Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Перший урок "Моя рідна школа"

Моя рідна школа

 

1-й клас

 

Мета: дати першокласникам уявлення про школу, формувати в них iнтерес до знань, прагнення їх здобувати, розвивати пам’ять, мислення, бажання працювати творчо, збагачувати словниковий запас; сприяти вихованню почуття любовi до школи, як до рiдної домівки.

Обладнання: намалъованi синички з буквами ш, к, о, л, а у дзьобиках, запис на дошцi, м’яка iграшка пiвник, казковi персонажi (Мишка, Бджiлка, Мудра Сова, Бiлочка, Жираф), iлюстративний матерiал на шкiльну тематику, роздатковий матерiал для кожного учня «Розфарбуй».

 

Хiд уроку

 

1. Органiзацiя класу.

— Добрий день, дiти!

Сьогоднi ви стали учнями, розпочалося ваше шкiльне життя. Я вiтаю вас iз першим навчальним днем, iз першим шкiльним святом, iз першим уроком. Але щоб наш урок мiг продовжуватися далi, нам слiд познайомитися.

Знайомство з учнями.

Учитель називає себе, показуючи, як це треба зробити, передає м‘яку iграшку учневi, який сидить за першою партою. Учень називає себе i передає iграшку сусiдовi по партi, i т. д.

— Ось ми з вами i познайомилися. Ми проведемо разом чотири роки, протягом яких нас очiкує багато цiкавого. Від сьогоднi у вас з’являться новi друзi, з якими ви дiлитимете свої радощi й сумнiви, перемоги й невдачi, будете вчитися разом робити гарнi справи. Отже, сьогоднi народжується ще одна шкiльна родина.

II. Актуалiзацiя опорних знань.

— Вiдгадайте загадку:

По подвiр’ю ходить птах

І спiвас по складах. (Пiвник.)

Учитель показує м‘яку iграшку — пiвника.

— До нас на перший урок завiтав Пiвник-трудiвник, який рано-вранцi всiх будить до школи, до того ж не сам, а разом зi своїми друзями — пташками.

Учитель показує класу картинки iз зображенням синичок, які у дзьобиках тримають букви.

— Як називаються цi птахи? (Синички.)

— Що синички принесли вам у дзьобиках? (Букви.)

Нам треба скласти з поданих букв слово. (Дiти складають слово школа.)

III. Повiдомления теми i мети уроку.

— Тема нашого уроку — «Моя рiдна школа».

— А для чого потрiбна школа? (Вiдповiдi учнiв.)

— Так, правильно. Iнодi люди думають, що школа — це лише примiщення, в якому знаходяться дiти. Але це не так. Школа — це велика країна Знань. Вона подарує вам багато нових знань, розкриє багато секретiв. Ви пройдете багатьма стежками цiєї країни, i я думаю, вам це сподобається.

ІVРобота над темою.

Уявна подорож коридорами школи.

— Знову нашому Пiвнику не сидиться. Вiн хоче разом з вами подорожувати Країною Знань. Рушаймо в подорож!

Зупинка «Математична».

— На цiй зупинцi нас чекає казковий герой Мишка.

Раз, два, три, чотири, п’ять —

Вмiють дiтки рахувать.

Дуже точна це наука,

І її всi дiтки вчать.

Всiм вона потрiбна, знайте,

Математику вивчайте!

— Мишка хоче перевiрити, чи знаєте ви математику.

Порахуйте від 1 до 10.

Порахуйте від 10 до 1.

Порахуйте, скiльки хлопчикiв i дiвчаток у класi.

Складiть приклад i розв’яжiть.

Згадайте геометричнi фiгури. (Учитель показує геометричну фiгуру, що складається з рiзних фiгур.) Скiльки геометричних фiгур тут заховано?

— Молодцi! Впорались iз завданням. Продовжимо нашу подорож.

Зупинка «Мовна».

— На нас чекас мудра Бджiлка. Вона знає, що це ваш перший урок i, можливо, хтось iще не вмiє писати. Але вона впевнена, що ви можете «надрукувати» своє iм’я. Вiзьмiть бiлi аркушi паперу у формi сонячних променiв, якi лежать у вас на партi, виберiть фломастер, колiр якого схожий на ваше iм’я, та «надрукуйте» своє iм’я великими лiтерами. І ми утворимо iз цих променiв-iмен сонечко, яке свiтитиме в нашiй школi.

