Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Християнська етика в українській культурі [ Додати статтю ]

Урок 18. Земля наша рідна

Урок 18. Земля наша рідна

 

1 клас

 

Мета: ознайомити учнів з поняттям Батьківщина; розкрити дітям значення рідної землі, рідного краю в їхньому житті; виховувати любов до Батьківщини, пояснити важливість нашої праці для неї; виховувати почуття пошани до рідних; розвивати почуття прекрасного, використовуючи описи рідного краю.

Обладнання: малюнки дітей; записані на картках прислів'я; картки для запису добрих справ; музичний супровід; плакат "Любіть Україну, як сонце любіть, вишневу свою Україну....".

 

Хід уроку

 

1. – Батьківщино, земле рідна,

Земле сонячна і хлібна,

Ти навік у нас одна....

(Учитель читає вірш із підручника).

– Чи знаєте ви, діти, що означає слово "Батьківщина"? Батьківщина – це наш рідний край. Це земля, на якій народилися і живемо ми, наші батьки, дідусі і бабусі, де поховані наші предки. Кожна людина любить те місце, де народилася і виросла, бо це батьківський край. Він для нас – святий. Він – найрідніший, найдорожчий і найкращий за все на світі і тому зветься – Батьківщина.

Щоб ти був щасливим – тобі заповім:

Люби Батьківщину всім серцем своїм!

Люби щонайбільше у світі її!

Є інші держави, є інші краї

– А рідна Вітчизна у світі одна,

Для тебе, мій друже, як мати, вона!

2. – У кожної людини є свій рідний куточок. Ось всі такі рідні куточки і складають нашу Батьківщину. Давайте подивимося на ваші роботи. (В класі організована виставка дитячих малюнків).

– Розкажіть, що ж ви намалювали.

(Відповіді дітей. Діти намалювали своє бачення Батьківщини: бабусину хату, тата з мамою, кошеня та інше).

А хто знає вірші про рідний край?

(Діти читають вірші).

Моя Батьківщина – це хата й калина,

Що виросла біля вікна.

Моя Батьківщина – це вся Україна,

Що в цілому світі – одна!

Моя Батьківщина – це села й містечка,

Й верба, що спустила гілля.

І річка красива від нас недалечко...

Уся наша рідна земля.

Моя Батьківщина – це предків багато,

Що землю свою берегли.

Стояли за неї до смерті, завзято,

А ворогу не віддали!

Моя Батьківщина – це будні і свято,

І неба безмежного шир.

Щасливе дитинство, це – мама і тато,

Це радість, це ласка і мир!

3. – А ще Батьківщина – це країна, де ми народилися і громадянами якої ми є.

– Як називається наша країна?

– Для кожного з нас мила серцю Україна, бо ми тут народились і виросли. Тут зустрічаємо вперше росяні світанки, спостерігаємо, як сонечко котиться на захід. Це для нас навесні співають солов'ї та цвітуть біленькі сади. Це для нас зима-чарівниця обсипає інеєм всі рослинки, щоб здивувати і причарувати серце, напоїти його любов'ю до рідного краю. Рідна земля усім, як мати, найдорожча, найдобріша й наймиліша. Тому недаремно свою Вітчизну українці з прадавніх віків називають Ненькою Україною.

(Читання статті підручника учителем і дітьми).

4. – Наш народ склав багато прислів'їв про рідну землю. Для вас, діти, є цікаве завдання. Зі слів, які є у вас на парті, складіть прислів'я.

(Учні складають прислів'я, учитель виставляє уже записані на дошці)

– Як ви розумієте їх зміст?

(Відповіді дітей).

Де рідний край, там зелений рай,

Кожному мила своя сторона.

– За рідний край – життя віддай.

Нема в світі ріднішого, як своя країна.

Рідна земля і в жмені мила.

Людина без Батьківщини, як соловей без пісні.

Із своєї печі і дим не гіркий.

5. – Наша країна – це наш рідний дім.

Як кожен дім потребує мудрих та працелюбних господарів, так і вся країна потребує працелюбних людей. Якщо ми будемо щирими, добрими та піклуватимемось один про одного, то буде в країні мир та злагода, як у вірші М. Коцюбинського „Наша хатка".

Читання вірша учителем. Розфарбовування малюнка в зошиті.

6. – Батьківщина, як мати, одна на цілий світ. Вона про нас піклується, тому і про неї кожному з нас треба дбати, щоб вона процвітала. Тож ваше завдання – добре вчитись, щоб іти у світ розумними, мудрими, роботящими. Щоб своїми знаннями і працею в майбутньому приносити користь країні. Щоб зробити все для того, щоб наша Україна стала процвітаючою державою, могутньою, сильною і багатою.

– Чи може кожен із вас уже зараз зробити щось корисне для своєї країни?

(Відповіді дітей)

(Читання учителем вірша А. Камінчука "Ось повзе мурашка...").

– А зараз виконайте завдання. Напишіть на картках про свої хороші справи, які ви робили не тільки для себе, а для рідного краю. Адже кожен з вас має що сказати. Хтось допомагав батькам у полі вирощувати і збирати овочі, пшеницю. А від того, скільки зробили окремі люди, залежить і багатство країни. Хтось допомагав доглядати тварин, хтось посадив з батьками дерева, розчищав річки і джерельця. Про це напишіть. Протягом року ви будете дописувати в карточку хороші справи, а в кінці року ми подивимось, скільки добрих справ зробили наші учні.

7. – Одна Батьківщина, і двох не буває,

Місця, де родилися, завжди святі.

Хто рідну оселю свою забуває,

Той долі не знайде в житті.

– Не забувайте, що ви діти землі, яка зветься Україна. Любіть свою Батьківщину, вона у вас єдина.

Вам будувати її майбутнє.

Тому старайтесь так вчитись, щоб вами гордилась Україна!

В добрий час, дорогі діти!

– У всьому світі – кожен знає – є Батьківщина лиш єдина. І в нас вона одна-єдина: це наша славна Україна.

Щоб цвіла Україна моя, ми даємо обіцянку нині, вчитись так, щоб набуті знання пригодились моїй Батьківщині.

 

Даценко Н. А., вчитель ЗНЗ № 33 м. Києва

http://shkoladobra-edu.org.ua/

Категорія: Християнська етика в українській культурі | Додав: [ADM]Irina (07.06.2009)
Переглядів: 9170 | Рейтинг: 3.0/7
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!