Каталог статей
Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки | [ Додати статтю ] |
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ ВІДДІЛ ОСВІТИ ЖАШКІВСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ ЛЕМІЩИСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-II СТУПЕНІВ ЖАШКІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ
Урок – тренінг з «Основ здоров’я» 2 клас
Друзі за інтересами. Друзі з особливими потребами. Обговорення дружніх стосунків хлопчиків і дівчаток.
Ломачинська Тетяна Василівна, учитель початкових класів, перша кваліфікаційна категорія
2015р.
Тема: Друзі за інтересами. Друзі з особливими потребами. Обговорення дружніх стосунків хлопчиків і дівчаток. Мета: продовжити ознайомлення учнів зі значенням інтересів і схильностей людини в житті; вчити порівнювати власні захоплення з інтересами однолітків, дружити з дітьми з особливими потребами; розвивати вміння обирати друзів, товаришувати і спілкуватися, знаходити спільні інтереси з іншими людьми. Навчальні завдання Наприкінці навчання учнів повинні:
- прагнути творити добро, своєчасно допомагати іншим; Обладнання та матеріали
Що підготувати заздалегідь
Домашнє завдання Виготувати власноручно будь- яку іграшку для дітей дитячого будинку. План тренінгу
Хід тренінгу І. Вступна частина
Встаньте, діти, всі рівненько, Посміхніться всі гарненько. Посміхніться ви до мене, Посміхніться і до себе, Привітайтесь: «Добрий, день!» Здрастуй, здрастуй, любий друже! Кожен з нас тут не байдужий. Станем всі – одна сім’я. Будем друзі – ти і я! 2. Гра «Чарівний мішечок» - Який у вас зараз настрій? - У мене є чарівний мішечок який можна сховати всі негативні емоції – злість, образу, гнів, сум. А із нього взяти позитивні емоції – доброту, увагу, милосердя, бажання допомогти іншим. - Щоб ви хотіли взяти з нього? Чому? 3. Вправа «Хто я?» Діти по черзі стараються дати як можна більше відповідей на запитання «Хто я»? З метою описування себе використовуються характеристики рис характеру, захоплень. На плакаті із зображенням хлопчика і дівчинки прикріплюють стікери з написом рис характеру і захоплень дівчаток і хлопчиків. 4. Вправа «Прядіння пряжі». Перший учасник бере клубок, перебирає кінець мотузки пальцями, імітуючи прядіння, і одночасно розповідає про себе. За сигналом тренера кінець мотузки передається сусіду, той розповідає щось про себе, і так далі, доки коло замкнеться. 5. Вправа «Магія добра» У руках дітей «чарівні палички». Діти ідуть на зустріч один одному, торкаються плеча, запитують: «Чим я можу тобі допомогти?», «Що я для тебе можу зробити?». ІІ. Основна частина
Індивідуальна робота
Таблиця: за що мене можна любити? За що сварити? 2. Інформаційне повідомлення Міні-лекція Вчитель : “Для того, щоб людина почувала себе серед людей добре, її стосунки в колективі, родині повинні бути доброзичливими і щирими. А що робити, коли серед вас живуть люди з різними вадами: заїки, косоокі, слабкий зір (в окулярах), поганий слух, шкутильгають, дуже високі, товсті. І якщо в школі ви придумали таким дітям прізвисько і глузуєте з них. То такі діти починають переживати і плакати. І це негативно впливає на їх нервову систему. Ослаблення нервової системи знижує захисні властивості організму до збудників захворювань. Щоб цього не трапилось, ми повинні гуманно ставитись до таких дітей”. Вчитель: “Що таке гуманність?” (Пояснює за словничком). Бесіда Вчитель: “ Діти, народ великий мудрець, який зібрав багато прислів’їв про стосунки між людьми. Як ви розумієте ці прислів’я?”
Вчитель : “Отже, всі ці прислів’я вчать нас мудро поступати з людьми, бути доброзичливими і щирими, співчувати їм”. Робота в групах Об’єднання дітей в 5-ть груп (справедливість, доброта, порядність”, надійність, чуйність). Завдання групам: намалювати улюблену квітку і висловити одним словом свої побажання дітям з різними вадами. Прикріпити ці квіти в сонячний диск.
