Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Друзі за інтересами. Друзі з особливими потребами. Обговорення дружніх стосунків хлопчиків і дівчаток

                                                                 

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ

ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

ВІДДІЛ ОСВІТИ ЖАШКІВСЬКОЇ  РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

ЛЕМІЩИСЬКА  ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА

 І-II СТУПЕНІВ 

ЖАШКІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ

 

Урок – тренінг з «Основ здоров’я»

2 клас

 

Друзі за інтересами. Друзі з особливими потребами. Обговорення дружніх стосунків хлопчиків і дівчаток.

 

Ломачинська Тетяна Василівна,

учитель початкових класів,

перша кваліфікаційна категорія

 

2015р.

 

Тема: Друзі за інтересами. Друзі з особливими потребами. Обговорення дружніх стосунків хлопчиків і дівчаток.

Мета: продовжити ознайомлення учнів зі значенням інтересів і схильностей людини в житті; вчити порівнювати власні захоплення з інтересами однолітків, дружити з дітьми з особливими потребами; розвивати вміння обирати друзів, товаришувати і спілкуватися, знаходити спільні інтереси з іншими людьми.

Навчальні завдання

Наприкінці навчання учнів повинні:

  • мати уявлення про цінність життя;
  • обґрунтовувати необхідність гуманного ставлення до людей з особливими потребами;
  • усвідомити неповторність кожної людини.

     -   прагнути творити добро, своєчасно допомагати іншим;

  Обладнання та матеріали

  • Аркуші паперу формату А4, А3;
  • Олівці, фломастери, маркери

Що підготувати заздалегідь

  • Плакат із зображенням хлопчика і дівчинки;
  • Вирізані з паперу зелені листочки і червоні  квіти;
  • Картки з завданнями для роботи в групах;
  • Підготувати групу волонтерів;
  • Малюнки обличчя веселої і сумної дитини;
  • Сонячний диск з промінцями;
  • Плакат із прислів’ями.

Домашнє завдання

Виготувати власноручно будь- яку іграшку для дітей дитячого будинку.

План тренінгу

Види роботи

Орієнтовна тривалість

Ресурсне забезпечення

І.

1.

2.

 

3.

Вступна частина

Гра «Чарівний мішечок»

Вправа «Хто я?»

 

Вправа «Прядіння пряжі»

5хв

 

 

 

 

Плакат «Хлопчика і дівчинки»

Клубок з нитками

ІІ.

 

1.

2.

 

 

3.

Основна частина

 

Вправа «Сенкан»

Інформаційне повідомлення «Друзі за інтересами. Друзі з особливими потребами».

Руханка: «Сьогодні мені подобаються люди».

12хв

 

Таблиця: за що мене можна любити? За що сварити?

Відповідні малюнки з теми, слайди.

 

ІІІ

 1.

 

 2.

 

 

 3.

 

Практична частина

 

Тренінгова вправа «Барометр настрою»

Робота в групах

«Обговорення дружніх стосунків хлопчиків і дівчаток»

Робота в групах,обговорення оповідання « Випробування», «Яка квітка конвалії?»

20хв

 

 

Аркуші паперу, маркери

Малюнки квіточок, листочків, м’ячиків. Плакати із зображенням лісу, школи, двору

ІУ.

 

1.

 

2.

Заключна частина

 

Зворотний зв'язок

Вправа «Продовж речення»

Вправа «Прощання»

3хв

 

 

Хід тренінгу

І. Вступна частина

  1. Привітання учнів

Встаньте, діти, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться ви до мене,

Посміхніться і до себе,

Привітайтесь: «Добрий, день!»

Здрастуй, здрастуй, любий друже!

Кожен з нас тут не байдужий.

Станем всі – одна сім’я.

Будем друзі – ти і я!

     2. Гра «Чарівний мішечок»

- Який у вас зараз настрій?

