Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Гурткова робота | [ Додати статтю ] |
Пояснювальна записка У перших класах нетрадицiйною й
найпоширенiшою формою позакласної роботи вважаються предметнi гуртки, у тому
числi й математичнi. Як i будь-яка iнша, це форма позакласної роботи сприяє
поглибленню знань, якi учнi одержують на уроках, прищепленню навичок
застосовувати цi знання на практицi, вихованню моральних якостей: (волi,
наполегливостi, критичного ставлення до виконаноУ роботи), а також розвивас
iнтерес до винчення предмета. Математичнi гуртки — це засiб
задоволення дитячої допитливості, можливiсть розширити кругозiр учнiв у рiзних
галузях елементарної математики. Гурткова робота з математики сприяє розвитковi
у дiтей математичного способу мислення: лаконiчностi мови, вмiння вдало
використовувати символiку, правильно застосовувати математичну термiнологiю,
вiдволiкатися вiд усiх якiсних сторiн предметiв та явищ - i зосереджувати увагу
лише на кiлькiсних, робити доступнi висновки й узагальнення, обґрунтовувати
свої думки. Форми органiзацiї гурткової
роботи й методи її проведення вiдрiзняються вiд форми органiзацiї i проведення
навчального процесу. Основною формою навчальної роботи є урок, а гурткова
робота — це передусiм групова робота, яка може складатися з iндивiдуальних,
групових i масових заходiв. На заняттях гуртка дiтям не
виставляють оцiнок. Певним звiтом гурткової роботи є олімпіади, математичнi змагання,
конкурси, вікторини тощо. Крiм того, постiйна участь у роботi гуртка значною
мiрою впливає на зростання iнтересу до математики, сприяє пiдвищенню успiшностi
дiтей. Учителевi належить керiвна роль
у створеннi, плануваннi роботи і проведеннi занять математичного гуртка.
Керiвництво полягає головним чином у тому, що вчитель виявляє потенцiйних
учасникiв гуртка, рекомендує їм взяти участь у роботi саме цього гуртка,
залучає членів гуртка до активної участi у плануваннi його роботи, добираннi
необхiдних матеріалів i посiбникiв для проведения занять та їх окремих заходiв,
надаючи учням моливiсть проявити власну iнiцiативу на всiх етапах пiдготовки й
проведення занять гуртка, враховує iндивiдуальнi особливостi учнiв. Стимулом до органiзацiї математичного
гуртка може стати спецiально проведена коротка бесiда вчителя про те, чим саме
зазвичай займаються на заняттях
гуртка, показ робiт та розповiдь про досягнення учасникiв гуртка минулих рокiв
i т. iн. Ця коротка бесiда може виникнути на уроцi у зв’язку iз розв’язанням
конкретної цiкавої задачi, необхiднiстю конструювання моделi геометричної
фiгури, вивченням певної теми тощо. Якщо вже є цiкавiсть учнiв,
виникає потреба у створеннi гуртка, а далi — планування його роботи, в якому учнi
мають брати безпосередню участь, вносити свої пропозиції, ставити запитання
вчителю щодо його плану i т. iн. Учнiв зазвичай приваблює не
лише те, що на заняттях гуртка вони почують та пiзнають дещо нове, а й те (а
можливо, ще й бiльшою мiрою), що нове вони будуть створювати самостiйно. У
зв’язку з цим перед вчителем постас необхiднiсть активно залучати учнів до
пiдготовки й проведення занять. На заняттях гуртка можуть бути присутнiми не
лише його постiйнi члени, але й усi бажаючi.
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Переглядів: 13882 | Рейтинг: 3.0/3 |
Всього коментарів: 0 | |