Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Тема. Подорож рідним краєм. Мета. Розширити знання учнів про Шосткинщину. Удосконалювати вміння послідовно викладати свої думки. Розвивати читацькі інтереси. Виховувати любов до рідного краю. Обладнання. Уривки текстів із збірки «Люби і знай свій рідний край», відеозображення куточків м. Шостки, посібник «Мій рідний край», картки для індивідуальної роботи учнів, тематичні словники. Хід уроку І. Організаційний момент. Слово вчителя. – Дзвоник всім нам дав наказ: До роботи, швидше в клас. Будемо гарно працювати Нові знання здобувати. ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. – Сьогодні ми з вами спробуємо помандрувати рідним краєм, не виходячи з класу. На уроці познайомимось з історією походження назв річок, озер Шосткинщини, завітаємо до найстаріших куточків Шостки, дізнаємося звідки походить назва нашого міста. Отже, починаємо нашу подорож. ІІІ. Робота з матеріалом уроку. 1.Створення проблемної ситуації. – Наша мандрівка розпочнеться лише тоді, коли ми зможемо зайняти місця в транспорті, яким будемо подорожувати. А щоб це зробити треба відгадати про що йдеться у пісні, музика якої зараз прозвучить. (Звучить музика до пісні «Голубий вагон»). – А ще нам треба квитки, щоб сісти в потяг. Квиток дійсний для всієї групи учнів (5 дітей), якщо ви дасте правильні відповіді на запитання, які написані на зворотному боці квитка. Робота в групах. Вправа «Акваріум». 1-група (1-й квиток) – Як називається місто, в якому ви живете? – В якій області воно розташоване? – Що випускав перший завод в Шостці? 2- група (2-й квиток) – Які музеї є в нашому місті? – На гербі якого району Сумської області зображено порохівницю? – Як називається залізнична станція в селищі Вороніж? 3-група (3-й квиток) – Де народився тричі Герой Радянського Союзу І.М. Кожедуб? – Через яке село проходили чумаки за сіллю? (Собич) – На якій вулиці розташована наша школа? Після закінчення обговорення питань в кожній групі - відповідь класу на запитання: – Чи погоджуєтесь ви з думкою групи? – Молодці! Ви отримали квитки. Подорож розпочинається. 2. Перша зупинка «Ознайомлення».(Учні працюють в групах.) – У кожного з вас на парті фрагменти текстів. Вам потрібно прочитати їх. Перед текстом спочатку потренуйтесь у читанні колонок слів. Тлумачення малозрозумілих слів спитайте у сусіда або знайдіть в тематичному словнику. Після того як прочитаєте тексти, перекажіть їх зміст в групах. Виберіть учня, котрий буде переказувати текст біля дошки. Давайте пригадаємо правила роботи в групі. – Перед початком роботи оберіть лідера. – Уважно слухайте та читайте завдання. – Говоріть по черзі, не перебивайте один одного. – Працюйте так, щоб не заважати іншим. – Дотримуйтесь правила піднятої руки. (На виконання завдання групам дається 10 хвилин.) 1-група Текст «З історії походження назв річок і озер». 2- група Текст «Звідки походить назва мого міста». 3-група Текст «Завітаймо до найстаріших куточків міста». 3.Друга зупинка «Повідомлення». (Учень від кожної групи переказує зміст прочитаного.) 4.Третя зупинка «Тести». 1.Ім’я мого міста могло виникнути від слів а) глухе місто; б) місто, що лежить на роздоріжжі; в) шоста притока Десни. 2.Біля шостої притоки Десни виробляли а) залізні плуги; б) чорний порох « крупець»; в) дерев’яні човни. 3. Існує легенда про славетного воїна, який жив на місці нашої Шостки. Його звали а) Петров; б) Гуляйкин; в) Шостак. 4. Яке озеро розташоване в Шостці? а) Хотінь; б) Голенківське; в) Велике. 5. Яка найбільша річка Шосткинського району? а) річка Шостка; б) річка Івотка; в) річка Десна. 5.Фізкультхвилинка. 6.Четверта зупинка « Закінчи речення». (Колективна робота) Два учні працюють з індивідуальними картками «Чи знаєш ти Шостку?». а) У1837році в Шостці відкрилась школа для…(хлопчиків). б На місці сучасної гімназії було розташоване …(міське училище). в) Перші ярмарки в Шостці проводились в районі сучасного…(Шосткинського коледжу). г) Перший завод в Шостці виробляв …(порох). д) Село Пирогівка знаходиться біля річки…(Десни). 7. П’ята зупинка «Знайди помилку». · У нашому районі течуть такі річки: Івотка, Десна, Дніпро. · Річка Шостка – восьма притока Десни. · В селищі Вороніж тече річка Сейм. · На околицях села Собич знаходиться озеро Маленьке. · Жителі села Івот пишаються своєю річкою Осотою. 8. Шоста зупинка «Відгадай». (По відеозображеннях відгадати куточки свого міста.) ІV. Підсумок уроку. – Чи сподобався вам урок? – Що нового дізнались ви на уроці? (Побудова «асоціативного куща»)
Шосткинщина
| |
Переглядів: 1745 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |