Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
ТЕМА. Українська народна казка «Коза – Дереза» МЕТА. Ознайомити учнів з особливостями української народної казки, навчати самостійно читати казку, визначати її повчальний зміст. Розвивати навички читання: правильність, швидкість, свідомість, виразність. Виховувати пошану та любов до української народної творчості. ОБЛАДНАННЯ: аудіозапис казки; ілюстративний матеріал до українських народних казок; аркуші - малюнки із словами – іменами героїв казки; ілюстрації до казки «Коза – Дереза»; картки із завданням; аркуші паперу з надрукованими складами; маски – наголовники з малюнками героїв казки; кольорові квадратики паперу для розподілу на групи( червоні – І група, жовті – ІІ група, зелені – ІІІ група). Девіз уроку. « Діти люблять звірів, чують себе близькими до них, розмовляють з ними і розуміють їх: от тим-то й оповідання про звірів їм такі цікаві, особливо, коли ті звірі в казці ще починають говорити, думати і поводитися, як люди…» Іван Франко ХІД УРОКУ І. Етап «До читання» Читання та аналіз девізу уроку. Бесіда про казку, її особливості, про улюблені казки дітей. - Які українські народні казки ви знаєте? ( На дошці ведеться фіксація відповідей дітей). Які казки вам подобаються найбільше і чому? Хто з головних героїв казки вам подобається? Чому? Які ви знаєте казки, що звірі в них розмовляють, думають і поводяться , як люди? ІІ. Визначення мети і завдань уроку. - Ви щойно розповідали про улюблених героїв казок, лагідно називали їх лисичкою, а не лисицею, зайчиком, вовчиком – братиком, котиком, півником. І сьогодні ви зустрінетесь із цікавою казкою українського народу та її героями, познайомитесь з певними правилами читання казок. Робота з таблицею Що я знаю про казки Що хочу дізнатися про казки Що дізна(-вся, -ла ся) про нову казку - авторські - хто пише - хто написав - народні - як складаються - хто головні герої - про тварин - хто герої - як читати - про людей - чим цікаві - як передати голосом характери головних героїв - побутові - чому подобаються - чому навчила мене ця казка - чарівні - як правильно читати - про фантастичні - як передати інтонацію голосом істоти - чому навчає ІІІ. Підготовчі вправи етапу «До читання» 1. Проблема: Чи однаково звучать слова дід та дідусь, баба та бабуся? Виберіть з них ті, які промовляються ніжно та лагідно, прочитайте їх голосно саме так. Прочитайте напівголосно слова : дід, бабуся, хатинка, коза, місточок, листочок, зайчик, півень. Прочитайте голосно тільки «лагідні» слова. 2. Прочитайте слова. Поміркуйте, чим вони відрізняються: хата – хатинка міст – місточок лист – листочок Висновок: ніжні, пестливі слова читаються із зміною забарвлення голосу. 3. Інтерактивна гра «Кмітливчики». ( Склади надруковані на окремих аркушах паперу ). - Діти, у «Кмітливчиків» хочете пограти? Треба з поданих складів вам слова складати. а) Чик, зай – це склади. Слово з них тепер склади ! (Зайчик) б) Чик, вов – це склади. Слово з них тепер склади ! ( Вовчик) в) Мідь, вед – це склади. Слово з них тепер склади ! (Ведмідь) г) Ник, пів – це склади. Слово з них тепер склади ! (Півник) ґ) За, ко – це склади. Слово з них тепер склади ! (Коза) - Ви склали слова – імена героїв казки, яку ми будемо читати: Коза, зайчик, вовчик, ведмідь, півник. (Вчитель розміщує на дошці аркуші - малюнки із словами – іменами героїв казки) КОЗА
ВОВЧИК ПІВНИК ВЕДМЕДИК 4. Розподіл на групи за обраними кольорами( червоні – І група, жовті – ІІ група, зелені – ІІІ група) під керівництвом вчителя. - Складіть речення. Пригадайте, з якої воно казки. БІГ ЧЕРЕЗ ЧОК, ПИ КЛЕНО ЛИСТО ЛА МІСТО УХО ЛА ВИЙ ЧОК. 6. – Прочитайте, яка казка прийшла сьогодні до нас у гості: ВОРОКОЗАЛІМДЕРЕЗАКУВИМ 7. – Пригадайте цю казку. Вслухайтесь у звучання слів: ведмідь зайчик. - Коли вимовляємо «ведмідь», якого звіра уявляємо? А «зайчик»? - Доберіть відповідні слова: ведмідь - сильний, вайлуватий, ... зайчик – маленький, біленький, ... півник – яскравий, сміливий… ІV. Вивчення нового матеріалу. Етап «В ході читання» 1. Слухання аудіозапису казки. 2. Перевірка первинного сприйняття: - Хто з героїв сподобався? Чим? - Яка була коза? - Чому звірі не могли вигнати козу з хатинки? - Яка частина казки сподобалась найбільше? 3. Читання частин казки у підручнику. 4.Робота у групах: І група – Відшукайте та прочитайте пісню кози. ІІ група – Відшукайте та прочитайте пісню бабусі. ІІІ група – Відшукайте та прочитайте розмову діда і кози. 5. Повторне читання і аналіз. - Скільки картин вам вдалося уявити під час читання казки? - Прочитайте першу частину. Яку картину уявили? Чи помітили ви, яка хитра коза. Який заголовок можна дібрати до цієї частини? - Прочитайте наступну частину. Як можна описати поведінку кози? Який заголовок можна дібрати до цієї частини? - Прочитайте останню частину. Як можна голосом передати страх, занепокоєння, хитрість та підступність? Який заголовок можна дібрати до цієї частини? 6. Вторинний синтез – читання в особах. (Під час читання казки діти користуються наголовниками, на яких зображені головні герої казки). V. Засвоєння знань, формування умінь та навичок. Етап «Після читання» Робота в групах. Складання порівняльної характеристики героїв казки. І група – кози та зайчика; ІІ група – кози та півника; ІІІ група – півника та зайчика. VІ. Контроль, корекція та оцінювання знань. Презентація роботи груп. Перевірка складених характеристик персонажів ( з використанням масок – наголовників). 1-й учень: « Я-коза – дереза. …» 2-й учень: « Я – зайчик…». VІІ. Підсумок читання. - Який етап уроку викликав найбільші труднощі? - На якому етапі уроку отримали найбільше задоволення? VІІІ. Творче домашнє завдання. - Прочитайте казку у підручнику, передаючи голосом характери героїв. - Складіть інше закінчення казки. Доброгорська Галина Вікторівна, вчитель початкових класів, Скандинавська гімназія м. Київ Джерело: http://www.rusedu.ru/ | ||
Переглядів: 6391 | Рейтинг: 5.0/1 |
Всього коментарів: 0 | |