Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Християнська етика в українській культурі [ Додати статтю ]

Програма. 2 клас

Тема 2. Уроки “добролюбства”

(10 год.)

Урок 9. Справжній друг.

Що означає бути справжнім другом? Взаємодопомога, допомога в біді. Чого ми повинні навчатися один в одного? Яким чином Бог учить нас примирення й прощення?

 

Урок 10. Серце, сповнене співчуття.

Милосердна людина не може пройти повз чужу біду. Співчуття лікує душу. Допомога іншим — співпраця людини з Богом.

 

Урок 11. Уроки турботливості.

Турботливість як уміння подолати свої лінощі, вчасно прийти на допомогу, виконати справу, яку покладено на нас.

 

Урок 12 . Милостиня заради Христа.

Іноді добрі справи потребують від нас сили волі, коли треба подолати внутрішню черствість і байдужість. У цьому допомагає нам віра в Бога, Який заповідав творити добрі справи. Милостиня, яку ми творимо заради Бога, зцілює наше серце.

 

Урок 13. Подарунок від душі.

Будь-який подарунок зігріває душу, якщо, даруючи, промовити щирі слова, лагідно усміхнутися з висловленням найкращих побажань. Справжня цінність подарунків полягає не стільки в їх коштовності, скільки у тому, з якими почуттями та побажаннями вони готуються і даруються.

 

Урок 14. Татове свято.

Справжні стосунки між близькими людьми ґрунтуються передусім не на матеріальних цінностях, а на духовних: любові, вдячності, щиросердності.

 

Урок 15. Молитва до Святого Миколая.

Шанобливе ставлення до Святителя Миколая та народних традицій, пов’язаних з його вшануванням, сприяє формуванню чуйності, милосердя, доброчинності та інших чеснот.

 

Урок 16. Боже милосердя до людей. Різдво Христове.

Головні події свята Різдва виражають любов Божу до всіх людей і людську вдячність за Божий дар спасіння від зла.

 

Урок 17. Безкорислива дружба.

Дружба – це прояв служіння ближньому, висоти людського духу, сумління у стосунках з іншими, душевної щедрості, розділення свого сердечного добра на всіх і кожного; безмежність почуттів і прояв людяності.

 

Урок 18. Чесне слово.

Дотримання чесного слова вимагає почуття гідності й правди, поваги до людини, сумлінного виконання своїх обов’язків. Недотримання слова, брехливість призводять до образ і навіть ворожнечі.

 

Урок 19 . Справжнє добро. Скромність.

Справжнє добро безкорисливе. Людина не повинна робити добрі справи лише заради похвали інших. Скромність – уміння не вихвалятися добрими справами.

 

Урок 20. За що цінується праця. Працелюбність.

Наполеглива праця, сповнена терпіння та радості ніколи не залишиться без винагороди. Людська праця завжди заслуговує на повагу.

Учень отримує уявлення:

– про дружні стосунки, співчутливе ставлення та повагу до інших, подолання лінощів, необхідність наполегливої праці (навчання);

– про Божественний задум щодо спасіння людей від зла;

– євангельську подію Народження Христа;

 

орієнтується в поняттях:

–  “добролюбство”, “гідність”, “честь”, “милостиня”, “безкорисливість”, “скромність”, “безтурботність”, “байдужість”, “душевна черствість”;

 

наводить приклади:

примирення та прощення, співпраці людини з Богом, турботливості, милосердя, вдячності, дотримання слова, радості від добре виконаної роботи;

 

 визначає:

своє ставлення до проявів турботливості, милосердя, дотримання своїх слів,

– назву тих чи інших моральних вчинків;

 

порівнює:

особисті вчинки з прикладами моральних вчинків з біблійних, історичних і життєвих оповідей;

 

розуміє:

–  користь від творення добрих справ, пов’язаних зі служінням ближньому, та подолання своїх поганих звичок;

 

пояснює:

певні ознаки доброго й поганого;

– яка поведінка є доброчесною у ставленні  до Бога і ближнього;

 

використовує:

– знання про ті чи інші чесноти у повсякденних стосунках з людьми та у визначенні своїх вчинків;

 

висловлює:

власні думки з приводу вчинків персонажів біблійних оповідей,  героїв літературних творів, ставлення до особистих вчинків;

 

розрізняє:

власні бажання за їх моральною чи аморальною спрямованістю; 

– музичні настрої, значення кольорової гами для передачі різних душевних настроїв людини у творах мистецтва;

 

дотримується правил:

духовної безпеки у виборі між світом добра і зла: ніколи не вдаватися до будь-яких магічних чи окультних дій для виконання своїх забаганок;

 

уміє:

використовувати свої знання у спілкуванні з друзями, шкільними товаришами, батьками, вчителями та іншими людьми; 

– відображати у малюнках і творчих роботах своє ставлення до світу добра й зла.

Категорія: Християнська етика в українській культурі | Додав: [ADM]Irina (07.06.2009)
Переглядів: 3686 | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!