Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Емоції людини. Значення гарного і веселого настрою для збереження здоров’я.

Мета:
- ознайомити учнів з позитивними й негативними емоціями, указати на їх значення для здоров’я людини;
- учити дітей аналізувати свій внутрішній стан, керувати емоціями;
- справлятися в умінні шукати вихід із ситуацій, що засмучують, але змінити які дитина неспроможна.
Обладнання: Комп’ютерна техніка, презентація на тему «Емоції», картки-піктограми, малюнки людей з різними відтінками настрою.

 

Хід уроку
 

Учитель. Доброго здоров'я, діти, доброго вам дня.
Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня.
Хай сміється мирне небо і дивує світ.
А Земля нехай дарує вам барвистий цвіт.
Бо здоров'я, любі діти, в світі головне.
А здоров'я нам гарний настрій принесе!
Учень. Гостей наших радо усіх зустрічаєм,
Для них привітання від класу ми маєм.
Ми хочем, щоб ви всі щасливі були,
Щоб діточки ваші здорові росли,
Щоб смуток і горе назавжди пішли.

Учитель. Людина завжди певним чином реагує як на все, що її оточує, так і на те, що вона здійснює сама. Ці переживання можуть бути як позитивними, так і негативними. В основі душевного переживання людини лежать емоції, які й визначають її самопочуття. Отже, стан здоров’я залежить від тих емоцій, які людина відчуває в певні періоди свого життя.
До позитивних емоцій належать радість, упевненість (відсутність страху, сором’язливість, рішучість, веселість, захоплення, спокійність тощо).
Негативні емоції — страх, злість, смуток, незадоволення, недовірливість, розпач, зневіра — спричиняють різні захворювання. Ці емоції небезпечні для здоров’я.
Погляньте на слайд 2 і скажіть, які емоції переживають мишенята?
Дуже важливо, щоб кожній ранок починався з позитивних емоцій і гарного настрою. Потрібно разом з відкриванням очей після сну думати про приємне, надіятися, що день принесе успіх. Не можна забувати і про привітання.
Привітання зранку — знак поваги й любові до близьких, проявлення турботи про них.
Добрі слова
— Доброго ранку! — мовлю за звичаєм,
— Доброго ранку! — кожному зичу я,
— Доброго дня вам! — людям бажаю,
— Вечором добрим — стрічних вітаю.
І посміхаються у відповідь люди:
— Добрі слова ж бо для кожного любі.
                                                               В. Бірюков
Давайте зараз будемо вчитися посміхатись іншій людині, відчувати радість від посмішки, робити людям приємне, говорячи компліменти.
Запитання до учнів:
Підніміть руки ті, у кого є друзі? Як ви думаєте, з чого починається дружба?
Я вам розкрию велику таємницю — дружба починається з посмішки. Якщо до вас хтось посміхається – це означає, що ви подобаєтесь тій людині і вона не проти з вами подружитись.
Посмішку можна дарувати. Я до вас посміхнулася — подарувала посмішку, і вам стало приємно.
Але щоб кожному стало ще приємніше, треба говорити компліменти.
Гра «Компліменти»
Станьте у коло і візьміться за ручки.
Зробити комплімент — це значить назвати людину приємним словом, похвалити за щось добре. (Роблю приклад компліменту.)
Тобі приємно? Тоді скажи «Мені дуже приємно». Не забувайте, що ко-мпліменти робляться з посмішкою. (Слідкую, щоб у грі брали участь усі діти.)
Гра «Доторкнись до…»
А зараз ми пограємо в гру. Якщо я скажу: доторкніться до синього — ви шукаєте, у кого на одязі є синій колір, і лагідно торкаєтесь його. (Продовжую гру з іншими кольорами. Слідкую, щоб доторкувались до всіх дітей.).
Молодці за те, що активні. Отож, не забувайте робити компліменти мамі, татусеві, братикам, сестричкам і всім друзям.
Всі веселі ? От чудово.
А тепер до праці знову.
Гра «Визнач емоцію»
Наступною буде гра на визначення емоцій дітей. Увага на екран!
(Слайди 4-9)
Ми ознайомилися з основними емоціями, запам’ятали їх назви, давайте вчитися зображувати емоції, розуміти прояви емоцій, уміти визначати емоції за піктограмами.
Етюди «Тренуємо емоції»
Хід вправи
Пропоную дітям:
насупитись, як
- осіння хмара,
- сердита людина,
- зла чарівниця;
посміхнутись, як
- кіт на сонці,
- саме сонце,
- як Буратіно,
- як хитра лисиця,
- як весела дитина,
- немов ви побачили диво;
позлитись, як
- дитина, в якої забрали яблуко,
- як людина, яку вдарили;
злякатись, як
- дитина, яка загубилася в лісі,
- заєць, що побачив вовка,
- кошеня, на яке гавкає собака;
заморитись, як
- тато після роботи,
- людина, яка піднімає щось важке,
відпочити, як
- турист, який зняв важкий рюкзак,
- дитина, яка багато працювала і допомагала мамі.
Вправа «Як ти себе сьогодні почуваєш?»
Дитині пропонуються конверти з картками із зображенням пухнастиків у різному настрої. Разом з дітьми визначаємо настрій дитини.
Який настрій у цієї дівчинки? ( Слайд 10)
Гра-тренінг «Різний настрій»
Читаю вірш, діти зображують руками, мімікою відповідний настрій.
Наш Сашко бува веселий,
коли друзі всі в оселі.
Наш Сашко бува сердитий,
коли лоб його набитий,
Наш Сашко сумний буває,
коли іграшки не має,
Наш Сашко, буває, плаче,
коли хтось відніме м’ячик.
Наш Сашко, бува, хитрує,
коли фокуси майструє,
А як його насварять —
він ображений стоїть.
Як незвичне щось побачить,
то дивується одначе.
А як чогось злякається —
у кущі ховається.
Психом’язове розслаблення під музику.
Коли ви стомились, то дуже корисно для здоров’я розслабитись і послухати класичну музику.
Запитання до дітей:
Від чого буває весело? Від чого сумно? Страшно? Коли люди дивуються, сердяться? Коли почувають себе винними? Коли стомлюються?
Вправа « З’єднай козака із його емоцією»
Давайте ще раз повторимо, що емоції можуть бути такі: радість, щастя, переляк, гнів, сум.
Для вас завдання : до кожної емоції приєднати козака.
А якщо вас захопила така емоція, як гнів…Підказати, як її позбутись? Отож, як тільки відчуєш, що неспокійний, хочеться кого-небудь стукнути. Є досить простий спосіб довести собі свою силу: обхвати долонями лікті й сильно прижми руки до тулуба — це поза стриманої людини.
А якщо сьогодні тобі не щастить. Настрій поганий. Як учинити?
1. Намагатися пригадати щось приємне.
2. Перед дзеркалом зробити веселу гримасу.
3. Послухати музику.
4. Заспівати, станцювати.
5. Намалювати щось смішне.
6. Умитися — змити поганий настрій.
Підсумок уроку
1. Аналіз роботи всього класу загалом та окремих дітей зокрема.
2. Вправа «Перевір себе» (Слайди 11-19)
— Чим запам’ятався вам урок?

Категорія: Уроки | Додав: goida (08.10.2014) | Автор: Гойда Тетяна Василівна E
Переглядів: 1530 | Рейтинг: 4.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!