Каталог статей

Головна » Статті » Вчитель вчителю » Уроки [ Додати статтю ]

Інтегрований урок "Вчимося відпочивати"

Смолінське навчально-виховне об’єднання
«Загальноосвітня школа I-III ступенів – гімназія – позашкільний
навчальний заклад»


 

Тема. Вчимося відпочивати. Профілактика емоційного перенапруження. Способи самозаспокоєння. Написання твору - есе, створення колажу.

Інтегрований урок з предмету Основи здоров’я , розвитку мовлення та трудового навчання.
в 3 –класі вчитель Лукаш Н.А.


 

Мета: вчити учнів розпізнавати ознаки втоми і перевтоми, виконувати вправи для релаксації, відпочивати і займатися улюбленими справами; розвивати мислення, мовлення; виховувати відповідальність за стан власного здоров’я.
Обладнання. ІКТ, презентація, відеоролик, «дерево очікування», липка стрічка, полоски червоного, зеленого і жовтого кольорів, ілюстрації із старих журналів.

I.Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань

Доброго дня! - Кожен наш урок починається з привітання , і цей урок невиняток. Та привітання сьогодні у нас буде нестандартне.
Вправа « Нестандартне привітання»
Мета : зняття емоційної напруги . Привітаємось нетрадиційними рухами. Наприклад : вітаємось ліктями, носиками і т. д.
Сподобалось вам таке привітання , які почуття воно у вас викликало?
Я вам пропоную переглянути відео, подивіться його уважно і
подумайте яка буде тема нашого уроку .( слайд 1) ( Перегляд відео презентації де море, річки , ліс та звуки які супроводжують ці картинки).
Прийом « Передбачення»
Чи здогадались ви якою буде наша тема? ( Роздуми дітей)
Діти, тема нашого уроку «Вчимось відпочивати. Профілактика емоційного перенапруження . Способи самозаспокоєння.» — Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про вправи для релаксації і зняття втоми. (слайд 2)
Що ви очікуєте від нашого уроку ? Діти на плакаті приклеюють липкі стрічки - листочки з написами що вони очікують від уроку?
Дерево очікування. (слайд 3)

Вчитель. — Людина не може працювати без упину. Вона повинна відпочивати. Якщо ти вчасно не потурбуєшся про свій організм, він сам про себе «нагадає». Так, коли ти тривалий час фізично працюєш, з’являється слабкість. Після довгої напруженої розумової діяльності ти стаєш неуважним, погано засвоюєш матеріал — не сприймаєш і не запам’ятовуєш його. Отже, це «сигнали» для відпочинку. Відпочинок може бути різним — пасивним (сон, слухання музики тощо) та активним (ігри на свіжому повітрі, заняття спортом тощо). Для відпочинку головне — чергувати різні види діяльності, розумову та фізичну працю. Тоді ти відпочинеш і відновиш свої сили. Після школи обов’язково потрібен відпочинок протягом 2–3 годин. Потім можна виконувати домашні завдання. Якщо ти часто втомлюєшся, погано почуваєшся , то це може призвести до погіршення здоров’я. При цьому виникає дратівливість, порушуються сон, пам’ять, розсіюється увага, з’являється головний біль тощо. Щоб уникнути перевтоми, слід дотримувати режиму дня, активно відпочивати, вчасно лягати спати, гуляти на свіжому повітрі.
Вправа «Мікрофон»
– Пригадайте які ваші улюблені види відпочинку .
– По черзі продовжіть фразу: « Коли я втомлений, я люблю...».
- Як ви вважаєте чи потрібно людям відпочивати? Навіщо нам відпочинок? ( с.134)
Розгляньте табличку на сторінці 134.
— Назвіть ознаки втоми.
Ознаки втоми:
• слабкість;
• сонливість;
• зниження працездатності;
• порушення пам’яті, уваги. ( слайд 4)

— Назвіть ознаки перевтоми.
Ознаки перевтоми:
• бліде обличчя;
• почервоніння очей;
• втрата апетиту;
• порушення сну;
• плаксивість;
• дратівливість;
• головний біль;
• часті застуди. (Слайд 5)

— Коли настає перевтома? ( Роздуми дітей)
— До чого може призвести перевтома? ( Роздуми дітей) (слайд 3)
Запам’ятайте! Втомилися — відпочиньте! Перевтома небезпечна для здоров’я .с.134
Необхідність у відпочинку явилась набагато раніше ніж людина розуміла його необхідність . В сучасному житті під відпочинком слід розуміти заходи по відновленню фізичного та психічного стану з значенням психічного здорв’ я . Тому до відпочинку потрібно підходити обдумано, розуміючи що найкращий відпочинок - це зміна виду діяльності. ( слайд 6)

Тобто, якщо ви довго читали, то відпочити можна виконуючи фізкультхвилинку чи граючи в рухливу гру. Після того як ви багато рухались і втомились фізично, ви можете спокійно полежати послухати приємну музику чи почитати цікаву книгу і т. п.
Ми з вами вже пів уроку працювали розумово, при цьому зовсім не рухались, що потрібно нам зараз зробити для того щоб ваш організм відпочив? (Роздуми дітей) Ми зараз виконаємо веселу руханку ( відео з музикою).
- Ви відпочили? А все тому, що ми змінили вид діяльності.
Діти, якщо ви дома довго сиділи перед телевізором чи комп`ютером , то що буде найкращим відпочинком? ( прогулянка на свіжому повітрі).

2) Який відпочинок найкращий.
— Пограйте в гру «Пінг-понг». Для цього об’єднайтесь у групи «Пасивний відпочинок» і «Активний відпочинок». За 3 хв напишіть якнайбільше способів пасивного й активного відпочинку. Потім представники команд по черзі називатимуть види активного і пасивного відпочинку. Виграє команда, яка закінчить останньою.
Запам’ятайте! Найкращий відпочинок — це зміна виду діяльності

3) А зараз ми з вами пограємо в гру « Покажи емоцію»
Учитель пропонує дітям: насупитися, як небо перед грозою, школяр, який отримав «двійку»; посміхнутися, як донька — мамі; злякатися, як Наф-Наф вовка, малюк, що випадково зламав іграшку, маленький хлопчик, якому загрожує небезпека; Попелюшка після важкої праці, тато після копання городу.
Подивіться на картинку ( Слайд 8 ) покажіть на обличчі яку емоцію викликає у вас ця картинка ( слайди 9 - 15 )

Емоції – це психічний, короткотривалий процес . Як тільки змінювалось зображення у вас змінювалась емоція, а отже вона тривала не довго. Дивлячись на приємні зображення які у вас виникали емоції? А які – на неприємні зображення? Отже, ми можемо зробити висновок , що приємні емоції виникають коли нам радісно, весело, цікаво іт.д Та коли ви втомлюєтесь , то у нас виникають лише негативні емоції, які дуже шкідливі для нашого організму. Вправи які допомагають нам фізично та психічно розслабитись називаються релаксиційними.
Подивіться на с. 136 Вправа « Муха», « Морозиво». Давайте зараз їх виконаємо.
Сподобалось вам виконувати такі вправи? Що ви відчули? Таких вправ існує безліч, їх краще виконувати на свіжому повітрі або в гарно провітреному приміщенні у супроводі релаксаційної музики яка вам подобається. Існує ще багато різних способів для відновлення організму. Прочитайте поради Країни емоцій ( слайд 16)

Запам’ятайте! Вправи на релаксацію допомагають зняти фізичне і психологічне напруження.

4. Напишіть твір есе . «Яку обрати дорогу?»
— Уявіть, що ви заблукали в лісі, і раптом побачили три дороги. Яку дорогу обрати?
Праворуч підеш — багатство знайдеш, а здоров’я втратиш.
Ліворуч підеш — половину багатства знайдеш, а половину здоров’я втратиш.
Прямо підеш — нічого не знайдеш, а здоров’я збережеш.
Висновок. Найкраще піти третьою дорогою, оскільки здоров’я — головне багатство людини.

4) Практична робота.
— У кожного з вас з-поміж багатьох видів відпочинку є улюблені. Дуже важливо щодня приділяти увагу тому, що приносить радість і задоволення. Виберіть ілюстрацію із старих журналів, що приносить вам радість. Створимо колаж «Що дарує мені радість» (слайд 19)

V. Підбиття підсумків. Рефлексія
Чи справдились ваші сподівання?
Діти на плакаті приклеюють липкі стрічки з квітами на листочки, якщо їх очікування здійснилися.

Наше дерево розквітло , отже ваші ваші сподівання здійснилися. (слайд 20)
- Як ви оцінюєте наш урок? Діти показують кольоровими стрічками .
- Що вам сподобалось на уроці?
- Що дізнались ви нового і як зможете використати ці знання в повсякденному житті?
— Для чого потрібно відпочивати?
— Розкажіть про свій улюблений відпочинок.
— Назвіть ознаки втоми і перевтоми.
— Пригадайте, за яких видів діяльності ви швидше втомлюєтеся. Як знімаєте втому?
— Чи робите ви перерви, виконуючи домашнє завдання? Покажіть, які вправи ви виконуєте під час перепочинку.

Д. зав.— Вивчіть вправи для релаксації. Навчіться їх виконувати.

Категорія: Уроки | Додав: (08.01.2019) | Автор: Лукаш Наталія Анатоліївна E
Переглядів: 1050 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Никнейм Кащенко Ірина Петрівна (ADM[Irina]) зарегистрирован!