Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Класні виховні заходи [ Додати статтю ]

Добротою себе вимірюй

Тема: Добротою себе вимірюй
Рекомендований вік: 3 клас
Вчитель: Фенчук О. О.
Мета: - на прикладі літературних героїв, творів, доступних дитячому сприйняттю, пояснити, який сенс люди вкладають в поняття «добро і зло»;
- навчати розрізняти добрі вчинки і такі, що лише здаються добрими;
- виховувати моральні якості;
- розвивати усну мову учнів, вміння розмірковувати


Хід уроку

 Давайте поміркуємо про сенс слова «гарно».
Питання:
 Проаналізуйте, коли людині добре?
 Підберіть схоже по значенню слово до слова «гарно» (Добро)
 Як ви розумієте сенс цього слова? (Це все корисне, позитивне)

Інсценування казки В. А. Сухомлинського
«Як білочка дятла врятувала»
Серед зими потепліло, пройшов дощ, а потім знову ударив мороз. Покрилися дерева льодом, обледеніли шишки на ялинках. Нічого їсти Дятлові. Скільки не стукає об лід, до кори не достукається .Скільки не б'є дзьобом шишку, зернятка не вилущуються .
Сів Дятел на ялину і плаче. Падають горючі сльози на сніг, замерзають. Побачила Білочка з гнізда - Дятел плаче. Стриб, стриб - пристрибала до Дятла.
- Чого це ти, Дятлику, плачеш?
- Нічого їсти, Білочко…
Шкода стало Білочці Дятла. Винесла вона з дупла велику ялинову шишку. Поклала між стовбуром і гілкою. Сів Дятел біля шишки і почав молотити дзьобом.
А Білочка сидить біля дупла і радіє. І більчата в дуплі радіють. І Сонечко радіє.
Питання для аналізу:
1. Яке відчуття у вас виникло до героїв казки?
2. Чому радіють Білочка і більчата?
3. Яку справу зробила Білочка?
4. Чи могла вона вчинити інакше? Чим би це обернулося?

Вчитель. Отже, будь-хто з вас має право вибору. Ви можете самі вирішити, як вам вчинити. Але завжди потрібно прорахувати свої вчинки на кілька кроків вперед.

Читання і аналіз ситуацій в розповідях.

а) В. А. Сухомлинський
Щоб метелик не уколовся.
Маленька Зоя гуляла в саду. Вона підійшла до акації. На акації гострі-гострі колючки.
Над акацією літає яскравий метелик. Ой, як же йому не страшно літати! Налетить на колючку, другу, третю.
Мама побачила і питає:
- Що ти робиш, Зоя? Навіщо колючки ламаєш?
- Щоб метелик не уколовся, - відповіла Зоя.

Питання для аналізу:
1. Як ви оцінюєте вчинок Зої?
2. Розміркуєте, добро або зло принесла Зоя акації? А метеликові?
3. Як ви поступили б у такому разі?
4. Які добрі справи може робити людина?

Вчитель. Зробивши добро, насолоджуйтеся тим, що іншій людині стало добре, комфортно. «Від добра добра не шукають»,- свідчить російське народне прислів'я. Добре б навчитися дарувати добро, не чекаючи якої-небудь вигоди і відповіді. Якщо ви навчитеся цьому, ви - багата людина.

б) Е. Шим
Жук на ниточці
Хрущі обгризають листочки на деревах. А личинки хрущів, жирні гусениці такі, обгризають у дерев коріння. Загалом, шкодять, як можуть. Ми цих хрущів ловимо хитрим способом. Рано-вранці, поки що прохолодно, жуки не літають, сидять на молодих берізках заціпеніли. Труснеш дерево — і жуки вниз посиплються, тільки збирай.
Ось ми їх і збираємо у відро, а один хлопчисько узяв жука і прив'язав його на ниточку. Пограти захотів. Жук зігрівся, ожив, спробував злетіти, а ниточка не пускає. Крутиться жук на ниточці. Ми регочемо, нам весело.
Раптом дідусь як закричить:
- Зараз же киньте! Знайшли забаву!
Хлопчик, який жука прив'язав, навіть образився.
- Це ж шкідник!
- Знаю, що шкідник.
- Чого ж вам шкода?
- Мені, - відповідає дідусь - тебе шкода!
- Мене?
- Тебе. Хоч ти і не жук, а людина.
- Чого ж мене жаліти, якщо я людина?
- А хіба буде хороша людина кого-небудь мучить для забави? Навіть таких ось жуків.
- Навіть шкідників?
Питання для аналізу:
1. Які відчуття виникли у вас після прослуховування розповіді?
2. Поміркуйте про вчинки хлопчика.
3. Який сенс ви вкладаєте в слово зло?
4. Прокоментуйте останню фразу дідуся.
5. Які схожі слова (синоніми) можна підібрати до слова «зло»?

Вчитель: У кожному з нас є маленька частинка доброти. Як маленьке Сонечко. Добра людина – та, хто любить людей, допомагає їм, з такою людиною комфортно скрізь. Добра людина любить природу. Любов доброї людини допомога і зігріває як ніжне весняне сонечко.
Не стой в стороне равнодушно,
Когда у кого-то беда.
Рвануться на выручку нужно
В любую минуту всегда.

И если кому-то поможет
Твоя доброта и улыбка твоя,
Ты счастлив, что день не напрасно был прожит,
Что годы живёшь ты не зря.
                                             Н. Тулупова

Категорія: Класні виховні заходи | Додав: (30.12.2015) | Автор: Фенчук О. О.
Переглядів: 1073 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!