Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Конструктивні вправи на нормативне вживання в мовленні граматичних форм вивчених частин мови.
Тема: Конструктивні вправи на нормативне вживання в мовленні граматичних форм вивчених частин мови. 
Мета: Узагальнити знання учнів про лексичні та граматичні ознаки вивчених частин мови; формувати вміння розрізняти їх у мовленні, правильно вживати; удосконалювати орфографічну пильність; закріплювати вміння встановлювати зв'язок слів у реченні, робити морфологічний розбір слів, добирати споріднені слова. Розвивати зв’язне мовлення, увагу, уяву, творче мислення, вміння робити висновки, узагальнювати. Виховувати позитивні риси характеру, вміння співпрацювати в групі, почуття колективізму.
Хід уроку 
I. Організація класу
II. Актуалізація опорних знань
 
- Про яку із частин мови йдеться?
1. Він предмети називає, 
Навіть рід свій власний має. 
На питання хто? і що? 
Залюбки відповідає: 
Хто?- зайчисько. Що?-вареник. 
Що ж воно таке? (іменник)
2. Називає він ознаки, 
Все він знає про предмет: 
Липовий, смачний, солодкий. 
Здогадаєшся, що мед!
А про всі його прикмети 
розповість нам хто? (прикметник)
3.Знає точно, хто що робить,
що робитиме й робив: 
Спить дідусь, приїде родич,
а Васько вікно розбив. 
Різні дії називає ця частина мови. 
Кожен учень її знає! Що це? (дієслово)
4.Ця частина мови-
загадкове слово: 
на предмети вкаже,
назв, імен не скаже. 
Ми з тобою, ви і я, він, вона. 
Але ім'я не назве нам, як іменник. 
Цю «особу» звуть (займенник)
5. Частина мови ділова, я знаю,
Скільки два і два,
Година котра, знаю теж.
Моїм знанням немає меж!
Бо я із числами дружу.
Спитайте: скільки?Я скажу! (числівник)
6. Він незмінну форму має. 
Тут закінчень не буває!
Скаже нам і як, і де, 
і коли, й куди, і звідки.
Що це за частина мови:
гарно, зверху, вгору, влітку? (прислівник)
7. Самі не значимо нічого:
над, біля, без, в, до, за, на.
Та прийдемо на допомогу 
зв'язати в реченні слова (прийменник)
8. Слова з'єднаємо й думки,
ми - ніби ланцюжки: 
І, та, але, коли, бо, а - 
службові ми слова (сполучник)
III. «Мікрофон-1»
Яку тему будемо вивчати? Чого чекаєте від уроку?
IV. Словникова робота «Відгадайка»
1. Числівник,у записі якого 6 нулів.
2. Безмежний водний простір.
3. Найдовший час відпочинку школярів
4. Місце посадки та зльоту літаків.
5. середа сьогодні,а вівторок був...
6. Пристрій для розмов на відстані
7. Фахівець з вищою інженерною освітою.
8. Антонім «праворуч»
9. Синонім «зараз»
10. Юний натураліст
11. Антонім «озимина»
12. Порядок,дотримання правил.
13. Спортивна гра з м'ячем
14. найменший палець
15. Одиниця вимірювання довжини, містить у собі тисячу метрів
16. Тривожний, попереджуючий
Мільйон, океан, влітку, аеродром, вчора, телефон, інженер, ліворуч, тепер, юннат, ярина, дисципліна, футбол, мізинець, кілометр, сигнал. У 9,13,16 словах підкреслити 2 букву, у 10-2,3, а в решті - першу. 
Мова-втілення думки (М.Рильський) 
У. Хвилинка-цікавинка
«Словник» - загальновідоме слово та існує ще декілька назв, що означають «словник». Так, глосарії-збірники малозрозумілих
слів, вокабулярії - збірники для навчальної, культової та іншої мети, конкорданси-словники лексики певного автора, рітезауруси - найновіші словники - «мова смислу». 
Поділити словникові слова на групи за частинами мови.(10 ім.,5 присл.,1 числ..)
УІ. Каліграфічна хвилинка
Зз зд з б зо зв вз лз знання
Знання нас впевнено ведуть у широкий світ.
- розуміння
- аналіз речення
«Кубування»
1. Морфологічний розбір слова «широкий»
2. Споріднені слова до слова «знання»
3. Провідміняти слово «світ»
4. Зв'язок слів у реченні
5. Визначити частини мови над кожним словом
УІІ Робота з підручником Вправа 234-коментовано.
VIII Фізкультхвилинка
IX Поетична сторінка
Весна зіткала вчора гобелен
У лузі - з трав, із квітів, з верболозів.
Зіткала вітер і зіткала клен, 
грози зіткала молоді погрози.
Не відпочивши, вдосвіта весна 
Сьогодні знов за голубим верстатом - 
в святому невдоволенні вона 
свій гобелен взялася переткати.
І спалахнула полум'ям трава, 
І заряхтіли, як веселка, квіти, 
І сонця вогнеуста голова 
пророком проповідувала в світі.
Навівши скрізь на гобелені лад, 
весна під зорями поклалась спати, 
бо завтра знов за голубий верстат, 
щоб гобелен свій ще раз переткати.
-бесіда за змістом
Вправа на розвиток пам'яті 
- Які частини мови були у вірші?
X. Робота з підручником Вправа 23 5-самостійно
XI. Підсумок «Мікрофон 2»
XII. Д/з -Впр.233

-казка про одну із частин мови
-із довідкової літератури про частини мови

автор Талан Лілія Миколаївна, вчитель початкових класів Хмельницької спеціалізованої школи № 30 з поглибленним вивченням іноземної мови



Джерело: http://Талан Лілія Миколаївна, вчитель початкових класів Хмельницької спеціалізованої школи № 30 з поглибленним вивченнням іноз
Категорія: Уроки | Додав: (16.05.2011) | Автор: Талан Лілія Миколаївна E
Переглядів: 3062 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!