти малюють зиму.

Діти малюють зиму.

Діти малюють зиму.


- Прочитайте речення очима. Хто прочитав, підніміть руку.
Завдання Мудрої Сови: Прочитайте перше (друге,третє) речення і голосніше читайте слово, що підкреслене.

9. Робота з текстом.
- Кожному з Вас Сова дає останнє завдання.
Дітям вчитель – логопед роздає картки з текстом.

Прийшла холодна зима. Мороз замалював вікна.

Лід скував річку. Випав пухнастий сніг. Діти ліплять сніговика.

- Завдання: прочитайте текст :
а) очима ;
б) губами;
в) пошепки;
г) тихо ( щоб чула тільки я ) ;
д) голосно( А зараз послухаємо, як читає... .)

ІІІ. Підсумок заняття.
- Ви - МОЛОДЦІ! Впоралися з усіма завданнями Мудрої Сови. Тепер вона впевнена, що і ми з Вами багато вміємо, знаємо, дізнаємось,вчимось. Сова повертається додому і усім своїм лісовим друзям розкаже про нас. А ми давайте їй нагадаємо про те, з чим справилися на занятті:
• уважно слухали і були уважними ;
• знайшли, де заховалася буква О ;
• прочитали слова зліва направо і справа наліво;
утворили нові слова, переставляючи букви у словах;
пояснили значення багатьох слів;
• знайшли, показали й прочитали слова в таблиці;
• за допомогою слів назвали контури предметів;
• прочитали з правильною інтонацією речення, поставили до слів запитання;
• прочитали текст.
- Заняття закінчено. Дякую вам за роботу.
P.S. Запропоновані і зібрані в одному занятті види робіт можна використовувати на кожному, в залежності від теми логопедичного заняття

Войко Наталія Леонідівна, вчитель – логопед ЗОШ № 20 м.Хмельницький  
Категорія: Логопедичні заняття | Додав: Nanali_c (22.01.2012) | Автор: Войко Наталія Леонідівна E
Переглядів: 3577 | Рейтинг: 1.7/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!