Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Держава моя (Продовження)

Продовження

 

2) Перевірка змісту прочитаного

- Які прикметники дібрав автор для опису України?

- Які рослини-символи згадуються у вірші? Що вони означають?

- Як ви розумієте вислів «Червоне з чорним... радість в жалі»? Пригадайте рядки поезії  Д.Павличка про «червоне і чорне».

- Які героїчні постаті згадуються у творі?

- Хто такі Сірко, Наливайко, Сагайдачний, Роксолана?

- Про які історичні події в житті країни згадує поетеса?

- З якими птахами порівнюється Україна? Чому?

- Чому автор називає Україну «землею козацької відваги»? Розкажіть.

А чому «землею Шевченкової муки»?

3) Творчі вправи

- Доберіть з тексту слова-рими

Муки - …,     виднокрузі - …,     ночі - ….

б) Ігнатенко Ніна Борисівна(1955)

Народилася у 1955 році у селі, якого давно вже немає: лиш зацвітає котик на лозинці у снах мені з'являються «Гусинці».

Рідна хата "споришеве подвір'я", "шовкові трави, наче коси" - все зникло на дні рукотворного моря. Але не зникли в пам'яті дів­чини звичаї, традиції,пісні, які так бережно несли через роки її зем­ляки. Після закінчення Переяслав-Хмельницького педагогічного учи­лища працювала піонервожатою, вихователем дитячого садка, заступ­ником директора школи. Зараз Ніна Борисівна - бібліотекар Головурівської ЗОШ. У 2006 році вийшла в світ збірка "Барви життя".

1)                    Підготовка до сприймання твору

- Подивіться, будь ласка, на репродукції картин та фотографії. Що найчастіше зображують художники, чуючи слово Україна?

- Заплющте очі і спробуйте уявити краєвиди, які описала у своєму вірші Ніна Ігнатенко.

2) Читання твору вчителем

Моїй Україні

Мене чарують білопінні вишні,

Тихі світанки, ночі горобині,

Поля квітучі в гамі барв розкішних,

Бузкові хащі, кетяги калини...

 

Де серцю радощів - по вінця,

Повітря де - екстракти трав,

Де в небі мерехтючі вівці

Й святий Петро серед отар,

 

Де соловейко будить сонце,

Дарують роси прохолоду

І радо дивиться в віконце

Крилатий сонях - герб городу.

 

Жіночий сміх біля криниці

І дзвін малиновий дійниці –

Все це й багато ще чогось

В душі моїй переплелось.

 

З піснями матері я в серце увібрала

Красу, що творять роботящі руки.

Я горда тим, що матінкою стала

Ти, Україно, для дітей моїх і внуків.

 

О,земле рідна, я з тобою

Навіки долю поєднаю

Своєю дивною красою

Ти не поступишся і раю.

 

- Який із краєвидів близький Вашому серцю?

- Від якої особи ведеться розповідь? До кого звертається автор? Знайдіть і прочитайте речення зі звертанням.

- Поясніть значення слова «екстракт».

- Поясніть значення слова «герб». Чому автор називає сонях – гербом городу?

- Знайдіть слова епітети, які використала Ніна Ігнатенко.

- Чому, на вашу думку, автор порівнює ночі з горобиною?

- Знайдіть і прочитайте, яку обіцянку дає автор Україні і чому?

 

 

в) Левченко Людмила Миколаївна (1968)

Народилася в Переяславі-Хмельницькому в сімї вчителів. Закінчила середню школу, педагогічне училище, філологічний факультет Переяслав-Хмельницького педагогічного інституту.

Працювала в школі 10 років. З 2002 року працює в науковій бібліотеці ДПУ ім. Григорія Сковороди де знайшла своє покликання. Друкується в районній періодиці.

1)                    Прочитайте і порівняйте твори Людмили Левченко

Рідний край

Верба купа в озерах коси

В полях колоситься колосся.

Волошок синь жита ховають

А соловї пісень співають.

Голівками кивають квіти

Пишаються теплом зігріті.

Лани шепочуть та смереки.

На них звели гніздо лелеки.

Це – рідна ненька Україна

Цвіте і квітне, мов калина.

Навіки рідна й серцю мила,

Як батько, мати та калина.

Україні

Україна мила – чайка сизокрила,

Волошки у житі росою умиті.

Мамина калина й пісня соловїна,

Чорнобривці, м’ята, що побіля хати,

Сизий шлях Чумацький,

Славний рід козацький,

Дніпрові пороги, широкі дороги.

Наша рідна мова – то Шевченка слово,

Мати й Україна – ви моя родина.

- Яка головна думка цих творів? Що спільного?

- Поясніть вислів Чумацький шлях.

- Як ви розумієте вислів: Верба купа в озерах коси?

- З яким птахом порівнює автор Україну? В якому прочитаному нами творі автор теж порівнював Україну з птахами? Прочитайте строфи.

- З яких квітів Ви б сплели віночок для України? Чому?

6. Підсумок уроку

— Ви добре підготувалися до уроку. Розповіли і продемонстрували багато цікавого матеріалу про нашу державу. Я переконана, що ви бу­дете палко любити свою землю, свій народ, бо той, хто цікавиться її іс­торією, не може бути байдужим до майбутнього своєї держави.

— Що об'єднує прочитані твори і тему уроку?

- Що найбільше вразило? Що нового ви довідалися для себе?

Гра « Мікрофон». Закінчи речення.

1. Наша Батьківщина - (Україна).

2. Столиця України - (місто Київ).

3. Державними символами України є - (прапор, герб, гімн).

4. День незалежності ми святкуємо - (24 серпня).

5. Найвідоміші міста України - (Київ, Харків, Донецьк, Одеса, Дніпропетровськ).

6. Найвідоміші річки України - (Дніпро, Дністер, Псел, Південний Буг, Десна, Дунай, Прут, Тиса, Сіверський Донець).

- Про що ще ви б хотіли прочитати?

Соляр Н. В., Білоцерківська багатопрофільна школа № 11 Київської обл.

http://osvita.ua/

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (20.07.2010)
Переглядів: 1054 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!