Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Гурткова робота [ Додати статтю ]

Екологічний гурток "Екоколобок"

ЕКОЛОГІЧНИЙ ГУРТОК «ЕКОКОЛОБОК»

 

АНОТАЦІЯ

 

Екологічний гурток «Екоколобок»

Посібник містить розробки практичних занять екологічного гуртка «Екоколобок».

Пропонуються екологічні задачі, вікторини, загадки, українські приказки та прислів’я про природу, ігри – подорожі, екскурсії в природу, сценарії свят, практичні завдання.

Посібник може бути використаний вчителями початкових класів в гуртковій роботі з екологічного виховання школярів, вихователями груп продовженого дня, студентами вищих навчальних закладів.

 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Охорона навколишнього середовища – найактуальніша проблема сьогодення. Молода українська держава успадкувала тугий вузол екологічних проблем: забруднені промисловими відходами, пестицидами й радіонуклідами повітря, ґрунти, водойми; еродовані землі; значною мірою вичерпані природні ресурси; змінені внаслідок антропогенного втручання ландшафти. Екологічна криза значно поглибилась у зв'язку з аварією на Чорнобильській АЕС.

В умовах загострення проблем взаємодії людства й природи перед сучасною педагогічною наукою та практикою постає низка невідкладних завдань, пов'язаних з необхідністю виховувати молоде покоління не у згубній традиції якомога більше брати від природи, а у шанобливому ставленні до всього сущого, що споконвіку притаманне українському народові.

Серед якостей, що характеризують екологічну культуру особистості, важливу роль відіграють знання про природні закономірності, взаємодію людства та природи. Специфіка засвоєння екологічних знань визначається складністю природних об'єктів, багатогранністю взаємозв'язків та залежностей між компонентами природних систем, суспільством та навколишнім середовищем.

Сучасний рівень розвитку засобів впливу на довкілля вимагає від кожної людини уміння прогнозувати й запобігати можливим негативним наслідкам своєї діяльності. Вибір оптимальних варіантів взаємодії з природою потребує глибокого аналізу, творчого підходу, тому засвоєння екологічних знань не може обмежуватися рівнем застосування їх за взірцем. Обов'язково має досягатися творчий рівень оволодіння знаннями.

В шкільній практиці поширені різноманітні методи й засоби навчання, що сприяють активізації творчої пізнавальної діяльності учнів. Заслуговують на увагу ті з них, які допомагають розвиткові умінь систематизувати знання, самостійно їх набувати, використовувати на практиці. До них відносяться різні види дидактичного матеріалу, в тому числі задачі, ігри, вікторини.

Пізнавальні задачі є одним з ефективних засобів, що забезпечує творчий рівень засвоєння екологічних знань, розвиток логічного мислення. Ігри та вікторини на екологічну тематику стимулюють інтерес учнів до проблем навколишнього середовища і надають заняттям яскравого емоційного забарвлення. Різноманітні задачі, ігри та вікторини можна використовувати на всіх етапах заняття: під час опитування, вивчення нового матеріалу, закріплення й узагальнення знань, а також у позакласній роботі.

 

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ ЕКОЛОГІЧНОГО ГУРТКА «ЕКОКОЛОБОК» 3 КЛАС

           I.            Основні екологічні поняття та закономірності.

1.           Земля – колиска людства.

2.           Осіння екскурсія до лісу (парку).

3.           «Ходить гарбуз по городу», або рослини самі розкажуть про

себе, свої заслуги, свою першу назву, свою красу, свою Батьківщину.

Вікторина на тему: «Ліс – наше багатство».

Вікторина: «Усе про рослини».

Екологічні задачі та завдання до теми «Основні екологічні поняття та закономірності».

Відповіді.

                             II.         ОРГАНІЗМ ТА СЕРЕДОВИЩЕ ІСНУВАННЯ.

1.           Урок мислення серед природи.

Основні пригоди птахів у нашому парку.

2.           Робота школярів із залучення птахів.

3.           Свято грибів.

Вікторина на тему:» Зимуючі птахи».

Вікторина на тему:» Зустрічаємо птахів».

Екологічні задачі та завдання до теми «Організм та середовище існування».

Відповіді.

                         III.         ЕКОЛОГІЧНІ СИСТЕМИ. ВЧЕННЯ ПРО БІОСФЕРУ.

1.           Екскурсія на тему: «Сосна, її будова та умови життя».

2.           Усний журнал «Рідкісні тварини України».

3.           Усний журнал «Ми просимо захисту».

Вікторина «Знай, люби, бережи».

4.           Гра – подорож.

5.           Ми йдемо до лісу. Заняття – мандрівка.

6.  – 7.   Свято квітів.

Екологічні задачі та завдання до теми.

Відповіді.

                         IV.         ПЛАНЕТА ЗЕМЛЯ – ТВІЙ ДІМ.

1.           Планета Земля – твій дім.

2.   – 3.   Блакитні очі планети.

4.           Подорож крапельки води. Відеофільм.

5.           Чи є у людства майбутнє?

 

                             V.          БІБЛІОГРАФІЯ.

Рятуємо чисте повітря, Рятуємо воду —

В морях, океанах, в малих і великих річках.

Рятуємо рідкісних птахів — не всі ще породи,

А ті, що зникають в полях, у лісах, у лугах.

Рятуємо злаки. А потім рятуємо квіти.

Рятуєм світанки — від кіптяви, гару й димів.

Рятуємо тишу, щоб в тиші мовчати й радіти,

Рятуємо вулицю від голосних двигунів.

Рятуємо землю. А також рятуємо небо.

Рятуємо мрії. Кохання солодкий мотив.

Рятуємо ніжність... Від кого рятуєм? Від себе,

Поки ще не пізно і можна хоч щось зберегти.

Категорія: Гурткова робота | Додав: [ADM]Irina (04.04.2010)
Переглядів: 8764 | Рейтинг: 2.7/11
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!