Розвиток креативності вчителя - Інноваційні технології навчання - Вчитель вчителю - Каталог статей - Вчитель вчителю, учням та батькам

Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Інноваційні технології навчання [ Додати статтю ]

Розвиток креативності вчителя

Тренінг « Розвиток креативності вчителя»

Творчу дитину може виховати тільки творчий та креативний вчитель.
Професія педагога – професія творча. Саме від рівня інтелектуального потенціалу вчителя, його вміння творчо мислити і втілювати свої задуми ужиття залежить кінцевий результат розвитку учнів.
Отже, чим вищою є креативність вчителя, тим більше шансів для розвитку творчого потенціалу учнів.
Творчість – необхідна умова становлення самого педагога, його самопізнання, розвитку і розкриття як особистості. Творчість є основою педагогічної талановитості кожного вчителя. Розвиток педагогічної творчості і підвищення навчально-виховного процесу залежить від різних факторів, а також від психолого-педагогічних умов, визначених шляхів розвитку та реалізації творчої педагогічної діяльності та особистісних рис кожного вчителя. Тому, творчий учитель – це особистість, яка характеризується високим рівнем креативності, відповідним рівнем знань предмета, який викладає, набутими психолого-педагогічними знаннями, вміннями та навичками, які забезпечують його ефективну діяльність з розвитку потенційно творчих можливостей учнів.
Педагогічна креативність – це креативні риси, здібності, сформовані мотиви, які сприяють успішній творчій діяльності педагога.
Отже, щоб урок був сучасним, необхідно, щоб вчитель був творчою, компетентною особистістю, якій притаманні педагогічна креативність, толерантність у спілкуванні, творчість у діяльності. Або без цих рис урок буде мало ефективнім, не цікавим для учнів.

Вправа №1. «Знайомство»
Ви часто зустрічаєтеся на семінарах, знаєте один одного в обличчя але не можете звернутися до колеги тому що ,на превеликий жаль не знаєте його імені. Тому я вам пропоную вправу «Знайомство». Ви отримали по 2 стікери різної форми, на яких ви запишете своє імя та по- батькові. Один –прикріплюєте голочкою з правої сторони, а інший віддаєте мені. Я їх перемішую і методом жеребкування обираєте собі пару, тобто людину за якою ви будете спостерігати та виявляти позитивні риси характеру протягом усього тренінгу, а наприкінці нашого заняття ви їх озвучите.

Вправа №2. «Материк»
Ми вже знаємо як один до одного звертатися але нам нічого не відомо як кожен з нас живе?! Для цього ми виконаємо вправу «материк». Обєднайтеся в групи за формою стікерів. Я вам роздам однакові материки -Чим вони можуть відрізнятися? Так , назвою , мешканцями, кліматом та різноманіттям природи. Ваша задача, за 3 хвилини, заповнити, дати назву материкові та презентувати його.
Населення- чоловік
З них дітей-
Найвищий житель-
Полюбляють квіти (які)-
Інші вподобання-
Улюблений колір-
Мешкає котів-
Собак-
Птахів-
Переважає погода
Презентація материків-3 хв.

Вправа №3. «Єдність»
Ми вже багато один про одного дізналися, але чи можемо ми співпрацювати?, приходити до єдиної думки?, переконати інших в доречності саме своїх слів?. Тому завдання наступної вправи полягає в тому, щоб за короткий проміжок часу вам необхідно визначити 3 найголовніші риси характеру вчителя і записати їх в порядку спадання на розрізі землі (вона має 3 частини це – ядро, мантія та земна кора), де на ядрі буде записана та якість без якої вчитель не може бути вчителем. Потім представник з групи усно пояснить позицію свого колективу.
Презентація груп.