- У мене є чарівний мішечок який можна сховати всі негативні емоції – злість, образу, гнів, сум. А із нього взяти позитивні емоції – доброту, увагу, милосердя, бажання допомогти іншим.

- Щоб ви хотіли взяти з нього? Чому?

      3. Вправа «Хто я?» Діти по черзі стараються дати як можна більше відповідей на запитання «Хто я»? З метою описування себе використовуються характеристики рис характеру, захоплень. На плакаті із зображенням хлопчика і дівчинки прикріплюють стікери з написом рис характеру і захоплень дівчаток і хлопчиків.

       4. Вправа «Прядіння пряжі». Перший учасник бере клубок, перебирає кінець мотузки пальцями, імітуючи прядіння, і одночасно розповідає про себе. За сигналом тренера кінець мотузки передається сусіду, той розповідає щось про себе, і так далі, доки коло замкнеться.

        5. Вправа «Магія добра»

У руках дітей «чарівні палички». Діти ідуть на зустріч один одному, торкаються плеча, запитують: «Чим я можу тобі допомогти?», «Що я для тебе можу зробити?».

ІІ. Основна частина

  1. Вправа «Сенкан».

 Індивідуальна робота

  1. Я (Прізвише, ім’я дитини)
  2. Прикметники ( яка? який? Я)
  3. Дієслова ( що я роблю для себе і оточуючих?)
  4. Речення
  5. Синонім до теми, узагальнення.

Таблиця: за що мене можна любити? За що сварити?

2. Інформаційне повідомлення

Міні-лекція

Вчитель : “Для того, щоб людина почувала себе серед людей добре, її стосунки в колективі, родині повинні бути доброзичливими і щирими. А що робити, коли серед вас живуть люди з різними вадами: заїки, косоокі, слабкий зір (в окулярах), поганий слух, шкутильгають, дуже високі, товсті. І якщо в школі ви придумали таким дітям прізвисько і глузуєте з них. То такі діти починають переживати і плакати. І це негативно впливає на їх нервову систему. Ослаблення нервової системи знижує захисні властивості організму до збудників захворювань. Щоб цього не трапилось, ми повинні гуманно ставитись до таких дітей”.

Вчитель: “Що таке гуманність?” (Пояснює за словничком).

 Бесіда

Вчитель: “ Діти, народ великий мудрець, який зібрав багато прислів’їв про стосунки між людьми. Як ви розумієте ці прислів’я?”

  1. Шабля ранить голову, а слово – душу.
  2. Слово не стріла, а до серця лине.
  3. Гостре словечко коле сердечко.
  4. Не кидай словами, як пес хвостом.
  5. І від солодких слів буває гірко.
  6. Хто сміється – тому не минеться.
  7. Моя хата з краю, я нічого не знаю.
  8. Від теплого слова і лід розтає.

Вчитель : “Отже, всі ці прислів’я вчать нас мудро поступати з людьми, бути доброзичливими і щирими, співчувати їм”.

 Робота в групах

Об’єднання  дітей в 5-ть груп (справедливість, доброта, порядність”,   надійність, чуйність).

 Завдання групам: намалювати улюблену квітку і висловити одним словом свої побажання дітям з різними вадами. Прикріпити ці квіти в сонячний диск.

  1. Руханка: «Сьогодні мені подобаються люди».

Одна людина стає у центр кола, її стілець прибирають. Ведучий говорить: "Сьогодні мені подобаються ті, хто..." і називає зовнішню характеристику, спільну для якоїсь групи людей( колір одягу, колір очей, тип одягу і т.п.). Всі, хто підходить до цієї групи мають встати і помінятися місцями. Кому не вистачило місця, стає ведучим/ведучою.

