Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » "Методична скарбничка" [ Додати статтю ]

Учімо серцем

Учімо серцем

 

ХХ століття ознаменувалося приходом у світ дітей нового покоління. Такі діти характеризуються гіперактивністю, загостреним почуттям справедливості, не переносять неправди. Поведінка таких дітей не вкладається у рамки звичайної педагогіки, тому зараз особливої популярності набирає Гуманна Педагогіка.

Сучасним класиком педагогом-гуманістом з повним правом можна назвати Ш.О.Амонашвілі. Він вважає, що дитина у нашому житті – це величне явище і виховувати її будь-як не можна ні в якому разі. Ось чому основними принципами методики Амонашвілі стали: Доброта, Милосердя, Сердечність, Співпереживання. На його думку в душі кожної дитини є чаша, яку треба наповнити благородними образами. А образи ці учитель повинен черпати із своєї душі, з літератури, природи. Для цього  треба самим розуміти всю важливість покликання бути педагогом.

Дитина, як вважає Шалва Олександрович, не приходить у світ  з пустими руками. У кожної дитини є дар – талант і розпізнати цей дар, направити у потрібне русло – ось основне завдання вчителя.

 Народна мудрість говорить: «Якщо взявся садити дерево – сади плодове, щоб воно радувало всіх своїми плодами. Якщо хочеш подарувати коня – даруй найкращого скакуна. А якщо взявся виховувати дитину – виховай її крилатою».

         Велике значення Амонашвілі приділяє вихванню етичної культури та духовності. Без моральних принципів, культури і відчуття краси не можливо виховати благородну людину; людину, яка змінить світ на краще; людину, яка зможе жити в гармонії з природою і буде прекрасним її доповненням.

А вмістилищем всіх життєвих принципів великий педагог-гуманіст вважає серце. Серце – не просто мішок м’язів, а барометр духовності людини. «Без серця, що зрозумієш»- говорить Шалва Олександрович.

Великого значення  він надає уроку.

Урок – наше сонечко знань!

Урок – веселка, яка дивує своїми фарбами: віршами, казками, рівняннями…

Урок – океан, в який занурюєшся, як на батискафі: цікаво!

Урок – мудра, добра, радісна, сердечна, цікава, рідна людина.

Урок - совість, урок – сумнів.

     Урок – радість, урок – музика, симфонія.

Свої уроки у початковій школі Шалва Олександрович будував за особливими приципами:

·        принцип продовження життя на уроці;

·        позитивний емоційний настрій;

·        встановлення ділових стосунків із дітьми;

·        ведення уроку у відповідному темпі;

·        пріоритет розвитку розуму;

·        співпраця;

·        творчість;

·        гра-навчання.

А коштовностями уроку вважає: хвилинки поезії, хмаринки думок, вірші, математику в темряві, опори, ізольовану самостійність, розум + серце + руки, фантазію.

Ідея Амонашвілі проводити уроки добра, уроки серця, уроки щастя знайшли своє відображення у формуванні етичної культури молодших школярів. Діти вперше пізнають на смак добро і зло та вирішують для себе одвічну проблему бути чи не бути. Чи вибрати тернистий шлях добра і сіяча мудрості, утверджувача справедливості, чи пливти за течією річки життя.

 

Н.О. Василега,  Конончанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Канівського району

 

http://oipopp.ed-sp.net/

Категорія: "Методична скарбничка" | Додав: [ADM]Irina (06.06.2009)
Переглядів: 1639 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!