Каталог статей

Головна » Статті » Літній оздоровчий табір (пришкільний та ін.) » Барви сонячного літа [ Додати статтю ]

Цикл занять з учнями початкової школи щодо підвищення рівня згуртованості загону

Цикл занять з учнями початкової школи щодо підвищення рівня згуртованості загону

 

Заняття 2

Якщо головною метою першого заняття було те, щоб діти  класу набули досвіду групової роботи під час спільного виконання завдань, то на другому занятті більше звертають увагу на способи прийняття загальних рішень для успішного виконання спільної діяльності.

 

    Тривалість заняття — 1 год.

 

    Обладнання: аркуш паперу формату АЗ, фарби, банка з водою, один пензлик.

 

Ведучий. Діти, на минулому занятті ви довели, що ви — дружний загін і вмієте спілкуватися одне з одним! Оскільки вам дуже сподобалася гра, у яку ми тоді грали, ми продовжимо її сьогодні. Але для цього потрібно знову поділитися на команди. Щоб утворити команди, зробимо, як минулого разу — кожен з вас напише своє ім'я на аркуші та складе його. Аркуші з іменами покладемо в коробку, а діставатиме їх той, хто вміє дружити, не свариться і не б'ється з іншими дітьми.

(Діти пишуть імена, складають папірці в коробку, вибирають товариського гравця, він дістає аркуші й зачитує імена. Так утворюються З—4 команди, але в кожній має бути не більше 5 осіб!)

Ведучий (нагадує правила гри). Зараз ви виконаєте нові завдання. Але пам'ятайте, що ви — дружна команда і маєте виконувати завдання разом так, щоб не сваритися, доходити згоди без бійок і поганих слів. Якщо ви будете штовхатися, обзивати одне одного поганими словами, якщо хтось із вас захоче робити щось сам і не даватиме робити це іншим — команда отримає штрафні очки. Ви не забули ці правила? Сьогодні завдання будуть складнішими.

Кожній команді дають аркуш паперу формату АЗ, фарби, банку з водою та один (!) пензлик. На цьому аркуші потрібно буде намалювати три малюнки:

1. Веселку.

2. Квітку - семиквітку.

3. Сонце з променями.

Але особливість завдань полягає в тому, що після виконання кожного малюнка склад команд змінюється!

Ведучий. Команди, увага!

Перше завдання

Вам потрібно на половині аркуша намалювати веселку, велику і красиву. Для цього вам слід зга­дати, які кольори утворюють веселку та в якому порядку розміщені ці кольори. Але найголовніше правило: кожен член команди може за один раз намалювати тільки один колір! Тому зараз вам потрібно обговорити — як ви домовитеся, хто який колір веселки малюватиме.

Варіанти, які дітям можна запропонувати як приклади, можна записати на дошці:

а)  проста черга;

б)  за «жеребом» — написати на аркушах кольори й витягати їх по черзі;

в)  вибрати капітана — він організує чергу;

г)   в алфавітному порядку імен або прізвищ;

д)сформувати чергу лічилкою і так далі.

Бажано, щоб діти самі придумали й запро­понували новий спосіб організації гри. Після виконання завдання команда має розповісти, який спосіб вона використовувала.

Кожна команда (уже в новому складі!) бере один з малюнків веселки, щоб зробити інший малюнок.

Ведучий. Увага!

Друге завдання

Кожна команда має намалювати під веселкою квітку - семиквітку. Але кожен член команди за один підхід до малюнка може намалювати тільки одну пелюстку! Вам потрібно домовитися, хто якого кольору пелюстку намалює та в якому порядку ви їх малюватимете.

У виконанні цього завдання важливо, щоб діти застосовували ефективні способи ведення переговорів. Тому це завдання можна виконувати на швидкість — яка команда швидше домовиться і швидше зробить малюнок.

Перед виконанням четвертого завдання потрібно знову змінити склад команд. Кожна команда бере аркуш із двома малюнками, щоб виконати останній малюнок.

Ведучий. Увага! Останнє — третє завдання!

Кожна команда повинна намалювати сонце з променями. Але променів має бути стільки, скільки учнів у вашому загоні. І кожен промінь потрібно підписати ім'ям вашого однокласника. Для цього вам слід домовитися — хто для кого малює промінь і в якому порядку, тому що за один раз можна малювати тільки один промінь.

Отже, хто швидше виконає це завдання? Постарайтеся, щоб до роботи залучилися всі!

Після гри ведучий запитує дітей, чи сподоба­лася їм гра? Важливо обговорити, чим керувалися команди, коли встановлювали порядок дітей, який спосіб були кращим, з ким було легше домовлятися і чому. Чи дуже важко було дотримуватися правил? Що вони відчували під час спільної роботи, що вони робили, коли хтось не погоджувався й хотілося сказати погане слово?

 

МусієнкоНаталія Миколаївна, вчитель Ватутінської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 2 ім. М.Ф.Ватутіна Ватутінської міської ради  

Категорія: Барви сонячного літа | Додав: [ADM]Irina (08.06.2010)
Переглядів: 1445 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!