Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Повторення вивченого про іменник
Тема: Повторення вивченого про іменник I Організація класу Мета: повторити та закріпити раніше вивчений матеріал; закріпити понятття: назви істот-неістот, власні та загальні назви, рід іменників, змінювання іменників за числами та відмінками; розвивати аналітико-синтетичні вміння учнів, мислення, зв'язне мовлення, уяву, увагу, пам'ять; виховувати інтерес до вивчення мови, позитивні риси характеру. Обладнання: картки ущільненого опитування, ілюстративний матеріал, роздатковий матеріал, картки зворотньої дії, таблиці. Створення емоційного настрою - привітання Природі, що дає нам життя та здоров'я. Стоячи, ноги разом, тіло прямо, руки опущені, дихання повільне. Діти промовляють: "Доброго ранку, чиста водице." "Доброго ранку, життєдайне повітря ." "Доброго ранку, ласкаве сонечко." -привітання один одного посмішкою II Каліграфічна хвилинка Сс ск са ср сб скарб - пояснення значення слова скарб - Що можна назвати скарбом? /золото, коштовне каміння, ... знання/ - Сьогодні на уроці ми будемо збагачувати свої скарби, оволодіватимемо новими знаннями та навичками. - Складіть самостійно речення із словом скарб та запишіть його у зошити, визначте граматичну основу у записаному реченні. /перевірка фронтальна, підведення підсумків каліграфічної хвилинки та роботи з картками/ - От ми і зробили перший крок на шляху збагачення свого скарбу. III Словникова робота - Наступний наш крок - це робота із словниковими словами. Гра "Відтвори образ" аеродром, гардероб, механік, мізинець, телеграма, телефон, шеренга взаємоперевірка/ IV Повторення та закріплення вивченого 4.1 Прочитайте ще раз словникові слова і скажіть, що уних спільного? /Всі вони належать до однієї частини мови - іменника/ - У чому полягає лексичне значення іменника? /Визначення/ - От ми і зробили ще один крок. На нашому уроці ми сьогодні пригадаємо все, що раніше вивчили про іменник. Послухайте, будь ласка, вірш про цю частину мови. 4.2 Почали ми вже вивчати З вами всі частини мови. Всі їх треба добре знати, Щоб здобути знань основи. Перша з них - іменник, друзі. Цю частину люблять дуже, Бо усе вона назве, Дасть імення золоте. Мама, мир і Україна, Сонце, небо, світ, людина, Звуки, букви, слово, мова - Ось частина ця чудова! Хто? Сестричка, ненька, батько, Пташка, білочка, зайчатко, Що? Земля, ріка, діброва, Книжка, зошит, ручка, школа... Вивчить всі частини мови Хочу вам я побажати, Бо вони такі чудові - Допоможуть світ пізнати. - Назвіть слова з вірша, до яких можна поставити запитання Хто? /друзі мама людина сестричка ненька батько пташка білочка зайчатко / - Назвами чого є ці слова? /назвами істот / - Назвіть слова, які відповідають на питання Що? /мова знання основа імення мир Україна сонце небо світ звуки букви слово частина земля ріка діброва книжка зошит ручка школа світ / - Назвами чого є ці слова? /назвами неістот/ - На які питання відповідають іменники-назви істот? - На які питання відповідають іменники-назви неістот? 4.3 Робота з деформованими словами На таблиці подані слова, але назви їх розсипались. Зберіть, будь ласка, ці назви. Днцоеьк Трнеопіьл Лгуаськн їКив Жтиорим Хльмеинькийц - Що спільного між усіма цими назвами? /це назви міст / - Отже,по-іншому це є власні назви, а слово "місто" - загальна назва для них усіх . - Які слова ми називаємо власними назвами? /визначення / - Що потрібно пам'ятати про правопис цих слів?/власні назви пишуться з великої букви / Що ви можете сказати про написання загальних назв? /в реченні пишуться з малої букви / V Фізкультхвилинка / на корекцію постави / VI Вправи для очей VII Вправа на релаксацію - Кожну клітину мого серця заповнює спокій та любов. Мій організм бадьорий працездатний , Я бажаю здоров'я всій моїй сім'ї. Я бажаю здоров'я вчителям, що дають мені знання. Я бажаю здоров'я всім мешканцям рідного міста. Нехай всім буде добре. VIII Хвилинка-цікавинка Іменник - велетенська могутня незрівнянна за можливістю поповнення новими словами частина мови. Бо людина завжди щось пізнане опредмечує. У найбільшому 11-томному Словнику української мови нараховується близько 135000 слів. Половина з них припадає на іменник. IX Вправа на розвиток уваги. Гра „Слово в слові'' Знайдіть слова, які заховалися у поданих іменниках /вправа виконується самостійно, час виконання - 2 хвилини; перевірка фронтальна / Апельсин Калинонька Виноград Смородина Стрічка X Вправа на визначення роду іменників та зміну їх за числами і питаннями. Вивішується таблиця з рядками вірша А Костецького "Все починається з мами " Все починається з мами Можна у /світ / чимало зробити: Перетворити / зима / на літо; Можна моря й океани здолати, /Гора / найвищу штурмом узяти, Можна пройти крізь пустелі та хащі... Тільки без /мама/ не можна нізащо, Бо найдорожче стоїть за словами: В світі усе починається з мами! А. Костецький - Прочитайте вірш і скажіть ,які помилки допущено у записі? /проходить коментований запис вірша / - Які знання допомогли відтворити рядки вірша ? /знання про зміну іменників за числами та запитаннями / - У якій формі були вжиті іменники світ ,зима,гора,мама,слово?/ початкова форма / - Яка форма іменника називається початковою? /Н.в. однини/ -Іменники світ, зима, гора, мама, слово можна поділити на три групи. Подумайте і скажіть,що це будуть за групи і за якими ознаками їх можна визначити? /групи чоловічого, жіночого і середнього роду / - Як визначити до якого роду належать іменники? /до именників жіночого роду можна поставити слова вона, моя; до іменників чоловічого роду - він, мій; середнього роду - воно, моє/ XI Визначення синтаксичної ролі іменників Складання та запис речення за поданою ілюстрацією, визначення граматичної основи у записаному реченні та належності слів у реченні до вивчених частин мови. XII Домашнє завдання /диференційоване/ Повторити вивчений матеріал. Скласти розповідь-казку чи вірш про іменник як частину мови. XIII Підсумок Підведення підсумків проходить за таблицею-блоком 1 У чому полягає лексичне значення іменника?
2 Що є початковою формою іменника? 3 На які категорії поділяються іменники? 4 Як змінюється іменник? 5 Які існують роди іменників? 6 Яка роль іменника в реченні? автор Талан Лілія Миколаївна, вчитель початкових класів Хмельницької спеціалізованої школи № 30 з поглибленним вивченням іноземної мови Джерело: http://Талан Лілія Миколаївна, вчитель початкових класів Хмельницької спеціалізованої школи № 30 з поглибленним вивченнням іноз | |
Переглядів: 5658 | Рейтинг: 5.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |