Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи [ Додати статтю ]

Подорож у країну Доброти

Подорож у країну Доброти

 

Мета: розширювати знання учнів про сім'ю та її значення для люди­ни; сприяти розвиткові творчих здіб­ностей дітей шляхом застосування міжпредметних зв'язків музики, об­разотворчого мистецтва та художньо­го слова;

виховувати почуття любо­ві й пошани до батьків, всього роду; розвивати вміння спілкуватись, ці­нувати дружбу;

викликати бажання бути добрим, ввічливим, вдячним, милосердним.

Обладнання: маршрутна карта; осно­ва для композиції «Птах Надії»;

фо­нограма, магнітофон.

На партах: фарби, пензлі, баночки з водою, підкладки, шаблони пера.

 

Учитель.    Вітаю всіх присутніх у Клубі мандрівників!

1-й учень    Доброго ранку! Доброго дня!

Доброго вчора, сьогодні, щодня.

Хай не псується годинник на вежі,

Хай буде все на землі, як належить...

2-й  учень   Сонце — як сонце, літо — як літо,

Дощик — як дощик, діти — як діти.

Кожному дому щастя бажаю:

Маку — цвітіння, житу — врожаю...

3-й   учень  Небові — миру, голубу — неба,

Кожній дитині — всього, що треба.

Хай усміхаються діти щодня!

Всі.             Доброго ранку! Доброго дня!

Учитель     Сказав мудрець: живи, добро звершай,

Та нагород за це не вимагай.

Лише в добро й у вищу правду віра

Людину відрізня від мавпи і від звіра.

Хай оживає істина стара:

Людина починається з добра!

1.     Скажіть, хто з вами сьогодні при­вітався?

2.     Що означає бути добрим?

Учень (читає із словника). Добра людина — це така, що доброзичливо, приязно, чуйно ставиться до людей.

Учитель.      У нас є визначення по­няття «доброта». А де живе добро­та?

(Вживаючи слова: можливо, я думаю, на мою думку, учні складають власні міркування.)

Учитель.      Може, доброта живе на окремій планеті? Звернімося в довід­кове бюро!

Учні читають підготовлені повідомлен­ня.

1-й учень.    Понад чотириста ро­ків тому вперше було здійснено кру­госвітнє плавання. У морську круго­світню подорож з Іспанії вирушило п'ять невеликих кораблів. Вів еска­дру сміливий мореплавець адмірал Магеллан. Ця подорож тривала май­же три роки. Вона була важкою. З по­дорожі повернувся всього один ко­рабель. На його палубі залишилось 18 чоловік.

Перша кругосвітня експедиція мала велике значення для науки. Магел­лан, обійшовши навколо Землі, під­твердив, що Земля — куля.

2-й учень.    У центрі Сонячної сис­теми знаходиться Сонце. Найближче від усіх до Сонця розташований Мер­курій, потім — Венера. Третя планета за відстанню від Сонця — наша Зем­ля. Далі йдуть Марс, Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун. Найвіддаленіша пла­нета від Сонця — Плутон. Його не видно навіть у телескоп. А планету «Доброта» ще не відкрито.

Учитель.      Отже, я пропоную виру­шити у кругосвітню мандрівку, щоб знайти Доброту.

Маршрут нашої мандрівки (написа­ний на дошці)

 

Порт Родинний.

1.     Острів Надії.

2.     Мис Дружби.

3.     Бухта

4.     Натхнення.

Звучить музика.

Учитель.    Отже, починаємо манд­рівку, вирушаємо у плавання із пор­ту Родинного.

Учень         Все із доброго чи злого

Починається з малого.

Листя виросте з листочка,

З нитки витчеться сорочка,

Хліб — з маленької зернини,

Дощ — із чистої краплини.

Учитель.      Здавна на землі люди ці­нують праведне життя — чесне, щире, відкрите. Зло, як відомо, породжує тільки зло. А от добро помножує до­бро. І найперші зернята добра сіються в душі дитини саме в колі рідної сім'ї. Мати й батько, бабуся і дідусь, сестри і брати — найрідніші, найближчі кож­ному з нас люди. Від них ми одержу­ємо життя. Вони вчать нас людських правил, оживляють наш розум, вкла­дають у наші вуста добрі слова.

