Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Навчання учнів з вадами у психічному чи фізичному розвитку [ Додати статтю ]

Складання та розв'язування прикладів
Мета: вправляти учнів у складанні та розв язуванні прикладів,у порівнянні чисел;закріплювати зання про числовий ряд,порядок чисел в ньому; уточнити поняття «попереднє», «наступне» число, «сусіди числа»,поняття «стільки,скільки ж»;повторити склад числа 5;назви компонентів при додаванні;вправляти у впізнаванні та розрізненні геометричних фігур,кольорів;
розвивати увагу,пам ять,логічне мислення,фонематичний та морфологічний аналіз,збагачувати словниковий запас новими математичними термінами,розвивати просторові уявлення;
виховувати цікавість до навчання.

Обладнання: лист від Діда Мороза,запрошення на свято,малюнки з цифрами,геометричний матеріал,малюнки,таблиця з назвами компонентів при додаванні,цікаві задачі.

                                                               Хід уроку:

І.Підготовча частина:
1.Організаційний момент.

Ми вам раді добрі люди,
І вітаєм щиро Вас.
Та запрошуєм ласкаво
На урок у перший клас!
--Який урок зараз буде?(зараз буде урок математики)
--Який він за рахунком?(другий)
--А для чого ми вивчаємо математику?
Як багато треба знати
Як багато треба вміти,
Щоб лікарем,моряком
Чи пілотом стати
Перш за все потрібно
Вміти рахувати.
Виростаймо ж і у путь
Хай знання із нами йдуть!
2.Логопедична розминка.
--Назвіть числа,в назвах яких є звук «р» ( три,чотири)
--Назвіть числа,в назвах яких є звук «с» (шість,сім,вісім,десять)
--Назвіть числа,у назвах яких є один склад; два склади; три склади.

ІІ.Основна частина:
1.Оголошення теми уроку.Розповідь вчителя.
--Сьогодні у нас незвичайний урок.А знаєте чому? Ось у мене є .....Що це?
(це лист).А що це таке? Для чого потрібні листи? Яким чином доставляють листи? Що вказують на конверті? Хто розносить листи?(листоноша)
Які слова «заховались» в слові «листоноша»? (ЛИСТ, НОСИТИ)
Отож,давайте прочитаємо від кого він.(цей лист від Діда Мороза).Зараз я вам прочитаю,що він нам пише.

«Шановні учні 1-А класу! З далекої Півночі пише до вас Дід Мороз.
Мене запросили у вашу школу на свято,тож буду радий з вами зустрітися.Надсилаю вам запршення на це свято,але,щоб їх отримати,потрібно виконати мої завдання.Тож покажіть свої знання! Бажаю вам успіхів!До зустрічі на святі!

--Ну що постараєтесь?Бо дуже хочеться на свято,правда?

Завдання 1:
--Які цифри «заховалися» на малюнку?

Завдання 2:
--Що це? (це поїзд).Хто є пасажирами в поїзді?(цифри).Кожна цифра їде у своєму вагоні і виглядає у віконечко.Які цифри не виглянули у вікно?

Завдання 3: Цікаві задачі.
Заєць вуха насторожив,
Ліс шумів з усіх кінців.
Хто мені сказати може
Скільки вух у трьох зайців? (6)
--А скільки хвостиків у трьох зайців? (3)

Світланка і Василько прийшли вранці до класу,а там уже було 4 учениці.Скільки учениць стало в класі? (5).
Чому?(бо Василько це учень).А скільки всього дітей? (6).

Оленка і Миколка поставили на поличку 5 іграшок.Миколка сказав,що він поставив стільки іграшок,скільки ж і Оленка.Чи не помиляється він? (помиляється).Чому? (бо число 5 не можна розкласти на два однакові числа).
А на які числа можна розкласти число 5? (на 1 і 4;на 2 і 3; на 3 і 2; на 4 і 1).

Завдання 4: Математичний диктант.
--записати число,яке стоїть справа від 5.
--записати число,яке стоїть зліва від 8.
--записати сусідів числа 7.
--записати наступне число до числа 9.
--записати попереднє число до числа 4.
--записати число,яке стоїть між числами 4 і 6.
Перевірка завдання.

Завдання 5: Порівняти числа.
Завдання виконується біля дошки кількома учнями,інші записують в зошит.
1 і 10 0 і 1
9 і 6 7 і 3
3 і 2 10 і 0

 
Фізкультхвилинка:
Гра на увагу «Слухай,що я кажу і виконуй,а не повторюй за мною»


Завдання 6:
--Скласти приклад на додавання та на віднімання за малюнком.
5+3=8 5-3=2
--Коли додаємо, то число зменшується чи збільшується? (збільшується).А коли віднімаємо? (зменшується).

Завдання 7:
На дошці приклади з пропущеними знаками.Вставити знаки +,--.

6...2=8 7...2=5
8...4=4 5...1=6
4...3=7 9...1=8

--Які знаки вставляли?(+,-). При якій дії ставимо знак «-»? (при діїї віднімання).При якій дії ставимо знак «+»? (при дії додавання).Назвіть компоненти при додаванні.

1-й доданок + 2-й доданок = сума

Завдання 8: Робота з геометричним матеріалом.
--Хто зображений на малюнку? (Незнайко)
--Що він робить? (прикрашає ялинку)
--Чим Незнайко прикрашає ялинку? (гірляндою)
--З яких геометричних фігур вона складається?(гірлянда складається із кругів,квадратів,трикутників,ромбів,овалів)
--Покажіть трикутники,квадрати,овали.ромби,круги.
--Покажіть зелений ромб, червоний круг,жовтий трикутник,сиій квадрат,блакитний овал)

Заключна частина:
1.Підсумки.
--Чим займалися на уроці?
--Що нового дізналися?
--Що сподобалося найбільше?

2. Оцінювання.
--Я вважаю,що всі добре постарались і показали свої знання.Тож усі отримають запрошення.

Категорія: Навчання учнів з вадами у психічному чи фізичному розвитку | Додав: odobro (05.04.2011) | Автор: Добровольська Оксана Миколаївна E
Переглядів: 2453 | Рейтинг: 3.5/4
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!