Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Іменна книжка тварин
Урок 24
Тема. Іменна книжка тварин

Мета: познайомити учнів із традиційними кличками тварин, які жи­вуть поряд з людиною; сприяти розвитку спостережливості, мислення, уяви, активності дітей; розповісти їм, як створити іменну книжку тварин; спонукати до спостереження за тваринами, до читання казок про них; спрямовувати практичну діяльність учнів, пов'язану з дбайливим став­ленням до домашніх тварин; вчити піклуватися про них.
На уроці можна використати наочні посібники та демонстраційні ма­теріали видавництва «Ранок»: демонстраційний матеріал «Свійські тва­рини і птахи».
ХІД УРОКУ
1. Вправа «Погода».
Який сьогодні день?
Які число і місяць?
Який стан неба?
Чи був вітер, коли ви йшли до школи? А опади?
2. Робота із загадками.
• Хто з хвостиком, із вушками, В кого лапки з подушками? Як ступа, ніхто не чує, Тихо крадучись полює. І маленькі сірі мишки Утікають геть від... (кішки.)
Лежить на сіні, сама не їсть й іншим не дає. (Собака)
І вдень, і вночі у кожусі на печі. (Кіт)
Яка загальна назва цих тварин?
У кого живуть дома кішка або собака?
Які вони мають клички?
3. Робота за підручником (С. 67).
Учні розглядають малюнки, називають тварин і дають їм клички.
Де живуть ці тварини?
Які ще тварини можуть жити поряд із людиною?
Тварини — це наші вірні друзі: собаки, кішки, хом'яки, папуги, че­репахи, рибки.

4. Створення книги «Клички тварин».
Учитель пояснює, що для створення іменної книжки тварин потрібно зробити фотографії, або намалювати своїх улюбленців, або розмістити фотографії чи малюнки у альбомі. Підписати їх, зазначивши клички. Це можуть бути корови, телята, лошата, коти, собаки, хом'яки, папуги, че­репахи, рибки.
Діти відгадують загадку про котика.
Чи вміють тварини говорити?
Де тварини завжди говорять? (У казках)
Учні пригадують, в яких казках кіт є головним героєм. Проводиться робота за ілюстраціями до казок «Котик і Півник» та «Лисичка і Журавель».
До якої казки перша ілюстрація?
Де жили Котик і Півник?
Що трапилося із Півником? Чому?
Хто його врятував?
Яким був Котик? А Півник?
До якої казки друга ілюстрація?
Чи дружили Лисичка з Журавлем?
Хто першим запросив друга у гості?
Як пригощала Лисичка Журавля?
Як Журавель пригощав Лисичку?
Чому зіпсувалася їхня дружба?
Діти називають інші казки, в яких головними дійовими особами є тварини.
Фізкультхвилинка
ВЕДМЕЖАТА
Ведмежата в лісі жили, Головою вертіли.
Ось так, ось так — головою вертіли.
Ведмежата мед шукали,
Дружно дерево гойдали,
Ось так, ось так — дружно дерево гойдали.
Перевалюючись ходили
Та із річки воду пили.
Ось так, ось так — та із річки воду пили.
Ну, а потім танцювали,
Вище лапи піднімали.
Ось так, ось так — вище лапи піднімали.

5. Робота у зошиті з друкованою основою (С. 53, завдання 3).
Діти розглядають малюнки тварин, що живуть поряд із людиною, да­ють їм клички і позначають стрілками, чим їх можна нагодувати. Знахо­дять, яка тварина є зайвою.

6. Підсумок уроку.
Які тварини є у вас дома?
Які у них клички?
Які свійські тварини є у вашої бабусі у селі?
Що вони їдять?
Яких тварин можна тримати вдома?
Як їх доглядати?
Чому не можна підходити до тварин, коли вони їдять, б'ються або граються одне з одним?
Які загадки про тварин ви запам'ятали?
На уроці можна також використати такі завдання. • Бесіда «Тварини навколо нас».
Ти, звичайно, бачив багато фільмів про дружбу людини із собакою. У цих фільмах собаки добрі і обов'язково люблять дітей. Та в житті не все буває так добре, як в кіно. Собаки на вулиці трапляються злі, вони мо­жуть покусати і дорослого, і дитину. Але навіть дресирований собака може вкусити, якщо людина неправильно поводиться. До речі, в цьому випад­ку небезпечною може виявитися і кішка. Тому запам'ятай прості...
Правила поведінки із кішками і собаками
1) Не нав'язуйся тварині в друзі, якщо вона дружити не хоче — гар­чить, шипить.
2) Не чіпай собаку або кішку, коли вони їдять або когось охороняють — особливо своїх дитинчат.
3) Не штовхай і не нападай жартома на хазяїна собаки — собака жарт зрозуміє по-своєму.
4) Не тікай на вулиці від собаки.
5) Не гладь незнайомих тварин.
6) Будь ввічливим із чужим собакою або кішкою, якщо ти в гостях. Про те, чи можна з ними грати, запитай у господаря.
7) Твій власний собака або кішка може багато витерпіти від тебе, та межа терпіння є й у них.
8) Гуляючи зі своїм собакою, вчи його бути ввічливим.
9) Якщо собака рветься з повідка і гавкає на перехожих, він не винний. Просто його господар — не зовсім вихована людина.
10) Людям чомусь здається, що кусаються здебільшого бродячі тварини.
Але лікарі говорять інше: з кожних десяти вкушених вісім чоловік
постраждали від своїх або сусідських собак і кішок.
11) Запам'ятай, що бродячий собака майже ніколи не нападає першим.
Отже, винною досить часто буває сама людина, тому що неправиль-
но поводиться. Наприклад, якщо вона порушує правила поведінки, про
які зараз говорили. Або порушує межу, що охороняється собакою, — вхо-
дить у двір, який собака вважає своїм.
Звичайно у відповідь на гавкіт бродячого собаки досить нагнутися до землі (начебто за каменем) або взяти в руки палицю, щоб собака відско­чив. Правда, скоріш за все, він ітиме на відстані і гавкатиме. Якщо ти побі­жиш, то собака зрозуміє це як твою слабкість і схоче на тебе напасти.
Але це — на вулиці. Якщо ж собака захищає двір, то він може і напа­сти. Отже краще вийти з двору або покликати тих, кого собака вважає гос­подарями. Небезпечно також зустрічатися із собакою в будь-яких вузь­ких проходах. Тут може вкусити навіть дресирований пес. Тому, якщо в під'їзді або ліфті тобі назустріч йде людина із собакою, краще зупини­ся і пропусти їх. Всього один укус собаки, кішки або навіть миші може виявитися небезпечним для людини. • Тест.
Якщо ти зустрінеш по дорозі собаку, то:
а) обійдеш її на безпечній відстані;
б) почнеш тікати;
в) будеш дражнити;
г) погладиш його.
Категорія: Уроки | Додав: (09.10.2013)
Переглядів: 939 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!