Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Я - класний керівник [ Додати статтю ]

Програма розвитку учнівського колективу

Програма розвитку учнівського колективу

 

Головне завдання виховної діяльності в початковому ступені навчання: формування культури спілкування школярів з товаришами, батьками, старшими, молодшими і педагогами. Провідними якостями особи в початковій школі виступає гуманність, здібність до співпраці, працьовитість, чесність, самостійність, ощадливість, організованість.

Робота ведеться за програмою «Стати людиною», блоку «Культура і спілкування»

 

Основні знання:

        знати основи культури поведінки людини;

        знати основні правила спілкування;

        знати способи спілкування з природою;

        знати природу рідного краю;

        знати історію школи і так далі.

 

Уміння:

        уміти поводитися в суспільстві;

        жити в суспільстві і в ладу з іншими людьми;

        уміти дружити;

        уміти розповісти про школу і так далі.

 

Дії:

        надавати допомогу хворим, молодшим, інвалідам;

        допомагати в навчанні однокласницям;

        брати участь в диспутах…

 

Основні напрямки:

1.       Знайомство з культурою родинних стосунків

        Бесіди: «Моя сім'я - …», «Що я відчуваю, коли поруч немає рідних» «Я люблю, ти любиш, ми любимо».

        Домашні завдання – практикуми: «Лагідні слова мами», «Ігри з молодшим братом».

        Програвання сюжетів: «Як підняти настрій мамі», «Як утішити малюка, що плаче».

 

2.       Формування культури відношення до природи

        Засвоєння понять «красиве», «потворне», «екологія», «природа», «гігієна».

        «Лютий в природі» (усний журнал)

        Малюнки «Пора року»

        Реферати «Весна, весна дзвенить…» «Зимонька-снігуронька» «Осінь! Чарівна пора».

 

3.       Формування якостей від яких залежить культура поведінки

        Поняття: «правдивість», «чесність», «відповідальність», «чуйність», «ввічливість», «старанність».

        Бесіди: «Що таке ввічливість?», «Душевність і бездушевність» «Ми все уміємо самі».

        Програвання сюжетів.

 

4.                 Організація здорового способу життя

        Поняття: «здоров’я», «образ життя» «режим», «традиції».

        Бесіди: «В здоровому тілі – здоровий дух», «Я здоров'я бережу – сам собі допоможу», « Я вибираю – рух».

        Ігри: «Як стати нехворайкою», «Чистота і здоров’я», ігри на свіжому повітрі.

        Веселі старти, День здоров'я, велоспорт, «Лижня нас зве…», осінній крос.

 

 5.      Виховання уміння бачити прекрасне і потворне в житті людей

        Бесіди: «Звідки беруться бруднулі?»,  «Постава – струнка спина», «Зовнішній вигляд учня», «Чистота – та ж красота».

        Заняття-практикуми: «Як допомогти товаришеві, якщо він потрапив в біду», «Що таке «красивий вчинок»?».

        Вечір «Поспішайте робити добро».

 

6.       Формування культури стосунків між однокласниками

        Бесіди: «Особиста гігієна», «Особливості поведінки дівчаток і хлопчиків».

        Заняття-практикуми: «Поступися дівчинці місцем», «Захисти дівчинку від кривдників», «Говори з хлопчиками поважливо».

 

7.       Формування культури поведінки

        Поняття: «естетичність», «стриманість», «управління собою»,  «дім», «наполегливість».

        Бесіди: «Ми в гостях, у нас гості», «Що таке добре і що таке погано», «Можна» і «не можна» у житті».

        Гра-вправа «Давайте говорити один одному компліменти».

 

8.       Формування культури праці

        Бесіди: «Де працювати мені тоді?», «Правила учбової праці».

        Сюжетно-рольові ігри: «Наша вулиця», «Ремонтна майстерня» (ремонт книг).

        «Найулюбленіша» (уроки технології, подарунки для мам).

        Домашні завдання-практикуми: догляд за садово-огородніми рослинами, тваринами.

 

9.       Формування початків економічної культури

        Поняття: «вартість», «гроші - товар», «покупка - продаж» «економія».

        Бесіди: «Бережи хвилину», «Скільки коштує твоє здоров’я».

        Ролеві ігри: «Магазин», «Базар», «Аукціон».

        Конкурси і суспільні справи «Бережи хліб», операція «Крапля», економія електроенергії.

        Практичні заняття: ціна речей, витрати сім'ї.

Категорія: Я - класний керівник | Додав: [ADM]Irina (08.07.2009)
Переглядів: 4597 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!