Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Рідні краєвиди. Весняний пейзаж

Продовження

 

               Травень

* Травневий дощ, як з грибами борщ.

* Як травень дощі сіє – жито половіє.

* Як у травні дощ надворі, то восени хліб у коморі.

* Як у травні дощ не впаде, то і золотий плуг не виоре.

* Як випадуть у травні три добрі дощі, то вродить хліба на три роки.

* Дощ у травні – врожай справний.

* Травневий дощ хліба на ноги піднімає.

* У травні пня вбери, то красним буде.

* Травень ліс прибирає – літо в гості накликає.

* Травень ліси одягає – літа в гості чекає.

* Травень багатий на квіти, а хліб у жовтня позичає.

 

(Прослуховування музики П. Чайковського "Пори року" )

       

      Але не тільки в прислів'ях і приказках люди прославляють вес­ну. Часто до теми весни звертаються і художники. Які художники присвя­чували свої полотна весні?

"Березень" І.Левітана, , "Граки прилетіли" О.Саврасова.

 

         3.         Споглядання творів мистецтва.

      Бесіда за репродукцією картини І.Левітан «Весна – велика вода»

Алгоритм «Змістовний склад  естетичної оцінки художнього твору»

1.     Власна інтерпретація сюжету ( Що зображено на картині?) .

2.     Опис місця події ( Де це відбувається?).

3.     Визначення головного героя, його емоційного стану або інших якостей      ( Що або хто знаходиться в центрі? Які явища, події, предмети?).

4.     Визначення другорядних персонажів ( події, предмети), їх роль у творі.

5.     Опис представлених явищ або подій ( Словесний опис картини).

6.     Аналіз композиційного  вирішення ( наявність композиційного центру), плановість ( доцільність виділення планів), розміщення та підпорядкованість деталей, тощо.

7.     Відповідність реальності ( фантастична чи реалістична).

8.     Оцінка колірного вирішення ( визначення колориту картини: в якій гамі кольорів).

9.     Визначення жанру твору та аналіз художньої техніки виконання ( Що зображено? Чим зображено? – гуаш, акварель, олівець, туш, вугіль, пастель, сангіна, олійні фарби).

10. Констатація образності твору ( Виявлення художнього образу).

11. Аналіз загального настрою твору.

12. Висловлення особистого враження від твору ( Що ти хочеш змінити в картині? ). Використання асоціативних аналогій, зіставлення, порівняння, метафор, епітетів.

 

4.   Створення проблемної  ситуації

- Чи можна сказати, що весна – різнокольорова пора року?

А) «Весняна родина» (казка), читає вчитель (використання ПК – показ кольорів весни)

Весняна родина

У прекрасної царівни Весни було три брати: Березень, Квітень, Травень.

Березень був якийсь дивний. То веселий і теплий, із со­нечком дружить, відлигу до себе в гості запрошує, то, буває, насупиться і з завірюхою заприятелює.

Брат Квітень перші квіти людям дарує: синьоокий первоцвіт, золоті кульбабки. Абрикоси стоять заквітчані, мов рожеві хмаринки. Дружить Квітень із сонечком, легень­ким вітерцем, теплим дощиком і з веселими ставками.

А ось і третій брат Травень - зеленню буяє, оксами­тові килими розстеляє, шовкові, смарагдові трави розчі­сує. Все навкруги напоєне пахощами квітів і трав. Це справа рук весняної родини.

 

-       Отже, які кольори можна  використати, малюючи весну?

Б) Технологія «Мікрофон» ( хто отримує мікрофон, той може прочитати вірш , прозовий уривок про весну, описати весну своїми словами, використання ілюстрацій - ПК)

 - Весна буває….

1).Ось як описує весну Олена Пчілка (уривок з твору «Весна-красна»).

  Віє легким духом, вільним –

Прийшла весна-красна,

Із-за моря, з ластівками,

Прилинула ясна!

Забриніли стави, ріки  

В берегах зелених,

Залунали всі улоньки

Од співів веселих.

Всміхається ясне сонце

У небі блакитнім

Хмаринонькам  кучерявим,

Біленьким, лагідним.