Одна людина стає у центр кола, її стілець прибирають. Ведучий говорить: "Сьогодні мені подобаються ті, хто..." і називає зовнішню характеристику, спільну для якоїсь групи людей( колір одягу, колір очей, тип одягу і т.п.). Всі, хто підходить до цієї групи мають встати і помінятися місцями. Кому не вистачило місця, стає ведучим/ведучою. ІІІ. Практична частина Тренінгова вправа «Барометр настрою» (Лунає спокійна музика) Вчитель. Станьте, діти, рівненько, вільно, закрийте очі, простягніть ліву долоню і відкрийте її. Уявіть, що у цій чашечці поселилось добро, а тепер правою долонею підтримайте його, бо воно беззахисне. Можна подумати, що воно схоже на маленького сонячного зайчика. Але не дивлячись на те, що він маленький, світить дуже яскраво, бо добра і тепла у кожному з вас повинно бути стільки, щоб зігрівати не тільки вас, а й оточуючих. Притуліть долоньки до серця, поселимо сонячного зайчика саме там. Відкрийте очі, поверніться один до одного, подайте руку своєму товаришеві, посміхніться. Я бачу, що у кожного з вас поселилося почуття Любові, Добра, Милосердя, які будуть вас охороняти від негарних вчинків. Побажавши, один одному добра, любові, ми разом із вами полинемо у прекрасні куточки нашої країни. Простягнемо промінчики доброти, взаєморозуміння всім людям, які живуть у нашій Україні. Робота в групах «Обговорення дружніх стосунків хлопчиків і дівчаток» Мозковий штурм “Як вибрати для себе справжнього друга?” Адже – справжній друг завжди:
Вчитель: “А як ви вибираєте собі друга?”. Робота в парах Познайомся із своїм сусідом по колу та запропонуй йому свою дружбу. (діти називають один одному своє ім’я, тиснуть руку та говорять :”Давай дружити») Вправа «Подарунки» Вчитель: “Наша планета ще не зовсім заповнена. Зараз кожен із вас намалює на квіточці подарунок для друга та причепить на свою долоньку”. Бесіда Моделювання дружніх стосунків дівчаток і хлопчиків Вчитель : “Назвіть, яких правил треба дотримуватися в стосунках між дівчатками та хлопчиками?” Інтерв’ю у хлопчиків
Вчитель: “Назвіть, хто з вас (хлопчиків) товаришує з дівчатками?” Продемонструйте свою повагу. Діти! В нашому складному світі так багато горя, людських страждань і нещасть. Я вас закликаю: будьте милосердні і великодушні до інших. Як ви хочете ,щоб ставились до вас , так і ставтесь до інших – хай ця фраза буде провідною у ваших стосунках з людьми. Робота в групах Обговорення оповідання « Випробування», «Яка квітка конвалії?» В. Сухомлинського. ІV. Заключна частина 1. Підведення підсумків Вчитель : “Якщо ваші очікування від проведеного уроку здійснилися, свої стрічки перенесіть до сумного обличчя дитини, щоб не було це дитя самотнім і сумним”. 2. Вправа „Дякую за чудовий урок” Діти стають у коло. Всі тримають один одного за руки і дякують за чудовий урок. Коли до групи приєднається остання дитина, необхідно замкнути коло і хором сказати: „Як добре, що ми навчаємось в одному класі!” 3. Прощання Усі беруться за руки тиснуть один одному руку, промовляючи: « Я можу бути хорошим другом будь для якої людини». Література 1. Г.М.Бевз, О.П.Главник Технологія проведення тренінгів з формування здорового способу життя молоді -К.,2005. – С.88 – 146с. 2. 1.І. Д. Бех, Т. В. Воронцова «Основи здоров′я» 2клас Київ , видавництво «Алатон» 2012. 3. Савченко В.А. «Тренінг – інтерактивний метод навчання (інструктивно-методичні матеріали щодо проведення тренінгів в навчально-виховному процесі)» Дніпропетровськ 2010р. | |||||||||||||||||||||
Переглядів: 2244 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |