Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » "Методична скарбничка" [ Додати статтю ]

Дидактичні матеріали з курсу «Логіка»

Дидактичні матеріали з курсу «Логіка»

 

Запропоновані творчі  завдання  допоможуть  учителю  розвивати  в  учнів  пізнавальні  процеси – пам'ять, увагу, уяву, логічне  мислення. Дані  завдання  розраховані  на  пошукову  діяльність  учнів,  творче  застосування  набутих  знань.  Зміст завдань  сприяє  розвитку  гнучкості  і  широти  мислення,  які  так  необхідні  для  успішного  розв’язання  як  навчальних,  так  і  життєвих  задач.

Задачі  на  вилучення.

1.      У  сім’ї   троє  дітей: Сергійко, Даринка та Іванко. Їм  відповідно – 4, 9 та 12 років.  Скільки  років  кожному  з  них,  один  хлопчик  ходить  до  дитячого  садка,  а  Іванко  старший  за  Даринку?

 

2.     У  сім’ї  четверо  дітей: Данилко, Марічка, Лесик та Іринка. Їм  5, 7, 9 та 11 років. Скільки  років  кожному  з  них,  якщо  один  з  хлопчиків  ходить  у  дитячий  садок, Марічка  молодша  за  Данилка, а  сума  років  дівчаток  ділиться  на  три?

 

3.     Троє  пташок – дятел, сойка та зозуля – сидять  на  одному  дереві  на  різних  гілках: п’ятій, сьомій, восьмій  знизу. Дятел  сидить  не  нижче, а сойка – не  вище за  зозулю. Хто  з  пташок  на  якій  гілці  сидить?

 

4.     У  Юлі, Тарасика та  Сашка жили  троє  цуценят: біле, чорне і руде. У  Юлі  і  Тарасика  жило не  чорне  цуценя. Біле  цуценя жило  не  у Юлі. У  кого  з  дітей  жило  кожне  цуценя?

 

5.     У  Олесі  було  три  ляльки: Барбі,  Кен та Попелюшка. Кожна  з  них  жила  в  одному  з  трьох  будиночків. Перша  хатка  була  з  високим  дахом  і  маленьким  вікном.  Друга  хатка – з  високим  дахом  і  великим  вікном, третя – з  низьким  дахом  і  великим  вікном. Барбі  і  Кен жили  в  хатках  з  великим  вікном, а Кен  і  Попелюшка – у  хатках  з  високим  дахом. Потрібно  відгадати,  в  якій  хатці  жила  кожна  лялька.

 

Задачі  на  планування  найгіршого  варіанта.

1.     Одна  білочка  назбирала 9 сироїжок  та 6 маслюків і поділилась  з  другою – дала  їй  8  грибів. Яке  найменше  число  сироїжок  могла  одержати  друга  білочка?

 

2.     Котигорошко  у  темряві  знімає  з  мотузки  шкарпетки. Їх дві  пари. Кожна  пара  відрізняється  кольором. Яке  найменше  число  шкарпеток  він  повинен  взяти, щоб  бути  впевненим, що  серед  них  є принаймні  одна  пара  одного  кольору?

 

3.     У  Баби  Яги  на  столі  лежало 24  мухомори, а блідих  поганок  менше. Яка  найбільша  кількість отруйних  грибів  може  бути  у  Баби Яги?

 

4.     Із  скриньки, у  якій лежить 5 срібних та   7  золотих  монет, навмання  беруть  монети. Яке  найменше  число  монет  потрібно  взяти, щоб  серед  них  було  не  менше, ніж  однак  золота?

 

5.     На  поличці  у  Петрика у повному  безладі лежали  дитячі  журнали: «Барвінок»-12 штук, «Пізнайко»-8 штук, «Стежинка»-4 штуки, «Шрек»-5 штук. Скільки  журналів  треба  взяти  з  полички, не  розглядаючи  їх, щоб  серед  них обов’язково  були:                                                                                                        

               а) 3  журнали  «Барвінок»;

               б) по 3 різних  журнали;

               в) 3 журнали  одного  якогось  виду.

 

Задачі  на  встановлення зв’язку  між  поняттями за  допомогою  відношень «більше», «менше»

1.     У  Петрика  було 13  цукерок, у Михайлика - 10. У дівчаток – Наталки  та  Світланки – цукерок  було  більше, ніж  у  одного  з  хлопчиків, але  менше  ніж  у  другого, до того ж більше  було у Світланки. Скільки  цукерок було у  кожної  дівчинки?

 

2.     На  спортивному  майданчику  гралися  учні  початкових  класів. Першокласників  було 3, стільки ж  другокласників , а третьокласників менше, ніж  другокласників, але  більше, ніж учнів 4 класу. Скільки  всього  дітей  гралося  на  майданчику?

 

3.     Гамчик,  Хрумчик та  Об’їдайло ласували пиріжками. Гамчик  з’їв  більше, ніж  Хрумчик.  Хрумчик – менше, ніж Гамчик, але  більше  Об’їдайла. Хто зних  з’їв  найбільше  пиріжків?

                         
                                 Макарова О. М.         м. Сміла  Черкаської обл.

http://oipopp.ed-sp.net/

Категорія: "Методична скарбничка" | Додав: [ADM]Irina (06.06.2009)
Переглядів: 2407 | Рейтинг: 1.0/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!