Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » "Методична скарбничка" | [ Додати статтю ] |
Дидактичні матеріали з курсу «Логіка» Запропоновані творчі завдання допоможуть учителю розвивати в учнів пізнавальні процеси – пам'ять, увагу, уяву, логічне мислення. Дані завдання розраховані на пошукову діяльність учнів, творче застосування набутих знань. Зміст завдань сприяє розвитку гнучкості і широти мислення, які так необхідні для успішного розв’язання як навчальних, так і життєвих задач. Задачі на вилучення. 1. У сім’ї троє дітей: Сергійко, Даринка та Іванко. Їм відповідно – 4, 9 та 12 років. Скільки років кожному з них, один хлопчик ходить до дитячого садка, а Іванко старший за Даринку? 2. У сім’ї четверо дітей: Данилко, Марічка, Лесик та Іринка. Їм 5, 7, 9 та 11 років. Скільки років кожному з них, якщо один з хлопчиків ходить у дитячий садок, Марічка молодша за Данилка, а сума років дівчаток ділиться на три? 3. Троє пташок – дятел, сойка та зозуля – сидять на одному дереві на різних гілках: п’ятій, сьомій, восьмій знизу. Дятел сидить не нижче, а сойка – не вище за зозулю. Хто з пташок на якій гілці сидить? 4. У Юлі, Тарасика та Сашка жили троє цуценят: біле, чорне і руде. У Юлі і Тарасика жило не чорне цуценя. Біле цуценя жило не у Юлі. У кого з дітей жило кожне цуценя? 5. У Олесі було три ляльки: Барбі, Кен та Попелюшка. Кожна з них жила в одному з трьох будиночків. Перша хатка була з високим дахом і маленьким вікном. Друга хатка – з високим дахом і великим вікном, третя – з низьким дахом і великим вікном. Барбі і Кен жили в хатках з великим вікном, а Кен і Попелюшка – у хатках з високим дахом. Потрібно відгадати, в якій хатці жила кожна лялька. Задачі на планування найгіршого варіанта. 1. Одна білочка назбирала 9 сироїжок та 6 маслюків і поділилась з другою – дала їй 8 грибів. Яке найменше число сироїжок могла одержати друга білочка? 2. Котигорошко у темряві знімає з мотузки шкарпетки. Їх дві пари. Кожна пара відрізняється кольором. Яке найменше число шкарпеток він повинен взяти, щоб бути впевненим, що серед них є принаймні одна пара одного кольору? 3. У Баби Яги на столі лежало 24 мухомори, а блідих поганок менше. Яка найбільша кількість отруйних грибів може бути у Баби Яги? 4. Із скриньки, у якій лежить 5 срібних та 7 золотих монет, навмання беруть монети. Яке найменше число монет потрібно взяти, щоб серед них було не менше, ніж однак золота? 5. На поличці у Петрика у повному безладі лежали дитячі журнали: «Барвінок»-12 штук, «Пізнайко»-8 штук, «Стежинка»-4 штуки, «Шрек»-5 штук. Скільки журналів треба взяти з полички, не розглядаючи їх, щоб серед них обов’язково були: а) 3 журнали «Барвінок»; б) по 3 різних журнали; в) 3 журнали одного якогось виду. Задачі на встановлення зв’язку між поняттями за допомогою відношень «більше», «менше» 1. У Петрика було 13 цукерок, у Михайлика - 10. У дівчаток – Наталки та Світланки – цукерок було більше, ніж у одного з хлопчиків, але менше ніж у другого, до того ж більше було у Світланки. Скільки цукерок було у кожної дівчинки? 2. На спортивному майданчику гралися учні початкових класів. Першокласників було 3, стільки ж другокласників , а третьокласників менше, ніж другокласників, але більше, ніж учнів 4 класу. Скільки всього дітей гралося на майданчику? 3. Гамчик, Хрумчик та Об’їдайло ласували пиріжками. Гамчик з’їв більше, ніж Хрумчик. Хрумчик – менше, ніж Гамчик, але більше Об’їдайла. Хто зних з’їв найбільше пиріжків? Макарова О. М. м. Сміла Черкаської обл.
| |
Переглядів: 2407 | Рейтинг: 1.0/2 |
Всього коментарів: 0 | |