Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Я - класний керівник [ Додати статтю ]

Виховання національної свідомості

Виховання національної свідомості

 

В умовах сьогодення гостро постали перед людством екологічні проблеми: забруднення грунтів, повітря, водойм токсичними відходами, вимирання десяятків видів рослин та тварин. Головною причиною усіх негараздів природи була і є людина. Не усвідомлюючи свого місця у навколишньому природному середовищі, вона шкодить насамперед собі, своїм нащадкам. Ось чому зараз перед учителями та вихователями стоїть завдання екологічної освіти і виховання молоді, а починати слід із найменших школярів, враховуючи їхні морально-психологічні можливості. Діти цього віку, сприймають на віру все сказане вчителем, його думка є для них більш вагомою, ніж думки друзів-однолітків, інших дорослих. Вчителі нашої школи вчать учнів самостійно керувати своєю поведінкою, і тоді разом досягають певної мети екологічного виховання. Цілісна особистість громадянина України успішно формується тоді, коли вона вбирає в себе високі цінності духовної спадщини й реалізує в своєму житті заповіді предків, уміння жити у гармонії з природою, довкіллям, людським оточенням, самим собою.
В нашій школі важливе місце у вихованні особистості належить засобам екологічних й природоохоронних акцій. Педагогічним колективом школи розроблено "Програму екологічного виховання учнів", яка передбачає екологічне виховання культури особистості, усвідомлення себе частиною природи, почуття відповідальності за неї як національне багатство, основу життя на землі. Залучення учнів до активної екологічної діяльності, нетерпиме ставлення до тих, хто завдає шкоди природі.
Планування роботи виходить з напрямів Положення про туристсько-краєзнавчу експедицію "Краса і біль України", яка проходить в рамках Всеукраїнського руху учнівської молоді "Моя земля - земля моїх батьків".
Природоохоронна робота зі школярами на уроках природознавства має свої особливості, які зумовлені змістом навчального матеріалу, вивчаючи рослини, тварини, діти ознайомлюються з видами, які потребують охорони (особливо місцевими), умовами їх існування, причинами скорочення чисельності.
Вчителі ознайомлюють учнів з Червоною книгою і самі складають Червону книгу рідного краю. Діти вже в початкових класах знають, що Червона книга - це список рідкісних видів тварин, рослин, грибів і таких, що перебувають під загрозою зникнення.
Під керівництвом вчителя біології Храбан М.А. в школі створено і діє екологічний клуб "Зелений гомін". Діяльність учасників клубу полягає в систематичному спостереженні за станом навколишнього середовища, вивченням екології свого краю. Члени клубу є активними учасниками акцій "Джерело", "Мурашник", "Допоможи природі", "Посади сад", "Синичка".
До навчального плану введено курси "Шкільне лісництво", "Основи екології".
Між школою та Соснівським держлісгоспом укладено трудову угоду про співпрацю. В осінньо-весняний період учні допомагають Жовтневому та Більчаківському лісництвам у посадці дерев. Зокрема цієї весни було висаджено їх на площі 8 га.
Класні керівники і класоводи проводять з класами бесіду "Що означає - не заподіювати шкоди природі", в ході якої учні усвідомлюють, що замало просто не шкодити природі, а необхідно брати активну участь в її охороні, допомагати старшим у цій справі. Вихователі початкових класів практикують у своїй роботі проведення екологічної гри "Павутинка". Діти з великим захопленням розбирають собі ролі Сонця, Повітря, Липи, Ліщини, Білочки, Комах та ін. І в кінці гри роблять висновок про необхідність підтримання природної рівноваги і небезпеку її порушення внаслідок діяльності людини.
Використовуючи фрагменти художніх творів, учителі пропонують школярам розв'язати ту чи іншу екологічну задачу, ознайомлюють їх з правилами екологічно грамотної поведінки у природі. За допомогою творів вчителі створюють такі педагогічні ситуації, які мають значний виховний вплив, сприяють бережливому ставленню дітей до природи. Педагоги нашої школи постійно залучають дітей до посильних для їхнього віку природоохоронних справ, бо без цього наявність навіть адекватних уявлень і понять , сформованість відповідального ставлення до природи не забезпечить вирішення екологічних проблем, оскільки людина буде безпорадною при реалізації своїх знань у практичній діяльності.
Членами клубу "Зелений гомін" неодноразово організовано виступи агітбригади, які пропагують здоровий спосіб життя, бережливе ставлення до навколишнього середовища. Вони є активними учасниками при проведенні районних семінарів, які проходять на базі нашої школи.
Учні школи зібрали і оформили гербарій "Лікарські рослини нашої місцевості".
Організація екологічного виховання спрямована на виховання дбайливого господаря своєї землі, чуйного та доброзичливого до оточуючих людей, відповідального за своє здоров'я.

Відділ освіти Березнівської райдержадміністрації
Навчально-методичний центр

 
 
Категорія: Я - класний керівник | Додав: [ADM]Irina (29.06.2009)
Переглядів: 4345 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!