Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Додавання двоцифрових чисел без переходу через десяток. Приклади виду 34 + 52.

Тема: Додавання двоцифрових чисел без переходу через десяток. Приклади виду 34 + 52.

Мета. Навчити додавати учнів двоцифрові числа без переходу через десяток. Вчити застосувати здобуті знання під час обчислення виразів, розв’язанні різних завдань. Розвивати увагу, спостережливість. Виховувати охайність.

Обладнання. Демонстраційний матеріал ( таблиці, алгоритми, схеми). Ілюстративний матеріал. Роздатковий матеріал (сигнальні картки, завдання, для опитування, перфокарти, ТЗН, кодоскоп.

 

Хід уроку.

І. Організаційна частина.

 

ІІ. Контроль, корекція та актуалізація опорних знань, учнів.

1) Каліграфічна хвилинка.

(Повторення написання елементів цифри 2. Написання цифри 2.)

2) Завдання для опитування.

 

1.     Із трьох грядок юннати зібрали 100 кг помідорів. З першої грядки – 50 кг, а з другої – 20 кг.

Про що можна дізнатись, обчисливши вирази:

50 + 20

100 – (50 + 20) ?

2.       Назвати найбільше двоцифрове число, найбільше число четвертого десятка, найменше двоцифрове число.

 

3) Картки для опитування.

 

№1. 66 – 6 =        39 + 1 =        50 – 20 =

З однієї грядки зібрали 40 помідорів, а з другої – на 20 помідорів менше. Скільки помідорів зірвали з двох грядок?

№2. Задумане число зменшили на 4 і одержали 50. запиши задумане число.

У бочці було к-ка відер води. Після того, як вранці взяли 7 відер води, в ній залишилося 9 відер. Скільки відер води було в бочці спочатку?

№ 3, 4, 5. Перфокарти на вивчені випадки додавання і віднімання в межах 100.

 

4) Математичний диктант.

Записати числа:

-         двадцять шість

-         тридцять

-         шістдесят один

-         сімдесят сім

Записати число, в якому:

1 десяток 7 одиниць;

7 десятків.

Записати число, яке йде за числами 59.

Записати всі числа 4 десятка.

Число 40 зменшити на 30.

Число 50 збільшити на 20.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу. Повідомлення теми і завдань уроку.

І етап.

1) Вивчення, пояснення матеріалу.

Будемо вчитися додавати двоцифрові числа. Нехай нам потрібно додати числа 24 і 73. Запишемо суму цих чисел і розкладемо кожне число на десятки і одиниці.

24 + 73 =  20 + 4 +70 + 3

-         Як зручно обчислити суму?

2) Пояснити розв’язання прикладу 34 + 52.

3) Формулювання правила усного додавання двоцифрових чисел:

Додаючи двоцифрові числа, десятки додають до десятків, одиниці до одиниць.

4) Виведення алгоритму розв’язання даних прикладів, складання схеми:

       22 + 76

 

 20 + 2   70 + 6

                                                           

              (Кодоскоп)

 

ІІ етап

                    І варіант                                 ІІ і ІІІ варіант

           Виконай за зразком               Робота під керівництвом учителя

                    35 + 24                                    24 + 15

                    38 + 41                                    22 + 36

                    26 + 33                                    41 + 24

ІІІ етап        

І варіант                        ІІ варіант                       ІІІ варіант

Виконай самостійно:       Виконай за зразком:        Робота з учителем:

           45 + 14                          38 + 41                          23 + 36

           82 + 17                          25 + 32                          24 + 13

           76 + 23                          34 + 25                          41 + 34

IV етап

І варіант                        ІІ варіант                       ІІІ варіант

    Творче завдання:       Виконай  самостійно:        Виконай за зразком:

     24, 38, 47, 12, 13                34 + 25                          36 + 23

  Склади самостійно              55 + 12                          23 + 45

          приклади:                     63 + 36                          34 + 25

          Розв’язки

V етап                 

Спільне завдання

Відшукай помилку

13 + 42 = 55                  24 + 25 = 48

43 + 25 = 68                  51 + 23 = 74

IV. Фізкультхвилинка (ТЗН)

V. Розв’язування задач.

1)         Задачі 525 і 526 розв’язати самостійно.

2)         Задачу 527 – колективно.

3)         Складання задачі за схемою:

                     І – 22 кг,

                     ІІ – 7,7 на 37 кг більше.

Творча розробка над задачею.

-         Змініть запитання, щоб задача розв’язувалась на дві дії?

І в. Запишіть розв’язання складеної задачі виразом.

ІІ в. Запишіть розв’язання задачі діями з поясненням.

ІІІ в. Запишіть розв’язання задачі діями.

V. Геометричний матеріал.

                             

 

             

 

 

 

-         В якій фігурі результат прикладу?

14 + 41;            33 + 33;                13 + 27;                80 + 16;

                                    60 – (10 + 40)

VI. Підсумок уроку.

Пояснити, як знайти суму 27 + 31, як додають двоцифрові числа?

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (26.09.2009)
Переглядів: 4226 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!