Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Спостереження за роллю прикметників у загадках. Складання загадки
Тема. Спостереження за роллю прикметників у загадках. Складання загадки.
Мета: вчити учнів вживати в мовленні прикметники, добирати їх до слів – назв предметів; спостерігати за роллю прикметників у загадках, складати загадки; розвивати зв’язне мовлення; збагачувати словниковий запас учнів; формувати початкові вміння добирати прикметники; протилежні за значенням; виховувати мовну культуру школярів.
 
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
1. Перевірка д/з: впр.268 (прочитати кілька речень)
2. Хвилинка каліграфії: стор.123.
3. Робота із словниковими словами.
На дошці: вулиця, метро, черговий
Завдання:
а) записати слова, поставити наголос, підкреслити букви, написання яких треба запам’ятати;
б) перевірити виконану роботу: - помінятися зошитами; - перевірити; - оцінити (немає помилок і виправлень – 3б. є виправлення – 2б. є одна помилка – 1б. є дві помилки і більше – 0б.)
в) поставити запитання до слів, зробити висновок, які це слова;
г) дібрати до них слова – ознаки предметів.
 - На які питання вони відповідають?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Відгадати загадку:
Червоний колір, а кислий смак, кам’яне серце. Чому то так? (вишня)
- Які слова допомогли відгадати загадку?
- Що це за слова?
- На які питання вони відповідають?
ІV. Повідомлення теми і мети уроку.
- Отож, на сьогоднішньому уроці ми спостерігатимемо за роллю слів, що називають ознаку предмета у загадках, і будемо вчитися складати загадки.
На дошці: Спостереження за роллю слів, що називають ознаку предмета, у загадках. Складання загадок.
- Всі завдання будемо виконувати в парах. Нагадую, що, працюючи в парах, не можна перебивати один одного, треба намагатися дійти спільної думки.
V. Сприймання й первинне усвідомлення матеріалу.
1. Виконання впр.269. Завдання:
а) за поданими ознаками впізнати предмети (обговорити в парах);
б) пояснити, як записувати завдання (зразок - перше речення)
в) записати: 2 речення – 1 ряд 3 речення – 2 ряд 4 речення – 3 ряд Додатково: (усно) назвати ознаки інших добре відомих предметів.
г) перевірити виконану роботу. Підвести підсумок: до слів – назв предметів (іменників) можна підібрати по кілька слів – ознак предметів. 2. Виконання впр.270 (усно). Завдання: знайти назви ознак (обсудити в парах).
Підвести підсумок:
- Яку роль виконують ці слова в загадках?
VІ. Узагальнення й систематизація знань.
1.Колективне складання загадки.
2.Творча робота над складанням загадки у парах (усно).
Завдання:
а) Правильно дібрати слова-ознаки предметів, щоб вони допомогли відгадати загадку. На допомогу є малюнки, які допоможуть влучно підібрати слова.
- Працюючи в парах, не перебивайте один одного, а намагайтеся дійти спільної думки. (На виконання роботи 3 хвилини.)
У дітей листочки із завданням:
1 ряд: Звірок,____, мов клубок, ніжки у нього ____ , мордочка ____ .(їжак)
2 ряд: На зріст ____ , хвіст ____ , шубку ___ має, по гілках стрибає.(білка)
3 ряд: Шубка ____ , хвіст ____ , сама дуже ____ , до курей ласа.(лисиця) Додаткове завдання:
Знайти пару(з’єднати слова) чорний роботящий великий білий ледачий малий
б) Перевірка роботи (учні першого ряду читають загадки, інші слухають і називають, хто краще і влучніше підібрав слова).
в) Оцінювання (хто правильно підібрав 3 слова - 2б., 2 і 1 слово - 1б.)
г) Перевірка додаткового завдання (робити виправлення олівцем).
- Прочитати, як з’єднали слова.
- Як називаються ці слова? (Це слова-ознаки предметів, протилежні за значенням.)
- Зі словами, близькими і протилежними за значенням, будемо працювати на наступному уроці.
д) Оцінювання додаткового завдання (якщо зроблено правильно +1б.) Висновок: - Яку роль виконують слова, що називають ознаку предмета, в загадках ?
VІІ. Підсумок уроку.
1.”Мікрофон”
- Сьогодні на уроці ми працювали із словами-ознаками предметів, спостерігали, яку роль виконують ці слова в загадках. Я вважаю, що настав час дати словам-ознакам предметів назву. Я надаю таку можливість і, передаючи мікрофон, скажіть свою думку. Нагадую, що говорити треба лаконічно й швидко.
- Як, на вашу думку, можна назвати одним словом слова-ознаки предметів? (діти передають „мікрофон”)
- І так, назва цим словам - прикметники. Давайте зробимо висновок: Що таке прикметники?
2.Підсумки оцінювання.
- Порахувати бали. Хто працював протягом уроку на високому, достатньому, середньому, початковому рівні?
VІІІ. Домашнє завдання: вправа 273 (пояснити)
 
Олива Галина  Іванівна, Первомайська загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів № 2, Харківської обл.
Категорія: Уроки | Додав: Галин (29.10.2010) | Автор: Галина Іванівна E
Переглядів: 4457 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!