Мета: вправляти учнів у складанні та розв язуванні прикладів,у порівнянні чисел;закріплювати зання про числовий ряд,порядок чисел в ньому; уточнити поняття «попереднє», «наступне» число, «сусіди числа»,поняття «стільки,скільки ж»;повторити склад числа 5;назви компонентів при додаванні;вправляти у впізнаванні та розрізненні геометричних фігур,кольорів; розвивати увагу,пам ять,логічне мислення,фонематичний та морфологічний аналіз,збагачувати словниковий запас новими математичними термінами,розвивати просторові уявлення; виховувати цікавість до навчання.
Обладнання: лист від Діда Мороза,запрошення на свято,малюнки з цифрами,геометричний матеріал,малюнки,таблиця з назвами компонентів при додаванні,цікаві задачі. Хід уроку:
І.Підготовча частина: 1.Організаційний момент. Ми вам раді добрі люди, І вітаєм щиро Вас. Та запрошуєм ласкаво На урок у перший клас! --Який урок зараз буде?(зараз буде урок математики) --Який він за рахунком?(другий) --А для чого ми вивчаємо математику? Як багато треба знати Як багато треба вміти, Щоб лікарем,моряком Чи пілотом стати Перш за все потрібно Вміти рахувати. Виростаймо ж і у путь Хай знання із нами йдуть! 2.Логопедична розминка. --Назвіть числа,в назвах яких є звук «р» ( три,чотири) --Назвіть числа,в назвах яких є звук «с» (шість,сім,вісім,десять) --Назвіть числа,у назвах яких є один склад; два склади; три склади.
ІІ.Основна частина: 1.Оголошення теми уроку.Розповідь вчителя. --Сьогодні у нас незвичайний урок.А знаєте чому? Ось у мене є .....Що це? (це лист).А що це таке? Для чого потрібні листи? Яким чином доставляють листи? Що вказують на конверті? Хто розносить листи?(листоноша) Які слова «заховались» в слові «листоноша»? (ЛИСТ, НОСИТИ) Отож,давайте прочитаємо від кого він.(цей лист від Діда Мороза).Зараз я вам прочитаю,що він нам пише.
«Шановні учні 1-А класу! З далекої Півночі пише до вас Дід Мороз. Мене запросили у вашу школу на свято,тож буду радий з вами зустрітися.Надсилаю вам запршення на це свято,але,щоб їх отримати,потрібно виконати мої завдання.Тож покажіть свої знання! Бажаю вам успіхів!До зустрічі на святі!
--Ну що постараєтесь?Бо дуже хочеться на свято,правда?
Завдання 1: --Які цифри «заховалися» на малюнку?
Завдання 2: --Що це? (це поїзд).Хто є пасажирами в поїзді?(цифри).Кожна цифра їде у своєму вагоні і виглядає у віконечко.Які цифри не виглянули у вікно?
Завдання 3: Цікаві задачі. Заєць вуха насторожив, Ліс шумів з усіх кінців. Хто мені сказати може Скільки вух у трьох зайців? (6) --А скільки хвостиків у трьох зайців? (3)
Світланка і Василько прийшли вранці до класу,а там уже було 4 учениці.Скільки учениць стало в класі? (5). Чому?(бо Василько це учень).А скільки всього дітей? (6).
Оленка і Миколка поставили на поличку 5 іграшок.Миколка сказав,що він поставив стільки іграшок,скільки ж і Оленка.Чи не помиляється він? (помиляється).Чому? (бо число 5 не можна розкласти на два однакові числа). А на які числа можна розкласти число 5? (на 1 і 4;на 2 і 3; на 3 і 2; на 4 і 1).
Завдання 4: Математичний диктант. --записати число,яке стоїть справа від 5. --записати число,яке стоїть зліва від 8. --записати сусідів числа 7. --записати наступне число до числа 9. --записати попереднє число до числа 4. --записати число,яке стоїть між числами 4 і 6. Перевірка завдання.
Завдання 5: Порівняти числа. Завдання виконується біля дошки кількома учнями,інші записують в зошит. 1 і 10 0 і 1 9 і 6 7 і 3 3 і 2 10 і 0
Фізкультхвилинка:
Гра на увагу «Слухай,що я кажу і виконуй,а не повторюй за мною»
Завдання 6: --Скласти приклад на додавання та на віднімання за малюнком. 5+3=8 5-3=2 --Коли додаємо, то число зменшується чи збільшується? (збільшується).А коли віднімаємо? (зменшується).
Завдання 7: На дошці приклади з пропущеними знаками.Вставити знаки +,--.
6...2=8 7...2=5 8...4=4 5...1=6 4...3=7 9...1=8
--Які знаки вставляли?(+,-). При якій дії ставимо знак «-»? (при діїї віднімання).При якій дії ставимо знак «+»? (при дії додавання).Назвіть компоненти при додаванні.
1-й доданок + 2-й доданок = сума
Завдання 8: Робота з геометричним матеріалом. --Хто зображений на малюнку? (Незнайко) --Що він робить? (прикрашає ялинку) --Чим Незнайко прикрашає ялинку? (гірляндою) --З яких геометричних фігур вона складається?(гірлянда складається із кругів,квадратів,трикутників,ромбів,овалів) --Покажіть трикутники,квадрати,овали.ромби,круги. --Покажіть зелений ромб, червоний круг,жовтий трикутник,сиій квадрат,блакитний овал)
Заключна частина: 1.Підсумки. --Чим займалися на уроці? --Що нового дізналися? --Що сподобалося найбільше?
2. Оцінювання. --Я вважаю,що всі добре постарались і показали свої знання.Тож усі отримають запрошення.
|