ІІІ. Практична частина

Тренінгова вправа «Барометр настрою»

 (Лунає спокійна музика)

Вчитель. Станьте, діти, рівненько, вільно, закрийте очі, простягніть ліву долоню і відкрийте її. Уявіть, що у цій чашечці поселилось добро, а тепер правою долонею підтримайте його, бо воно беззахисне. Можна подумати, що воно схоже на маленького сонячного зайчика. Але не дивлячись на те, що він маленький, світить дуже яскраво, бо добра і тепла у кожному з вас повинно бути стільки, щоб зігрівати не тільки вас, а й оточуючих. Притуліть долоньки до серця, поселимо сонячного зайчика саме там. Відкрийте очі, поверніться один до одного, подайте руку  своєму товаришеві, посміхніться. Я бачу, що у кожного з вас поселилося почуття Любові, Добра, Милосердя, які будуть вас охороняти від негарних вчинків.  Побажавши, один одному добра, любові,  ми разом із вами полинемо у прекрасні куточки нашої країни. Простягнемо промінчики доброти, взаєморозуміння всім людям, які живуть у нашій Україні.

Робота в групах

«Обговорення дружніх стосунків хлопчиків і дівчаток»

Мозковий штурм

 “Як вибрати для себе справжнього друга?”

Адже – справжній друг завжди:

  • Зрозуміє тебе
  • Зрадіє твоїм успіхам
  • Допоможе в біді.

 Вчитель: “А як ви вибираєте собі друга?”.

Робота в парах

Познайомся із своїм сусідом по колу та запропонуй йому свою дружбу. (діти називають один одному своє ім’я, тиснуть руку та говорять :”Давай дружити») 

Вправа «Подарунки»

 Вчитель: “Наша планета ще не зовсім заповнена. Зараз кожен із вас намалює на квіточці подарунок для друга та причепить на свою долоньку”.

 Бесіда

Моделювання дружніх стосунків дівчаток і хлопчиків

Вчитель : “Назвіть, яких правил треба дотримуватися в стосунках між              

дівчатками та хлопчиками?”

Інтерв’ю у хлопчиків

  1. Пропускати в дверях. 
  2. Уступати місце.
  3. Не ображати.
  4. Не тягнути за кіски.
  5. По дорозі додому – допомогти нести портфель.

Вчитель: “Назвіть, хто з вас (хлопчиків) товаришує з дівчатками?”

Продемонструйте свою повагу.

Діти! В нашому складному світі так багато горя, людських страждань і нещасть. Я вас закликаю: будьте милосердні і великодушні до інших. Як ви хочете ,щоб ставились до вас , так і ставтесь до інших – хай ця фраза буде провідною у ваших стосунках з людьми.

Робота в групах

Обговорення оповідання « Випробування», «Яка квітка конвалії?» В. Сухомлинського.

ІV. Заключна частина

1. Підведення підсумків

Вчитель : “Якщо ваші очікування  від проведеного уроку здійснилися, свої стрічки перенесіть до сумного обличчя дитини, щоб не було це дитя самотнім і сумним”.

2. Вправа „Дякую за чудовий урок”

 Діти стають у коло.  Всі тримають один одного за руки і дякують за чудовий урок.  Коли до групи приєднається остання дитина, необхідно замкнути коло і хором сказати: „Як добре, що ми навчаємось в одному класі!”

3. Прощання

Усі беруться за руки тиснуть один одному руку, промовляючи: « Я можу бути хорошим другом будь для якої людини».

Література

1. Г.М.Бевз, О.П.Главник Технологія проведення тренінгів з формування здорового способу життя молоді -К.,2005. – С.88 – 146с.

2. 1.І. Д. Бех, Т. В. Воронцова «Основи здоров′я» 2клас Київ , видавництво «Алатон» 2012.

3. Савченко В.А. «Тренінг – інтерактивний метод навчання (інструктивно-методичні матеріали щодо проведення тренінгів в навчально-виховному процесі)» Дніпропетровськ 2010р.

Категорія: Уроки | Додав: [ADM]Irina (11.05.2015) | Автор: Ломачинська Тетяна Василівна
Переглядів: 2244 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!