Вправа№4. «Моя планета»
Нас - людей, часто щось не влаштовує в собі, в країні і навіть в планеті. І тому я вам пропоную створити свою планету. Яку ви, за допомогою різнокольорових олівців, заповните її водою, суходолом, горами та різноманітними насадженнями. Потім зробимо свій всесвіт з 5 планет.
Помаранчевий(творення)- люди завзяті, інстуктивно рухаються вперед по правильному шляху. А взагалі цей колір допомогає пережити депресію, негаразди і невдачі.
Жовтий(комунікабельність)- колір енергійних людей, оптимістів. Надає розуму активність, а думкам швидкість, сприяє поліпшенню навичок спілкування і взаємин.
Зелений- вперті й наполегливі. Символізує дружні відносини, заспокоює та повертає стабільність, приносить у світ щедрість і розраду.
Синій (дух справедливості)- мандрівники та вчені, артисти. Здійснення мрій та інтуїції,заспокоює, приносить задоволеність та нормалізує психічний стан людини.
Коричневий – врівноважені.Поєднує в собі м’якість і силу.

Вправа№5. «Світовий океан»
Ми знаємо що понад 70 % поверхні нашої Землі вкривають води морів та океанів, що в сукупності називаються Світовим океаном. Так і на ваших планетах він присутній але ми не знаємо чи мешкає хтось у ньому. І я пропоную вам заселити їх до своєї водної частини планети. По одному учаснику з кожної групи оберіть мешканця водойми та поясніть свій вибір.
1. Щастя
2. Здоров’я
3. Кохання
4. Натхнення
5. Працелюбність
6. Успіх
7. Повага
8. Зневіра
9. Обман
10. Розчарування
11. Ненависть
12. Романтика
13. Страх
14. Терпіння
15. Спокій
16. Хитрість
17. Надія
18. Гнів
19. Наполегливість
20. Впевненість
Повернемося до завдання, яке ви отримали на початку нашого заняття. Отже, сьогодні ми з вами за короткий проміжок часу отримали частину інформації про кожного і тепер можемо проаналізувати та сказати хоча б одну позитивну рису характеру колеги.

А зараз давайте підведемо підсумок нашого тренінгу та створимо білборд, на якому ви запишете побажання, своє життєве або професійне кредо, яке стане у пригоді нашому Віктору Володимировичу
Кожному вчителю слід заглянути самому в душу, запитати своє серце:"Чи можу я?", " Чи знаю я?", "Чи можу я запалити вогонь в серці дитини?", "Чи хочу?". І дати собі відповідь, чесну, а значить, і правильну. Якщо учитель володіє знаннями, він повинен навчити інших. Нашою метою і повинна стати ідея - запалити душі наших дітей! Дати їм можливість розвиватися без нашої допомоги, зберігаючи в душі тепло від нашого вогню.
Якими ж якостями володіє учитель творчий? За допомогою чого він запалює очі дітей? Цікавістю. Душі - добром, серця - щедрістю.
Головна якість - це любов до життя взагалі. Учитель повинен володіти умінням в буденних предметах побачити незвичайне і буденність сама по собі перетвориться на диво!
Готовність допомогти, надихнути, зрозуміти - це якість творчого вчителя і кожної порядної людини.
Дякую за увагу!

Формула успіху вчителя:
УВ = Д х І / ПЯВ х М,
де УВ — успіх вчителя, Д — досвід, І — інтелект, ПЯВ — позитивні якості вчителя, М — майстерність.
Побажання:
1. Не втрачайте здатності зацікавити учнів і передбачати результати своєї взаємодії з ними.
2. Не втрачайте людяності, альтруїстичної спрямованості.
3. Не втрачайте креативності, здатності до творчості.
4. Постійно вдосконалюйте свою педагогічну майстерність.
5. Завжди прагніть оригінальності і вдосконалості в роботі.
6. Вмійте бачити й відчувати кожного учня, давати можливість дитині показати свої результати.
7. Орієнтуйте свою роботу на майстерності, знаннях, інтуїції.
8. Прагніть вдосконалення щомиті.
9. Перетворюйте процес навчання на радість.
10. Отримуйте професійне задоволення від праці.
11. Упевненим кроком йдіть до своєї мети.
12. Помічайте в собі найкраще!
13. Приносьте людям радість і це зробить вас щасливим!
14. Не приховуйте своїх здібностей і можливостей. Даруйте їх!

Категорія: Інноваційні технології навчання | Додав: Ксеня4954 (01.11.2017) | Автор: Оксана E W
Переглядів: 134 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!