Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Створення композиції «Свято осені»

Створення композиції «Свято осені»

 

Тема. Створення композиції «Свято осені».

Мета. Розширити знання учнів про жанр – пейзаж; розвивати навички              сприйняття, образного мислення, асоціативної памяті, уяви, фантазію. Виховувати естетичне ставлення до навколишнього світу, формувати спостережливість, уміння бачити і відчувати красу осінньої пори.

Обладнання. Малюнки (зразки дитячих робіт), ілюстрації із зображенням пейзажів, репродукції картин художників-пейзажистів.

 Фарби, пензлі, склянка з водою, палітра, планшет для малювання, олівець, гумка, альбом, словничок.

Тип уроку. Розширення та поглиблення знань і вмінь.

Техніка виконання. Живопис.

 

                           Хід уроку.

 

І. Організаційна частина.

                      Всі сідайте тихо, діти,

                      Домовляймось не шуміти.

                      Тож гаразд, часу не гаєм,

                       І урок розпочинаєм!

ІІ. Актуалізація опорних знань.

-         Які ви знаєте жанри живопису?

-         Що таке пейзаж?

-         Які є види пейзажів?

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку.

 ІV. Робота над темою уроку.

Коли вона загляне в сад,

Наллється соком виноград,

І пізні яблука ранет

Солодкі стануть, наче мед.

Як помандрує по гаях

З чарівним пензлем у руках,—

Все розмалює на путі,

Берізки стануть золоті!

І ми її уклінно просим:

— Заходь у гості, щедра... (осінь)

1.           Вступна бесіда.

Осінь... Скільки поезії в цьому золотаво—сонячному слові і скільки ра­дості й тихого смутку! її часто звуть чудовою, замріяною, золотою, загадко­вою, незбагненною. Щоразу осінь неповторна у своїй красі й витівках. А яка вона непостійна! То ніжна і лагідна, то похмура і непривітна; то весела і життєрадісна, то мрійлива та плаксива. Може, саме через це її не оминали і не оминають увагою поети, композитори і художники.. Вони за допомогою своїх специфічних засобів передають красу осінньої природи.

Для художника — це фарби, для композитора — звуки, а для письмен­ника — слово. 

2.           Прослуховування вірша Олександра Олеся «Ліс восени».

Давно вже скошені лани,

 Стоять степи похило,

А в лісі, в лісі восени

Так любо ще, так мило.

На липах листя золоте

 Тріпоче понад вами,

Неначе знову ліс цвіте

Осінніми квітками.

Там наче макові квітки

 На гілці зайнялися,

Там наче жовті нагідки

 Промінням пройнялися.

Тут в росах квіти лісові,

 Там струмені прозорі,

Ось кущ біліє на траві,

 Як шум на синім морі.

Там шпак доспівує пісні,

 Всю душу виливає,

Якісь брехеньки голосні

Сорока розпускає.

Ось жовтий лист на зайця впав,

І заєць стрепенувся,

Схопивсь, на задні лапки став

І вбік кудись метнувся.

Он ледве чутно ходить лис.

То зникне між травою,

То вгору дивиться кудись

І крутить головою.

А вколо листя золоте

Тріпоче понад нами,

Неначе вдруге ліс цвіте

Осінніми квітками.

3.    Прослуховування музики П. Чайковського "Пори року" ("Жовтень".)

    Діти діляться своїми враженнями від почутого.

4.    Споглядання творів мистецтва.

Бесіда за репродукцією картини І. Левітана "Золота осінь". Змістовний склад суто естетичної оцінки твору.

    1.    Власна інтерпретація сюжету ( Що зображено на картині?) .

    2.Опис місця події (Де це відбувається?).

3.           Визначення головного героя, його емоційного стану або інших якостей     (Що або хто знаходиться в центрі? Які явища, події, предмети?).

4.         Визначення другорядних персонажів ( поділ, предмети), їх роль у творі.

5.  Опис представлених явищ або подій ( Словесний опис картини).

6.  Аналіз композиційного вирішення ( наявність композиційного центру), плановість ( доцільність виділення планів), розміщення та підпорядкованість деталей, тощо.

7.  Відповідність реальності ( фантастична чи реалістична).

8.  Оцінка колірного вирішення (визначення колориту картини: в якій гамі кольорів).

9.  Визначення жанру твору та аналіз художньої техніки виконання (Що зображено? Чим зображеної - гуаш, акварель, олівець, туш, вугіль, пастель, сангіна, олійні фарби).

10.               Констатація образності твору (Виявлення художнього образу).

11.               Аналіз загального настрою твору.

12.               Висловлення особистого враження від твору ( Що ти хочеш змінити в картині? ). Використання асоціативних аналогій, зіставлення, порівняння, метафор, епітетів.

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (21.08.2009)
Переглядів: 10461 | Рейтинг: 3.3/3
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!