Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Урок 22 Тема. Чим живляться тварини. Ланцюги живлення
Мета: формувати поняття рослиноїдна тварина, хижа тварина, всеїдна тварина; розвивати вміння розрізняти тварин за способом живлення; поглибити поняття ланцюгу живлення у природі; закріпити вміння складати найпростіші ланцюги живлення; формувати вміння аналізувати об'єкти природи, встановлювати взаємозв'язки між ними; виховувати бережливе ставлення до тварин на основі осмислення взаємозв'язків між ними. Обладнання: малюнки із зображенням тварин, таблички із написами. ХІД УРОКУ I. Хвилинка спостережень
II. Перевірка домашнього завдання Практична вправа «Зрозумійте співрозмовника».
III. Актуалізація опорних знань
1. Гра «Продовжте ланцюжок». а) Ведмідь, лисиця,... ; б) зозуля, голуб,... ; в) карась, щука,... ; г) корова, кінь,... ; д) індик, качка,... 2. Відгадування загадок.
IV. Повідомлення теми і мети уроку
До нас у гості завітали, як ви й здогадались із загадок, ведмідь, лисиця, олень, які допоможуть нам розібратись, на які групи за способом живлення діляться тварини. V. Опрацювання нового матеріалу 1. Розповіді звірів. Олень. Поживою для мене є трав'яниста і дерев'яниста рослинність — чагарники, гриби та лишайники. Взимку я поїдаю лише пагони дерев та сухі трави. Часом виходжу на поле поласувати зеленою озиминою або ж сіном, яке спеціально заготовляють для мене у мисливських господарствах. Так само живляться і косуля, лань, лось. Ми належимо до рослиноїдних (на дошці — табличка з написом «Рослиноїдні»). Лисиця. Живлюся я взимку найчастіше мишами, влітку — комахами, жуками і личинками хрущів. Я виходжу на полювання здебільшого вночі. Завдяки своєму тонкому нюху й слуху я визначаю, де є пожива. До жертви підкрадаюсь нечутно. До моєї групи належать вовк, орел, ящірка, гадюка. Ми — хижі тварини (на дошці — табличка з написом «Хижі»). Ведмідь. Я справжній хижак: великий, сильний. Та, як зустрінеться мені бджолине дупло чи кущ малини,— не омину, обов'язково поласую. Білка, дика свиня, їжак і я належимо до групи всеїдних (на дошці — табличка «Всеїдні»).
Фізкультхвилинка Вітер очерет гойдає І додолу нагинає. Вліво, вправо нахилив Й знову, й знову закрутив. Раптом тихо жук підліз, Потягнувся на весь зріст, Свій почистив язичок Й закрутився у вальсок. 2. Бесіда. Постановка проблемного питання.
Переконаємось у цьому на конкретних прикладах. Стрілочками покажемо, хто чим живиться. 1) Миша, гадюка, пшениця, орел. Пшениця миша гадюка орел. 2) Попільниця, калина, сонечко. Калина — попільниця — сонечко. 3) Вовк, гілки верби, косуля. Гілки верби — косуля — вовк.
VI. Закріплення вивченого матеріалу 1. Гра «Відгадайте назви звірів за їх описом».
2. Рубрика «Цікаво знати».
3. Рубрика «Жива природа у задачах». Задача 1. Доросла зозуля за 1 годину може з'їсти 100 гусениць. Скільки вона може з'їсти за 2, 3, 4 години? Задача 2. Протягом дня шпак з'їдає 140 г їжі. Скільки кілограмів їжі йому потрібно на тиждень? Задача 3. За одну ніч пташеня козодоя з'їдає 44 нічних метелики, одного жука і 5 інших комах. Скільки всього комах з'їдає пташеня? Задача 4. Верблюд може випити відразу 10 відер води. В одному відрі 10 л. Скільки літрів випиває верблюд відразу? Задача 5. Щоб поїсти досхочу, леву потрібно 20 кг м'яса, причому він їсть 1 раз у 2 дні. Скільки кілограмів м'яса йому потрібно на 10 днів? 4. Робота в зошитах (С. 33).
VII . Підсумок уроку
VIII. Домашнє завдання Опрацювати статті з підручника «Чим живляться тварини», «Ланцюги живлення». Переказувати матеріал, давати відповіді на запитання. | |
Переглядів: 5023 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |