Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Усне і письмове додавання і віднімання двоцифрових чисел. Складання і розв’язування задач

Тема: Усне і письмове додавання і віднімання двоцифрових чисел. Складання і розв’язування задач.
Мета: Вчити оперувати знаннями, розвивати гнучкість використання знань додавання і віднімання двоцифрових чисел, розвивати математичне мовлення, активізувати математичний словник, виховувати інтерес до математики.
Результативність: Формування комунікативної та пізнавальної компетентностей, розвивати індивідуальні здібності, корегувати індивідуальні особливості дітей.
Обладнання: Таблиці усних обчислень, завдання для індивідуальної роботи, відеоматеріал.

                                                                                                  Хід уроку

1. Мовленнєва зарядка.
- Щоб урок пройшов цікаво, всі берімося до справи.

2. Актуалізація опорних знань.
2.1. Усна лічба в межах 100 (десятками, пряма - обернена) разом з пальчиковою гімнастикою.
2.2. Усні обчислення
.
- Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми з вами побуваємо…
- Де ми побуваємо, ви дізнаєтесь, якщо виконаєте завдання.
а) На екрані таблиця
Отже, сьогодні ми в казці.
б) Гра: «Допоможіть знайти ключик».
- Діти, черепаха Тортила згубила ключик. Допоможіть знайти золотий ключик.
Учні знаходять приклади с відповіддю 83.
в) Гра «Вкажіть дорогу».
- Червона шапочка поспішає до бабусі. Вкажіть їй короткий шлях.
Висновок: Чим більше відрізків в ламаній лінії, тим вона довша.
г) Командна гра «кругові приклади».
Перша команда.
57-9; 64-7; 55+24; 48+7; 79-38; 41-5; 88-24; 36+52
Друга команда.
73-6; 46-8; 38+9; 89-43; 23+50; 39-16; 47-8; 67+2
Підсумки гри.

3. Творча робота над задачею.
Перша задача.
На водяних ліліях сиділи 26 метеликів і 7 бабок. Коли кілька бабок полетіло, то їх залишилось 5. Придумати різні запитання. Дібрати вираз, який допоможе знайти відповідь на кожне ваше запитання.
Приклад: 7-5; 26+7; 26+7(7-5)
Друга задача.
Доберіть числові дані та розв’яжіть задачу. У кошику ___кг яблук і ____кг груш. Використали ___кг фруктів. Скільки фруктів залишилось?
Хвилинка каліграфії.
Які числа ми записали. 2, 4, 6, 8, __, 12, __, __, 16, 18, __.

4. Повідомлення теми і мети уроку.
- Сьогодні ми закріпимо навички додавання і віднімання двоцифрових чисел.

5. Вивчення нового матеріалу.
5.1. Математичний диктант.
Суму чисел 25 і 7 зменшити на 12.
65 зменшити на суму чисел 18 і 4
Різницю чисел 60 і 12 зменшити на 15
48 збільшити на різницю чисел 42і 30
5.2. Завдання.
- Щоб продовжити мандрівку в казку, треба визначити її назву. (Казка «Колобок»).
Допоможіть колобку, виконати всі завдання, що він отримає від звірів, яких зустріне. Тоді добро переможе зло.
Пояснення: на дошці – картки із зображенням тварин (зайчик, ведмідь, вовк). Завдання підібрані для слабших учнів - індивідуально. Всі решта учнів виконують завдання в зошиті самостійно (підручник №381).
Перевірка виконаної роботи.

5.3. Фізкультхвилинка.
Колобок вам вдячний за допомогу. А попереду ще одна робота.

5.4. Завдання з коментуванням (підручник №380).
- Яка смужка найкоротша?
5.5. Робота з відеоматеріалом. Складання і розв’язування задач.
5.6. Офтальмологічна пауза.

6. Узагальнення й систематизація знань.
6.1. Робота в групах. Обчислити вирази і звірити їх значення (підручник № 377)
6.2. Розв’язування логічних завдань.

Перша задача. Одне яйце вариться 5 хвилин. Скільки знадобиться часу, щоб зварити 3 яйця? (відповідь 5 хвилин).
Друга задача. Діти збирали осінній букет. У ньому було 5 кленових, 2 дубових, 4 березових та 3 осикових листки. Зі скількох різних дерев були листки? (відповідь 4).
Третя задача. В автобусі їхало 9 пасажирів. На зупинці всі, крім 3 пасажирів, вийшли. Скільки пасажирів залишилось в автобусі. (відповідь 3).

7. Підбиття підсумків. Рефлексія.
- Чого навчилися на уроці?
- Яке завдання здалося складним?

8. Домашнє завдання.

Категорія: Уроки | Додав: zybatenkozoya (18.02.2018) | Автор: Зубатенко Зоя Василівна E
Переглядів: 586 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!