Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » "Методична скарбничка" | [ Додати статтю ] |
Учімо серцем ХХ століття ознаменувалося приходом у світ дітей нового покоління. Такі діти характеризуються гіперактивністю, загостреним почуттям справедливості, не переносять неправди. Поведінка таких дітей не вкладається у рамки звичайної педагогіки, тому зараз особливої популярності набирає Гуманна Педагогіка. Сучасним класиком педагогом-гуманістом з повним правом можна назвати Ш.О.Амонашвілі. Він вважає, що дитина у нашому житті – це величне явище і виховувати її будь-як не можна ні в якому разі. Ось чому основними принципами методики Амонашвілі стали: Доброта, Милосердя, Сердечність, Співпереживання. На його думку в душі кожної дитини є чаша, яку треба наповнити благородними образами. А образи ці учитель повинен черпати із своєї душі, з літератури, природи. Для цього треба самим розуміти всю важливість покликання бути педагогом. Дитина, як вважає Шалва Олександрович, не приходить у світ з пустими руками. У кожної дитини є дар – талант і розпізнати цей дар, направити у потрібне русло – ось основне завдання вчителя. Народна мудрість говорить: «Якщо взявся садити дерево – сади плодове, щоб воно радувало всіх своїми плодами. Якщо хочеш подарувати коня – даруй найкращого скакуна. А якщо взявся виховувати дитину – виховай її крилатою». Велике значення Амонашвілі приділяє вихванню етичної культури та духовності. Без моральних принципів, культури і відчуття краси не можливо виховати благородну людину; людину, яка змінить світ на краще; людину, яка зможе жити в гармонії з природою і буде прекрасним її доповненням. А вмістилищем всіх життєвих принципів великий педагог-гуманіст вважає серце. Серце – не просто мішок м’язів, а барометр духовності людини. «Без серця, що зрозумієш»- говорить Шалва Олександрович. Великого значення він надає уроку. Урок – наше сонечко знань! Урок – веселка, яка дивує своїми фарбами: віршами, казками, рівняннями… Урок – океан, в який занурюєшся, як на батискафі: цікаво! Урок – мудра, добра, радісна, сердечна, цікава, рідна людина. Урок - совість, урок – сумнів. Урок – радість, урок – музика, симфонія. Свої уроки у початковій школі Шалва Олександрович будував за особливими приципами: · принцип продовження життя на уроці; · позитивний емоційний настрій; · встановлення ділових стосунків із дітьми; · ведення уроку у відповідному темпі; · пріоритет розвитку розуму; · співпраця; · творчість; · гра-навчання. А коштовностями уроку вважає: хвилинки поезії, хмаринки думок, вірші, математику в темряві, опори, ізольовану самостійність, розум + серце + руки, фантазію. Ідея Амонашвілі проводити уроки добра, уроки серця, уроки щастя знайшли своє відображення у формуванні етичної культури молодших школярів. Діти вперше пізнають на смак добро і зло та вирішують для себе одвічну проблему бути чи не бути. Чи вибрати тернистий шлях добра і сіяча мудрості, утверджувача справедливості, чи пливти за течією річки життя. Н.О. Василега, Конончанська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Канівського району | |
Переглядів: 1639 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |