Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Повторення вивченого про іменник
Тема: Повторення вивченого про іменник 
Мета: повторити та закріпити раніше вивчений матеріал; закріпити понятття: назви істот-неістот, власні та загальні назви, рід іменників, змінювання іменників за числами та відмінками; розвивати аналітико-синтетичні вміння учнів, мислення, зв'язне мовлення, уяву, увагу, пам'ять; виховувати інтерес до вивчення мови, позитивні риси характеру. Обладнання: картки ущільненого опитування, ілюстративний матеріал, роздатковий матеріал, картки зворотньої дії, таблиці.
I Організація класу
Створення емоційного настрою
- привітання Природі, що дає нам життя та здоров'я.
Стоячи, ноги разом, тіло прямо, руки опущені, дихання повільне. Діти промовляють: "Доброго ранку, чиста водице." "Доброго ранку, життєдайне повітря ." "Доброго ранку, ласкаве сонечко." -привітання один одного посмішкою
II Каліграфічна хвилинка
Сс ск са ср сб скарб
- пояснення значення слова скарб
- Що можна назвати скарбом? /золото, коштовне каміння, ... знання/
- Сьогодні на уроці ми будемо збагачувати свої скарби, оволодіватимемо новими знаннями та навичками.
- Складіть самостійно речення із словом скарб та запишіть його у зошити, визначте граматичну основу у записаному реченні. /перевірка фронтальна, підведення підсумків каліграфічної хвилинки та роботи з картками/
- От ми і зробили перший крок на шляху збагачення свого скарбу.
III Словникова робота
- Наступний наш крок - це робота із словниковими словами. 
Гра "Відтвори образ"
аеродром, гардероб, механік, мізинець, телеграма, телефон, шеренга взаємоперевірка/
IV Повторення та закріплення вивченого
4.1 Прочитайте ще раз словникові слова і скажіть, що уних спільного? 
 /Всі вони належать до однієї частини мови - іменника/
- У чому полягає лексичне значення іменника? /Визначення/
- От ми і зробили ще один крок. На нашому уроці ми сьогодні пригадаємо все, що раніше вивчили про іменник. Послухайте, будь ласка, вірш про цю частину мови.
4.2 Почали ми вже вивчати
З вами всі частини мови. 
Всі їх треба добре знати, 
Щоб здобути знань основи.
Перша з них - іменник, друзі. 
Цю частину люблять дуже, 
Бо усе вона назве, 
Дасть імення золоте. 
Мама, мир і Україна,
Сонце, небо, світ, людина, 
Звуки, букви, слово, мова - 
Ось частина ця чудова!
Хто? Сестричка, ненька, батько, 
Пташка, білочка, зайчатко, 
Що? Земля, ріка, діброва,
Книжка, зошит, ручка, школа... 
Вивчить всі частини мови 
Хочу вам я побажати, 
Бо вони такі чудові -
 Допоможуть світ пізнати.
- Назвіть слова з вірша, до яких можна поставити запитання Хто? /друзі мама людина сестричка ненька батько пташка білочка зайчатко /
- Назвами чого є ці слова? /назвами істот /
- Назвіть слова, які відповідають на питання Що? /мова знання основа імення мир Україна сонце небо світ звуки букви слово частина земля ріка діброва книжка зошит ручка школа світ /
- Назвами чого є ці слова? /назвами неістот/
- На які питання відповідають іменники-назви істот?
- На які питання відповідають іменники-назви неістот? 
4.3 Робота з деформованими словами
На таблиці подані слова, але назви їх розсипались. Зберіть, будь ласка, ці назви. 
Днцоеьк  Трнеопіьл  Лгуаськн  їКив  Жтиорим  Хльмеинькийц
- Що спільного між усіма цими назвами? /це назви міст /
- Отже,по-іншому це є власні назви, а слово "місто" - загальна назва для них усіх .
- Які слова ми називаємо власними назвами? /визначення /
- Що потрібно пам'ятати про правопис цих слів?/власні назви пишуться з великої букви /
Що ви можете сказати про написання загальних назв? /в реченні пишуться з малої букви /
V Фізкультхвилинка / на корекцію постави /
VI Вправи для очей
VII Вправа на релаксацію

- Кожну клітину мого серця заповнює спокій та любов. Мій організм бадьорий працездатний , Я бажаю здоров'я всій моїй сім'ї. Я бажаю здоров'я вчителям, що дають мені знання. Я бажаю здоров'я всім мешканцям рідного міста. Нехай всім буде добре.
VIII Хвилинка-цікавинка
Іменник - велетенська могутня незрівнянна за можливістю поповнення новими словами частина мови. Бо людина завжди щось пізнане опредмечує.
У найбільшому 11-томному Словнику української мови нараховується близько 135000 слів. Половина з них припадає на іменник.
IX Вправа на розвиток уваги. 
Гра „Слово в слові''
Знайдіть слова, які заховалися у поданих іменниках /вправа виконується самостійно, час виконання - 2 хвилини; перевірка фронтальна /
Апельсин
Калинонька
Виноград
Смородина
Стрічка
X Вправа на визначення роду іменників та зміну їх за числами і питаннями.
Вивішується таблиця з рядками вірша А Костецького "Все починається з мами "
Все починається з мами 
Можна у /світ / чимало зробити: 
Перетворити / зима / на літо; 
Можна моря й океани здолати, 
/Гора / найвищу штурмом узяти, 
Можна пройти крізь пустелі та хащі...
Тільки без /мама/ не можна нізащо, 
Бо найдорожче стоїть за словами: 
В світі усе починається з мами!         А. Костецький
- Прочитайте вірш і скажіть ,які помилки допущено у записі? /проходить коментований запис вірша /
- Які знання допомогли відтворити рядки вірша ? /знання про зміну іменників за числами та запитаннями /
- У якій формі були вжиті іменники світ ,зима,гора,мама,слово?/ початкова форма / 
- Яка форма іменника називається початковою? /Н.в. однини/ 
-Іменники світ, зима, гора, мама, слово можна поділити на три групи. Подумайте і скажіть,що це будуть за групи і за якими ознаками їх можна визначити? /групи чоловічого, жіночого і середнього роду /
- Як визначити до якого роду належать іменники? /до именників жіночого роду можна поставити слова вона, моя; до іменників чоловічого роду - він, мій; середнього роду - воно, моє/
XI Визначення синтаксичної ролі іменників
Складання та запис речення за поданою ілюстрацією, визначення граматичної основи у записаному реченні та належності слів у реченні до вивчених частин мови.
XII Домашнє завдання /диференційоване/ 
Повторити вивчений матеріал.
Скласти розповідь-казку чи вірш про іменник як частину мови.
XIII Підсумок
Підведення підсумків проходить за таблицею-блоком 
1 У чому полягає лексичне значення іменника?
2 Що є початковою формою іменника?
3 На які категорії поділяються іменники?
4 Як змінюється іменник?
5 Які існують роди іменників?
6 Яка роль іменника в реченні?

автор Талан Лілія Миколаївна, вчитель початкових класів Хмельницької спеціалізованої школи № 30 з поглибленним вивченням іноземної мови



Джерело: http://Талан Лілія Миколаївна, вчитель початкових класів Хмельницької спеціалізованої школи № 30 з поглибленним вивченнням іноз
Категорія: Уроки | Додав: (16.05.2011) | Автор: Талан Лілія Миколаївна E
Переглядів: 5658 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!