Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Конструктивні вправи на нормативне вживання в мовленні граматичних форм вивчених частин мови.
Тема: Конструктивні вправи на нормативне вживання в мовленні граматичних форм вивчених частин мови. Мета: Узагальнити знання учнів про лексичні та граматичні ознаки вивчених частин мови; формувати вміння розрізняти їх у мовленні, правильно вживати; удосконалювати орфографічну пильність; закріплювати вміння встановлювати зв'язок слів у реченні, робити морфологічний розбір слів, добирати споріднені слова. Розвивати зв’язне мовлення, увагу, уяву, творче мислення, вміння робити висновки, узагальнювати. Виховувати позитивні риси характеру, вміння співпрацювати в групі, почуття колективізму. Хід уроку I. Організація класу II. Актуалізація опорних знань - Про яку із частин мови йдеться? 1. Він предмети називає, Навіть рід свій власний має. На питання хто? і що? Залюбки відповідає: Хто?- зайчисько. Що?-вареник. Що ж воно таке? (іменник) 2. Називає він ознаки, Все він знає про предмет: Липовий, смачний, солодкий. Здогадаєшся, що мед! А про всі його прикмети розповість нам хто? (прикметник) 3.Знає точно, хто що робить, що робитиме й робив: Спить дідусь, приїде родич, а Васько вікно розбив. Різні дії називає ця частина мови. Кожен учень її знає! Що це? (дієслово) 4.Ця частина мови- загадкове слово: на предмети вкаже, назв, імен не скаже. Ми з тобою, ви і я, він, вона. Але ім'я не назве нам, як іменник. Цю «особу» звуть (займенник) 5. Частина мови ділова, я знаю, Скільки два і два, Година котра, знаю теж. Моїм знанням немає меж! Бо я із числами дружу. Спитайте: скільки?Я скажу! (числівник) 6. Він незмінну форму має. Тут закінчень не буває! Скаже нам і як, і де, і коли, й куди, і звідки. Що це за частина мови: гарно, зверху, вгору, влітку? (прислівник) 7. Самі не значимо нічого: над, біля, без, в, до, за, на. Та прийдемо на допомогу зв'язати в реченні слова (прийменник) 8. Слова з'єднаємо й думки, ми - ніби ланцюжки: І, та, але, коли, бо, а - службові ми слова (сполучник) III. «Мікрофон-1» Яку тему будемо вивчати? Чого чекаєте від уроку? IV. Словникова робота «Відгадайка» 1. Числівник,у записі якого 6 нулів. 2. Безмежний водний простір. 3. Найдовший час відпочинку школярів 4. Місце посадки та зльоту літаків. 5. середа сьогодні,а вівторок був... 6. Пристрій для розмов на відстані 7. Фахівець з вищою інженерною освітою. 8. Антонім «праворуч» 9. Синонім «зараз» 10. Юний натураліст 11. Антонім «озимина» 12. Порядок,дотримання правил. 13. Спортивна гра з м'ячем 14. найменший палець 15. Одиниця вимірювання довжини, містить у собі тисячу метрів 16. Тривожний, попереджуючий Мільйон, океан, влітку, аеродром, вчора, телефон, інженер, ліворуч, тепер, юннат, ярина, дисципліна, футбол, мізинець, кілометр, сигнал. У 9,13,16 словах підкреслити 2 букву, у 10-2,3, а в решті - першу. Мова-втілення думки (М.Рильський) У. Хвилинка-цікавинка «Словник» - загальновідоме слово та існує ще декілька назв, що означають «словник». Так, глосарії-збірники малозрозумілих слів, вокабулярії - збірники для навчальної, культової та іншої мети, конкорданси-словники лексики певного автора, рітезауруси - найновіші словники - «мова смислу». Поділити словникові слова на групи за частинами мови.(10 ім.,5 присл.,1 числ..) УІ. Каліграфічна хвилинка Зз зд з б зо зв вз лз знання Знання нас впевнено ведуть у широкий світ. - розуміння - аналіз речення «Кубування» 1. Морфологічний розбір слова «широкий» 2. Споріднені слова до слова «знання» 3. Провідміняти слово «світ» 4. Зв'язок слів у реченні 5. Визначити частини мови над кожним словом УІІ Робота з підручником Вправа 234-коментовано. VIII Фізкультхвилинка IX Поетична сторінка Весна зіткала вчора гобелен У лузі - з трав, із квітів, з верболозів. Зіткала вітер і зіткала клен, грози зіткала молоді погрози. Не відпочивши, вдосвіта весна Сьогодні знов за голубим верстатом - в святому невдоволенні вона свій гобелен взялася переткати. І спалахнула полум'ям трава, І заряхтіли, як веселка, квіти, І сонця вогнеуста голова пророком проповідувала в світі. Навівши скрізь на гобелені лад, весна під зорями поклалась спати, бо завтра знов за голубий верстат, щоб гобелен свій ще раз переткати. -бесіда за змістом Вправа на розвиток пам'яті - Які частини мови були у вірші?
X. Робота з підручником Вправа 23 5-самостійно XI. Підсумок «Мікрофон 2» XII. Д/з -Впр.233 -казка про одну із частин мови -із довідкової літератури про частини мови автор Талан Лілія Миколаївна, вчитель початкових класів Хмельницької спеціалізованої школи № 30 з поглибленним вивченням іноземної мови Джерело: http://Талан Лілія Миколаївна, вчитель початкових класів Хмельницької спеціалізованої школи № 30 з поглибленним вивченнням іноз | |
Переглядів: 3062 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |