Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Чим живляться тварини. Ланцюги живлення

Урок 22

Тема. Чим живляться тварини. Ланцюги живлення

 

Мета: формувати поняття рослиноїдна тварина, хижа тварина, всеїд­на тварина; розвивати вміння розрізняти тварин за способом живлен­ня; поглибити поняття ланцюгу живлення у природі; закріпити вміння складати найпростіші ланцюги живлення; формувати вміння аналізува­ти об'єкти природи, встановлювати взаємозв'язки між ними; виховува­ти бережливе ставлення до тварин на основі осмислення взаємозв'язків між ними.

Обладнання: малюнки із зображенням тварин, таблички із напи­сами.

ХІД УРОКУ

I. Хвилинка спостережень

  • Який стан неба сьогодні?
  • Яка погода надворі?
  • Які зміни сталися у природі?

II.  Перевірка домашнього завдання

Практична вправа «Зрозумійте співрозмовника».

  • Поверніться до свого сусіда і розкажіть про свою улюблену до­машню тваринку.Нехай ваш сусід упродовж хвилини перекаже почуте.
  • Обміняйтеся ролями.
  • Намалюйте тваринку вашого сусіда по парті.
  • Обговоріть, що для вас було легшим: розповідати, слухати, пере­казувати? А що важче?

III. Актуалізація опорних знань

  • На які дві групи поділяються тварини?

1.   Гра «Продовжте ланцюжок».

а) Ведмідь, лисиця,... ;

б) зозуля, голуб,... ;

в) карась, щука,... ;

г)  корова, кінь,... ;

д) індик, качка,...

2.   Відгадування загадок.

  • Тварина рогата, а рогів багато. (Олень)
  • В зеленім лісі проживає і довгий хвіст пухнастий має, Їй на місці не сидиться, а зовуть її... (лисиця).
  • Влітку наїдається, взимку відсипається. (Ведмідь)

IV.  Повідомлення теми і мети уроку

  • За рахунок чого тварини живуть?
  • Сьогодні ми дізнаємось з вами про те, на які групи можна поділи­ти тварин за способом живлення.

До нас у гості завітали, як ви й здогадались із загадок, ведмідь, ли­сиця, олень, які допоможуть нам розібратись, на які групи за способом живлення діляться тварини.

V.  Опрацювання нового матеріалу

1. Розповіді звірів.

Олень. Поживою для мене є трав'яниста і дерев'яниста рослин­ність — чагарники, гриби та лишайники. Взимку я поїдаю лише пагони дерев та сухі трави. Часом виходжу на поле поласувати зеленою озими­ною або ж сіном, яке спеціально заготовляють для мене у мисливських

господарствах. Так само живляться і косуля, лань, лось. Ми належимо до рослиноїдних (на дошці — табличка з написом «Рослиноїдні»).

Лисиця. Живлюся я взимку найчастіше мишами, влітку — кома­хами, жуками і личинками хрущів. Я виходжу на полювання здебільшого вночі. Завдяки своєму тонкому нюху й слуху я визначаю, де є пожива. До жертви підкрадаюсь нечутно. До моєї групи належать вовк, орел, ящірка, гадюка. Ми — хижі тварини (на дошці — табличка з написом «Хижі»).

Ведмідь. Я справжній хижак: великий, сильний. Та, як зустрінеть­ся мені бджолине дупло чи кущ малини,— не омину, обов'язково пола­сую. Білка, дика свиня, їжак і я належимо до групи всеїдних (на дошці — табличка «Всеїдні»).

 

Чим живляться тварини. Ланцюги живлення

Фізкультхвилинка

Вітер очерет гойдає І додолу нагинає. Вліво, вправо нахилив Й знову, й знову закрутив. Раптом тихо жук підліз, Потягнувся на весь зріст, Свій почистив язичок Й закрутився у вальсок.

2. Бесіда. Постановка проблемного питання.

  • Я стверджую, що всі живі організми не взаємопов'язані між собою. Як ви думаєте, моє твердження хибне чи правильне?

Переконаємось у цьому на конкретних прикладах. Стрілочками по­кажемо, хто чим живиться.

1)   Миша, гадюка, пшениця, орел. Пшениця    миша    гадюка орел.

2)   Попільниця, калина, сонечко. Калина — попільниця — сонечко.

3)   Вовк, гілки верби, косуля. Гілки верби — косуля — вовк.

  • Це ланцюжки живлення. Кожний ланцюг живлення складається із ланок. Які ланки у другому ланцюгу живлення? Розгляньте ще раз жив­лення і скажіть, що є першою ланкою живлення; другою; третьою.
  • Правильним чи хибним було моє твердження? Ланцюги живлен­ня не повинні перериватись.

VI. Закріплення вивченого матеріалу

1.   Гра «Відгадайте назви звірів за їх описом».

  • У нього невелике тіло, носик витягнутий, лапки маленькі та корот­кі, замість хутра у нього голки, всеїдний.
  • Він великий, бурий, тіло вкрите хутром, лапи великі, всеїдний.Він великий, замість лап — копита, на голові у нього роги, рослино­їдний.
  • Вона невелика, хутро руде, на лапках хутряні подушечки, хижак.
  • Він великий, хутро сірого кольору, хижак, проживає в лісі.
  • Вона маленька, вертлява, хутро коричнево-рудого кольору.

2.   Рубрика «Цікаво знати».

  • Найхвостатішою твариною на земній кулі є... курка. Її можна побачи­ти лише в японському селі Кате, що розташоване на острові Сікоку.
  • Їжак у стані сплячки може обходитись без їжі 236 днів. Ведмідь під час сплячки нічого не їсть протягом 6 місяців.
  • Змії не мають вух. Вони сприймають звукові коливання язиком.

3.   Рубрика «Жива природа у задачах».

Задача 1. Доросла зозуля за 1 годину може з'їсти 100 гусениць. Скіль­ки вона може з'їсти за 2, 3, 4 години?

Задача 2. Протягом дня шпак з'їдає 140 г їжі. Скільки кілограмів їжі йому потрібно на тиждень?

Задача 3. За одну ніч пташеня козодоя з'їдає 44 нічних метелики, од­ного жука і 5 інших комах. Скільки всього комах з'їдає пташеня?

Задача 4. Верблюд може випити відразу 10 відер води. В одному від­рі 10 л. Скільки літрів випиває верблюд відразу?

Задача 5. Щоб поїсти досхочу, леву потрібно 20 кг м'яса, причому він їсть 1 раз у 2 дні. Скільки кілограмів м'яса йому потрібно на 10 днів?

4.   Робота в зошитах (С. 33).

  • Розподіліть тварин за способом живлення (завд. 1) .
  • Запишіть відповіді на запитання (завд. 2).
  • Творча робота. Запишіть за зразком (завд. 3).
  • Продовжте речення (завд. 4).
  • Встановіть ланцюги живлення (завд. 5).

VII . Підсумок уроку

  • Як поділяють тварин за способом живлення?
  • Що таке ланцюг живлення?
  • Які ланцюги живлення є в акваріумі?

VIII. Домашнє завдання

Опрацювати статті з підручника «Чим живляться тварини», «Ланцю­ги живлення». Переказувати матеріал, давати відповіді на запитання.


http://vchitel.info/konspekti-urokiv/prirodoznavstvo/3-klas-prirodoznavstvo/415-chim-zhivlyatsya-tvarini-lancyugi-zhivlennya.html

Категорія: Уроки | Додав: Natali (24.11.2013)
Переглядів: 5023 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!