Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи [ Додати статтю ]

Годинник того не підведе, хто час цінує

Продовження

 

11-й   учень         «Здрастуй, Земле!» —

так гукну я,

Вставши рано-рано.

Це світання намалюю :

В зошиті старанно.

Кожен ранок — пречудовий:

Має власний колір.

Хочеш — зробим

кольоровий

Календар у школі.

Зелен-паростком угору

День новий піднявся,

Заповзято і бадьоро

До роботи взявся.

Добре, що є Понеділок!

12-й учень А наступний не чекає,

Стукає в віконце.

Йому щедро позичає

Жовтий колір сонце.

Добре, що є Вівторок!

13-й   учень         Гляньте, гляньте,

в нашій хаті

Колір обновився!

У бузковому халаті

День новий з'явився.

Добре, що є Середа!

14-й учень По доріжці променистій,

Мов спортсмен упертий,

У блакитній майці чистій

День біжить четвертий.

Добре, що є Четвер!

15-й  учень          Та не встигне він сховатись,

Прийде господиня,

Буде в праці клопотатись

У хустині синій.

Добре, що є П'ятниця!     

16-й   учень         День оранжевий, як свято,

Вже зустріть охота,

Бо раніш додому тато

Вернеться з роботи.

Добре, що є Субота!

17-учень     Ой який деньок безхмарний!

Небо — наче вмите.

І листочок календарний

Червонясто світить.

Добре, що є Неділя!

18-й   учень         Вставши з сонцем,

мов буселик,

Світ я оглядаю.

Барви Тижня — у веселку

Осяйну збираю.

А по-твоєму як?

Все інакше, все не так?

То повір своїм очам —

Намалюй, як бачиш сам!

19-й   учень         Цілий тиждень дітям сниться

Невгамовна витівниця.

Додає до гри охоти

Добра вихідна субота,

Господиня незрівнянна,

Схожа вдачею на маму

І весела, наче я,

З нею в згоді вся сім'я.

Варить, і пече, й прасує,

Ні хвилинки не марнує

Та досвідчена майстриня —

Прачка, кухар і кравчиня.

Переробить всю роботу

З нами в десять рук субота,

Щоб зустріти з хлібом-сіллю

Сьомий день —

сестру-неділю.


·        А субота з хлібом-сіллю привела сестру

·        Ось і тижневі кінець, хто трудився

·        От кажуть іноді: «убити час». Як ви розумієте цей вислів?

(Відповіді учнів)

·        Убити час — означає губити власні думки, працю, хист, інтерес, тобто в підсумку—губити особистість. Адже змарнований час неможливо відно­вити, він втрачений назавжди.

20-й учень


Мій друг сказав:

Усі корови літати вміють, як ворони!

Мій друг сказав: усі бики
дзижчати вміють, як жуки!

А хлопчаки,— сказав мій друг,—

не люблять мити милом рук,
робить уроки і зарядку,

і зуби чистити щоранку,

ганяють кожну стрічну кішку

та ще дівчат скубуть за кіски!..

Таке сказав — і геть пішов,

а я й задумавсь дуже:

«Щось тут — неправда!

Але — що?

Ти не підкажеш, друже?..»


21-й   учень


За все літо й трошки Ваня

І не лежав у холодку.

Був із дідом на баштані,

був із татом на току.

Був із мамою у полі,

кукурудзу проривав.

Був із хлопцями у школі —

сад полити помагав.

Був у тракторній бригаді,

де працює старший брат.

Із сестрою на леваді

пас колгоспівських телят.

І ніде не лінувався,

скрізь трудився, як умів,

і від сонця не ховався —

через те він загорів!


Учні співають «Пісню про лінь» (муз. В. Тугаринова, сл. І. Михайлової).

22-й   учень


Не без причини

Кажуть учні, що Микола

Не щодня приходить в школу!

А послухати хлопчину:

Є на те свої причини.

То десь зошита посіяв,

То холодний вітер віяв,

То ганяв м'яча Микола

І прийшов додому кволий,

То протер запізно очі,

Бо дивився до півночі

Телевізора старанно —

Задрімав лише під ранок.

Тож прогулює хлопчина

Кожний раз не без причини!


