Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » "Методична скарбничка" [ Додати статтю ]

Ігри для формування етичної культури молодших школярів

Ігри для формування етичної культури молодших школярів

 
Без гри немає і не може бути повноцінного дитячого розвитку. Гра – це величезне світло, через яке в духовний світ дитини вливається життєдайний потік уявлень, понять про навколишній світ.                                                                                                                                                     В.О.Сухомлинський
     
Гра – це найбільш доступний, природний та улюблений вид діяльності  дітей, вона є ефективним засобом пробудження живого інтересу  до  навколишнього світу  і  відіграє важливе місце в етичному вихованні дитини. 

   Граючи,  діти вчаться спілкуватися, співпереживати, поважати думку один одного. Ігри сприяють формуванню добрих почуттів, благородних прагнень, навичок колективного життя, вчать самостійності,  розвивають почуття товариської солідарності, взаємодопомоги, відповідальності, вміння переборювати труднощі,  знімають втому, сприяють набуттю більш міцних свідомих знань, умінь і навичок, знімають напруження  від звичайної навчальної діяльності, стають цінним засобом  виховання, розумової активності дітей, що активізує психічні процеси, викликає в дітей живий інтерес до процесу пізнання.   Дитячі ігри є всебічною підготовкою дитини до життя. Саме через ігри діти швидше знайомляться з правилами та нормами спілкування, швидше опановують  навички культурної  поведінки.

   В ході навчання  широко використовую різні види ігор, які вчать  дитину вміти вдивлятися, прислухатися, зрозуміти інших людей,  вміти відгукуватися на прохання, поспішати вчасно на допомогу.

   Наприклад, сюжетно – рольові  ігри  «Відвідування хворого товариша», «День народження» виховують у дитини доброту, ввічливість, вміння поводити себе в гостях, співчуття,чемність. Учні  отримують урок гарної поведінки. В сюжетно-рольових іграх дитина переживає ті почуття, які  відчуває її персонаж. Учні більше дізнаються  про види професій,  про діяльність дорослих. Люблять діти   гру «Магазин»,  де  вчаться культурі спілкування, правилам поведінки, у них виховується чесність, щирість,  ввічливість, вміння поводити себе в громадських місцях.  Дітям подобається  гра «Сім’я»,  в ній панує  лагідна, спокійна обстановка, в якій живуть дружні, щасливі члени родини. Розподіляючи ролі між собою, діти  вже розуміють, що старших членів сім’ї потрібно слухатися, поважати, любити, в сім’ї  не повинно бути конфліктів, суперечок .

   Дидактична  гра  «Що було б на землі, якби зникли всі рослини ?» виховує любов до природи, почуття відповідальності за  збереження рослин, турботливе  ставлення до них.

   Із радістю і задоволенням діти поринають у гру – подорож. Наприклад, «Подорож у  країну  добрих вчинків». В ній діти вчаться прощати тому, хто їх образив, виявляти жалість до скривдженого, доброту, милосердя, чуйність, уважність.

   Не менш важливі рухливі ігри, які  розвивають організаційні уміння. Намагаюся дати можливість учням самостійно вибрати гру. Саме під час вибору гри діти  вчаться  радитися, поважати  думку  друзів, поступатися своїми  бажаннями, вирішувати все мирним шляхом.  Діти самостійно розподіляють ролі, слідкують за дотриманням правил, вчать допомагати  слабшим,  поважати інтереси  інших. Ці ігри  виховують відповідальність та повагу .

   Взимку  любимо гру «Паровозик», у якій,  з’їжджаючи з гірки, кожний учень по черзі стає  ведучим, всі діти тримаються один за одного. Дитина, стаючи першою, бере на себе відповідальність за своїх друзів. Гра вимагає зібраності, витримки, сміливості.

   Цікава і корисна гра  «Компліменти». Учні беруться за руки  і  кажуть один одному слова: «Мені подобається в тобі …». Під час цієї гри в дітей виховується правдивість, з’являється  бажання  зробити  людині  приємне, зникає замкнутість.

   Щоб виховати в дітей лагідне, доброзичливе, уважне ставлення до людей, вміння приймати знаки уваги, граємо в гру  «Літаки». Виготовивши паперові літаки, діти пишуть  на них побажання комусь з однокласників і по команді пускають його адресатові .

   В грі  «Перетвори на позитивне» діти за допомогою «чарівної» палички змінюють негативні слова (брехливий, жорстокий , крикливий, конфліктний, вередливий, зрадливий, ледачий, пасивний, байдужий, сумний, боягузливий, брудний)  на позитивні.

   Такі ігри вчать відрізняти добро від зла, хороше від поганого, допомагають позбутися негативних проявів у собі, розвивають культуру поведінки, викликають позитивні почуття, бажання стати кращим, виховують високоморальних осіб.

 

Станецька В. П., Литвинівська загальноосвітня  школа І-ІІ ступенів  Жашківської районної ради

 

http://oipopp.ed-sp.net/

Категорія: "Методична скарбничка" | Додав: [ADM]Irina (23.06.2009)
Переглядів: 3108 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!