Їхні образи опоетизовані у віршах, оспівані у музичних творах, прослав­лені у казках і легендах. Перше слово, яке вимовляє дитина,— « мама».

1 - й учень   Є немало мам на світі,

Мами добрі, мами світлі.

Та одна є наймиліша.

Хто така? Скажу вам я —

Рідна матінка моя!

2-й   учень   Можна у світі чимало зробити:

Перетворити зиму на літо,

Можна моря й океани здолати,

Гору найвищу штурмом узяти...

3-й   учень   Можна пройти крізь пустелі і хащі,

Тільки без мами не можна нізащо.

Бо найдорожче стоїть за словами:

В с і.            В світі усе починається з мами!

Учні співають пісню «Руки матері» (сл. Д. Павличка, муз. О. Науменко).

Учитель. Хто працює і вчиться, на того любо дивиться. Змалку вчи­тись будеш — легше все здобудеш. Хто про себе думає одного, у житті не матиме нічого.

Прислів'я та приказки становлять на­чебто неписаний звід правил, якими людина може користуватись у повсяк­денному житті. У народні прислів'я увійшли образи батька, матері, бабу­сі, дідуся і дітей.

 


Учні читають заздалегідь підібрані прислів'я.

·        Шануй батька і неньку, буде тобі скрізь гладенько.

·        Добрі діти батькам вінець, а злі діти — батькам кінець.

·        Материн гнів, як весняний сніг: рясно впаде, та скоро розтане.

·        У сокола і діти соколята.

·        Яке дерево, такі й квіточки, які батьки — такі й діточки.

·        Яка сім'я — такий і я.

·        Батько краще догляне семеро си­нів, ніж семеро синів батька.

·        Нема цвіту білішого, як цвіт на ка­лині, нема в світі ріднішого, як мати дитині.

·        Який дуб, такий тин, який бать­ко — такий син.

·        Мати однією рукою б'є, а другою гладить.

·        Який кущ, така калина, яка мати, така дитина.

·        Добре тому, в кого брат та сестра до­брі, а ще краще, як і сам не лихий.

·        Поки жива бабуся, я нікого не бо­юся.

·        Годуй діда на печі, бо й сам там будеш.

·        Слухай старих людей, то й чужо­го розуму наберешся й свого не за­губиш.

 

Учитель.      От ми і підняли родин­ний прапор. А тепер послухаємо, які стосунки інколи бувають між батька­ми та дітьми.

 

Інсценування за віршем А. Костецького «Домашній твір»

 


Вітько-бідак страждає так,

Аж здригає ногами!

Він — за столом, він пише твір:


«Я помагаю мамі».

Старанно олівець гризе


та супить брови грізно,

але нічого — хоч умри! —

до голови не лізе...

Та ось тихесенько зайшла


в його кімнату мама.

Вітюнь, будь ласка, в магазин

сходи за сірниками.

Ідея! — вигукнув синок, а мамі...

Ну й морока! Сама іди!

Я твір пишу, роблю важкі уроки.

І мама вийшла... А Вітько

швиденько пише в зошит:

«Я в магазин завжди ходжу,

коли мене попросять...».

Хвилин за десять мама знов

з'являється у дверях:

«Вітюнь, картопельки начисть,

а я зварю вечерю».

Сама начисть! — кричить Вітько,

та так, що ледь не лопне.

Я твір пишу! Я — зайнятий!

Сама вари картоплю!

Виходить мама, а синок

писати знов сідає.

«Я мамі сам варю обід,

вечерю і сніданок...».

Радіє син. Не твір, а люкс!

Оцінка буде гарна!

І геть не думає про те,

що він радіє марно...

 

Учитель.      «Три біди є у людини — смерть, старість і погані діти»,— го­ворить українська мудрість. «Старість неминуча, смерть невблаганна — пе­ред нею не можна зачинити двері сво­го дому, а від поганих дітей можна дім зберегти, як від вогню. І це зале­жить не тільки від батьків, а й від са­мих дітей»,— говорив В. О. Сухомлинський.

Тож завжди намагайтесь бути слух­няними й вихованими, турбуйтесь про своїх близьких і не завдавайте їм прикрощів.

Категорія: Класні виховні заходи | Додав: [ADM]Irina (06.06.2009)
Переглядів: 3624 | Рейтинг: 1.5/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!