Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
Де ти живеш
Урок 28 Тема. Де ти живеш Мета: поповнити знання учнів про українське суспільство, довкілля, в якому живе дитина; дати учням уявлення про природні умови міста (села); вчити називати місто (село), вулиці, свою домашню адресу; ознайомити учнів із різноманітністю природи, господарською діяльністю населення рідного краю; виховувати патріотичні почуття. На уроці можна використати наочні посібники та демонстраційні матеріали видавництва «Ранок»: демонстраційний матеріал «Моя країна — Україна». ХІД УРОКУ 1. Вправа «Погода». Який сьогодні день: ясний, хмарний, похмурий? Яке небо? Які опади? Який вітер? Яка температура повітря? Що змінилось порівняно з минулим тижнем? 2. Щоб підготувати учнів до сприйняття нового матеріалу, проведіть гру «Малюнки з виставки». Роздайте фотографії, листівки з краєвидами, архітектурними спорудами, пам'ятниками міста (села), де живуть діти. Запропонуйте учням відповісти на запитання: Як називається наше місто (село)? Чи подобається вам наше місто (село)? Чим саме? Що в ньому особливого? Що в ньому є такого, чого немає ніде? Що ви зробили б для того, щоб наше місто (село) стало ще кращим? 3. Робота за підручником (С. 72). Учитель читає текст, вміщений у підручнику. Де розташоване найкраще місце на Землі? Чому? За якою адресою живе дівчинка Наталочка? Де знаходиться це село? Учні розглядають малюнок, складають речення. Називають свою домашню адресу. Розповідають, у якому будинку живуть, а також чим їхній будинок відрізняється від інших. 4. Читання вірша Анатолія Камінчука «Батьківщина» у підручнику (С. 80). Що чудового є в нашій Батьківщині? Як вона називається? Які поради дає поет? Учні розглядають малюнок, складають речення. Розповідають, що особливого є в їхньому місті (селі). 5. Гра «Нові назви». Запитайте у дітей, хто з них знає, чому їхнє місто (село) так називається. Запропонуйте дати місту (селу) свої власні назви. Фізкультхвилинка ВЕСЕЛЕ СОНЕЧКО Стало вранці ясне сонце, Зазирнуло у віконце. Ми до нього потяглися, Ми всі дружно піднялися, Будем дружно присідати, Сонечко розвеселяти. Встали-сіли, встали-сіли, Бачте, як розвеселили! Стало сонце танцювати, Нас до танцю припрошати. Нумо разом, нумо всі, Потанцюймо по росі! 6. Робота у зошиті з друкованою основою (С. 56, завдання 1). Учні розповідають, де вони живуть, а також знаходять і розфарбовують відповідний малюнок. Завдання 2 (С. 56) Діти складають речення за малюнком, вписують свою домашню адресу. 7. Робота за підручником (С. 74). Запропонувати учням доповнити розповідь про своє місто або село за такими питаннями: Як називається річка, біля якої ви живете? Які є рослини у вашому місті чи селі? Які птахи в'ють гнізда біля твого дому? Які рослини і тварини вашого краю потребують охорони? Учні розглядають малюнки, складають речення, розповідають про працю дорослих там, де вони живуть. Вивчають і пояснюють народну мудрість. 8. Робота за підручником (С. 75). Учні розглядають малюнок «Дивне місто», складають речення, розповідають, які є предмети зайвими, чого в місті не буває, що їм видалося смішним. 9. Підсумок уроку. Як називається ваше місто (село)? На якій вулиці розташована ваша оселя? Що вам відомо про походження назви рідного міста (села)? Що цікавого (особливого) є у вашому місті (селі)? Чим займаються люди у вашому місті (селі)? На уроці можна використати такі завдання. Прислів'я. Та земля мила, де мати народила. Кожному мила своя сторона. Рідна домівка, рідна сім'я — тут виростає доля моя. Де рідний край, там і рай. Де не є добро, а вдома краще. Гра «Хвости». Закінчити речення. 1) Моє місто називається... 2) Центральна вулиця міста... 3) Я живу на вулиці... 4) У місті є такі парки:... 5) У місті виготовляють... Метод «Мікрофон». — Що потрібно робити кожному жителеві міста (села), щоб воно стало ще кращим? • Читання вірша Іванни Блажкевич «Прилетів лелека». Як назвали лелеку? Звідкіля він прилетів? Про що клекотав лелека? • Читання вірша Марії Познанської «Про нашу Україну». — Що люблять діти в Україні? | |
Переглядів: 862 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |