Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Безпека в побуті

Тема уроку: Безпека в побуті

Мета уроку: Формувати уявлення про небезпеки, що можуть виникати навколо. Навчати їx правильно поводитися у різноманітних життєвих ситуаціях. Надавати необхідні знання та формувати вміння запобігати небезпечним ситуаціям. Виховувати обережність, почуття відповідальності.

Обладнання уроку:

Ножиці
Папка для праці
Гольничка
Голка з ниткою
Малюнки: ножиці, ніж, голка з ниткою, олівець

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

I. Організаційна частина.

II. Перевірка знань учнів.

• Пригадайте,про що ми говорили на попередньому уроці?
• Які небезпечні речовини можуть бути у вашій квартирі?
• Давайте розглянемо ряд ситуацій:

Ситуація 1.

Вам на руку розлилася кислота. Що ви будете робити?
(Обмити великою кількістю води. Промивати 10-15 хв. Потім змити слабким розчином лугу: одна столова ложка питної соди на одну склянку води).

Ситуація 2.

Ви прийшли додому i почули їдкий запах газу. Що зробите ви?
(Зателефоную 04, провітрю кімнату).

Ситуація 3.

У вас вдома розбився термометр.Ртуть розлилася по підлозі. Ви вдома самі. Що ви будете робити?
(Випадково розлиту ртуть треба якомога швидше i ретельніше зібрати.Всі місця,в яких могли б затриматися її краплини необхідно обробити спеціальним розчином заліза. Тому одному тут не впоратись: необхідно викликати спеціалізовану бригаду рятувальної служби. Телефонуйте за номером 02. Збирати ртуть можна: засмоктуючими засобами (гумовою грушею або шприцом), за допомогою лейкопластиру, пензликом на папір. 3ібрану ртуть помістити в банку з щільною кришкою).

Підсумок перевірки знань учнів.

III. Оголошення теми уроку. Безпека в побуті.

IV. Вивчення нового матеріалу.

Загадка.

Два кінця, два кільця, а посередині цвях.
(ножиці).

Хто пригадає правила користування ножицями?
(Ножиці тримаємо у футлярі i в папці для уроків праці. Беремо з дозволу вчителя.Ріжемо, нагнувши кінцями донизу i сидячи за партою).

Ситуація.

Як правильно передати ножиці?
(Два учні обігрують дану ситуацію).

Робота в зошитах.

Учні малюють ножиці.

Розповідь вчителя.

Історія виникнення ножиць дуже цікава. У 8 ст. якомусь майстрові поталанило з'єднати два ножі за допомогою стержня-цвяшка, держаки загнути кільцями i вийшли ножиці, які майже не відрізняються від сучасних. Найдавніші ножиці у Східній Європі були знайдені під Смоленськом.
Є чимало різновидів ножиць.Ними підстригають кущі,обрізають дерева, ними працюють перукарі, швеї, закрійники.
В Німеччині винайшли ножиці-велетні, якими розрізають автомобілі. Є електричні ножиці, що ріжуть товсту шкіру, гуму, лінолеум зі швидкістю 20 м за хвилину.
У сучасних швейних майстернях працюють найсучасніші лазері ножиці.За одну хвилину вони розрізають 60 м тканини.

Проблемна ситуація.

Чи можна одним ножем користуватися на кyxнi?

3 метою безпеки i дотриманням здорового способу життя слід користуватися різними ножами. Для різання сирої риби та м'яса слід використовувати один ніж, для овочів i фруктів - інший.
У сирій рибі i м'ясі можуть міститися збудники небезпечних захворювань.
При користуванні ножем слід дотримуватись правил особистої безпеки:
1.
Передавати ніж ручкою вперед.
2. Нарізувати лише на оброблюваних дошках.
3. Пальці лівої руки повинні бути зімкнуті та знаходитись на певній відстані від леза ножа.

Робота в зошитах

Розповідь учителя.

Ніж старший за виделку i ложку на декілька мільйонів років. При розкопках, поряд із скелетами мамонта, археологи знаходили і ножі з вулканічного скла, якими прадавні люди розробляли тушу. Вчені визначили, що цим ножам близько 3 мільйонів років.

Загадка

Невелика деревина,
Із графіту середина,
Вам потрібна, щоб писати,
Щоб картини малювати.
(Олівець).

Правила користування олівцем

З олівцем також треба поводитися дуже обережно. Гострим кінцем можна поранитися, пошкодити рогівку ока, що дуже небезпечно. Передавати слід, тримаючи гострий кінець у руці.

Загадка.

Хто має вухо, а не чує?
(Голка).

На уроках праці ми будемо користуватися голкою. Голка дуже потрібна у побуті,але i небезпечна.
Вона має властивість проникати i рухатись по тілу людини. Може призводити, навіть, до смерті.
Тому i вдома, i в школі слід дотримуватися таких правил:
1.Голка повинна бути завжди з ниткою, кінці якої обов'язково зафіксовані.
2.Знаходитися у гольниці або у спеціальному пристрої чи клаптику тканини.
3.Щоб голки не падали i не розсипались, зручніше зберігати їх у коробці, на дні якої лежить магніт.

Робота в зошитах

Учні малюють голку з ниткою.

Розповідь вчителя.

Людина винайшла голку задовго до відкриття металу. Спершу її виготовляли з риб'ячих кісток, проколюючи дірку у тупому кінці кістки. Такими голками первісна людина шила co6i одяг з шкіри тварин.
Знайдені давні голки були зроблені з кісток птахів, колючих дерев та кущів.
У нашій країні до 17 ст. сталевих голок не було. Шпичаки колючого куща чи риб'яча кістка, як i раніше, служили для бідняків засобом для шиття.
Лише у 18 ст. наші майстри навчилися виготовляти гарні голки.
В наш час, у процесі виготовлення, голка проходить через руки більш, ніж 20 робітників.

Загадка

Живуть в тісній темниці
Без стразу темноти
Хлоп'ята яснолиці -
Вогню малі брати.
I мають душу щедру,
Хоч дерева сини,
Згоряючи дощенту,
Вогонь дають вони.
(Сірники).

Правила техніки безпеки при користуванні сірниками.

Розповідь вчителя.

Перші сірники заявились у Китаї в 577 році. В Європі перші відомості про сірники з'явились у 1530 році. Їх завезли з Китаю мандрівники. У Pocії сірники почали виготовляти в 1837 році в Петербурзі. Але коштували надзвичайно дорого, i простим людям буди не доступні. Бідняки, як i раніше, користувалися кресалом та гнітом.
Одну з перших машин для виготовлення сірників винайшов російський вчений Мусін-Пушкін. Та раптом сірники звинуватили у виникненні пожеж i вони зникли. Закрилися фабрики, не дозволялося ввозити сірники з-за кордону.
Тільки через 20 років заборону було скасовано. Ми користуємося господарськими сірниками. Є ще спеціальні сірники для моряків i мисливців, які не гаснуть на вітрі та дощу. Є сірники сигнальні, що горять червоним, синім чи зеленим кольором. Їх довжина - півметра. А для розпалювання камінів використовують сірники завдовжки 20 см.

V. Підсумок уроку.

1. Що нового дізналися?
2. Які небезпечні предмети зустрічаються в побуті?
3. Які правила техніки безпеки ви запам'ятали?

VI.Домашнє завдання.
Опрацювати 7, 8 сторінки зошита.

Коркач Л. Д., вчителя початкових класів середньої школи №46 Солом’янського району м. Києва

http://ostriv.in.ua/

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (04.01.2010)
Переглядів: 9273 | Рейтинг: 2.5/4
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!