Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Християнська етика в українській культурі [ Додати статтю ]

Урок 21. Добрі та погані звички

Урок 21. Добрі та погані звички

 

1 клас

 

Мета: вчити розрізняти добрі і погані звички; заохотити дітей до набуття добрих звичок і виховувати в них неприйняття і відразу до поганих звичок.

 

Хід уроку

 

I. Актуалізація опорних знань.

– Давайте згадаємо попередні уроки. Ми з вами багато говорили про те, що у нас в душі горить незгасний вогник совісті, який підказує нам, що є добре, а що погане.

– А що постійно сперечається з нашою совістю? (Наші гріхи).

– Що таке гріх?

– Хто може подолати наші гріхи? (Тільки ми самі).

II. Повідомлення теми уроку. Мотивація навчальної діяльності.

– Часто ми можемо оцінити чийсь вчинок, сказати: добрий він чи поганий. Можемо оцінити свої дії, коли потрібно, вибачитись, розкаятися в тому, що ми зробили. Але іноді ми не відчуваємо своєї провини, не розуміємо, в чому ми неправі. Такі ситуації трапляються набагато частіше, ніж ми з вами думаємо. Сьогодні ми спробуємо розібратися з тим, що ми робимо кожного дня.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

– Діти, згадайте, що ви робили з самого ранку сьогодні? (поснідали, одяглися, пішли до школи...).

– І все? Давайте по-порядку все перелічимо. Але будемо у дві колонки ставити палички: перша колонка – під назвою "добре", друга – "погано".

Прокинулися – добре.

Мама кілька разів нагадала, що час вставати – погано.

Зробили зарядку – добре.

Вмилися, почистили зуби – добре.

Одягнулися – добре.

Мама застеляла постіль – погано.

Поснідали – добре.

Подякували після того, як поїли – добре.

Чашку поставили в раковину, але не помили – погано.

Одягнулися самі, швидко вийшли – добре.

Бабуся несе портфель – погано ...

Такі дії ви робите практично щодня. Ви до цього звикли і сьогодні навіть не згадали про деякі деталі.

Все, що людина робить щодня, постійно, звикає до цього, називається звичкою.

Подивіться на дошку. Чи багато добрих звичок нарахували? А поганих?

– Як ви думаєте, що легше набути: добру чи погану звичку?

– Звичайно, добрі звички засвоюються важче. Це праця. Потрібні наполегливість, старанність, терплячість. А от погані звички пристають дуже легко.

Робота з підручником. Читання статті підручника "Добрі та погані звички" та відповіді на питання.

– Чому так важливо позбутися поганих звичок?

– На які страшні чудовиська можуть перетворитися погані звички, якщо не боротися з ними? (Паління цигарок – багато людей не можуть позбавитися цієї звички, хворіють від цього. Пити багато спиртного – жахлива звичка. Такі люди втрачають людську подобу. Вони приносять багато горя собі і своїм близьким).

– Що потрібно робити зі своїми звичками, щоб стати доброю, порядною людиною? (Потрібно навчитися позбавлятися поганих звичок, які є і старатися не набувати нових).

Читання вірша Миколи Сингаївського "Все із доброго чи злого починається з малого..."?

– Як ви розумієте перші рядки вірша?

– Як ці рядки стосуються вас?

Робота з підручником. Читання тексту підручника. Відповіді на питання.

– Що повинна людина приносити своєю працею?

– Що трапиться, якщо люди не прийдуть на свої робочі місця?

– Які прислів'я про працю тобі сподобались, запам'ятались? Спробуйте пояснити їх значення.

Читання вірша та обговорення його змісту.

– Чому навчив вас цей вірш?

Складання прислів'я.

– На дошці написані слова, а вам потрібно утворити прислів'я. Мала, і, працює, бджола, та. (Бджола мала – і та працює).

– Як ви розумієте це прислів'я? (Дитина повинна привчатися до праці змалечку, допомагати батькам, виконувати посильну роботу).

– Розкажіть, яку роботу ви виконуєте вдома? Чи є у вас вдома обов'язки?

– Яку роботу ви хотіли б виконувати вдома, але вам іще не доручають її?

Прослуховування музичних записів. Звучить українська народна пісня "Ой літає соколонько...".

– Який настрій у цієї пісні? (сумний). Це старовинна пісня. Пастухи, що випасали череду, худобу, збираються додому. Поки дорослі працювали у полі, діти, підлітки пасли худобу. І це було не так легко, як може здатися. За те, що тварина зайшла у чийсь город чи у поле, пастушка серйозно карали. А дивилися діти за чередою від темна до темна.

– Послухайте наступний запис "Грицю, Грицю, до роботи". Який настрій цієї пісні? Про що в ній співається? Що ви можете сказати про Гриця? (Він звичайний ледар, на прохання допомогти Гриць знаходить причину не робити. Але, коли пропонують піти погуляти, тут Гриць перший).

Командна гра-імпровізація. Клас ділиться на команди. Завдання гравцям: показати в діях, без слів якусь із професій.

IV. Підсумки уроку.

– Як ви зрозуміли значення праці в нашому житті?

– Як виявляється в нашій праці турбота про наших близьких?

       Чому необхідно боротися з лінощами?

 
Ющенко О. В., вчитель спеціалізованої середньої  школи № 14 м. Києва

http://shkoladobra-edu.org.ua/

Категорія: Християнська етика в українській культурі | Додав: [ADM]Irina (07.06.2009)
Переглядів: 3397 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!