Учитель. Для того, щоб кожний урок був повноцінним, треба чітко усвідомити золоте правило: знання набуваються головним чином на уро­ці, вдома вони лише закріплюються. Не можна лишати чогось незрозумі­лим, невивченим, не зробленим на за­няттях. Крім того, втрачені на уроках хвилини призводять надалі до загуб­лених годин, днів і навіть років.

Зараз ми обговоримо і складемо ко­ротку пам'ятку про обов'язки учня на кожному етапі уроку.

1-й етап — ще до початку уроку, відразу після дзвоника, поки вчитель не зайшов до класу, завдання до школярів: приго­тувати всі підручники й чекати вчителя, стоячи на своєму місці за партою.

2-й етап — уважно прослухати названу вчителем тему та навчальну мету, запи­сати все рекомендоване в зошит.

3-й етап — опитування. Вчитель за­дає запитання. Як правило, всі насто­рожуються (раптом викличуть мене!), і, коли когось, врешті, викликають, напруження спадає, увага розсіюєть­ся. І в цьому полягає хибність підхо­ду. Саме тоді, коли відповідає това­риш, кожний школяр має змогу ще раз перевірити власні знання й по­вторити матеріал.

4-й етап уроку — виклад нового ма­теріалу вчителем. Для школярів тут найважливіше — уважно слухати і спостерігати, відгукуватися на про­позиції класовода, тобто брати актив­ну участь у ході заняття.

5-м етап — закріплення одержаних знань. Треба твердо пам'ятати, що пра­вила будуть зрозумілими тільки тоді, коли їх закріпити шляхом тренування і знайти застосування на практиці.

6-й етап — домашнє завдання. Шко­ляр мусить детально записати все, що задано, і чітко уявляти прийоми та послідовність роботи вдома.

23-й   учень


Галю, вставай, умивайся

та швидше до столу!

Галю, мерщій убирайся,

бо спізнишся в школу!

Галя вилежує, ніжиться і позіхає,

довго з портфелем вовтузиться

і — не встигає.

В школі дзвінок продзвенів

і давно почалися уроки.

А коридором чиї то

лунають поспішливі кроки?

Клас уже знає:

Це знову спізнилася Галя.

Ні, недаремно прозвали її

Невстигаля.


Учитель. Режим є одним з най­важливіших чинників збереження та зміцнення здоров'я, працездатнос­ті кожного з нас. І навіть тривалості життя. Основне в режимі — розумна обгрунтованість, неухильність, чіт­кість, послідовність.

Протягом дня ти маєш приблизно 840— 900 хвилин. Правильно використати їх тобі допоможе розпорядок дня.

Спочатку тобі може не сподобається його «принциповий характер». Заба­рився ти з виконанням домашнього завдання, а він уже й мультик не дозво­ляє подивитися. Та спробуй все ж не образитися на нього. Бо він, гляди, ще мовчки глузуватиме з тебе: «Ех, слаб­кодухий ти, ніякої сили волі, навіть з власним часом упоратися не можеш». Тож доведи самому собі, що це не так. І незабаром відчуєш, що з розпоряд­ком дня день удвічі довший.

Хтось із твоїх друзів не втримається і запитає тебе: «Як це ти все встига­єш?». Мама похвалить: «Ти став та­кий зібраний». От і говорить про тебе вже як про самостійну людину. Адже слово «зібраність» (як і найближчі до нього за значенням слова «чіткість», «організованість», «зосередженість», «акуратність») найчастіше вживається для характеристики дорослих.

 

Гра «Режим дня»

Дітям роздаються малюнки, що ілюст­рують етапи режиму дня. Учитель за­лишає у себе перший малюнок і розпо­чинає гру: «Оля піднялася і прибрала своє ліжко»,— після чого кладе свій ма­люнок на набірне полотно. «Вона вми­вається»,— продовжує учень, у якого цей малюнок, і теж виставляє його на набірне полотно і так далі.

 

Гра «Закінчи розповідь»

Уранці дитина повинна сама при­брати своє ліжко, зробити ранкову гімнастику... (вмитися, почистити зуби, вдягтися, поснідати, зашнуру­вати черевики).

Увечері дитина повинна сама розібра­ти своє ліжко, роздягтися... (акурат­но скласти або повісити у спеціально відведеному місці свій одяг, постави­ти взуття і т. д.).