Сади рясні вишневії

Білим цвітом сяють,

Вишитими рукавцями

Дівчаточка мають…

        2). Галина Демченко «Весна».

Тануть сніги, біжать гомінливі струмки. Видзвонюють краплинами бурульки. Повертаються з вирію птахи. В синяву неба глянули сині проліски.

«Як хороше, - стрепенулась берізка. – Вся моя кора прогрілась, кожна гілочка соком наливається. Сонечко зимовий сон геть прогнало».

До тепла і сонця потягнулися комахи і рослини. Ось-ось буйно розквітнуть садки. Вес-на! Вес-на!   

3  ) Л.Компанієць «Весна»                                                                    

 Тепле сонечко пригріло,

Розтає увесь сніжок,

І несміло перші квіти

Виглядають у садок.

Кожна гілочка тріпоче –

Хоче листячко розкрить,

А травичка на горбочку

     Ізумрудом мерехтить.

 

        Динамічна пауза

Встало вранці ясне сонце,

Ми до нього потягнулися,

за промінчики взялися.

Будем дружно присідати,

Сонечко розвеселяти.

Встали – сіли, встали-сіли:

От уже й розвеселили.

Нумо всі, нумо всі!

  VІ.  Практична робота учнів.

        1. Ознайомлення з нетрадиційною технікою малювання «Пуантилізм» -ПК

    2.  Словникова робота -ПК

Пуантилізм –течія у живописі кінця ХІХ – початкуХХ століття, що характеризується манерою накладання чистих фарб окремими точковими мазками

Пуантилізм –мальовнича манера у вигляді мазків - точок

(Показ зразка роботи в техніці пуантилізму.)

 

1)    Виберіть мотив і «напишіть» його в умі, визначивши, що буде головним на вашому малюнку.

2) Визначте точку зору, лінію горизонту. Вирішіть, яка частина аркуша буде відведена небу, землі, деревам, воді тощо.

3) Уникайте ситуацій, коли лінія горизонту поділяє лист пополам, і зображень, у яких дерево, стовп, будинок та інші об'єкти ділять малюнок по вертикалі на дві рівні частини. Виконавши малюнок, починайте роботу фарбами.

4) Спочатку пропишіть воду, землю, небо, дерева, і тільки
тоді працюйте над конкретизацією форми предметів (накладаючи мазки – точки).

5) Особливу увагу приділіть предметам, розташованим на пер­шому плані. Вони пишуться більш чітко  за кольо­ром, контрастами; предмети другого плану мають вигляд плоскої плями з холодним блакитним, фіолетовим або сірим відтінком.

   3. Педагогічний малюнок.

 

   4.Виконання роботи творчими групами « Березень», «Квітень», «Травень»  

Пальчикова гімнастика

А тепер заплющіть очі й під звуки прекрасної музики А. Вівальді (звучить одна з композицій циклу «Пори року») постарай­ся згадати красиві куточки природи нашої України, які ви  спостерігати під час поїздок за місто чи відпочинку.

 

      Під час роботи учнів, учитель здійснює  індивідуальний  контроль. (Звучить аудіозапис).

 

VІІ. Підсумок уроку

-       Чи досягли ви того, чого очікували?

     Аналіз і демонстрація робіт учнів

 

Учись любити,

Учись любити все навколо себе:

Траву і квіти, кущик, деревце.

Жучка і пташку, і блакитне небо,

Синьооке чисте джерельце.

Усе прийшло на білий світ, щоб жити,

Щоб дарувати радість і красу.

Учися дивуватись і любити

Чистеньку, мов перлиночка, росу.

Поглянь на світ – це дивовижна казка!

А квіти – це, мабуть, душа землі.

У кожній з них струмить любов і ласка,

Вони, неначе діточки малі.

Яка земля! Чарівна, пречудова!

Вона нам мати. Ми – її дитя!

Летить на землю весняна обнова,

Бурлить, вирує на землі життя!

 

 

 

Половець Д.С.      м. Умань     Черкаська обл.

 

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (21.08.2009)
Переглядів: 8537 | Рейтинг: 3.0/4
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!