Учитель допомагає учням, яким важко виконати завдання.

— Хто вже написав, покажiть нашому Пiвнику i мудрiй Бджiлцi своє iм’я.

— Молодцi! Усi впоралися iз завданням.

Учитель прикрiплює променi-iмена до жовтого кола на дошцi.

— Яке гарне сонечко свiтитиме в нашiй школi! Мандруємо далi!

Зупинка «Спортивна».

— На цiй зупинцi чекає на нас швидка Бiлочка. Хто з вас знає, на якому уроцi ви будете займатися спортом?

Фiзкультхвилинка.

Хто там, хто вже там стомився,

Мов вербичка, похилився?

Треба дружно всiм нам встати,

Фiзкультпаузу почати.

Лапки в боки, вушка вгору. (Руки на пояс, на пальчиках витягнутися вгору.)

Скачуть бiлочки по бору. (Стрибки.)

Кожний ранок на галявi (Зупинилися.)

Спритно роблять вiльнi вправи. (Довiльнi вправи за вчителем.)

Потомилися звiрята i пiшли вiдпочивати. (Сiдають на мiсця.)

— Ну як, вiдпочили? Тодi рушаймо далi!

Зупинка «Природнича».

— Зустрiчає нас веселий Жираф i хоче перевiрити, що ви знаєте про навколишнiй свiт, природу, природнi явища.

Гра «Вгадай, хто це?» (Загадки про тварин, рослини, природнi явища за вибором учителя.)

— Усе це ви будете вивчати на уроцi «Я i Украна».

— Молодцi! Вирушаймо знову в дорогу!

Зупинка Хлопчика-читайлика.

— Нас зустрiчає Хлопчик-читайлик. Вiн знає, що деякi з вас уже вмiють читати. А хто ще не вмiє, обов’язково навчиться, адже для цього ви й прийшли до школи. Вiн упевнений, що треба вмiти не тiльки читати, а й уважно слухати i запам’ятовувати, тому Хлопчик-читайлик хоче вас перевiрити i пропонує вам цiкаву гру.

Гра «3 якої казки?»

«...А Пiвник тим часом замiсив тiсто, принiс дрова, розпалив у печi, а Мишенята танцюють та в iгри граються...» (Колосок.)

«...Кiзонько моя мила, Кiзонько моя люба, чи ти пила, чи ти їла?..» (Коза-дереза.)

«...Не їж мене, я тобi пiсеньку заспiваю... (Колобок.)

«...От Котик почув Пiвника, прибiг, забрав його у Лисички i понiс додому.» (Котик i Пiвник.)

«...Хто, хто тут живе?»

— Я — Мишка-шкряботушка, Жабка-скрекотушка, Зайчик-побiгайчик!

— А ти хто така? (Рукавичка.)

— Молодцi!

— До Хлопчика-читайлика завiтав злий чарiвник i переплутав букви в словах, якi вiн приготував для вас.

Гра «Утвори слова».

З   ВIНОК

П   УЧКА

Ш   ЛІВЦІ

О   ОШИТ

Р ОРТФЕЛЬ

ДЗ КОЛЯР

Учнi, якi першими утворили слова, виходять до дошки i з‘єднують першi лiтери з рештою слова за допомогою чорного маркера.

— Молодцi! Ви щойно пройшли першою стежкою Країни Знань, упоралися з усiма завданнями.

V. Практична робота.

— Пiвник задоволений вашими вiдповiдями i, як нагороду, пропонує дуже цiкаве завдання. Завдання «Разфарбуй i впізнай героя».

VI. Пiдсумок уроку.

— Ось i добiг кiнця наш перший урок. Ви зробили перший крок на шляху до знань — стали першокласниками. Нехай цей шлях буде для вас радiсним i цiкавим! Нехай наша школа стане для вас другою домiвкою!

 

Коваль Тетяна, школа І ступеня № 310 «Творчiсть», м. Київ
Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (25.08.2009)
Переглядів: 2930 | Рейтинг: 4.5/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!