 

Гра «Дружимо з режимом дня»

Кожний учень може підготувати інсце­нівку якого-небудь режимного момен­ту (ранковий туалет, ранкова гімнас­тика, дорога до школи з дотриманням правил вуличного руху, заняття в шко­лі, фізкультхвилинка, ігри на пере­рвах, прогулянка на свіжому повітрі з рухливою грою, виконання домаш­нього завдання, допомога батькам, приготування до сну).

До інсценівок можна включити вір­ші, пісні.

Учитель. Велике значення в ре­жимі дня мають ігри, фізичні вправи. Існує навіть термін «гіподинамія» — пониження рухової активності.

Діти виконують фізкультхвилинку під пісню Р. Паулса «Гіподинамія».

Секундна стрілочка

Зовсім не вміла та й ходити швидко теж.

Ступала повільно, як бабуся,— не­квапливо і втомлено.

Годинна стріл­ка була найспокійніша,

найрозважливіша з-поміж сестер.

Одного разу Секундочка і Хвилинка засперечалися.

Хвилиночка. Чому ти все стри­баєш, Секундочко? Немає від тебе спокою ні вдень, ні вночі! Все миго­тиш перед очима.

Секундочка. Ну то й що! Це ти заздриш мені. Бо поки ти зро­биш один крок, я стрибну аж 60 разів! І зовсім не стомлююся! Вчені проводили такий експеримент: чотирьох цілком здорових молодих людей віком 20-28 років уклали в ліжко на 7 тижнів, наклавши їм гіпс на ноги. Результат— порушення функ­цій серця, інші негативи зміни в ор­ганізмі, які не відразу минули навіть після відновлення фізичних трену­вань. Ось чому так потрібні людині XXI століття рух, фізична праця та активний відпочинок.

24-й   учень

Рано-вранці крізь віконце зазирнуло в хату сонце.

Я збудив Марійку знову на зарядку на ранкову.

Вже Марійка учениця — довго спати не годиться.

Усміхнулось сонце з неба: — Уставати рано треба!

 

Частівки «Здоровим будь!»

Хлопчик     З фізкультурою ми дружим, різні вправи любим дуже.

«Раз, два, три, чотири!» — чути з нашої квартири.

Дівчинка    Глянь: без мила і водиці умиваються дві киці.

Язичком вмиваються, лапками втираються.

Хлопчик     Я до крана сам дістану, умиваюсь біля крана.

Мию милом щоки, шию і водою добре мию.

Дівчинка    Кроленята — глянуть любо: об морквинки чистять зуби.

І тому в них зубки цілі — гострі-гострі, білі-білі.

Хлопчик     В мене щіточка зубна, подивіться: ось вона!

Зверху вниз і навпаки чищу зуби залюбки.

Дівчинка    Носить півник-співунець на голівці гребінець.

Гребінцем тим, знає кожний, причесатися не можна.

Хлопчик     А у мене, а у мене є гребіночка зелена.

Я нікого не прошу,— сам голівку причешу.

Дівчинка    Поросяткам у корито їжі свіжої налито.

Нечепури лізуть прямо у корито із ногами.

Хлопчик     А коли кінчаю їсти, на столі у мене чисто.

Скатертину не заллю, бо порядок я люблю.

25-й   учень

Із Юрком сама морока,

Це не хлопець — лежебока.

Цілий день лежить, лежить...

Як такому в світі жить?

Ми копаємо грядки, ми обкопуєм дубки.

А дідусь гукає збоку:

— Гей, невтомні малюки,

обкопайте й лежебоку.

 

 Учитель. Відпочинок — це не безділля, а цікаво й корисно проведений час. Вихідний день треба планувати. Щоб він пройшов цікаво, не треба лі­нуватися. Тоді на все вистачить часу: і на допомогу батькам, і на веселий змістовний відпочинок.

Час не можна повернути назад, час не можна зупинити.

Запам'ятайте, що час — ваш друг, якщо ви цінуєте його, усвідомлюєте важливість кожної миті.

 

http://konserg.ucoz.ua/

Категорія: Класні виховні заходи | Додав: [ADM]Irina (07.08.2009)
Переглядів: 3037 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!