Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Я - класний керівник | [ Додати статтю ] |
Програма розвитку учнівського колективу Головне завдання виховної діяльності в початковому ступені навчання: формування культури спілкування школярів з товаришами, батьками, старшими, молодшими і педагогами. Провідними якостями особи в початковій школі виступає гуманність, здібність до співпраці, працьовитість, чесність, самостійність, ощадливість, організованість. Робота ведеться за програмою «Стати людиною», блоку «Культура і спілкування» Основні знання: • знати основи культури поведінки людини; • знати основні правила спілкування; • знати способи спілкування з природою; • знати природу рідного краю; • знати історію школи і так далі. Уміння: • уміти поводитися в суспільстві; • жити в суспільстві і в ладу з іншими людьми; • уміти дружити; • уміти розповісти про школу і так далі. Дії: • надавати допомогу хворим, молодшим, інвалідам; • допомагати в навчанні однокласницям; • брати участь в диспутах… Основні напрямки: 1. Знайомство з культурою родинних стосунків • Бесіди: «Моя сім'я - …», «Що я відчуваю, коли поруч немає рідних» «Я люблю, ти любиш, ми любимо». • Домашні завдання – практикуми: «Лагідні слова мами», «Ігри з молодшим братом». • Програвання сюжетів: «Як підняти настрій мамі», «Як утішити малюка, що плаче». 2. Формування культури відношення до природи • Засвоєння понять «красиве», «потворне», «екологія», «природа», «гігієна». • «Лютий в природі» (усний журнал) • Малюнки «Пора року» • Реферати «Весна, весна дзвенить…» «Зимонька-снігуронька» «Осінь! Чарівна пора». 3. Формування якостей від яких залежить культура поведінки • Поняття: «правдивість», «чесність», «відповідальність», «чуйність», «ввічливість», «старанність». • Бесіди: «Що таке ввічливість?», «Душевність і бездушевність» «Ми все уміємо самі». • Програвання сюжетів. 4. Організація здорового способу життя • Поняття: «здоров’я», «образ життя» «режим», «традиції». • Бесіди: «В здоровому тілі – здоровий дух», «Я здоров'я бережу – сам собі допоможу», « Я вибираю – рух». • Ігри: «Як стати нехворайкою», «Чистота і здоров’я», ігри на свіжому повітрі. • Веселі старти, День здоров'я, велоспорт, «Лижня нас зве…», осінній крос. 5. Виховання уміння бачити прекрасне і потворне в житті людей • Бесіди: «Звідки беруться бруднулі?», «Постава – струнка спина», «Зовнішній вигляд учня», «Чистота – та ж красота». • Заняття-практикуми: «Як допомогти товаришеві, якщо він потрапив в біду», «Що таке «красивий вчинок»?». • Вечір «Поспішайте робити добро». 6. Формування культури стосунків між однокласниками • Бесіди: «Особиста гігієна», «Особливості поведінки дівчаток і хлопчиків». • Заняття-практикуми: «Поступися дівчинці місцем», «Захисти дівчинку від кривдників», «Говори з хлопчиками поважливо». 7. Формування культури поведінки • Поняття: «естетичність», «стриманість», «управління собою», «дім», «наполегливість». • Бесіди: «Ми в гостях, у нас гості», «Що таке добре і що таке погано», «Можна» і «не можна» у житті». • Гра-вправа «Давайте говорити один одному компліменти». 8. Формування культури праці • Бесіди: «Де працювати мені тоді?», «Правила учбової праці». • Сюжетно-рольові ігри: «Наша вулиця», «Ремонтна майстерня» (ремонт книг). • «Найулюбленіша» (уроки технології, подарунки для мам). • Домашні завдання-практикуми: догляд за садово-огородніми рослинами, тваринами. 9. Формування початків економічної культури • Поняття: «вартість», «гроші - товар», «покупка - продаж» «економія». • Бесіди: «Бережи хвилину», «Скільки коштує твоє здоров’я». • Ролеві ігри: «Магазин», «Базар», «Аукціон». • Конкурси і суспільні справи «Бережи хліб», операція «Крапля», економія електроенергії. • Практичні заняття: ціна речей, витрати сім'ї. | |
Переглядів: 4597 | Рейтинг: 1.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |