Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » "Методична скарбничка" [ Додати статтю ]

Ігри для формування етичної культури молодших школярів

Ігри для формування етичної культури молодших школярів

 

Мета: духовно-моральне становлення дитини через емоційний розвиток.

1.     Привітання „Долоньки”. (Долонями робляться рухи, ніби зігрівають руки, потім на прохання вчителя, відкриваються і діляться своїм теплом з друзями).

2.     „Глечик з водою”. Пропонуємо учням уявити себе глечиком, повільно нахилити голову, ніби виливаючи брудну воду разом з негативом, який був у кожного, щоб знову наповнити глечик чистою водою, а свої душі лише чимось добрим.

3.      „Чарівний ліхтарик”.

Вчитель. Щоб побачити в людині щось хороше, потрібно дуже постаратись. Якщо ми помічаємо в іншій людині лише погане (а воно саме потрапляє на очі), то накопичуємо це негативне в собі. Коли ми помічаємо переваги іншого, то також наповнюємося ними. У мене є чарівний ліхтарик. Вмикаючи його, ми бачимо в інших лише позитивні якості. Посвітимо на кого-небудь з дітей і назвемо лише ті якості, які гідні поваги.

4. „Обери позицію ”. (На дошці дві таблички „Так ”, „Ні ” .)

Вчитель. Бути позитивним - ой як непросто! Подивіться інсценізацію оповідання В.Сухомлинського „А серце тобі нічого не наказало?” і допоможіть героєві вибрати правильну позицію. Ті, хто підтримує Андрійка, станьте до таблички „Так”.  Хто вважає, що потрібно вчинити по - іншому  - до таблички „Ні”.  Поясніть свій вибір.

 

                                 А серце тобі нічого не наказало?

Андрійко прийшов зі школи і побачив заплакану матір. Він поклав книжки і сів за стіл. Чекає обіду.

-         А тата відвезли до лікарні, - каже мати. – Занедужав батько.

Вона ждала ,що син занепокоїться, стривожиться. Та син був незворушний, спокійний. Мати широко розплющеними очима дивилася на Андрійка.

-         А нам завтра до лісу йти, - каже Андрійко. – Завтра ж неділя…Учителька наказала, щоб усі прийшли до школи о сьомій годині ранку.

-          Ну й куди ж ти підеш завтра?

-         До лісу… Як наказала вчителька.

-          А серце тобі нічого не наказало? – спитала мати.

 

5.     Тести „Хвилинка роздумів ”.

Вчитель. Чи хотіли ви б знати, чи виховані ви діти? Для цього досить дати відповіді на запитання тестів. Якщо відповідь ТАК, поставте „+”, якщо НІ , „–”.

1.     Якщо виникає необхідність затриматися в школі. На прогулянці чи раптово піти з дому, - чи повідомляєш ти про це рідних (запискою, по телефону, через знайомих)?

2.      Чи бувають випадки, що батьки займаються якоюсь значною роботою в домі (генеральне прибирання, ремонт, прання), а ти йдеш на вулицю чи до друзів, щоб не „крутитися під ногами”?

3.     Уявно оглянь квартиру не своїми, а маминими очима. Чи є в кімнатах  речі, які лежать не на своєму місці?

4.     Чи можеш ти, нікуди не заглядаючи, назвати дні народження батьків, сестер, братів?

5.     Те, що тобі необхідно (купити м’яч, ляльку, джинси та кросівки), ти напевне знаєш добре. А чи відомо тобі, які речі терміново потрібно матері чи батькові? Коли вони збираються їх придбати?

6.     Чи буває так, що крім маминого чи татового доручення, ти виконуєш

яку-небудь роботу „від себе, за своєю ініціативою” (наприклад, тебе просили підмести підлогу в коридорі, а ти, крім цього, все взуття привів до ладу).

7.     Батьки пригощають тебе бананами, тістечком, шоколадкою. Чи завжди ти перевіряєш, чи дісталось смачненьке дорослим?

8.     У батьків вільний вечір. Вони збираються у гості чи в кіно. Чи  демонструєш ти своє небажання залишитись вдома (просиш їх, щоб не йшли, вимагаєш взяти з собою, говориш, що тобі страшно, або мовчки сидиш із незадоволеним обличчям)?

9.     У вашому домі ­­– дорослі гості. Чи доводилось рідним доводити тобі, що потрібно займатись якоюсь тихою справою, не заважати дорослим, не втручатись у їхню розмову?

10.  Чи соромишся ти вдома, в гостях подати мамі чи сестрі пальто або подати руку, коли ви виходите з транспорту?

     Вчитель. Всього 10 запитань. Як що ти гарний син чи донька, знаки повинні стояти в такій послідовності: + - - + + + + - - - .

 Якщо картина вийшла зовсім протилежною, ти повинен серйозно замислитись над тим, якою людиною ти ростеш. Якщо ж тільки дещо не збігається, - не засмучуйся, справу можна виправити. Будь тільки уважним до своїх близьких.

6.     „Закінчити речення”

Щедро ллє проміння сонце

у твоє й моє…(віконце).

В світ прийшли ми: я і ти -

для любові й…(доброти).

Будь привітним і прихильним,

Добрим, лагідним і…(сильним).

Вчись завжди допомагати

І людині…(співчувати).

В дружбі,щоб всі виростали

Й дружбу людям…(дарували).

І в душі завжди несли

теплий промінь…(доброти).

7.     „Правда навпаки”.

Вчитель. Потрібно розшифрувати народні приказки та прислів’я про дружбу.

1)     Вороги забуваються у радості.

(Друзі пізнаються у біді).

2)     Новий ворог гірший за двох старих.

(Старий друг кращий за двох нових).

3)     Не скажу тобі, хто мій ворог, - ти не скажеш, хто я.

(Скажи мені, хто твій друг, - я скажу, хто ти).

8.     „Мікрофон”.

Учні продовжують речення: „Я вважаю себе добрим, тому що…”

9. „Доповни прислів’я”.

Правда і в морі…(не тоне).

Правда холодна, а брехня…(тепла).

За добро добром…( платять).

Добре ім’я краще всякого…(багатства).

Шабля ранить голову, а слово…(душу).

Людина без друзів мов дерево…(без коріння).

10   „Біле – чорне”.

Вчитель. Якщо я називаю добрий вчинок, ви піднімаєте білу картку, злий, поганий – чорну.

·        Привітатися під час зустрічі.

·         Штовхнути й не вибачитись.

·          Допомогти підняти річ.

·         До всіх у сімї бути ласкавим і ніжним.

·         Інколи обманювати товариша.

·          Насміхатись з чужого горя.

·        Захищати слабкого.

·        Ділитися з іншими тим, що у тебе є.

 

Гуня  Л. П.,     Уманська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 3

http://oipopp.ed-sp.net/

Категорія: "Методична скарбничка" | Додав: [ADM]Irina (28.06.2009)
Переглядів: 1472 | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!